abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2025 @ 09:46:23 #26
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218896866
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 09:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe veel waarde hecht je aan je privacy?
Weinig. Is cda slecht voor privacy?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 september 2025 @ 09:51:36 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218896891
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 09:46 schreef embedguy het volgende:

[..]
Weinig. Is cda slecht voor privacy?
Ik was 100% overtuigd geweest van m'n stem op het CDA als dat er niet als een heet hangijzer bij kwam. De 1984 motie van vorige week heeft me doen besluiten om die partij definitief uit te sluiten.

Ik denk oprecht dat we onder het bewind van een CDA meerderheid GB achterna zouden gaan.

De betreffende motie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218896901

Ben toch een minder rechtse rakker dan ik dacht! :T
  maandag 29 september 2025 @ 09:57:01 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218896921
Toch wel veel stellingen waar ik niet zo makkelijk helemaal eens of helemaal oneens op stem omdat het niet zo zwart wit is.
pi_218896922
Ik kom ook uit op CDA.

Is kieskompas van het CDA ofzo
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218896929
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
Toch wel veel stellingen waar ik niet zo makkelijk helemaal eens of helemaal oneens op stem omdat het niet zo zwart wit is.
Klopt ja, ik heb vrij veel op "Neutraal" geklikt omdat ik de voors en tegens van beide kanten wel zie.
pi_218896941
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 09:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik was 100% overtuigd geweest van m'n stem op het CDA als dat er niet als een heet hangijzer bij kwam. De 1984 motie van vorige week heeft me doen besluiten om die partij definitief uit te sluiten.

Ik denk oprecht dat we onder het bewind van een CDA meerderheid GB achterna zouden gaan.

De betreffende motie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hecht wel heel veel waarde aan een motie (geen wetsvoorstel!) dat gewoon zegt: we moeten eens met voorstellen gaan komen om dat enorme probleem dat iedereen ziet, het anonieme bedreigen en opzetten tot geweld online wat helaas veel navolging krijgt, een halt toe te roepen. Er is geen 1984 motie, er is een motie die ziet dat er een probleem is en vraagt om met voorstellen te komen (die ze niet zonder debat accepteren oid) om te kijken wat er aan dit probleem is te doen.

Kan zo dat deze partijen elk voorstel wat er dan uit komt afschieten als ongewenst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218896946
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 09:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik kom ook uit op CDA.

Kieskompas werkt samen met Trouw, misschien is dat idd wel te merken in de stellingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 september 2025 @ 10:03:31 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218896956
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hecht wel heel veel waarde aan een motie (geen wetsvoorstel!) dat gewoon zegt: we moeten eens met voorstellen gaan komen om dat enorme probleem dat iedereen ziet, het anonieme bedreigen en opzetten tot geweld online wat helaas veel navolging krijgt, een halt toe te roepen. Er is geen 1984 motie, er is een motie die ziet dat er een probleem is en vraagt om met voorstellen te komen (die ze niet zonder debat accepteren oid) om te kijken wat er aan dit probleem is te doen.

Kan zo dat deze partijen elk voorstel wat er dan uit komt afschieten als ongewenst.
Uit jouw relaas in dat andere topic heb ik allang kunnen concluderen dat jij voor deze privacy-inperkende maatregelen bent, dus ga nou alsjeblieft niet deze motie afzwakken.

Als iemand die privacy wel belangrijk vindt, vind ik dit een hele gevaarlijke motie. Dit is geen symbolische motie, hij is best concreet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218896957
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218896962
quote:
Ik kom ook uit op CDA.

Ik dus ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218896977
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Uit jouw relaas in dat andere topic heb ik allang kunnen concluderen dat jij voor deze privacy-inperkende maatregelen bent, dus ga nou alsjeblieft niet deze motie afzwakken.
Dan heb je me toch verkeerd begrepen.

En ja, het is maar een motie, een motie stelt niet zo veel voor en deze motie roept zelfs alleen maar op om met voorstellen te komen. Je hecht veel meer waarde hieraan dan wie anders ook.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 september 2025 @ 10:08:13 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218896980
quote:
Ik kom ook uit op CDA.

Als je geen radicale standpunten hebt, maar gewoon genuanceerd bent en alle vragen die niet zo zwart-wit zijn skipt, kom je eigenlijk altijd wel rond het midden uit. Het ding is dat er tegenwoordig bijna geen partijen meer over zijn in het midden, alles is naar links of naar rechts getrokken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 29 september 2025 @ 10:11:51 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218897002
Dit soort kompassen en andere advies-modellen zijn zinloos, omdat ze gebaseerd zijn op het verkiezings-programma van de partijen, niet op het daadwerkelijke stem-gedrag van de betreffende fracties in de volksvertegenwoordiging. D66 staat hier behoorlijk in het linkervak, terwijl het stem-gedrag sinds het vertrek van Terlouw nauw aansluit bij de VVD.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218897011
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je geen radicale standpunten hebt, maar gewoon genuanceerd bent en alle vragen die niet zo zwart-wit zijn skipt, kom je eigenlijk altijd wel rond het midden uit. Het ding is dat er tegenwoordig bijna geen partijen meer over zijn in het midden, alles is naar links of naar rechts getrokken.
klopt, maar dan ga je kijken wie met wie zou samen willen regeren, dan wordt het alsnog lastig.

Als je bijvoorbeeld minder migranten wil, wat ik heb ingevuld, en het CDA wil met GL-PVDA regeren, dan is dat ook weer geen handige stem.
pi_218897023
'Het moet strafbaar worden om zonder verblijfsvergunning in Nederland te zijn'

Ehm, wat? Is dat niet sowieso al strafbaar? :')
pi_218897043
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:16 schreef Solispolar het volgende:
'Het moet strafbaar worden om zonder verblijfsvergunning in Nederland te zijn'

Ehm, wat? Is dat niet sowieso al strafbaar? :')
Nope, alleen als je ongewenst wordt verklaard
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 september 2025 @ 10:19:42 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218897044
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 10:13 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
klopt, maar dan ga je kijken wie met wie zou samen willen regeren, dan wordt het alsnog lastig.

Als je bijvoorbeeld minder migranten wil, wat ik heb ingevuld, en het CDA wil met GL-PVDA regeren, dan is dat ook weer geen handige stem.
Partijen kunnen ook heel mooi A zeggen en B doen. GL neem ik bijvoorbeeld totaal niet serieus als het op woningbouw aan komt, want het zijn juist de typische GL-dingen die bestaande woningbouwprojecten continu dwars zitten. Zelfde met de VVD.

Zelfde met polarisatie, iets wat ik ook hoog heb zitten. Denk dat geen enkele partij het een goed iets vindt, maar ze dragen er wel bijna allemaal aan bij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218897055
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nope, alleen als je ongewenst wordt verklaard
Jeetje. Geen wonder dat het hier zo'n klerezooi is op het gebied van migratie dan :?
pi_218897059
Ik lees alleen maar domme vragen in het kieskompas.

Moeten alle kinderen in middelbaar onderwijs tot de laatste klas is dezelfde klas zitten om iedereen dezelfde kansen te geven?

Ja ook oerdomme mensen moeten kunnen studeren en de rest ophouden. 8)7
Vakman pur sang
pi_218897085
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:20 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Jeetje. Geen wonder dat het hier zo'n klerezooi is op het gebied van migratie dan :?
Sterker nog, je mag gewoon een illegaal in je huis nemen, dan ben je nog niet strafbaar
pi_218897109
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:26 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Sterker nog, je mag gewoon een illegaal in je huis nemen, dan ben je nog niet strafbaar
Misschien is het een idee om iedereen op voorhand als 'illegaal' te bestempelen, totdat je een juiste indicatie krijgt om wél in dit land te blijven (in plaats van andersom).
  maandag 29 september 2025 @ 10:31:53 #48
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218897113
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 08:27 schreef Tjoent het volgende:
Als je nu nog steeds niet weet dat je op de PVV moet stemmen dan leer je het nooit w/
Ik moet helemaal niets.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218897127
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 08:59 schreef Dven het volgende:
Progressief rechts :')

Foute vragen wel trouwens. Ik vind het prima dat er op scholen meer aandacht aan de koloniale geschiedenis wordt besteed. Maar dan wel op de grootsheid van de Nederlandse historie, en ik vermoed dat ze dat er niet mee bedoelen. Dus toch maar ' nee' geklikt :@
Het complete en eerlijke verhaal moet worden verteld; dat Nederland zeer ondernemend is geweest en dit macht, welvaart en kennis heeft gebracht, maar dat dit met ontzettend veel onrecht, moord, mishandeling en uitbuiting van andere volken is gebeurt. Voorgaande moet in een breder perspectief worden geplaatst hoe de heersende overtuiging destijds was en hoe inhumaan volken en mensen vaak met elkaar omgaan sinds de vroegste geschiedschrijving, dat dit nog steeds zo is en wij hier in de EU nog steeds van uitbuiting profiteren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218897130
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Het complete en eerlijke verhaal moet worden verteld; dat Nederland zeer ondernemend is geweest en dit macht, welvaart en kennis heeft gebracht, maar dat dit met ontzettend veel onrecht, moord, mishandeling en uitbuiting van andere volken is gebeurt. Voorgaande moet in een breder perspectief worden geplaatst hoe de heersende overtuiging destijds was en hoe inhumaan volken en mensen vaak met elkaar omgaan sinds de vroegste geschiedschrijving, dat dit nog steeds zo is en wij hier in de EU nog steeds van uitbuiting profiteren.
Zit je dit verhaal nou te verkondigen met een Israëlische vlag in je UI? _O-

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')