abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218892374
Carrie ten Napel reist een jaar door de Alpen, waarbij ze verschillende landen bezoekt zoals Frankrijk, Monaco, Italië, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Duitsland en Slovenië. In het programma vertelt ze over de schoonheid van het gebied en ontmoet ze Nederlanders.

Carrie ten Napel bezoekt de Alpen al sinds haar kindertijd. “‘Schoonheid’ is het eerste woord waar ik bij de Alpen aan denk. Het is een soort schat, en iets waar we zuinig op moeten zijn. De Alpen staan bekend als de longen van Europa, dat zegt al genoeg.”

Van Monaco tot Slovenië: met een knaloranje rugzak trekt Carrie ten Napel door de acht Alpenlanden om de schoonheid én kwetsbaarheid van Europa’s meest iconische bergketen te ervaren. Terwijl de Alpen lijden onder klimaatverandering, massatoerisme en culturele veranderingen, ontmoet Carrie bewoners die met liefde en veerkracht omgaan met deze uitdagingen. Haar persoonlijke tocht onthult niet alleen de urgente problemen, maar Carrie laat ook zien hoe waardevol en inspirerend het Alpengebied blijft.

De presentatrice start de reis in Monaco, waar het zuidelijkste deel van de Alpen begint. “Een groter contrast dan tussen het decadente Monaco-Stad en de rustieke bergdorpjes vind je niet.” Slechts 0,001 procent van de bergketen ligt in het vorstendom.

Een Jaar in de Alpen is vanaf 28 september 2025 iedere zondag om 20:20 uur te zien op NPO 2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218892869
Boomerprogramma.
pi_218894669
quote:
3s.gif Op zondag 28 september 2025 15:44 schreef Socios het volgende:
Boomerprogramma.
Zo oud is Carrie nog niet. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218894956
Ik kijk ook

Carrie ^O^ ^O^ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_218895859
Hou wel van dit soort programma's. Toevallig is er regelmatig op zondagavond op de Duitse WDR het reisprogramma Wunderschön erop. Daar hadden ze afgelopen week ook een aflevering over de Alpen. Daar was een 5 of 6 daagse wandeltocht van Duitsland naar Italië het onderwerp. Bij het programma van Carrie had ik eigenlijk een beetje een kaartje willen zien waar ze precies zitten, en hoe ze reizen.
Net efkes anges
pi_218898090
Ik vind het ook een leuk programma. Hoewel Carrie de veranderende Alpen wil laten zien is het een lichte observatie, zoals een toevallige passant iets zou opmerken en daarna weer verder gaat. Mss is het idd meer boomer-gericht met Max waar je niet verder gaat dan "nou, dat is anders dan vroeger, weet je nog..."

Maar ik neem het meer als toeristische gids, Briançon zag er bvb tof uit om eens te bezoeken.
pi_218898144
We kunnen het pas vanavond terug gaan kijken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218902033
Best wel leuk.
Hoezo een jaar in de Alpen? Ze zond wekelijks op vrijdagavond ook live haar eigen programma Carrie op vrijdag uit?

Veel aandacht voor het milieu en de klimaatveranderingen.
Jammer dat ze in Frankrijk Engels praat terwijl ze best wel een beetje Frans kan spreken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218902087
Vijf afleveringen zijn al te bingen op NPO Start, kan je er sneller door.
pi_218902089
Eerste aflevering gekeken, tja.. het is geen Raven van Dorst, manoman, wat een suffe interviews met gebrekkig Engels half Frans, wel mooie omgeving.
pi_218912590
Ik werd echt gek van die voortdurende klimaatpreken. Ik weet wel, het weer verandert wat, maar die boodschap is nu wel binnengekomen. Om nu elke minuut weer klimaatonheil te prediken, wordt wel erg vermoeiend. Je kunt beter het geluid uitzetten en genieten van de plaatjes.
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:38:06 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218947641
De Calibier opfietsen en dan niet naar de top kunnen vanwege modder op de weg.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:41:05 #13
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_218947663
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:38 schreef golfer het volgende:
De Calibier opfietsen en dan niet naar de top kunnen vanwege modder op de weg.
En even later in de aflevering aangeven dat aan de andere kant van de top Italië ligt :')
Net efkes anges
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:49:32 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218947740
Italiaanse Alpen zijn wel mooi. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:55:31 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218947776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 17:09 schreef Battlecruiser het volgende:
Ik werd echt gek van die voortdurende klimaatpreken. Ik weet wel, het weer verandert wat, maar die boodschap is nu wel binnengekomen. Om nu elke minuut weer klimaatonheil te prediken, wordt wel erg vermoeiend. Je kunt beter het geluid uitzetten en genieten van de plaatjes.
Je kunt het beter ontkennen, hè? :')
Trump gelooft ook niet in klimaatverandering. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_218947870
Ik vind het wel een fijn programma. Dat beeld vanuit haar hotel met uitzicht op de Matterhorn O+ _O_
Maar vooral benieuwd naar de beelden vanuit Slovenië.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 5 oktober 2025 @ 21:09:04 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218947874
Dat huwelijksaanzoek. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 oktober 2025 @ 20:36:06 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218999917
Leuk, dat Zwitserse bergdorp dat nu een hotel is geworden.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 oktober 2025 @ 20:49:07 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219000060
Arme koeien met die enorme bellen om hun nek.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 oktober 2025 @ 21:55:48 #20
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_219008907
Jammer dat ze relatief snel door Zwitserland gingen . Dat bergdorpje dat nu hotel is, is in het verzascadal. Daar ligt oa deze brug die je ook in het begin van elke aflevering ziet https://maps.app.goo.gl/jNY27QpyDmRa8Nrk8?g_st=ac. Tevens is op de stuwdam aan het begin van het dak de openingsscène van James Bond Golden Eye daar op genomen. Zou leuk zijn als ze iets meer van die triviale feitjes zouden opnoemen.
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')