Is zo gek nog niet gezien we nu in Nederland fors te weinig kinderen krijgen. Met 25 weken spendeer je veel te weinig tijd met je kind. Het liefst blijft er 1 ouder thuisquote:Op zaterdag 27 september 2025 20:20 schreef smizy het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar pas hoorde ik ook over 2 jaar vrij. Na de 2 jaar paar weken werken en hoppa weer 2 jaar vrij. Inmiddels aan het 4e kind. De hoeveelheid weken die we krijgen + het aanvullend ouderschapsverlof i.c.m. het vaak al parttime werken vind ik zo slecht niet. Lijkt mij dat je in een compleet isolement raakt. Natuurlijk bouw je wel een band met je kind op maar dat kan ook door wat vaker je telefoon weg te leggen.
Gewoon zoals in andere landen een combinatie van werkgevers en overheid.quote:
Slecht voor de economie en jouw uitkering jongenquote:Op zaterdag 27 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon zoals in andere landen een combinatie van werkgevers en overheid.
Slecht voor de economie valt wel mee. Noorwegen, Zweden en Denemarken, zowat de landen met de beste levenstandaarden in Europa behoren ook meteen tot de landen met de meeste ouderschapsverlofquote:Op zaterdag 27 september 2025 20:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Slecht voor de economie en jouw uitkering jongen
Dat is al meegenomen in de kaart. 16 weken zwangerschapsverlof + 9 weken ouderschapsverlof.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
Je kunt al wel extra verlof krijgen: https://www.rijksoverheid(...)ld-ouderschapsverlof
Ouders hebben recht op maximaal 26 weken ouderschapsverlof: 9 weken gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en 17 weken onbetaald ouderschapsverlof.
Kost idd je wel geld. Maar ik denk dat weinig partijen zich hier mee bemoeien omdat het verder vooral een CAO ding is.
neem jjj toch lekker 130 weken ouderschapsverlof joh, ik hou je niet tegen hoorquote:Op zaterdag 27 september 2025 22:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is al meegenomen in de kaart. 16 weken zwangerschapsverlof + 9 weken ouderschapsverlof.
Natuurlijk achterlijk weinig.
In Nederland kan het ook, je kunt zoveel vrij nemen als je zelf wilt: dan wordt het betaald door de werkgevers, overheid en jezelf. Ipv dat het alleen door de maatschappij betaald wordt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon zoals in andere landen een combinatie van werkgevers en overheid.
Wie heeft dat het liefst?quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is zo gek nog niet gezien we nu in Nederland fors te weinig kinderen krijgen. Met 25 weken spendeer je veel te weinig tijd met je kind. Het liefst blijft er 1 ouder thuis
heel veel gratis geld dat is erg goedquote:Op zondag 28 september 2025 09:53 schreef Richestorags het volgende:
Wat is er zo "absurd slecht" aan?
Daar zal je werkgever blij mee zijnquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:25 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Ik woon in Duitsland.
14 Maanden ouderschapsverlof verdeeld over beide ouders is heerlijk als ik het vergelijk met mijn vrienden die nog in NL wonen.
Maar wat echt mijn leven makkelijker maakt in vergelijk tot mijn Nederlandse mede ouders is dat ik 140¤ per maand betaal voor de opvang voor mijn kind... Voor 30 uur in de week.
Voor de tweede betaal ik minder. En we krijgen nog een deel vergoed, terwijl we eigenlijk niet eens zo slecht verdienen.
"En wie mot dat allemaal betalen!!!"quote:
Leuk bedacht, slecht doordacht.quote:Op zondag 28 september 2025 11:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"En wie mot dat allemaal betalen!!!"
Meteen het antwoord op je vraag TS. Omdat Nederland vol zit met allerlei zure gasten die een ander het licht niet in de ogen gunnen.
Dat is geen antwoord op de graag aangezien dat in andere landen niet anders is. En de gemiddelde (quote:Op zondag 28 september 2025 11:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"En wie mot dat allemaal betalen!!!"
Meteen het antwoord op je vraag TS. Omdat Nederland vol zit met allerlei zure gasten die een ander het licht niet in de ogen gunnen.
er wordt in nederland al jaren niet meer gewerktquote:Op zondag 28 september 2025 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de graag aangezien dat in andere landen niet anders is. En de gemiddelde () Nederlander vrijgeviger is dan inwoners van zat andere landen waar het verlof stukken hoger ligt.
Klopt. Ons land zit bovendien in de kopgroep als het gaat om doneren van goede doelen. Landelijke acties via Giro 555, dat spreekt boekdelen. En waarom ouders weinig vrij hebben na de geboorte van een kind... misschien andere prioriteiten. Hier zijn de meeste mensen al tevreden als ze rond kunnen komen. Grote behoefte aan mondiale solidariteit boven persoonlijk belang.quote:Op zondag 28 september 2025 11:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de graag aangezien dat in andere landen niet anders is. En de gemiddelde () Nederlander vrijgeviger is dan inwoners van zat andere landen waar het verlof stukken hoger ligt.
Lol dat is wel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Slecht voor de economie valt wel mee. Noorwegen, Zweden en Denemarken, zowat de landen met de beste levenstandaarden in Europa behoren ook meteen tot de landen met de meeste ouderschapsverlof
Mensen met kinderen kosten op de lange termijn minder. Ze brengen juist meer geld op.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:44 schreef RealistAtheist het volgende:
Meer ouderschapsverlof prima, maar krijgen wij kinderloze mensen dan ook een bonus omdat wij niet zoveel geld kosten?
volgende generatie arbeiders komen uit de AI optimus fabriekquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen met kinderen kosten op de lange termijn minder. Ze brengen juist meer geld op.
Of denk jij dat de volgende generatie arbeiders allemaal uit het buitenland moeten komen?
Dus als je niet de hele week thuis wil blijven met je kinderen en ook nog af en toe wil werken hou je niet van je kinderen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:41 schreef Pendora het volgende:
[..]
Ouders die van hun kinderen houden?
Ahhh de reactie waarvan ik wist dat die zou komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen met kinderen kosten op de lange termijn minder. Ze brengen juist meer geld op.
Of denk jij dat de volgende generatie arbeiders allemaal uit het buitenland moeten komen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |