abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218863456
Beste gamers,

Normaliter speel ik met mijn PS1 op een CRT tv wat altijd goed gaat. Nu heb ik mijn PS1 tijdelijk even verplaatst naar de woonkamer, zodat ik daar ook kan spelen op de bank. In mijn PS1 heb ik dit blokje in de achterkant gestopt (de ps2 en ps1 hebben dezelfde plug aan de achterkant), de usb kabel daarvan op stroom aangesloten en vervolgens daarachter de HDMI kabel in mijn samsung qe65qn85cat tv gestopt. Als ik de PS1 aanzet, zie ik alleen een klein stukje van het opstartscherm, daarna geeft de tv aan geen signaal meer te hebben. Ik heb verschillende HDMI poorten geprobeerd op de TV, maar geen verschil.

Na wat zoekwerk gedaan te hebben, blijkt het waarschijnlijk te maken te hebben met een 240p issue. Aangezien dat volgens mij de output resolutie is van de PS1. Deze resolutie wordt bij vele moderne tv’s niet meer ondersteunt, wat
dus waarschijnlijk het hele probleem al beschrijft. Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat de PS2toHDMI converter die ik gebruik, de originele 240p uitzet naar de tv. Wat ik dus denk nodig te hebben, is een apparaat die 240p omzet naar 1080p, waardoor de tv denkt dat het een 1080p device is.

Nu ben ik geen opgever en ben ik benieuwd naar andere ervaringen en trucjes. Ik heb namelijk geen zin om een heel duur converter ding te kopen, voor enkel en alleen even te kunnen gamen op de bank. Je hebt verschillende converters in alle soorten en maten. Ik heb mijn huidige ooit voor een prikkie gekocht, omdat het wel werkt als ik een PS2 erop aansluit en PS2 games speel (die 480p uitzend en op een of andere manier wel ondersteund wordt op mijn Samsung tv).

Wat kan ik nu nog proberen, klinkt dit probleem bekend, dan ben ik benieuwd naar een workaround.
Thanks alvast!
pi_218863468
Ps1 heeft gewoon een Pal output van 576 lijkt mij. De games zelf zijn over het algemeen 240p

Heb het eens met een super nintendo geprobeerd. Maar al die goedkope converters werken idd niet of geven echt bagger beeld en scalen niet goed.

Als je het echt goed wil doen moet je een echte en dus duurdere hdmi converter hebben. Maar dan nog gaat het er nooit zo goed uitzien als op een crt.

Ik heb het toen gedaan met een blackmagic svideo converter dacht ik. Geleend want die dingen waren toen al een paar 100,-
pi_218865365
Je moet zo'n Pound kabel hebben met een upscaler:

https://www.marktplaats.n(...)ound-hdmi-link-cable

Bekijk deze YouTube-video
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')