Je aansluitingen in de muur zitten gewoon goed. Grohe heeft intern thermostaatkranen aangepast. Dit heeft met hun "Coottouch" te maken. Dit houd in dat de kraan aan de buitenkant niet warmer wordt dan je ingestelde douchetemperatuur. Oudere Grohe kranen en de meeste andere merken laten aan de achterkant van de thrmostaatkraan het warme water lopen naar het thermoelement waar het gemengt wordt met koud water en dan uit je kraan komt. Hierdoor wordt de achterkant van de kranen loeiheet. De Cooltouch-kranen mengen juist andersom hierdoor loopt er gemengt water door de achterkant van de kraan.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:04 schreef Jeroen68 het volgende:
Door kalk in mijn Grohe thermostaatkraan moet ik deze gaan vervangen. Dat is op zich geen probleem, maar het valt me op dat bij de nieuwe grohe kranen die ik op het oog heb de knoppen andersom zitten.
Nu heb ik open/dicht links en warm/koud rechts zitten. maar bij de generatie groheterm waar ik nu naar kijk zitten deze knoppen andersom. Heeft dat invloed op de warm/koud aanvoer zoals deze uit de muur komen?
Ik neem aan van niet, maar het zou balen zijn als ik een nieuwe kraan koop en hij werkt niet omdat de toevoer andersom moet worden aangesloten.
De op gaat over thermostaatkranen, maar jouw reactie gaat (lijkt me) over niet-thermostaatkranen 😉quote:Op woensdag 24 september 2025 19:11 schreef YoopY het volgende:
Als warm en koud gedraaid zijn kan je ervan uitgaan dat dit bij de aanvoer ook gespiegeld is.
Koud links, dan ook de aanvoer van koud aan de linkerkant.
My bad, sorryquote:Op donderdag 25 september 2025 12:32 schreef embedguy het volgende:
[..]
De op gaat over thermostaatkranen, maar jouw reactie gaat (lijkt me) over niet-thermostaatkranen 😉
Een thermostaatkraan heeft geen aparte knoppen voor koud/warm water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |