Ik heb een klein 50 liter aquarium liggen en daar wil ik zoetwaterdieren in hebben die men kan vinden in Nederlandse natuur.
Vissen mogen uiteraard niet te groot worden en ik dacht eraan om ook zoetwater mossels erin te doen als biologische filter.
dus....
Tips iemand..?
Kikkervisjes ook leuk!
Je kan ook gaan voor inheems terrarium , gedeelte water en gedeelte land. paar visjes, salamanders, kikker
quote:Water is nu 6 graden..
Op zondag 23 februari 2003 21:02 schreef MAXTIJN het volgende:Denk eraan dat in de zomer de temperatuur in zo'n klein aquarium wel op kan lopen tot 28 graden ofzo...
Sommige mensen koelen hun inheemse aquarium door 20 meter slang in een koelkast te leggen en dan het aquarium water erdoor pompen.
Stekelbaarsjes moeten die altijd in groepen?
Zijn er meer vissen geschikt? kikkervisjes en salamanders vallen af daarvoor is het te klein. (lengte 30cm x 60 cm breedte)
Je zal wel aan filtering moeten denken,en iedere week een deel waterverversen. Zo hoeven de vissen niet in hun eigen uitwerpselen te zwemmen en krijg je geen vergiftigd bakje. Een mossel zal niet genoeg zijn.
Je zal nu je bak zeker 3 weken leeg moeten laten draaien voor je er visjes in doet of een watervoorbereider moeten gebruiken zoals bijv. easy life.
Ik denk dat je wel wat aan deze site hebt.... http://www.aquakoud.nl/menu.html
Kikkervisjes en Salamanders zijn leuk, maar salamanders klimmen je bak uit , bij al een kleine opening en kikkervisjes. tja,worden kikkers, die ook nog wel eens aan de wandel willen gaan.
quote:Erm, ik weet niet hoor maar als je een aquarium binnen hebt staan, dan neemt het water na een klein poosje gewoon de temperatuur aan van de de ruimte waarin hij staat, en bij ons thuis is het eigenlijk altijd 20 graden, en de zomer tegen de 25...
Op maandag 24 februari 2003 11:46 schreef moussy het volgende:
Ik denk dat het zonder verlichting en zonder verwarming op zal lopen tot een graad of 15. Wat eigenlijk genoeg moet zijn voor een sloot-aquarium.Je zal wel aan filtering moeten denken,en iedere week een deel waterverversen. Zo hoeven de vissen niet in hun eigen uitwerpselen te zwemmen en krijg je geen vergiftigd bakje. Een mossel zal niet genoeg zijn.
Je zal nu je bak zeker 3 weken leeg moeten laten draaien voor je er visjes in doet of een watervoorbereider moeten gebruiken zoals bijv. easy life.
Ik denk dat je wel wat aan deze site hebt.... http://www.aquakoud.nl/menu.html
Kikkervisjes en Salamanders zijn leuk, maar salamanders klimmen je bak uit , bij al een kleine opening en kikkervisjes. tja,worden kikkers, die ook nog wel eens aan de wandel willen gaan.
Serieus, ik zou goudvissen nemen. Heb je in allemaal kleuren en die beesten zijn niet kapot te krijgen !
quote:Ik heb zelf een onverwarmd bakje gehad en die kwam met een kamertemp. van 20 graden op 15 graden. S'nachts koelt het water net als de omgeving af, maar doordat water niet zo snel verwarmd wordt door de omgeving zal het water zeker niet rond de 20 graden kamertemperatuur komen. In de zomer misschien wel, maar we leven in het hier en nu, en het is toch echt geen 30 graden buiten.
Op maandag 24 februari 2003 11:55 schreef Fliepke het volgende:[..]
Erm, ik weet niet hoor maar als je een aquarium binnen hebt staan, dan neemt het water na een klein poosje gewoon de temperatuur aan van de de ruimte waarin hij staat, en bij ons thuis is het eigenlijk altijd 20 graden, en de zomer tegen de 25...
quote:Bij ons wordt het eigenlijk niet kouder dan 18 graden, sorry
Op maandag 24 februari 2003 12:03 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb zelf een onverwarmd bakje gehad en die kwam met een kamertemp. van 20 graden op 15 graden. S'nachts koelt het water net als de omgeving af, maar doordat water niet zo snel verwarmd wordt door de omgeving zal het water zeker niet rond de 20 graden kamertemperatuur komen. In de zomer misschien wel, maar we leven in het hier en nu, en het is toch echt geen 30 graden buiten.
quote:Ik had dus geen lamp er boven, helemaal niks. Als je een lamp gebruikt geeft ie idd warmte af, maar als de lamp uit gaat koelt het water ook weer af. Dus heb je nooit een constante temp.
Op maandag 24 februari 2003 12:33 schreef Fliepke het volgende:[..]
Bij ons wordt het eigenlijk niet kouder dan 18 graden, sorry
enne die lamp die erboven hangt, geeft toch ook wel wat warmte af...
quote:nee, okay...
Op maandag 24 februari 2003 13:23 schreef moussy het volgende:[..]
Ik had dus geen lamp er boven, helemaal niks. Als je een lamp gebruikt geeft ie idd warmte af, maar als de lamp uit gaat koelt het water ook weer af. Dus heb je nooit een constante temp.
quote:(weekje bijgehouden)
Op maandag 24 februari 2003 12:33 schreef Fliepke het volgende:[..]
Bij ons wordt het eigenlijk niet kouder dan 18 graden, sorry
enne die lamp die erboven hangt, geeft toch ook wel wat warmte af...
Gemiddeld 19 graden.
Metingen: Max. 20. Min. 17,5
Weet iemand waar je zoet watermosselen kunt kopen?
liefst omgeving Nijmegen. ivm ziektes durf ik ze niet uit sloten te halen.
quote:Tuincentrum. Maar je hebt kans dat ze daar ook nog niet zijn, het is nog geen vijverseizoen.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:43 schreef Profesor het volgende:
Weet iemand waar je zoet watermosselen kunt kopen?
liefst omgeving Nijmegen. ivm ziektes durf ik ze niet uit sloten te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |