En dat is erg omdat? In hoeverre kun je een ander startvak inlopen zonder controle op de dag zelf?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:06 schreef Kwalberto het volgende:
Ik wilde me inschrijven voor de singelloop Utrecht dit weekend maar als je je na 24 augustus inschrijft kom je automatisch in het laatste startvak
Het doel is om een PR te lopen dus dan wil ik niet tussen veel langzamere deelnemers starten, is frustrerend voor de rustige lopers en ook voor mijzelf als ik zigzaggend moet gaan inhalen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat is erg omdat? In hoeverre kun je een ander startvak inlopen zonder controle op de dag zelf?
Noooooo, dan stop ik er ook mee, mijn Strava drijft volledig op Garmin syncs.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:43 schreef Evangelion het volgende:
Er is blijkbaar beef tussen Strava en Garmin. Strava dreigt Garmin te gaan blokkeren.
https://www.reddit.com/r/(...)raight_about_garmin/
Die reacties
Ja ik denk dat dit inderdaad voor een groot deel van de gebruikers geldt. Dit gaat strava veel gebruikers kosten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Noooooo, dan stop ik er ook mee, mijn Strava drijft volledig op Garmin syncs.
Is wel echt heroisch zoquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:02 schreef En1gma het volgende:
Iets zegt me dat er weinig PRs gelopen gaan worden bij de kustmarathon morgen.![]()
[ afbeelding ]
https://www.omroepzeeland.nl/sport/kustmarathonquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:06 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dit inderdaad voor een groot deel van de gebruikers geldt.
[..]
Is wel echt heroisch zoIs dit ergens live te volgen?
Heerlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:43 schreef Evangelion het volgende:
Er is blijkbaar beef tussen Strava en Garmin. Strava dreigt Garmin te gaan blokkeren.
https://www.reddit.com/r/(...)raight_about_garmin/
Die reacties
Is het gek als ik nog nooit van Coros heb gehoord?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:27 schreef Tele6 het volgende:
Dit motiveert me wel om nog even te wachten met uitzoeken van een nieuw horlogeik kon toch al niet kiezen tussen Garmin en Coros, maar als de Garmin-Strava koppeling stuk gaat, misschien dat ik dan toch naar Coros ga. Behalve dat m'n Stravavrienden grotendeels Garmin hebben. Hmmmm
Kan je het niet beter direct uit de bron halen dan? Of heb je meerdere bronnen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
Gelukkig heb ik recent m’n eigen koppeling gebouwd met de Strava API, maar dat is vooral voor het ophalen van data.
Geen idee of Garmin ook een API heeft waarmee je alle meetpunten kunt ophalen. Strava heeft die wel en die meetpunten kan ik combineren met bijv de API van het KNMI om inzichtelijk te krijgen hoe de wind stond in elke kilometer tijdens een wedstrijd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Kan je het niet beter direct uit de bron halen dan? Of heb je meerdere bronnen?
OK, doei.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als iemand met jaren lange sport ervaring en afgetraind en sterk lichaam kan ik zeggen: stop met hardlopen. Voeg krachttraining en HIIT training toe.
Als je graag moe wilt worden ga fietsen, roeien, klimmen. Hardlopen is op de lange duur contraproductief
Ik zie nu op Strava bij iemand 2000meter hoogteverschil (door de wind)quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Die kustmarathon is wel een slagveld geworden zeg, goeiedag. Paar mensen die ik ken die ‘m liepen zijn allemaal 35-45 minuten later gefinisht dan ze eigenlijk van tevoren conservatief hadden ingeschat
hij is de hele tijd de duinen opgewaaid?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zie nu op Strava bij iemand 2000meter hoogteverschil (door de wind)
En ik denk dat iedereen maar wat doet bij lopen in groepjes (met/zonder wind). Behalve de 1e helft van een marathon is het sowieso zeldzaam dat ik echt lang bij dezelfden loop.
Hoogtemeters op je sporthorloge gaat (meestal?) via verschil in luchtdruk dus als het hard waait denkt je horloge dat je veel hoogtemeters maakt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:33 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hij is de hele tijd de duinen opgewaaid?
Dat was in ieder geval wel, de vivoactive 4 gaf mij tientallen trappen als het weer omsloeg terwijl ik op kantoor achter mijn bureau zat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hoogtemeters op je sporthorloge gaat (meestal?) via verschil in luchtdruk dus als het hard waait denkt je horloge dat je veel hoogtemeters maakt.
Vandaar dat ie ruim 100m hoogteverschil noteerde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hoogtemeters op je sporthorloge gaat (meestal?) via verschil in luchtdruk dus als het hard waait denkt je horloge dat je veel hoogtemeters maakt.
tijdens activiteiten is het me ook nog niet opgevallen (mijn opmerking ging over wanneer je geen activiteit aan het doen bent)quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:58 schreef Evangelion het volgende:
Ik zie met Fenix 7 ook wel verschil in hoogtemeters in dezelfde rondjes als het hard waait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |