Zo erg als in Saigon is het hier echt nog niet dus dit lijstje zegt mij helemaal niets.quote:Op donderdag 18 september 2025 00:00 schreef gwn_een_user het volgende:
apetrotse a'dammer hier
6.800 meldingen van rattenoverlast in 2024, een stijging van 600 vergeleken met het jaar ervoor
wij zijn de #5 (WOOHOO!!) stad met de sterkste toename in het aantal rattenklachten en inspecties, uit een onderzoek van 16 grote steden
zie de afbeelding hieronder
[..]
ratten worden steeds brutaler omdat het klimaat in nederland steeds milder wordt. nu zie je ze ook gwn overdag ipv alleen 's nachts
hier in nieuw-west is het helemaal erg. veel oude kutgebouwen met achterstallig onderhoud, zwerfafval door de kuthangjongeren en andere aso's, slecht afvalbeheer, en ga zo maar door
overal op straat zie ik elke dag voedselresten. nogmaals de hangjongeren gooien hun troep gwn op de straat. de containers hier zijn te klein en zitten vaak overvol of worden niet correct gebruikt. vuilniszakken worden vaak te lang op straat gelaten voordat ze worden opgehaald. dus dan heb je vaak vogels die die zakken kapotscheuren en dan komen de ratten ook meedoen met het feestje
gebruik van rattengif is sinds 2023 verboden voor particulieren.
[ afbeelding ]
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.ads6782
Ooit eens een dikke rat op CS bij de doner company zien lopen. Nu kunnen ze daar weinig aan doen gezien ze bij de ingang aan de waterkant zitten, maar dan ontgaat je eetlust je wel.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:29 schreef Durmada het volgende:
In Amsterdam zie ik ze vaak rondom om stations of in struiken langs de voetpaden, maar nooit echt in straten of rondom afvalcontainers. Nu is het afvalprobleem in mijn buurt ook echt heel flink verbeterd in de loop der jaren.
Maar om die mensen te vergelijken met ratten gaat wat verquote:Op donderdag 18 september 2025 08:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In die steden is het merendeel ook 'niet-Westers'
Alleen verbaas ik me over de aantallen die ze gevangen hebben. Ik lees 60 en 260 en dan doen ze net of dat een enorm aantal is. Toen hier een plaag was heb ik er samen met mijn buurman in twee maanden tijd al meer dan 30 gevangen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 21:29 schreef kalinhos het volgende:
In Dordt is er een redelijke oplossing voor bedacht in bepaalde wijken:
https://www.rtvdordrecht.(...)-rattenplaag-voorbij
Maar het probleem blijft klunzen die hele broden op straat tiefen en afval naast de containers zetten.
Een ander groot probleem is dat je in NL geen rattengif meer mag gebruiken. Hier wonen we vlak bij de grens en halen we het in België. Een van de weinige bestrijdingsmaatregelen die echt werken.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:36 schreef Gibson88 het volgende:
Sinds jaar en dag al een probleem. Grootste probleem zit hem in de bevolking zelf dat zich bij de zwijnen af gedraagt. Los nog even van de toeristen die een ferme duit in de zak doen op zwerfafval.
bekijk dit filmpje van AT5 van afgelopen zomer dan maar eens,quote:Op woensdag 10 december 2025 13:29 schreef Durmada het volgende:
In Amsterdam zie ik ze vaak rondom om stations of in struiken langs de voetpaden, maar nooit echt in straten of rondom afvalcontainers. Nu is het afvalprobleem in mijn buurt ook echt heel flink verbeterd in de loop der jaren.
Ah ja, een filmpje van een willekeurige plek is meer overtuigend dan mijn eigen bevindingen. Helemaal gelijk weer, ootje.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
bekijk dit filmpje van AT5 van afgelopen zomer dan maar eens,
Bekijk deze YouTube-video
Is dat niet per stadsdeel verschillend? Ik bedoel, waar de meeste ratten zitten en waar minder?quote:Op woensdag 10 december 2025 14:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ah ja, een filmpje van een willekeurige plek is meer overtuigend dan mijn eigen bevindingen. Helemaal gelijk weer, ootje.
Ja tuurlijk. Het is logisch dat het in het centrum wat meer voorkomt. Maar dat betekent niet gelijk dat het overal in Amsterdam zo is.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat niet per stadsdeel verschillend? Ik bedoel, waar de meeste ratten zitten en waar minder?
Nieuw-West Zuid-Oost, centrum? ( dat zei chat-GPT)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |