abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218784161
quote:
Tientallen meldingen en aangiften na optreden Bob Vylan in Amsterdam

De politie in Amsterdam heeft tientallen meldingen en aangiften ontvangen naar aanleiding van het optreden van het punkrapduo Bob Vylan gisteravond in Paradiso. Tijdens het optreden riepen de Britten leuzen als "dood aan de IDF" (het Israëlische leger). Ook noemden ze de deze week vermoorde radicaal-rechtse Amerikaan Charlie Kirk "een stuk stront" en zouden ze "fuck de fascisten, fuck de zionisten. Ga ze vinden op straat" hebben geroepen.

Rond 10.00 uur waren er dertig meldingen gedaan bij de politie Amsterdam. Daar is niet bekend hoeveel mensen online of in een andere gemeente aangifte hebben gedaan.

Het CIDI, het Centrum Informatie en Documentatie Israël, riep bezoekers aan het einde van de ochtend op om massaal aangifte te doen. De organisatie doet zelf ook aangifte en overweegt aangifte tegen Paradiso voor medeplichtigheid.

Het Centraal Joods Overleg spreekt op X van "een oproep tot opnieuw een pogrom in de straten van Amsterdam". Het zegt dat het een kort geding zal aanspannen om optredens van Bob Vylan in Nijmegen en Tilburg tegen te houden als de poppodia Doornroosje en 013 besluiten om ze te laten doorgaan.

De politie zegt de aangiften te bespreken met het Openbaar Ministerie. Het OM moet beoordelen of de uitspraken strafbaar zijn. De Amsterdamse burgemeester Halsema zegt dat ze dat onderzoek wil afwachten, maar dat "artistieke vrijheid nooit kan betekenen dat concertbezoekers of Amsterdammers zich bedreigd voelen of dat er wordt opgeroepen tot haat of geweld".

Paradiso: je stem verheffen is noodzakelijk
Poppodium Paradiso zegt in een reactie dat het zal meewerken aan een onderzoek van het OM. Paradiso wijst erop dat artiesten "soms voor taal kiezen die confronterend of gewelddadig klinkt. Dat is onderdeel van de expressie, maar niet automatisch woorden die wij als podium onderschrijven."

Paradiso deelt naar eigen zeggen "de verontwaardiging en betrokkenheid rondom het genocidaal geweld dat zich in Gaza afspeelt. Dat Bob Vylan daartegen zijn stem verheft is legitiem en noodzakelijk."

Commotie
Bob Vylan kwam eerder in het nieuws toen het duo op het Britse festival Glastonbury "dood, dood aan het Israëlische leger" en "free, free Palestine" had geroepen. Dat leidde internationaal tot commotie en verontwaardiging. Verscheidene optredens werden geschrapt of verzet.

In Paradiso stond Bob Vylan aanvankelijk geprogrammeerd als voorprogramma van een andere band, maar dat ging niet door. Vervolgens werd de show van Bob Vylan zelf verplaatst naar gisteravond.

'Compleet gestoord'
Op sociale media laten mensen weten dat ze aangifte doen tegen Bob Vylan, anderen spreken hun afkeer uit en noemen de uitlatingen een oproep tot geweld. Daarbij wordt Paradiso als "medeplichtige" genoemd.

Ook Kamerleden reageren op het optreden. Ze zeggen dat oproepen tot geweld strafbaar is, dat dit niet is hoe de vrijheid van meningsuiting werkt en dat zulke mensen geen podium verdienen in Nederland. BBB zegt Kamervragen te zullen stellen.

D66-leider Jetten zei dat hij ook geen begrip kan opbrengen voor de fans van Bob Vylan, die luid juichten om zijn uitspraken. "Daar maak ik uit op dat je echt compleet gestoord bent", zei hij bij WNL.

Bron: nos.nl

Vandaag krijgt #Doornroosje weer ¤146.830,- overgemaakt. En volgende maand weer. Etc, etc.

Mooi hè die artistieke vrijheid. Kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.

pi_218784169
Nijmegen is een rare stad :')
pi_218784175
Vervelend dat vrijheid van meningsuiting. Hopenlijk kunnen snel een ministerie van censuur oprichten zodat er alleen nog meningen geuit worden die in mijn straatje passen.
pi_218784184
Had je anders verwacht dan in Havana aan de Waal?
pi_218784186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:32 schreef Hugo862 het volgende:
Vervelend dat vrijheid van meningsuiting. Hopenlijk kunnen snel een ministerie van censuur oprichten zodat er alleen nog meningen geuit worden die in mijn straatje passen.
Dood aan Hugo862, ik hoop dat hij sterft, ga hem zoeken op straat, dat stuk stront.

Ja sorry dat is gewoon mijn mening.
pi_218784187
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Nijmegen is een rare stad :')
Valt best mee, het is prima wonen hier
pi_218784195
quote:
Wat ik wel grappig vind is dat de meest boze mensen nog steeds achter Israël staan. Dan heb je helemaal niks tegen agressieve taal of fysiek geweld, behalve als het bij jouw "team" gebeurd.
pi_218784228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat ik wel grappig vind is dat de meest boze mensen nog steeds achter Israël staan. Dan heb je helemaal niks tegen agressieve taal of fysiek geweld, behalve als het bij jouw "team" gebeurd.
Ja mensen vallen erover omdat het kritiek op Israel is. Al die boze fokkers zouden zwijgen als Bob Vylan Death to hamas zou scanderen ipv Death to the IDF.
pi_218784229
quote:
Openlijke opruiing, haatspraak en aanzet tot geweld vallen hier niet onder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218784246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:44 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ja mensen vallen erover omdat het kritiek op Israel is. Al die boze fokkers zouden zwijgen als Bob Vylan Death to hamas zou scanderen ipv Death to the IDF.
Ik denk dat er juridisch prima een argument valt te maken dat dit ook niet mag omdat het aanzet tot geweld blijft.

Daarnaast hebben we het natuurlijk aan de ene kant over een nationaal leger van het enige Joodse land ter wereld waar mensen verplicht in moeten om het Joodse volk in Israël te verdedigen, en aan de andere kant een groep hele barbaarse moslimterroristen die openlijk verkondigen Israël (en zelfs Joden wereldwijd) te willen vernietigen.

Als jij het verschil tussen die twee niet meer ziet, dan ligt het probleem toch echt bij jou.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:48:13 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218784247
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Om de een of andere reden schijnt dit voor sommige mensen heel ingewikkeld te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218784271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Om de een of andere reden schijnt dit voor sommige mensen heel ingewikkeld te zijn.
Dat is het niet, maar in bepaalde kringen wil men maximale vrijheid van meningsuiting voor zichzelf en een minimale vrijheid van meningsuiting voor anderen. Dáár zit de crux.

Dit zijn mensen die gaan schuimbekken als iemand de oververtegenwoordiging van niet-Westerse migranten in de criminaliteit benoemd aan de hand van statistieken van het CBS, want 'racisme' en 'Islamofobie'. En het 'misgenderen' van iemand zou men het liefst morgen nog strafbaar maken. Maar het oproepen tot geweld jegens bijvoorbeeld 'zionisten' vindt men prima en het vieren van een aanslag op een conservatieve influencer ook.
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:52:35 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218784278
Niet meer dan normaal dat die keuze is gemaakt door Doornroosje.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:54:16 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218784284
quote:

[..]
Gelukkig is daar geen sprake van tot de rechtsspraak zich daar over buigt.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218784299
quote:

[..]
Dan ga je daar lekker aangifte voor doen en laat je de rechter erover oordelen.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:18:19 #16
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218784417
quote:
Totdat het waarschijnlijk niet in je straatje past en dan is de wereld ook terecht te klein. Dan is artistieke vrijheid opeens niet meer zo rekbaar? Zoals bijvoorbeeld domme teksten ergens op projecten, die gasten hadden dat beter ook onder het mom van een kunstproject moeten doen want dan is het wel ok? Ik vind dat als vanaf een podium gaat oproepen om de straten op te gaan en als soort van burgerwacht bepaalde groepen te gaan zoeken in de straten redelijk ver over de lijn gaan. Maar blijkbaar maakt het dan nog uit wie je dan invult voor de betreffende groepen in het geval dat je ter linker- of rechterzijde staat om er ook echt een probleem mee te hebben?
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218784477
Zeg maar eens tegen de mensen die vrijheid van meningsuiting in de cultuursector nu zo belangrijk vinden, dat een man een man is en een vrouw een vrouw. Dan willen ze een Charlie Kirkje met je doen.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:25:59 #18
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218784491
Waarom staat er ‘antisemitisme’ in de topic titel? Ik zie geen antisimitische uitspraken. Anti-zionisme en anti idf is nogal wat anders dan antisemitisme.

Lijkt me niet handig om Bobs woorden te gaan liggen verbuigen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218784513
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218784559
Ik begrijp overigens dat Vylan heel duidelijk te verstaan was gegeven dat wat hij in Paradiso heeft geflikt niet moest herhalen in Doornroosje.

Nou ja, prima oplossing.

Hij maakt teringherrie, maar als er mensen zijn die daar graag naar luisteren, dan is het wel sneu dat het concert wordt afgelast omdat de artiest denkt dat hij politicus is.
pi_218784570
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:44 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Voor de goede orde: er is wel een verschil tussen terroristen en een leger…
pi_218784574
quote:
Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en stopt bij de rechten van een ander of bij het overtreden van de wet. In dit geval riep deze klapjosti op tot geweld, wat beide bovenstaande voorwaarden schendt en het dus gewoon strafbaar maakt :W

En dat gaat nog even voorbij aan de discussie of je dit soort activisme moet willen in de cultuursector.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218784581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
Ik begrijp overigens dat Vylan heel duidelijk te verstaan was gegeven dat wat hij in Paradiso heeft geflikt niet moest herhalen in Doornroosje.

Nou ja, prima oplossing.

Hij maakt teringherrie, maar als er mensen zijn die daar graag naar luisteren, dan is het wel sneu dat het concert wordt afgelast omdat de artiest denkt dat hij politicus is.
Het is toch om te kotsen man :') Houd op hoor.

Als Johan Derksen over een zwarte piet zegt 'weten we zeker dat het niet Akwasie is?' dan is de wereld te klein. Dan komt het hele LHBLTQ++ leger op je af gestormd. Maar als deze pipo staat de dansen op het graf van een man die door zijn hoofd is geschoten (omdat hij een andere mening heeft dan hijzelf) dan zwijgen ze in alle kleuren.

Zum kotsen.
pi_218784611
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:37 schreef Solispolar het volgende:
t Akwasie is?' dan is de wereld te klein. Dan komt het hele LHBLTQ++ leger op je af gestormd. Maar als deze pipo staat de d
maar even.
Mocht Johan Derksen dat niet zeggen?
Is toen de volgende dag de show gecanceled?
Of was er alleen maar "ophef".
Net zoals nu bij dit optreden?

Dat is toch precies hoe VVMU werkt? Johan zegt dat, mensen worden boos en zeggen "dat slaat nergens op! wij zijn boos!".

Dat is toch vergelijkbaar met deze situatie? En in beide gevallen is er niemand de mond gesnoerd.
pi_218784639
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:37 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het is toch om te kotsen man :') Houd op hoor.

Als Johan Derksen over een zwarte piet zegt 'weten we zeker dat het niet Akwasie is?' dan is de wereld te klein. Dan komt het hele LHBLTQ++ leger op je af gestormd. Maar als deze pipo staat de dansen op het graf van een man die door zijn hoofd is geschoten (omdat hij een andere mening heeft dan hijzelf) dan zwijgen ze in alle kleuren.

Zum kotsen.
Die hypocrisie vind ik ook belachelijk. Ik ben altijd vocaal tegen cancel culture geweest. Zou raar zijn als ik nu zou draaien.

Kijk als hij weer zichzelf belachelijk had gemaakt op het podium met die idiote teksten, dan was ik daar op tegen geweest. Oproepen tot geweld is immers niet ok. Zo vind ik ook dat haatimams niet de vrijheid mogen hebben om hun gif te spuiten in de samenleving.

Maar binnen de grenzen van de wet mag je zeggen wat je wil van mij. Je mag zelfs pro Hamas zijn van mij. Ik vind je dan wel een enorme grafmongool. Maar je mag die mening hebben en uiten.
pi_218784643
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
maar even.

Dat is toch precies hoe VVMU werkt? Johan zegt dat, mensen worden boos en zeggen "dat slaat nergens op! wij zijn boos!".

Dat is toch vergelijkbaar met deze situatie? En in beide gevallen is er niemand de mond gesnoerd.
Kijk het anders even terug. Het was landelijk nieuws, hij werd in verscheidene talkshows uitgenodigd om 'zijn versie van het verhaal te kunnen vertellen' (a.k.a.: verantwoording afleggen bij Jinek, Beau en dergelijke talkshows) en nog veel belangrijker: van links kwam er een stroming op gang die hem actief gingen cancelen. Ik kan me herinneren dat Arie Boomsma nota bene zijn sponsors heeft benaderd om ervoor te zorgen dat ze daarmee zouden stoppen :')

Die laffe sponsoren hebben dat vervolgens ook nog gedaan en toen de storm 4 weken later is gaan liggen zijn ze snel weer terug gekomen.

Zet dat verhaal nou eens af tegen datgene wat die Bob Vylan (wie overigens?) nou heeft gezegd. Dan zeggen onze linkse vrienden ( @Mikeytt ) ineens dat het 'vrijheid van meningsuiting' is, maar bij Johan Derksen moet hij aan de hoogste boom en moet hij door Jan en alleman gecanceld worden.

Is dat met 2 maten meten of niet? You tell me :)
pi_218784645
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
maar even.

Derksen is toen wel gecanceld. Die bluestour kon niet meer omdat theaters hem niet meer wilden (gek hoe anders men er toen mee omging!) en hij raakte radioslots kwijt.

Overigens was dat de kaarsenrel, niet die grap over Akwasie.
pi_218784680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:49 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Kijk het anders even terug. Het was landelijk nieuws, hij werd in verscheidene talkshows uitgenodigd om 'zijn versie van het verhaal te kunnen vertellen' (a.k.a.: verantwoording afleggen bij Jinek, Beau en dergelijke talkshows) en nog veel belangrijker: van links kwam er een stroming op gang die hem actief gingen cancelen. Ik kan me herinneren dat Arie Boomsma nota bene zijn sponsors heeft benaderd om ervoor te zorgen dat ze daarmee zouden stoppen :')

Die laffe sponsoren hebben dat vervolgens ook nog gedaan en toen de storm 4 weken later is gaan liggen zijn ze snel weer terug gekomen.

Zet dat verhaal nou eens af tegen datgene wat die Bob Vylan (wie overigens?) nou heeft gezegd. Dan zeggen onze linkse vrienden ( @:Mikeytt ) ineens dat het 'vrijheid van meningsuiting' is, maar bij Johan Derksen moet hij aan de hoogste boom en moet hij door Jan en alleman gecanceld worden.

Is dat met 2 maten meten of niet? You tell me :)
Bij Derksen wilde mensen hem cancellen wat niet gebeurd is.

Bij deze bob vylan idem.
Het staat poppodia en tvzenders overigens ook vrij om mensen niet te willen.

Maar goed.

Ik ben hier aan beargumenteren tegen iemand die beweert dat Johan derksen is gecanceld. Je weet wel de man die 5 dagen per week in de best bekeken talkshow van het land zit.

Kom op joh.
pi_218784706
Johan wordt toch betaald door Sjon de Mol? Dit gaat om een met publiek geld gesubsidieerd poppodium dat dergelijke haatzaaiers een groot platform geeft. Daarbij, je vernoemen naar Bob Dylan, de meest populaire joodse artiest, en volgens gaan schijten op joden, is ook wel een grote middelvinger naar alles wat joods is.
pi_218784707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

Bij deze bob vylan idem.

Maar goed.

Ik ben hier aan beargumenteren tegen iemand die beweert dat Johan derksen is gecanceld. Je weet wel de man die 5 dagen per week in de best bekeken talkshow van het land zit.

Kom op joh.
Hij is dus wel gecanceld, alleen niet volledig. Maar zonder Derksen is SBS ten dode opgeschreven, dus daar zullen ze niet bezwijken onder de druk.

Maar goed, een ludiek bedoeld verzonnen verhaaltje en jij vindt het normaal dat ze zijn bluestour niet meer willen programmeren. Maar vieren van moord en oproepen tot geweld, artistieke vrijheid.

Heel erg consequent komt dat niet op mij over.
pi_218784718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

Bij deze bob vylan idem.

Maar goed.

Kom op joh.
Ga je nou met droge ogen beweren dat we hier met 2 maten aan het meten zijn? Vind jij de ophef over de 'rel' van Akwasie (die zelf nota bene op het podium stond en hardop zei: als ik zwarte piet zie dan schop ik hem in zijn gezicht. Maar dat is weer een hele andere discussie) te vergelijken met de (kleine) ophef die nu is ontstaan?

Zet ook even beide uitspraken in perspectief. 'Weten ze zeker dat het niet Akwasi was?' tegenover 'als je shit praat word je 'gebanged' (over Charly Kirk). En sowieso het bagetalisseren van de moord op een persoon?

Kom op, wees even reëel.
pi_218784724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ga je nou met droge ogen beweren dat we hier met 2 maten aan het meten zijn? Vind jij de ophef over de 'rel' van Akwasie (die zelf nota bene op het podium stond en hardop zei: als ik zwarte piet zie dan schop ik hem in zijn gezicht. Maar dat is weer een hele andere discussie) te vergelijken met de (kleine) ophef die nu is ontstaan?

Zet ook even beide uitspraken in perspectief. 'Weten ze zeker dat het niet Akwasi was?' tegenover 'als je shit praat word je 'gebanged' (over Charly Kirk).

Kom op, wees even reëel.
Ik dacht dat dat ging omdat hij een kaars in de kut van een vrouw had gestoken
pi_218784729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is dus wel gecanceld, alleen niet volledig. Maar zonder Derksen is SBS ten dode opgeschreven, dus daar zullen ze niet bezwijken onder de druk.

Maar goed, een ludiek bedoeld verzonnen verhaaltje en jij vindt het normaal dat ze zijn bluestour niet meer willen programmeren. Maar vieren van moord en oproepen tot geweld, artistieke vrijheid.

Heel erg consequent komt dat niet op mij over.
Ik ga toch niet over of theaters zijn bluestour willen uitzenden nadat hij op tv vertelde een kaars ingebracht tr hebben bij een bewusteloze vrouw? Dat is toch het theater zn goed recht?
Net zoals het doornroosje vrij staat artiesten wel of niet een podium te geven?

Begrijp ik goed dat jij vindt dat Doornroosje ze had moeten weigeren omdat Johan Derksen niet meer welkom was in theaters?

Dat is toch geen vergelijk? Die theaters zijn niet Doornroosje? Die maken hun beide hun eigen afweging?
pi_218784732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat ging omdat hij een kaars in de kut van een vrouw had gestoken
Wat hij dus ook helemaal niet heeft gedaan :') Sowieso moet je die Derksen niet serieus nemen, maar om hem nou te gaan vervolgen om dergelijke uitspraken.. waar zijn we in godsnaam mee bezig. En mensen die dansen op het graf van een (om politieke redenen) vermoord persoon geven we een podium en betalen we veel geld. Tsjah.
pi_218784739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Zet ook even beide uitspraken in perspectief. 'Weten ze zeker dat het niet Akwasi was?' tegenover 'als je shit praat word je 'gebanged' (over Charly Kirk). En sowieso het bagetalisseren van de moord op een persoon?

Kom op, wees even reëel.
Derksen is niet gecancelled na het akwasi verhaal... Door niemand. Plus nogmaals. Het staat iedereen vrij om wel of geen zaken met iemand te doen.
Zowel bij Derksen als deze band.

Je zou een punt hebben als door roosje derksen zou weigeren nav akwasi uitspraak en dat Bob nu wel mag komen. Maar dat is toch niet aan de hand?
pi_218784742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:03 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat hij dus ook helemaal niet heeft gedaan :') Sowieso moet je die Derksen niet serieus nemen, maar om hem nou te gaan vervolgen om dergelijke uitspraken.. waar zijn we in godsnaam mee bezig. En mensen die dansen op het graf van een (om politieke redenen) vermoord persoon geven we een podium en betalen we veel geld. Tsjah.
Derksen niet serieus nemen, zanger van band waar 90% van Nederland tot zaterdag nog nooit van gehoord had wel want die krijgt veel geld. Check.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218784744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:03 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Jij bent echt af... Derksen is niet vervolgd om geen enkele uitspraak.
pi_218784747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

een ludiek bedoeld verzonnen verhaaltje
_O-.
In Southern Sun
pi_218784790
De bezoekers van de show van Bob Vylan hadden zich gisteren al verheugd op een potje onvervalste jodenhaat, lekker hossen op antisemitische teksten zoals eerder in Engeland en in Paradiso, maar helaas voor hen was het wat tammetjes allemaal.
pi_218784804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:14 schreef DrDentz het volgende:
De bezoekers van de show van Bob Vylan hadden zich gisteren al verheugd op een potje onvervalste jodenhaat, lekker hossen op antisemitische teksten zoals eerder in Engeland en in Paradiso, maar helaas voor hen was het wat tammetjes allemaal.
Kijk en jij mag dit soort nergens op gestoelde dingen gewoon roepen.

Leuk hè vvmu.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:22:11 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218784823
Eens kijken of ik nog een kaartje kan fixen _O_ .
Huilen dan.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:23:02 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218784828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:18 schreef koemleit het volgende:

[..]

Leuk hè vvmu.
Nee vvmu is er alleen voor MIJN mening en niet voor JOUW mening. Ben je dom of zo?!?!?!
Huilen dan.
pi_218784831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:03 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik ga toch niet over of theaters zijn bluestour willen uitzenden nadat hij op tv vertelde een kaars ingebracht tr hebben bij een bewusteloze vrouw? Dat is toch het theater zn goed recht?
Net zoals het doornroosje vrij staat artiesten wel of niet een podium te geven?

Begrijp ik goed dat jij vindt dat Doornroosje ze had moeten weigeren omdat Johan Derksen niet meer welkom was in theaters?

Dat is toch geen vergelijk? Die theaters zijn niet Doornroosje? Die maken hun beide hun eigen afweging?
Nee, maar ik constateer dat als je iets roept wat niet in de smaak valt bij het meest linksprogressieve deel van Nederland je een probleem hebt, terwijl als je iets roept wat niet in de smaak valt bij rechtsconservatief er geen consequenties zijn en zelfs burgemeesters zich ermee gaan bemoeien dat er zoiets is als artistieke vrijheid.

Je kan mij wel proberen te gaslighten, maar dat gaat je niet lukken.
pi_218784835
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
Eens kijken of ik nog een kaartje kan fixen _O_ .
pi_218784856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
Hij is verhoord nav de kaarsenrel. Idd niet vervolgd. Maar dat is vooral omdat er geen strafbaar feit kon worden geconstateerd. En dan is vervolgen best lastig.

Eens kijken of Bob Vylan zich mag melden voor verhoor.
pi_218784862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
_O-.
Niet mee eens?
pi_218784865
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat er juridisch prima een argument valt te maken dat dit ook niet mag omdat het aanzet tot geweld blijft.

Als jij denkt dat er prima een argument te maken valt dat dit niet mag omdat het aanzet tot geweld, dan dien je een aanklacht in en kan het via de darvoor ingerichte wegen via OM en de rechter wettelijk worden uitgezocht en eventueel officieel veroordeeld.

Tot die tijd is het mening, geen feit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218784880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is verhoord nav de kaarsenrel. Idd niet vervolgd. Maar dat is vooral omdat er geen strafbaar feit kon worden geconstateerd. En dan is vervolgen best lastig.

Eens kijken of Bob Vylan zich mag melden voor verhoor.
Johan Derksen is gehoord in de zaak. Hij vertelde op tv dat ie iemand had verkracht. Dan is het toch niet meer dan normaal dat de politie ff belt met "hoe zit dat met die verkrachting"?

Wmb belt de politie ook Bob om te vragen hoe het precies zit met bedreigingen, en als er daadwerkelijk bedreigingen zijn geuit lijkt vervolging me ook niet meer dan normaal.
pi_218784888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:18 schreef koemleit het volgende:

[..]

Leuk hè vvmu.
Anders koop je geen kaartje voor zo'n shitshow lijkt me.
pi_218784894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Anders koop je geen kaartje voor zo'n shitshow lijkt me.
Die kaartjes zijn toch al weeeeken gelden verkocht? Vermoedelijk voor de aanslag op Kirk? Maar zoals gezegd jij mag zulke aannames gewoon doen in dit land. Fijn he!
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:33:25 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218784895
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is het niet, maar in bepaalde kringen wil men maximale vrijheid van meningsuiting voor zichzelf en een minimale vrijheid van meningsuiting voor anderen. Dáár zit de crux.

Je bedoelt de kringen waarin jij je begeeft? Ja, dat denk ik ook.
Huilen dan.
pi_218784897
Ik heb het al eens gezegd, maar gewoon tot persona non grata maken. Als je in je teksten toejuicht om mensen te vermoorden om hun mening en mensen oproept om bepaalde groepen op te jagen in de straten dan hoor je niet welkom te zijn in Nederland.
pi_218784905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:31 schreef koemleit het volgende:

[..]
Johan Derksen is gehoord in de zaak. Hij vertelde op tv dat ie iemand had verkracht. Dan is het toch niet meer dan normaal dat de politie ff belt met "hoe zit dat met die verkrachting"?

Wmb belt de politie ook Bob om te vragen hoe het precies zit met bedreigingen, en als er daadwerkelijk bedreigingen zijn geuit lijkt vervolging me ook niet meer dan normaal.
Nog even afgezien van dat het duidelijk kroegpraat was: het was een verhaal over een ver verleden waarmee het als het gebeurd was zou zijn verjaard.

Dus het lijkt mij verspilling van tijd. Temeer daar er genoeg zedenzaken zijn die wel aandacht verdienen en niet krijgen.

Het kwam op mij heel erg over als voor de bühne.
pi_218784913
Tsja, podiumsubsidies liggen altijd lastig. Je wil ook ergens de ruimte hebben om lokaal talent de kans te geven en zonder subsidie is zo'n model helaas niet erg rendabel. Muziek is nu eenmaal niet erg winstgevend totdat je van de ordegrootte Kensington bent. Maar muziek is wel iets dat mensen verbindt en mensen gelukkiger en gezonder maakt, dus daarin investeren vanuit de lokale overheid is in de basis niet verkeerd.

Maar als je dan ziet dat ze dan effectief ook grote namen boeken die dat makkelijk moeten kunnen dragen ga je daar wel over twijfelen. Ik bedoel, op jaarbasis een miljoentje of 2 is niet niks.

De Bob Vylan-discussie mag daar verder buiten blijven. Er staan ook wel eens acts die ik niet leuk vind. De rechter heeft besloten dat het mag in een kort geding, dan kunnen we er verder weinig tegenin brengen. Ja, ik vond die opmerking over de zionisten op straat opzoeken ook er over. Maar ja, dat is vanuit de persoonlijke onderbuik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218784918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog even afgezien van dat het duidelijk kroegpraat was: het was een verhaal over een ver verleden waarmee het als het gebeurd was zou zijn verjaard.

Dus het lijkt mij verspilling van tijd. Temeer daar er genoeg zedenzaken zijn die wel aandacht verdienen en niet krijgen.

"Lijkt mij" "kwam op mij over" allemaal gevoel gewauwel maar het OM dat even de feiten boven tafel wil krijgen doet alles voor de bühne.
Kom op als jij op tv vertelt dat je iemand hebt verkracht, dan mag ik toch hopen dat de politie wat doet.

Dat je later je verhaal veranderd en dat er geen slachtoffer zich meldt maakt ook dat er logisch geen vervolging is.

Maar dat eerste verhaal is echt wel reden voor een onderzoek. Of zou dat niet zo moeten zijn omdat het Johan Derksen was? En je die niet serieus moet nemen?.
Dat zou pas meten met 2 maten zijn.
pi_218784923

5.7 miljoen aan personeelskosten, die werken daar niet voor het minimumloon, poehhh
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:40:45 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218784932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, podiumsubsidies liggen altijd lastig. Je wil ook ergens de ruimte hebben om lokaal talent de kans te geven en zonder subsidie is zo'n model helaas niet erg rendabel. Muziek is nu eenmaal niet erg winstgevend totdat je van de ordegrootte Kensington bent. Maar muziek is wel iets dat mensen verbindt en mensen gelukkiger en gezonder maakt, dus daarin investeren vanuit de lokale overheid is in de basis niet verkeerd.

Maar als je dan ziet dat ze dan effectief ook grote namen boeken die dat makkelijk moeten kunnen dragen ga je daar wel over twijfelen. Ik bedoel, op jaarbasis een miljoentje of 2 is niet niks.

De Bob Vylan-discussie mag daar verder buiten blijven. Er staan ook wel eens acts die ik niet leuk vind. De rechter heeft besloten dat het mag in een kort geding, dan kunnen we er verder weinig tegenin brengen. Ja, ik vond die opmerking over de zionisten op straat opzoeken ook er over. Maar ja, dat is vanuit de persoonlijke onderbuik.
Hey kijk wat leuk een user met een kijk op de zaak die volledig overeenkomt met de mijne dat maak je ook niet vaak mee ben je toevallig een kloontje van me
Huilen dan.
pi_218784944
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hey kijk wat leuk een user met een kijk op de zaak die volledig overeenkomt met de mijne dat maak je ook niet vaak mee ben je toevallig een kloontje van me
Daarbij wil ik nog even stellen dat ik het prima vind dat 013 de keuze heeft gemaakt dat ze die opmerkingen wel too much vonden en zelf het optreden hebben afgeblazen ondanks dat het ze waarschijnlijk meer kost dan oplevert. Vergeet dat niet, die artiest nu zo laat nog afzeggen zal alleen maar een hoop administratiekosten en gemiste omzet opleveren terwijl veel al was geregeld en ingepland, wat waarschijnlijk gewoon (ten dele) betaald dient te worden. Ik denk dat dat ook meespeelt als reden waarom Doornroosje dit gewoon door laat gaan.
pi_218784951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet mee eens?
Als je zo'n verhaaltje verzint onder de noemer da's wel ludiek dan is er met heel wat kompassen iets mis en hoor je niet vijf dagen per week in een praatprogramma. Als je zo'n verhaaltje verdedigt want het was ludiek bedoeld is er ook wat mis met je kompassen.
In Southern Sun
pi_218784952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

"Lijkt mij" "kwam op mij over" allemaal gevoel gewauwel maar het OM dat even de feiten boven tafel wil krijgen doet alles voor de bühne.
Kom op als jij op tv vertelt dat je iemand hebt verkracht, dan mag ik toch hopen dat de politie wat doet.

Dat je later je verhaal veranderd en dat er geen slachtoffer zich meldt maakt ook dat er logisch geen vervolging is.

Maar dat eerste verhaal is echt wel reden voor een onderzoek. Of zou dat niet zo moeten zijn omdat het Johan Derksen was? En je die niet serieus moet nemen?.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:39 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

5.7 miljoen aan personeelskosten, die werken daar niet voor het minimumloon, poehhh
Je zou meer moeten kijken naar de subsidies als je een punt wil maken mbt tot "wij betalen hier aan mee".

Weet niet wat je wil zeggen over die personeelskosten?
Neem aan dat jij 0 kijk hebt op het reilen en zeilen van een poppodium. (Net zoals ik overigens).
pi_218784959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:38 schreef koemleit het volgende:

[..]

Vooral negeren dat hij sprak over een ver(jaard) verleden en hij dus ook als hij een verkrachting had bekend niet kon worden vervolgd… en dat er duizenden zedenzaken niet vervolgd worden door tijdsgebrek.

Heeft niets met Derksen te maken dus. Slechte frame.
pi_218784973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

Je kan een persoon de toegang tot Nederland weigeren, net zoals soms gedaan wordt met omstreden imams. Lijkt mij een prima oplossing.
pi_218784974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als je zo'n verhaaltje verzint onder de noemer da's wel ludiek dan is er met heel wat kompassen iets mis en hoor je niet vijf dagen per week in een praatprogramma. Als je zo'n verhaaltje verdedigt want het was ludiek bedoeld is er ook wat mis met je kompassen.
Waar lees jij precies dat ik het verdedig? Ik zeg ludiek bedoeld. Nou, denk jij dat hij het niet ludiek bedoelde?

Het is kroegpraat. Kennelijk zijn er zat mensen die het leuk vinden. Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet op tv moet omdat het niet voldoet aan jouw normen en waarden? Kijk gewoon niet. Opgelost.
pi_218784977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vooral negeren dat hij sprak over een ver(jaard) verleden en hij dus ook als hij een verkrachting had bekend niet kon worden vervolgd… en dat er duizenden zedenzaken niet vervolgd worden door tijdsgebrek.

Heeft niets met Derksen te maken dus. Slechte frame.
Dus het heeft niet met Derksen te maken, maar je gooit het wel hier op als "derksen mag niks en vylan mag alles".

Je bent nu al gedraaid naar "als het al een verkrachter is dan is het verjaard".
pi_218784987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Je kan een persoon de toegang tot Nederland weigeren, net zoals soms gedaan wordt met omstreden imams. Lijkt mij een prima oplossing.
Ja, dat had de rechter inderdaad ook kunnen besluiten. Maar als de rechter zegt dat optreden is toegestaan, lijkt het me vreemd om wél de toegang tot het land te ontzeggen.
pi_218784989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar lees jij precies dat ik het verdedig? Ik zeg ludiek bedoeld. Nou, denk jij dat hij het niet ludiek bedoelde?

Het is kroegpraat. Kennelijk zijn er zat mensen die het leuk vinden. Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet op tv moet omdat het niet voldoet aan jouw normen en waarden? Kijk gewoon niet. Opgelost.
Volgens mij was het niet zozeer kroegpraat maar meer om Sjonnie de Mol te verdedigen, die zou iets met een vrouw gedaan hebben, en Johan wilde het zoontje van zijn baas verdedigen door te stellen dat we allemaal wel eens iets doen wat niet mag, zoals een kaars in de kut van een slapende vrouw steken. Maar waarom het hier nu over Johan gaat snap ik ff niet, is het omdat Doornroosje slaapt en de prins een kaars in haar kut stak?
pi_218785003
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja ik denk dat verkrachting afkeuren niet zozeer met mijn normen en waarden te maken heeft.
In Southern Sun
pi_218785008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:49 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dus het heeft niet met Derksen te maken, maar je gooit het wel hier op als "derksen mag niks en vylan mag alles".

Je bent nu al gedraaid naar "als het al een verkrachter is dan is het verjaard".
Begrijpend lezen gaat je niet geweldig af.

Verder ben ik niet gedraaid, want ik had direct al aangegeven dat het verjaringsaspect maakt dat ik het onzin vind.

Als hij had gezegd dat hij het een jaar daarvoor had gedaan had ik het verhoor kunnen plaatsen.
pi_218785041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
Blijf je verschuilen achter randzaken; het leidt alleen maar af van de kern: namelijk dat de ophef daar vele malen groter is. Kan je daar ook eens wat over zeggen in plaats van alleen maar over randzaken gaan?
pi_218785066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:51 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Volgens mij was het niet zozeer kroegpraat maar meer om Sjonnie de Mol te verdedigen, die zou iets met een vrouw gedaan hebben, en Johan wilde het zoontje van zijn baas verdedigen door te stellen dat we allemaal wel eens iets doen wat niet mag, zoals een kaars in de kut van een slapende vrouw steken. Maar waarom het hier nu over Johan gaat snap ik ff niet, is het omdat Doornroosje slaapt en de prins een kaars in haar kut stak?
Zou zomaar kunnen dat hij het daarom zei.

De reden waarom het voor mij duidelijk kroegpraat was, is dat hij een beweging maakte alsof hij het achteloos in het voorbijgaan deed.

Nou, als je iets weet van de anatomie van een vrouw, dan weet je dat je niet zomaar een grote kaars naar binnen steekt in een soepele beweging.
pi_218785091
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Blijf je verschuilen achter randzaken; het leidt alleen maar af van de kern: namelijk dat de ophef daar vele malen groter is. Kan je daar ook eens wat over zeggen in plaats van alleen maar over randzaken gaan?
? De opfhef hierover is niet groot? Het AD had een liveblog :').
(En niemand kent natuurlijk deze band, iedereen kent Derksen)
pi_218785097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, dat had de rechter inderdaad ook kunnen besluiten. Maar als de rechter zegt dat optreden is toegestaan, lijkt het me vreemd om wél de toegang tot het land te ontzeggen.
Ik snap je wel, maar het gaat om hele andere toetsing. Vreemdelingen die oproepen tot haat en geweld, zou je net zoals in het verleden gedaan is, de toegang moeten weigeren. Daar hoeft een rechter geen uitspraak over te doen.
pi_218785147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:39 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Dat was voor 77,50 fte in 2024.

De personeelskosten per fte komen dan uit op ¤ 73.548. Let wel dat dit bedrag bestaat uit een stuk meer kosten dan alleen het (bruto) salaris. Omdat poppodia veelal moeten leunen op een flexibele schil van freelancers en tijdelijke inhuur is het lastig om een exacte rekensom te maken maar ik vind het geen wereldschokkend bedrag.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218785161
Ik vind het een flinke huishouding, zonder subsidies is dit totaal niet rendabel, dat kan wel wat minder allemaal.
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:21:48 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218785175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:18 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het een flinke huishouding, zonder subsidies is dit totaal niet rendabel, dat kan wel wat minder allemaal.
Wat is er mis met subsidies voor cultuur? Waarom moet het minder?
Huilen dan.
pi_218785182
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goede cultuur bedruipt zichzelf, anders worden kunstenaars lui (of gaan ze rare teksten uitslaan op een podium)

Bekijk deze YouTube-video
pi_218785193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:18 schreef DrDentz het volgende:
Je bedoelt dat je de lokale poppodia dicht wil smijten? Dus als beginnend bandje moet je maar hopen dat je de Ziggo Dome in mag? Waar je dan een godsvermogen voor moet betalen?

In een wereld waar het verdienmodel voor beginnende artiesten al voornamelijk uit optredens bestaat lijkt me dat een geweldig plan om de muziekindustrie hier de nek om te draaien, dan kunnen we met z'n allen aan de abjecte AI-muziek!

Ik vind het ook veel geld, mind you, maar blijkbaar hebben we dit nodig om een van de belangrijkste stukjes volkvermaak van onderuit in stand te houden. Of we moeten allemaal 3 tientjes meer betalen voor concerten die we allemaal nu al onbetaalbaar vinden.
pi_218785243
Ja maar in deze tijd van bezuinigingen is er eigenlijk geen geld meer voor dat soort linkse hobby's. Er is ook nooit iets moois uitgekomen op die manier. Toen de Beatles ooit begonnen stonden ze ook voor 2 man en een paardenkop te spelen maar als je goed genoeg bent dan ga je door en dan kom je er vanzelf.
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:35:04 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218785271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:23 schreef DrDentz het volgende:
Goede cultuur bedruipt zichzelf
Dit lijkt me vrij kort door de bocht.

Subsidies zijn een manier om doelen van maatschappelijk belang kunnen bereiken, en wij hebben als maatschappij nu eenmaal bedacht dat het belangrijk is dat kunst en cultuur toegankelijk zijn voor een brede doelgroep en niet alleen voor diegenen die er de volle mep voor kunnen betalen.
Huilen dan.
pi_218785278
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Muziek, linkse hobby. Bah.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218785306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:30 schreef DrDentz het volgende:
Ja maar in deze tijd van bezuinigingen is er eigenlijk geen geld meer voor dat soort linkse hobby's. Er is ook nooit iets moois uitgekomen op die manier. Toen de Beatles ooit begonnen stonden ze ook voor 2 man en een paardenkop te spelen maar als je goed genoeg bent dan ga je door en dan kom je er vanzelf.
"Goed" zijn en commercieel interessant zijn zijn twee totaal verschillende dingen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218785333
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Goed" zijn en commercieel interessant zijn zijn twee totaal verschillende dingen.
Als bijna niemand geïnteresseerd is in je muziek ben je blijkbaar niet "goed" genoeg om ervan te leven..
Kun je het wel als hobby aanhouden, ik zie op straat ook muzikanten staan die een zakcentje bijverdienen.
pi_218785382
Een terreurstaat die aan genocide doet en 67.000 burgers heeft afgeslacht moet gewoon met ESF kunnen meedoen, maar een zanger die slechts de dood van de genocideplegers wenst moet je boycotten en de mond snoeren.
pi_218785599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:53 schreef ejtleeditnA het volgende:
Een terreurstaat die aan genocide doet en 67.000 burgers heeft afgeslacht moet gewoon met ESF kunnen meedoen, maar een zanger die slechts de dood van de genocideplegers wenst moet je boycotten en de mond snoeren.
_O-
pi_218785645
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:53 schreef ejtleeditnA het volgende:
Je bent nu Hamas en Israël door elkaar aan het halen. Het is Hamas die genocide willen plegen en omdat Israël dat een beetje beu is inmiddels na 80 jaar ellende is Israël nu bezig om Hamas uit te roeien. En ja, daar sterven ook burgers bij, zoals in iedere oorlog, met name omdat Hamas hen als schild gebruikt.

Bovendien: wapens neer, gijzelaars vrij en Israël stopt direct.

Die klootzak op het podium is pro terroristen die verantwoordelijk zijn voor alle doden die daar zijn gevallen.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:39:05 #86
182233 thedeedster
pi_218785707
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sterker nog; wat commercieel vaak succesvol is, is voor de fijnproever soms niet te harden.

Over dit onderwerp valt gewoon eeuwig te discussiëren. :)

Edit; kunst is geen wetenschap of een systeem waar je een bepaalde rangorde of meting aan kunt ophangen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218785754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je bent nu Hamas en Israël door elkaar aan het halen. Het is Hamas die genocide willen plegen en omdat Israël dat een beetje beu is inmiddels na 80 jaar ellende is Israël nu bezig om Hamas uit te roeien. En ja, daar sterven ook burgers bij, zoals in iedere oorlog, met name omdat Hamas hen als schild gebruikt.

Bovendien: wapens neer, gijzelaars vrij en Israël stopt direct.

Die klootzak op het podium is pro terroristen die verantwoordelijk zijn voor alle doden die daar zijn gevallen.
Wat burgerslachtoffers, horen erbij toch, hullie gebruiken ze zelf als schild.

quote:
De commissie van experts van de VN-mensenrechtenraad zegt in Gaza vier van de vijf misdaden te zien die als genocide gekwalificeerd kunnen worden: moorden, het aanbrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel, het moedwillig verslechteren van overlevingskansen en het tegengaan van geboortes. Alleen voor het vijfde genocidemisdrijf, het gedwongen overplaatsen van kinderen, is geen bewijs genoemd.
In Southern Sun
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:49:51 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218785766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Als bijna niemand geïnteresseerd is in je muziek ben je blijkbaar niet "goed" genoeg om ervan te leven..
Te simpel gezegd.
pi_218785829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat burgerslachtoffers, horen erbij toch, hullie gebruiken ze zelf als schild.
[..]

Nee, het is verschrikkelijk dat het gebeurt. Maar waarom zijn burgerslachtoffer nu genocide en anders niet? Die mag je even uitleggen.

En wat de VN vindt interesseert mij niet. Dat clubje heeft last van het feit dat de invloed van Islam inmiddels enorm groot is. Daarom vinden ze islamofobie ook een veel groter probleem dan de oorzaak daarvan: moslimterrorisme.
pi_218785857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het is verschrikkelijk dat het gebeurt. Maar waarom zijn burgerslachtoffer nu genocide en anders niet? Die mag je even uitleggen.

En wat de VN vindt interesseert mij niet. Dat clubje heeft last van het feit dat de invloed van Islam inmiddels enorm groot is. Daarom vinden ze islamofobie ook een veel groter probleem dan de oorzaak daarvan: moslimterrorisme.
Het staat vrij duidelijk in de quote waarom het nu genocide is, maar ik zie het al, ook het oordeel van een onafhankelijke VN-commissie schuiven we gewoon opzij.

Als Israël zelf toegeeft dat het genocide pleegt, zelfs dan zullen er nog ontkenners zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 16-09-2025 13:14:24 ]
In Southern Sun
pi_218785889
quote:
VN-commissie oordeelt dat Israël genocide pleegt, maar wij hoorden in de talkshows hele andere verhalen

Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. Volgens de commissie maakt Israël zich schuldig aan vier van de vijf daden die volgens internationaal recht genocidaal zijn. Dit is opvallend te noemen, omdat wij van de week nog in de talkshows hele andere verhalen hoorden.

Zowel van Nieuws van de Dag als van Vandaag Inside begrepen we dat er juist helemaal geen genocide wordt gepleegd. Het is voor ons daardoor juist heel ingewikkeld om er een conclusie over te trekken. Aan de ene kant heb je natuurlijk allerlei wetenschappers, en de onafhankelijke onderzoekscommissie van de VN, maar aan de andere kant heb je opiniemakers als Wierd Duk, Frits Barend en Victor Vlam en de users van het Fok! Forum.
https://speld.nl/2025/09/(...)0kJy2jwrB8SwvCvJZGGg
In Southern Sun
pi_218785906
Eerder was de Speld nog wel eens grappig maar volgens mij laten linkse stagiairs die teksten nu door ChatGPT schrijven..
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:26:52 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218785980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:14 schreef DrDentz het volgende:
Eerder was de Speld nog wel eens grappig maar volgens mij laten linkse stagiairs die teksten nu door ChatGPT schrijven..
Of misschien leggen die dekselse linkse stagiairs gewoon de vinger op het bij jou gevoelige plekje.
Huilen dan.
pi_218786090
quote:
Te stompzinnig om grappig te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:45:24 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218786143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Kun je het wel als hobby aanhouden, ik zie op straat ook muzikanten staan die een zakcentje bijverdienen.
Het kan ook natuurlijk zo zijn dat je muziek geen van noot tot noot op hitpotentie gecontroleerde hapklare brok is, die geschikt is voor de SkyRadio luisterende massa.

Dat verkoopt ook minder.
pi_218786159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het kan ook natuurlijk zo zijn dat je muziek geen van noot tot noot op hitpotentie gecontroleerde hapklare brok is, die geschikt is voor de SkyRadio luisterende massa.

Dat verkoopt ook minder.
Tegenwoordig met Spotify, Soundcloud, YouTube etc moet het toch geen enkel probleem zijn om zulke muziek aan de man te brengen.
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:53:23 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218786227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Tegenwoordig met Spotify, Soundcloud, YouTube etc moet het toch geen enkel probleem zijn om zulke muziek aan de man te brengen.
Dat niet, maar als de massa, die enkel hapklare, veilige, ongecompliceerde deuntjes wil, dat allemaal maar moeilijk en raar vind, dan zal het nog een beperkt publiek hebben.
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:53:54 #98
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218786231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Muziek wordt via Spotify en YouTube nog steeds door de 'majors' gepusht, en met succes.

Kleine, onafhankelijke artiesten worden weg gedrukt.
pi_218786274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Te stompzinnig om grappig te zijn.
Verrassende take.
In Southern Sun
pi_218786325
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat niet, maar als de massa, die enkel hapklare, veilige, ongecompliceerde deuntjes wil, dat allemaal maar moeilijk en raar vind, dan zal het nog een beperkt publiek hebben.
Tsja.. blijkbaar wordt de behoefte van de meeste mensen in muziek voorzien door hapklare, veilige, ongecompliceerde deuntjes. Dat een paar fijnproevers behoefte hebben aan moeilijke muziek lijkt me niet iets dat door de overheid gefinancierd moet worden. Je kunt toch ook niet zeggen dat je geen McDonald's lust en alleen bij de Librije wil eten, en dat Jan Modaal dat voor jou moet financieren.
pi_218786359
quote:
Gaan we net doen alsof doodsverwensingen en oproepen tot geweld normaal zij, omdat het in je straatje past? Gadver.
pi_218786376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het staat vrij duidelijk in de quote waarom het nu genocide is, maar ik zie het al, ook het oordeel van een onafhankelijke VN-commissie schuiven we gewoon opzij.

Als Israël zelf toegeeft dat het genocide pleegt, zelfs dan zullen er nog ontkenners zijn.
Genocide draait om intent. In die quote staat niets over intent. Want die moet zien op het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen.

Want laten we eens de eerste van de misdaden bekijken: moorden. Hoeveel oorlogen ken jij precies zonder moorden? Dat is onderdeel van oorlogsvoering. En nee, oorlog is niet per definitie genocide, dat weet jij ook best.

Dus wat er in die quote staat slaat hoe dan ook nergens op.
  dinsdag 16 september 2025 @ 14:17:10 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218786479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:01 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Tsja.. blijkbaar wordt de behoefte van de meeste mensen in muziek voorzien door hapklare, veilige, ongecompliceerde deuntjes. Dat een paar fijnproevers behoefte hebben aan moeilijke muziek lijkt me niet iets dat door de overheid gefinancierd moet worden. Je kunt toch ook niet zeggen dat je geen McDonald's lust en alleen bij de Librije wil eten, en dat Jan Modaal dat voor jou moet financieren.
Tja dat is tamelijk armoedig denken.

Nieuw talent en nieuwe stromingen ontstaan altijd in een marge. En daarvoor is een infrastructuur nodig om dat te doen ontwikkelen. Als muziek alleen nog maar ruimte krijgt wanneer de massa het leuk vind, dan komt er weinig nieuws meer en moet alles direct worden aangepast aan de gezapige middelmaat.

Als men cultuur belangrijk vind, dan moet er ook ruimte zijn voor de dingen die niet per se meteen veel geld opleveren.
pi_218786840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Verrassende take.
Het is een autoriteitsargument en nog vals ook, aangezien de wetenschappers helemaal geen wetenschappers waren en onafhankelijkheid en VN niet samengaan.
pi_218786938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niet zo antisemitisch doen...
pi_218787101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is een autoriteitsargument en nog vals ook, aangezien de wetenschappers helemaal geen wetenschappers waren en onafhankelijkheid en VN niet samengaan.
Het is bovenal gewoon satire.
In Southern Sun
pi_218787125
Gister zaten ze bij Pauw te 'discussieren' over het zinnetje meet them in the streets. Of hij er geweld mee bedoelde. Dat hij even ervoor "death to the idf' riep wordt dan vakkundig weggelaten. Wat opzichzelf al oproepen tot geweld is, maar de andere zin ook in een context plaatst.

Er zit bij die praatprogramma's nooit iemand die even een kritische noot plaatst. Slechts een linkse circle jerk. Ook weer zo'n activistische rechter, geen goed teken voor Nederland. Hoe duidelijk moet je een oproep tot geweld en haatzaaien hebben?
pi_218787204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:26 schreef 3rr0r het volgende:
Gister zaten ze bij Pauw te 'discussieren' over het zinnetje meet them in the streets. Of hij er geweld mee bedoelde. Dat hij even ervoor "death to the idf' riep wordt dan vakkundig weggelaten. Wat opzichzelf al oproepen tot geweld is, maar de andere zin ook in een context plaatst.

Er zit bij die praatprogramma's nooit iemand die even een kritische noot plaatst. Slechts een linkse circle jerk. Ook weer zo'n activistische rechter, geen goed teken voor Nederland. Hoe duidelijk moet je een oproep tot geweld en haatzaaien hebben?
Dat is de NPO, ik kijk tegenwoordig liever naar Nieuws van de Dag, dan krijg je een wat genuanceerder beeld.
pi_218787244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is bovenal gewoon satire.
Nee, satire prikt juist naar autoriteit ipv die te verheerlijken.
pi_218787287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, satire prikt juist naar autoriteit ipv die te verheerlijken.
Onzin. Satire is maatschappijkritiek.
In Southern Sun
pi_218787377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat is de NPO, ik kijk tegenwoordig liever naar Nieuws van de Dag, dan krijg je een wat genuanceerder beeld.
Nieuws van de dag kijken om een circle jerk te vermijden _O-
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  dinsdag 16 september 2025 @ 16:00:12 #112
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218787388
quote:

[..]
Haha :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 16 september 2025 @ 16:09:38 #113
182233 thedeedster
pi_218787458
quote:

[..]
NPO is dan ook volstrekt voorspelbaar geworden. Alsof je naar een aflevering van The A-team kijkt.
  dinsdag 16 september 2025 @ 16:16:21 #114
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218787510
quote:

[..]
Je bent serieus?
pi_218787534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Je bent serieus?
Ik denk wel dat je dommer en agressiever wordt van het NOS Journaal. Die manipuleren bijvoorbeeld beelden van Charlie Kirk waardoor het lijkt alsof hij zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Bij Nieuws van de Dag laten ze het hele fragment zien en geven ze er wat meer context bij.
pi_218787687
Bekijk deze YouTube-video

Sympathiek publiek!
  dinsdag 16 september 2025 @ 16:46:42 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218787698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Je bent serieus?
Persoonlijk kijk ik naar Ongehoord Nederland voor een genuanceerd beeld

Mag ik Pim zeggen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218787706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Persoonlijk kijk ik naar Ongehoord Nederland voor een genuanceerd beeld

Mag ik Pim zeggen?
SBS-Shownieuws hier. Meer heeft een man niet nodig.
pi_218787718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:04 schreef havanagila het volgende:

[..]
Gaan we net doen alsof doodsverwensingen en oproepen tot geweld normaal zij, omdat het in je straatje past? Gadver.
Wat is er mis mee om nazi's, ISIS leden, genocideplegers dood te wensen? Is daar een wet tegen? Is genocide plegen wel normaal?
  Forum Admin dinsdag 16 september 2025 @ 17:00:01 #120
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218787760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:50 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Wat is er mis mee om nazi's, ISIS leden, genocideplegers dood te wensen? Is daar een wet tegen? Is genocide plegen wel normaal?
Het gemak waarmee je door sommige lieden als zodanig wordt weggezet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218787793
quote:

[..]
Het ging over mensen die vinden dat Israel bestaansrecht heeft, niet over de lieden die jij noemt.
pi_218787813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:43 schreef DrDentz het volgende:

Sympathiek publiek!
Die waarschijnlijk non stop losgaan over de haat, geweld, racisme en intolerantie van rechts.

Half Nederland zit tegenwoordig in een links of rechts wappiebubbeltje, en die zijn beide precies hetzelfde lol. Dan zijn marginale losers als KirK en Bob vylan helden, en kunnen ze niks verkeerd doen.
pi_218787875
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je dommer en agressiever wordt van het NOS Journaal. Die manipuleren bijvoorbeeld beelden van Charlie Kirk waardoor het lijkt alsof hij zegt dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Bij Nieuws van de Dag laten ze het hele fragment zien en geven ze er wat meer context bij.
Het hele fragment? Ook het laatste stuk waarin hij zegt:

"You had to steal a white persons slot to be taken seriously" ?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218787916
quote:

[..]
Het probleem hierbij is dat jij iemand een nazi of whatever noemt en daarmee je meent dat geweld dus ok is.
  dinsdag 16 september 2025 @ 17:33:09 #125
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218787947
Gaat lachen worden wanneer links ontdekt dat hij dit alleen voor aandacht doet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 16 september 2025 @ 17:51:41 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218788026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Gaat lachen worden wanneer links ontdekt dat hij dit alleen voor aandacht doet.
Nouja gezien artiesten het tegenwoordig van optredens moeten hebben is dit zakelijk niet heel handig.
  Forum Admin dinsdag 16 september 2025 @ 17:51:48 #127
pi_218788028
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem hierbij is dat jij iemand een nazi of whatever noemt en daarmee je meent dat geweld dus ok is.
En iedereen met een beetje moreel kompas heeft niks op met nazi's en ander uitschot.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218788164
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je bedoelt de kringen waarin jij je begeeft? Ja, dat denk ik ook.
Bijzonder staaltje projectie wel.
pi_218788559
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het gemak waarmee je door sommige lieden als zodanig wordt weggezet.
In dit geval zit het gemak in het ontkennen dat er een genocide gaande is, omdat 1) "bondgenoot", 2) "joden", 3) "het zijn maar moslims die gedood worden", terwijl veel internationale organisaties, experts, ngo's, civiele organisaties, regeringen van landen, etc., inclusief joden (seculiere als religieuze) binnen en buiten Israël, het als een genocide aanmerken. Zelfs Netanyahu en andere Israëlische functionarissen hebben gewezen op etnische zuivering. Het gemak zit in de ontkenning, bagatellisering en soms zelfs vergoelijking. Als Rusland het was geweest die deze gruweldaden bedreef, dan was het al veel eerder als genocide aangemerkt en was het land voor 100% aan sancties onderworpen.
  Forum Admin dinsdag 16 september 2025 @ 19:20:38 #130
pi_218788605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:15 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
In dit geval zit het gemak in het ontkennen dat er een genocide gaande is, omdat 1) "bondgenoot", 2) "joden", 3) "het zijn maar moslims die gedood worden", terwijl veel internationale organisaties, experts, ngo's, civiele organisaties, regeringen van landen, etc., inclusief joden (seculiere als religieuze) binnen en buiten Israël, het als een genocide aanmerken. Zelfs Netanyahu en andere Israëlische functionarissen hebben gewezen op etnische zuivering. Het gemak zit in de ontkenning, bagatellisering en soms zelfs vergoelijking. Als Rusland het was geweest die deze gruweldaden bedreef, dan was het al veel eerder als genocide aangemerkt en was het land voor 100% aan sancties onderworpen.
:? Ik zeg enkel dat je moet oppassen met zulke uitspraken. Sterker nog, het is wijs om je er van te weerhouden omdat er mensen zijn die je onherroepelijk in een hokje plaatsen (naar gelang ze uit komt) en als je dan ook nog eens geweld gaat legitimeren is het einde zoek.

Een voorbeeld is dus het Palestijnen - Hamas gedoe. Hamas moet dood toch? Zijn toch maar terroristen. Dus worden alle Palestijnen wel heel makkelijk als Hamas aanhanger weggezet -
  woensdag 17 september 2025 @ 13:10:14 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218793755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:15 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Waarom roept niemand die zegt de palestijnen te steunen Hamas serieus op tot een onvoorwaardelijke overgave, ontwapening en vrijlating van alle gijzelaars. Dan zal Israël de vijandigheden staken en kunnen de palestijnen beginnen met bezinning en heropbouw.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218793789
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 13:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Waarom roept niemand die zegt de palestijnen te steunen Hamas serieus op tot een onvoorwaardelijke overgave, ontwapening en vrijlating van alle gijzelaars. Dan zal Israël de vijandigheden staken en kunnen de palestijnen beginnen met bezinning en heropbouw.
Omdat ze van het standpunt zijn "from the river to the sea", oftewel Israël van de kaart en alle Joden de zee in.
pi_218794700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En iedereen met een beetje moreel kompas heeft niks op met nazi's en ander uitschot.
Dat sowieso. Maar als iedereen en zijn moeder die het niet met je eens is een nazi genoemd wordt, dan verliest het een beetje de betekenis…
pi_218795011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 15:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De historie leert ons dat het beter is dit soort oproepers tot geweld preventief te ruimen in plaats van te wachten tot ze verder radicaliseren. Nu roept men op tot geweld tegen joden (pogrom), de volgende stap is industriële vernietiging (holocaust).
Je roept zelf op tot geweld. :{w
  woensdag 17 september 2025 @ 15:51:35 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218795015
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2025 15:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je roept zelf op tot geweld. :{w
Nee, ik zeg dat het vanuit historisch perspectief beter is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Admin woensdag 17 september 2025 @ 16:01:51 #136
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218795070
Even wat dingetjes verwijderd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')