abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218784152
https://www.gld.nl/nieuws(...)rry-en-zwijgt-verder

quote:
ROTTERDAM - Bretly D., die wordt verdacht van onder meer de moord op de Rotterdamse psychiater Jean van Griensven in oktober 2023, heeft niets over de moord willen vertellen. In de rechtbank in Rotterdam betuigde hij maandag wel spijt aan de nabestaanden.

De slachtofferadvocaat las een verklaring voor namens onder meer de neef en ex-partner van Van Griensven. "Die woorden, ze raken me. Ik vind het verschrikkelijk en ik wil sorry zeggen", zei D. Op de vraag waar hij dan precies spijt van had, gaf hij geen antwoord.

D. zou het slachtoffer van korte afstand in het voorhoofd hebben geschoten en daarna brand hebben gesticht in diens woning in Rotterdam-Zuid. Daarnaast wordt D. verdacht van een poging tot doodslag in Zutphen een paar dagen later. Daar wilde hij in de rechtbank wel iets over zeggen. "Deze jongen heeft een hele rijke fantasie. Het zijn van a tot z leugens", zei hij op felle toon.

Klopjacht
Na dit incident wist D. dagenlang uit handen van de politie te blijven, die een klopjacht op hem had geopend. Hij werd uiteindelijk op 25 oktober gearresteerd bij een hotel in Amsterdam.

De 26-jarige D. is geobserveerd in het Pieter Baan Centrum, maar heeft niet willen meewerken aan het onderzoek. Desondanks hebben de deskundigen meerdere stoornissen bij hem vastgesteld, ze hebben de rechtbank geadviseerd om tbs met dwangverpleging op te leggen.
D. is al meerdere keren in aanraking gekomen met politie en justitie. Hij leefde vanaf zijn 13e op straat en zat ook jarenlang in jeugddetentie.

Woensdag verder
D. verscheen maandag voor het eerst in het openbaar in de rechtbank voor de inhoudelijke behandeling van de zaak tegen hem. De rechtbank heeft twee dagen uitgetrokken voor de behandeling van de zaak, maar was maandag ruim voor het middaguur al klaar met alles wat die dag op het programma stond. De zaak gaat woensdag verder met het requisitoir. De rechtbank vroeg nog aan het Openbaar Ministerie of het formuleren van de strafeis niet deze dag al kon, maar dat was niet mogelijk.

Wat een psychopaat, dat sorry is helemaal niets waard
pi_218784274
quote:
D. is al meerdere keren in aanraking gekomen met politie en justitie. Hij leefde vanaf zijn 13e op straat en zat ook jarenlang in jeugddetentie.
Enerzijds heel triest voor D. natuurlijk, echter neemt dit niet weg dat je maar vrijelijk mensen van het leven kan/mag beroven. Ik ben geen psychiater/behandelaar maar mijn onderbuik gevoel zegt dat zo'n figuur niet te helpen is.

Niet meer vrijlaten. Een gevaar voor de samenleving en de kans op herhaling is denk ik te groot.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218784361
Wanneer je uit het kutje komt en ze noemen je Bretly dan ben je ook wel direct kansloos in deze maatschappij.
U MAD?
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:47:21 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218785341
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat een psychopaat, dat sorry is helemaal niets waard
Als het een psycho was zou hij waarschijnlijk geen sorry zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:48:10 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218785344
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer je uit het kutje komt en ze noemen je Bretly dan ben je ook wel direct kansloos in deze maatschappij.
Het had natuurlijk Bradley moeten zijn. Maar als je alleen steenkolenengels machtig bent dan krijg je dit resultaat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218785490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
Het idee is zo min mogelijk met de plebs te maken te hebben
  dinsdag 16 september 2025 @ 16:08:22 #7
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218787445
De nabestaanden van Van Griensven mogen zijn collega's bedanken die Bretly "genezen" of "niet gevaarlijk meer" hebben verklaart bij zijn jeugd-TBS.
pi_218787501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het kan vast geen kwaad met het oog op rehabiliteringsbegoocheling (deze voor je scrabble).
pi_218787502
Bretly is wat je krijgt als je de geboorte van je kind telefonisch aangeeft bij de burgerlijke stand.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218787530
quote:
Bretly D. is geen onbekende van justitie. Als 15-jarige stak hij een homoseksuele man neer tijdens een seksafspraak, waarvoor hij jeugd-tbs kreeg.
quote:
Jeugd-tbs is de volksmond voor de PIJ-maatregel (Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen), een behandelmaatregel voor jongeren die ernstige misdrijven plegen en een psychische stoornis of ontwikkelingsstoornis hebben. De maatregel duurt maximaal zeven jaar, waarvan het laatste jaar voorwaardelijk is.
Deze man is ogenschijnlijk niet echt genezen van zijn verzameling aan stoornissen, dus hoe gaat zo iets dan? Als iemand nog steeds knettergek is aan het eind van de maximale termijn die je bij jeugd-tbs kunt geven toch maar terug de maatschappij in en hopen dat het goed komt?

Edit:

quote:
In uitzonderlijke gevallen kan een PIJ-maatregel worden omgezet in een volwassen TBS-maatregel met dwangverpleging, als de risico's op herhaling nog dermate hoog zijn na de maximale duur van de PIJ.
Dat zou je dan kunnen doen. Zagen de experts toen niet dat er nog steeds wat mentale dingen niet helemaal op een rijtje zaten?
pi_218787724
DaBretge
pi_218789777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Iedereen kan sorry zeggen, of je het meent is een tweede
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')