quote:Het is alleen schadelijk als je er direct mee in contact komt. Tis dus niet de bedoeling om in de magnetron te kruipen
Op zondag 23 februari 2003 20:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik hoorde een keer dat deze straling schadelijk kan zijn,maar in welke mate?
Gaat die straling in het voedsel zitten bij te lang verwarmen en hoeveel straling komt er vrij en ga zo maar door
Misschien weet iemand het en schrik ik me helemaal te pletter...
quote:Als je je kop in de magnetron houdt en um aanzet ontploft je hoofd omdat je hersenen dan gaan koken...
Op zondag 23 februari 2003 20:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik hoorde een keer dat deze straling schadelijk kan zijn,maar in welke mate?
Gaat die straling in het voedsel zitten bij te lang verwarmen en hoeveel straling komt er vrij en ga zo maar door
Misschien weet iemand het en schrik ik me helemaal te pletter...
quote:Wou ik dat toch net gaan doen zeg, maar volgens mij is deze straling veel schadelijker dan de meesten denken...
Op zondag 23 februari 2003 20:16 schreef xep het volgende:[..]
Het is alleen schadelijk als je er direct mee in contact komt. Tis dus niet de bedoeling om in de magnetron te kruipen
quote:dat is zon geringe hoeveelheid dat het toegesaan is
Op zondag 23 februari 2003 20:19 schreef hallo_mensen het volgende:
er blijft straling in het eten zitten maar hoeveel weet ik ook niet
quote:Ja zoiets hoorde ik ook, maar nu alleen nog de vraag; hoeveel?
quote:Het zijn doodgewone hoogfrequent radiogolven, alleen veel sterker. Golven met dergelijk hoge frequenties worden we continu aan blootgesteld.
Er wordt in de magnetron hoogfrequente straling opgewekt waardoor de moleculen in voedsel in beweging komen en door de molecuul wrijving ontstaat warmte. Hierdoor wordt het voedsel verwarmd.
Kortom geen enkel gevaar m.b.t. magnetron straling wat betreft het eten van voedsel bereid in de magnetron.
De straling zelf echter is wel gevaarlijk op het moment dat de magnetron aan staat. Daarom zit er ook dik glas voor en beschermende materialen aan de binnenkant die tot doel hebben zoveel mogelijk straling binnen in de magnetron te houden. Met als prettig bijeffect dat het voedsel nog eerder gereed is door de weerkaatsende straling binnen de magnetron.
quote:Duidelijk, alleen mijn magnetron heeft geen dik glas maar een plastic raampje maar dat zal wel geen kwaad kunnen toch?
Op zondag 23 februari 2003 20:23 schreef Smasr het volgende:
Ik ben geen expert maar het werkt ongeveer als volgt:Er wordt in de magnetron hoogfrequente straling opgewekt waardoor de moleculen in voedsel in beweging komen en door de molecuul wrijving ontstaat warmte. Hierdoor wordt het voedsel verwarmd.
Kortom geen enkel gevaar m.b.t. magnetron straling wat betreft het eten van voedsel bereid in de magnetron.
De straling zelf echter is wel gevaarlijk op het moment dat de magnetron aan staat. Daarom zit er ook dik glas voor en beschermende materialen aan de binnenkant die tot doel hebben zoveel mogelijk straling binnen in de magnetron te houden. Met als prettig bijeffect dat het voedsel nog eerder gereed is door de weerkaatsende straling binnen de magnetron.
http://home.howstuffworks.com/microwave.htm
De straling wordt geabosorbeerd door water, vetten en suikers, waardoor deze harder gaan trillen en warmer worden. De straling blijft nog in je voer zitten als warmte, geen probleem dus want dat was juist de bedoeling.
quote:Kijk nog eens goed naar (door) dat raampje? Als het goed is (en anders zou ik toch eens overwegen een ander exemplaar aan te schaffen) zie je een ijzeren plaat met allemaal gaatjes. De gaatjes hebben een bepaalde diameter (ca. 1 millimeter). Deze diameter is kleiner dan de amplitude van de straling. De straling kan dus niet naar buiten komen, want het wordt geabsorbeerd door het metaal.
Op zondag 23 februari 2003 20:28 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Duidelijk, alleen mijn magnetron heeft geen dik glas maar een plastic raampje maar dat zal wel geen kwaad kunnen toch?
code:||||||||||
_ ||||||||||
/ \ ||Metaal||
/ \ ||X|||||||
\ /
RADIO \ /
GOLF \ /
\ / ||||||||||
\_/ ||Metaal||
||||||||||
||||||||||
quote:Ongeveer 100 ...
Op zondag 23 februari 2003 20:20 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ja zoiets hoorde ik ook, maar nu alleen nog de vraag; hoeveel?
Het EM-veld van het voedsel wordt gemuteerd, bovendien maakt het heel wat uit of het voedsel magnetisch materiaal bevat (ijzer).
v.b. appelstroop
Ik kan mij voorstellen dat het bijwerkingen heeft in het magnetische veld van het lichaam.
quote:Welk EM veld van het voedsel? het enige wat je doet is, als ik dat stuk van de purperenwolf goed begrijp, ervoor zorgen dat je een aantal molekulen gewoon heen en weer laat gaan, wat betekent wordt dat het warmer wordt.
Op woensdag 26 februari 2003 17:18 schreef M.ALTA het volgende:
Ik ben er nog niet uit.Het EM-veld van het voedsel wordt gemuteerd, bovendien maakt het heel wat uit of het voedsel magnetisch materiaal bevat (ijzer).
v.b. appelstroop
Ik kan mij voorstellen dat het bijwerkingen heeft in het magnetische veld van het lichaam.
quote:Waarom mag je geen metalen bestek in de magnetron doen ?
Op woensdag 26 februari 2003 19:15 schreef paladin het volgende:[..]
Welk EM veld van het voedsel? het enige wat je doet is, als ik dat stuk van de purperenwolf goed begrijp, ervoor zorgen dat je een aantal molekulen gewoon heen en weer laat gaan, wat betekent wordt dat het warmer wordt.
quote:Magnetronstraling is een electromagnetische straling, een trilling dus net als licht.
Er blijft GEEN, en ik herhaal GEEN straling achter in het eten.
Microgolven zijn niet sterk genoeg om te ioniseren zoals bijv. gamma-straling (overigens in aard gelijk aan microgolven, alleen veel energetischer).
Als je in direct contact komt met magnetronstraling, bijvoorbeeld omdat je een avonturier bent die de beveiliging gesaboteerd heeft om te kijken wat er gebeurt, dan kan je zeer behoorlijke brandwonden oplopen.
Maar nogmaals: magnetronstraling is NIET blijvend.
quote:Het bio-energetisch veld van het voedsel; wordt dat niet aangetast door de magnetron ?
Op woensdag 26 februari 2003 20:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Magnetronstraling is een electromagnetische straling, een trilling dus net als licht.
Er blijft GEEN, en ik herhaal GEEN straling achter in het eten.
Microgolven zijn niet sterk genoeg om te ioniseren zoals bijv. gamma-straling (overigens in aard gelijk aan microgolven, alleen veel energetischer).
Als je in direct contact komt met magnetronstraling, bijvoorbeeld omdat je een avonturier bent die de beveiliging gesaboteerd heeft om te kijken wat er gebeurt, dan kan je zeer behoorlijke brandwonden oplopen.
Maar nogmaals: magnetronstraling is NIET blijvend.
quote:bio-energetisch veld?
Op woensdag 26 februari 2003 20:44 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Het bio-energetisch veld van het voedsel; wordt dat niet aangetast door de magnetron ?
quote:http://www.bio.uva.nl/onderwijs/propcd/Les/MICROBIO/SYLBUS/BIOCHEM.HTM
Op woensdag 26 februari 2003 20:51 schreef Rembooo het volgende:[..]
bio-energetisch veld?
Blijf jij nou maar lekker in TRU posten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |