abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:51:23 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220773839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen verplaatsen banen naar het buitenland
Het aandeel inactieven is gewoon gedaald:

https://www.ons.gov.uk/em(...)/timeseries/lf2s/lms

Sowieso doen de mainstream centrum-linkse en centrum-rechtse politici niet zoveel "aan de knoppen draaien". Heel veel macht en invloed is uitbesteed aan 'de markt' en vrije kapitaalstromen.

quote:
importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd)
In Angelsaksische landen speelt dit überhaupt minder. Vanwege het taalvoordeel en geen erfenis van Verzuiling.

https://nitter.net/jburnmurdoch/status/1728046430613283115#m
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:52:03 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:53:12 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2026 @ 16:55:16 #279
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220773871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:12:58 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220774015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.

Doen alsof dat wel zo is zegt vooral iets over waar de schrijver zelf staat.

Het huidige Jetten kabinet is sociaal-economisch gewoon rechts (vergroot ongelijkheid, is individualistisch, nog meer vermarkting en verkleint samenhang in samenleving). Dat vinden zelfs De Telegraaf en Elsevier, hoewel sommige commentatoren het voor elkaar krijgen om AOW versoberingen als "links" te framen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:17 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220774034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.
Een deel van Labour (en voorheen PvdA bij ons) is ook gewoon conservatief en/of centrum-rechts. Het is een nogal brede partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:24:00 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.

Competente mensen aan het roer zou fijn zijn.

Mensen met visie, daadkracht en een strategie. Mensen die het land sterker, weerbaarder, beter achterlaten dan toen ze aantraden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2026 @ 17:26:47 #283
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220774137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.

Doen alsof dat wel zo is zegt vooral iets over waar de schrijver zelf staat.

Het huidige Jetten kabinet is sociaal-economisch gewoon rechts (vergroot ongelijkheid, is individualistisch, nog meer vermarkting en verkleint samenhang in samenleving). Dat vinden zelfs De Telegraaf en Elsevier, hoewel sommige commentatoren het voor elkaar krijgen om AOW versoberingen als "links" te framen.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat dit een links kabinet is..integendeel.

Het is een asociaal rechts kabinet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:31:45 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220774180
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.

Competente mensen aan het roer zou fijn zijn.

Mensen met visie, daadkracht en een strategie. Mensen die het land sterker, weerbaarder, beter achterlaten dan toen ze aantraden.
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:35:18 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.

Daarna nam Euroscepsis het in toenemende mate over en ging het richting Brexit en verder bergafwaarts.

In Nederland denk ik onder Lubbers en Kok. Rutte 2 was ook soort van OK maar behoorlijk visieloos. Ook of zelfs juist als het economisch niet gesmeerd loopt, heb je competente leiders nodig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:46:56 #286
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220774303
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.

Daarna nam Euroscepsis het in toenemende mate over en ging het richting Brexit en verder bergafwaarts.

In Nederland denk ik onder Lubbers en Kok. Rutte 2 was ook soort van OK maar behoorlijk visieloos. Ook of zelfs juist als het economisch niet gesmeerd loopt, heb je competente leiders nodig.
Rutte 2 is de oorzaak van veel problemen en is in die zin vergelijkbaar met David Cameron.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)vesteringen-a4143981

Als je van lekker hakken houdt dan was David Cameron in zijn eerste vier jaar ook prima.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:04:50 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220774395
Wanneer je denkt dat Nederland net zo slecht bestuurd is de afgelopen 20 jaar als UK ben je echt van het padje af. Ja, het ging al mis met paars 1 door de hervormingen niet door te zetten en de problematiek met vergrijzing, woningnood, Infrastruktuur, migratie en Integratie niet aan te pakken, maar de incompetentie in UK is van een ander niveau.
Brexit, Arbeidsproductiviteit die al decennia niet stijgt, investeringsklimaat, ruzie maken met de EU komen daar bovenop de problematiek met vergrijzing, woningnood, Infrastruktuur, migratie en Integratie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:08:12 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774421
Echt een historische prestatie om een welvarend, hoogopgeleid land met alle kansen van de wereld zo te mismanagen.

En overige Westerse landen doen ook ontzettend hun best om er een zootje van te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220774514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?

Tweehonderd jaar geleden hadden de Britten een wereldrijk dat ze financierden met accijnzen. Geen inkomstenbelasting. Ondertussen werken wij tot in juni als een slaaf voor de overheid, die ons niet eens te eten of een dak boven ons hoofd geeft.

We creëren met z’n allen een gigantische hoeveelheid welvaart, maar moeten dat allemaal in een stapel stenen (huis) stoppen, waardoor je met een universitaire opleiding in 2026 net zo luxueus woont als een postbode een generatie geleden.

Waarom hebben we dit laten gebeuren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:36:49 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220774560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?

Tweehonderd jaar geleden hadden de Britten een wereldrijk dat ze financierden met accijnzen. Geen inkomstenbelasting. Ondertussen werken wij tot in juni als een slaaf voor de overheid, die ons niet eens te eten of een dak boven ons hoofd geeft.

We creëren met z’n allen een gigantische hoeveelheid welvaart, maar moeten dat allemaal in een stapel stenen (huis) stoppen, waardoor je met een universitaire opleiding in 2026 net zo luxueus woont als een postbode een generatie geleden.

Waarom hebben we dit laten gebeuren?
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.

Dat dat een plan zou zijn is een complottheorie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een allesbeheersende elite bestaat die dat bewust stiekem doet.

Los daarvan blijft de vraag waarom ze dat dan zouden doen? Hoe worden ze daar precies beter van? Dat blijft uit.
pi_220774638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.

Dat dat een plan zou zijn is een complottheorie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een allesbeheersende elite bestaat die dat bewust stiekem doet.

Los daarvan blijft de vraag waarom ze dat dan zouden doen? Hoe worden ze daar precies beter van? Dat blijft uit.
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:53:33 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220774666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 18:56:11 #293
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220774704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220774757
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?
Het is doofpotten..... de vijand de schuld geven en die heet Links
pi_220774940
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?

Dat niemand er beter van wordt, betekent niet dat er de juiste keuzes worden gemaakt, of dat we die keuzes moeten accepteren.

Ik snap dat we geconfronteerd worden met demografische ontwikkelingen die het gevolg zijn van culturele en sociale ontwikkelingen. Maar waarom we ons dan druk moeten maken over het klimaat of CO2 is mij niet duidelijk. Of waarom we perse honderdduizenden cultuurverrijkers binnen moeten halen ook niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:13:14 #296
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220775337
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?

Dat niemand er beter van wordt, betekent niet dat er de juiste keuzes worden gemaakt, of dat we die keuzes moeten accepteren.

Ik snap dat we geconfronteerd worden met demografische ontwikkelingen die het gevolg zijn van culturele en sociale ontwikkelingen. Maar waarom we ons dan druk moeten maken over het klimaat of CO2 is mij niet duidelijk. Of waarom we perse honderdduizenden cultuurverrijkers binnen moeten halen ook niet.
Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. En jouw gebrek aan empathie met andere mensen al evenmin.
Maar dat is nog steeds geen excuus om belachelijke samenzweringslulkoek de ether in te slingeren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220775445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Ik denk dat je te optimistisch bent over die partijen. Hebben die eigenlijk wel een idee waar ze mee bezig zijn? Ik heb de indruk van niet. Die krijgen gewoon beleidsstukken van lobbygroepen toegeschoven en die worden uitgevoerd want anders muh racismuh.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:46:45 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220775761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.

twitter


Het voortdurend aanvallen van 'cultuurrelativisme' heeft er voor gezorgd dat mensen geen benul meer hebben van de kwetsbaarheid en wreedheid die in 'de Westerse cultuur' en het Westerse gedrag zelf besloten zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:31:10 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220776550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.

[ x ]

Het voortdurend aanvallen van 'cultuurrelativisme' heeft er voor gezorgd dat mensen geen benul meer hebben van de kwetsbaarheid en wreedheid die in 'de Westerse cultuur' en het Westerse gedrag zelf besloten zit.
Ons gezegende vaderland kent geen kwetsbaarheden of wreedheden. Dat komt enkel bij die barbaren aan de overkant voor.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:31:26 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220777705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Dat je geen enkel bewijs hebt dat dit een doelbewust plan is dat is al een complot. En dat je ook nog geen enkel motief kan bedenken nog meer.

Dus misschien kloppen een hoop van je aannames en beweringen gewoon niet. Dat zou zomaar eens kunnen.

quote:
Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Dat je ook nog feiten negeert dat de twee genoemde partijen nooit een meerderheid hadden en er meerdere regeringen zonder hen waren, maakt dit alleen nog maar meer BNW materiaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')