Het aandeel inactieven is gewoon gedaald:quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s
Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen verplaatsen banen naar het buitenland
In Angelsaksische landen speelt dit überhaupt minder. Vanwege het taalvoordeel en geen erfenis van Verzuiling.quote:importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd)
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:
Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.
Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Een deel van Labour (en voorheen PvdA bij ons) is ook gewoon conservatief en/of centrum-rechts. Het is een nogal brede partij.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.
Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat dit een links kabinet is..integendeel.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.
Doen alsof dat wel zo is zegt vooral iets over waar de schrijver zelf staat.
Het huidige Jetten kabinet is sociaal-economisch gewoon rechts (vergroot ongelijkheid, is individualistisch, nog meer vermarkting en verkleint samenhang in samenleving). Dat vinden zelfs De Telegraaf en Elsevier, hoewel sommige commentatoren het voor elkaar krijgen om AOW versoberingen als "links" te framen.
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.
Competente mensen aan het roer zou fijn zijn.
Mensen met visie, daadkracht en een strategie. Mensen die het land sterker, weerbaarder, beter achterlaten dan toen ze aantraden.
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.
Rutte 2 is de oorzaak van veel problemen en is in die zin vergelijkbaar met David Cameron.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.
Daarna nam Euroscepsis het in toenemende mate over en ging het richting Brexit en verder bergafwaarts.
In Nederland denk ik onder Lubbers en Kok. Rutte 2 was ook soort van OK maar behoorlijk visieloos. Ook of zelfs juist als het economisch niet gesmeerd loopt, heb je competente leiders nodig.
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?
Tweehonderd jaar geleden hadden de Britten een wereldrijk dat ze financierden met accijnzen. Geen inkomstenbelasting. Ondertussen werken wij tot in juni als een slaaf voor de overheid, die ons niet eens te eten of een dak boven ons hoofd geeft.
We creëren met z’n allen een gigantische hoeveelheid welvaart, maar moeten dat allemaal in een stapel stenen (huis) stoppen, waardoor je met een universitaire opleiding in 2026 net zo luxueus woont als een postbode een generatie geleden.
Waarom hebben we dit laten gebeuren?
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.
Dat dat een plan zou zijn is een complottheorie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een allesbeheersende elite bestaat die dat bewust stiekem doet.
Los daarvan blijft de vraag waarom ze dat dan zouden doen? Hoe worden ze daar precies beter van? Dat blijft uit.
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.
Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.
Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Het is doofpotten..... de vijand de schuld geven en die heet Linksquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?
Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. En jouw gebrek aan empathie met andere mensen al evenmin.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?
Dat niemand er beter van wordt, betekent niet dat er de juiste keuzes worden gemaakt, of dat we die keuzes moeten accepteren.
Ik snap dat we geconfronteerd worden met demografische ontwikkelingen die het gevolg zijn van culturele en sociale ontwikkelingen. Maar waarom we ons dan druk moeten maken over het klimaat of CO2 is mij niet duidelijk. Of waarom we perse honderdduizenden cultuurverrijkers binnen moeten halen ook niet.
Ik denk dat je te optimistisch bent over die partijen. Hebben die eigenlijk wel een idee waar ze mee bezig zijn? Ik heb de indruk van niet. Die krijgen gewoon beleidsstukken van lobbygroepen toegeschoven en die worden uitgevoerd want anders muh racismuh.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.
Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Ons gezegende vaderland kent geen kwetsbaarheden of wreedheden. Dat komt enkel bij die barbaren aan de overkant voor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.
[ x ]
Het voortdurend aanvallen van 'cultuurrelativisme' heeft er voor gezorgd dat mensen geen benul meer hebben van de kwetsbaarheid en wreedheid die in 'de Westerse cultuur' en het Westerse gedrag zelf besloten zit.
Dat je geen enkel bewijs hebt dat dit een doelbewust plan is dat is al een complot. En dat je ook nog geen enkel motief kan bedenken nog meer.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.
Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Dat je ook nog feiten negeert dat de twee genoemde partijen nooit een meerderheid hadden en er meerdere regeringen zonder hen waren, maakt dit alleen nog maar meer BNW materiaal.quote:Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |