Daar staat de EU vast om te springen. Ik meen me te herinneren dat ze geen zin hadden in het jojo-en van het VK.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
Vriendelijk doen kan altijd. Alleen is dit een goed moment om niet elk EU land zijn eigen opt-out te gunnen. Wat ik zeg: ze kunnen aansluiten bij Noorwegen/IJsland/Liechtenstein (EER) en dan aangevuld met Schengen. Of gewoon een volledig lidmaatschap en dan net als Zweden waar het inwerking stellen van toetreding Eurozone eeuwig wordt uitgesteld. Echt: hoe minder een lappendeken - met eventueel arbitrage tot gevolg - hoe beter dat is voor Europa en EU.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:00 schreef Hanca het volgende:
Geen privileges, maar wel een welwillend gesprek. De EU is gewoon nog meer een grootmacht dan nu als het VK er weer bij komt, in elk geval in de interne markt.
Grappig om te zien hoe het er uit ziet als de bizarre anti-auto ideologie van reddit in de echte wereld losgelaten wordt.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier is eindelijk een Lib Dem councillor opgestapt. Op zich staat die partij me meer aan dan de Conservatives of Labour, maar deze councillor maakte het hier wel erg bont. Hij bepaalde het verkeersbeleid.
Overal wordt 20 mph er doorgedrukt. Zogenaamd omdat ze denken dat als men langzamer mag rijden er meer mensen zullen gaan fietsen en lopen. Kosten voor nieuwe bordjes in de gemeente 7 miljoen pond. Terwijl ze vrijwel niks doen om fietsen veiliger te maken. En er wordt ook niet op gehandhaafd. Afgelopen jaar in de hele county zijn er minder dan 20 snelheidsboetes in 20 zones uitgeschreven. Ook de speedcameras die er al stonden kunnen niet van 30mph naar 20mph aangepast worden![]()
En dan hier in het dorp werd er een 'verkiezing' gehouden over wat men wilde:
Optie A: Houdt het 30mph
Optie B: Overal 20mph
Optie C: Alleen 20mph rond de school
Ik weet de exacte nrs niet meer, maar het kwam hier op neer:
100 mensen kozen optie A, 70 optie B, en 50 optie C.
Besluit: Optie B, 'omdat de meeste mensen voor een reductie in snelheid hadden gekozen'![]()
En dan nog een aantal dingen. Men heeft in een paar maanden tijd een charge ingevoerd om de stad in te kunnen rijden. £5 per keer, om minder autos in de stad te krijgen. Met allerlei uitzonderingen (mensen in zone A krijgen permanente vrijstelling, in zone B 100 vrije entrees, in en zone C 25 vrije entree - die laatste is heel erg ruim rond Oxford). Vrijstellingen moet je wel aanvragen. Dit alles werd er binnen een paar maanden doorgedrukt en opgezet, zogenaamd zou het tijdelijk zijn.
Er gaat natuurlijk van alles fout. Er stond een taalfout op de borden, op een route naar het centrum staan geen cameras, dus kunnen ze het daar niet enforcen, etc.
En dan is er nog de verbrede treinbrug en tunnel. Zou iets van £50 miljoen kosten en een weg de stad in zou van Oktober 23 tot Maart 24 dicht zijn. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot bijna £250 miljoen, en hopen ze nu in Augustus 2026 klaar te zijn. Een hele rits bedrijven is inmiddels dicht langs die weg vanwege teruggelopen inkomsten. Ook willen ze de weg niet meer openen voor regulier verkeer, alleen voor bussen en taxis. Maar, die weg is wel de korste weg naar het station (je moet de tunnel door om mensen bij het station af te zetten of te parkeren), en naar de parkeerplaats van het grootste winkelcentrum. Oftewel, elke auto die nu naar het station of winkelcentrum rijdt, moet nu meer kilometers door de stad rijden om daar te komen. Niet echt slim dus.
En ook nam het aantal potholes in de weg alleen maar toe. In de wijk hierachter hebben ze nu eindelijk een hele reeks gaten in een bocht gemaakt, na meer dan een half jaar, en meer dan 3 maanden nadat ze gemarkeerd zijn geweest om gemaakt te worden.
Die vent stond een paar weken geleden nog helemaal trots in de krant dat er weer een weg naar 20mph was gegaan (van 60mph). Is een single lane, bochtige country road die heuvelop gaat en vol met potholes zit. Daar kun je niet harder dan 20mph rijden, dat is suicidaal, en je rijdt je auto kapot. Maar he, hij kon weer met een fotootje in de krant.
Ik ben benieuwd wie de nieuwe wordt, en hoe het beleid aangepast gaat worden.
Van de regen in de drup.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef Lyrebird het volgende:
Restore heeft overal waar ze meededen gewonnen.
Starmer is wat te rechts en conservatief voor mij (hij is echt rechtervleugel Labour; type Ronald Plasterk) maar zo desastreus is hij tot nu toe niet. Integendeel. Is goed bezig mbt Oekraïne en ook normaliseert hij de verhoudingen met Europa. De Tories waren alleen maar bezig met afbreken en alles dat ruikt naar samenwerken en coöperatie verdacht maken.quote:
Voorkomen moet worden dat Farage aan de macht komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Ee komt een afzettingsprocedure
https://www.rtl.nl/nieuws(...)pstappen-vk-minister
Hou toch de eer aan jezelf man.
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voorkomen moet worden dat Farage aan de macht komt.
Zijn wetenschappelijk instituut, van Reform UK, werd dus voor 90% [sic!] gefinancierd vanuit Hongarije en Orban.
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Starmer lijkt nu wel definitief klaar. Het enige wat ik echt muil op de grond-verbazend vind is dat zo'n charlatan als Nigel Farrage gewoon weer als een verlosser wordt gezien... hardleers volk
Mensen trappen er keer op keer in. En de problemen worden alleen maar groter daardoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.
Ja, die stemmers zijn hulpeloos en zielig en kunnen niks aan hun gedrag doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.
Ja alleen kun je binnen twee jaar geen wonderen verwachten en mijn indruk is dat Starmer het niet zo heel slecht doet. Sowieso de beste PM sinds David Cameron (zijn eerste termijn), misschien wel sinds Tony Blair.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /squote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.
Je maakt er zelf een karikatuur van. Bovendien wil ik FvD stemmers niet per definitie klootjesvolk noemen. Daar stemmen mensen uit alle lagen van de samenleving op. Ook (al dan niet zelfbenoemde) intellectuelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s
Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je maakt er zelf een karikatuur van. Bovendien wil ik FvD stemmers niet per definitie klootjesvolk noemen. Daar stemmen mensen uit alle lagen van de samenleving op. Ook (al dan niet zelfbenoemde) intellectuelen.
BBB kun je prima afrekenen op hun gestuntel. En dat het net als fvd populisten zijn is ook lastig te ontkennen. Sterker nog, BBB staat en stond in dienst van de grote agro lobby. Niet voor de boer zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |