abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2025 @ 11:45:18 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218777352
Het POL topic voor alle zaken gerelateerd aan de Britse politiek



Uitslag verkiezingen 2024:

https://commonslibrary.pa(...)briefings/cbp-10009/

Prime Minister: Keir Starmer:

https://www.theguardian.c(...)ader-labour-politics


De Labour ministers:

https://www.theguardian.c(...)e-new-labour-cabinet
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 17 september 2025 @ 08:54:11 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218791836
Trump komt in zijn rol als 'keizer van Europa' en sluit met Starmer een verdrag: Amerikaanse miljarden in ruil voor opschorten van Britse techwetten. Critici zien soevereiniteitsverlies en afhankelijkheid van Big Tech. Slimme deal of gevaarlijke onderwerping?




quote:
The UK will surrender its right to set its own tech laws. Will the EU follow?

The United Kingdom is rolling out the red carpet for US President Donald Trump today, making good on Keir Starmer’s invitation during his grovelling White House visit in February. A second state visit is an honour never extended to any US president before. Trump will be escorted in a royal carriage heralded by three separate military bands and escorted by riders on horseback to Windsor Castle to meet King Charles III, after having already met Charles’ mother during his first term. Last month Trump claimed that European leaders jokingly told him he’s now the “President of Europe.” It’s unclear if Starmer was one of those leaders, but Trump sure does seem to be cosplaying as the King of England at the moment. And with the way UK and EU leaders have been prostrating themselves before him, his characterisation may not be far from the truth.

On the sidelines of this visit, Starmer and Trump will sign a “technology pact” which says that the American big tech companies will make significant investments in rolling out their technologies across Britain. It is only a few pages long, but its implications could be profound. Because in exchange for the investment, it is implicit that the UK will roll back the UK technology regulations (laws meant to protect citizens) that the American big tech companies and the US government have been railing against for the past months.


[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 17-09-2025 08:59:40 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 17 september 2025 @ 09:29:19 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218792042
Gaat ie nog op de koffie bij zijn pal Andrew?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218849587
https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/nigel-farage-migration-indefinite-leave-to-remain-b2831323.html

https://www.theguardian.com/politics/2025/sep/22/nigel-farage-roundly-condemned-over-plan-to-abolish-indefinite-leave-to-remain

Ik weet niet wat Farage hier mee wilt bereiken.

Niemand die op een visum in het VK zou zijn zo nog gebruik mogen maken van welfare. Geen steun dus als je ziek bent als visum-houder, ook al woon en werk je er al 10 jaar.
En ook wil hij settled status terugdraaien, zodat je telkens opnieuw een visum aan moet vragen. Dat zal een hoop werk kosten.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er zou gebeuren als visum-houders een paar dagen staken. NHS plat, banken dicht, universiteiten lam, geen baggage-afhandeling op vliegvelden, geen taxis, veel winkels dicht etc. Dat zou wel eens laten zien hoe afhankelijk men is van die visum-houders.

quote:
“800,000 people are due to qualify for indefinite leave to remain over the course of the next few years. This press conference is to say none of them will get it. Thank you.”
Dat zijn dus mensen die legaal in het VK zijn, werken en belasting betalen. Daarmee ga je illegale immigratie niet omlaag krijgen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:16:01 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218849624
Kwestie van weken voordat Keir Starmer dit plan door gaat voeren dus.
Antifa
  vrijdag 26 september 2025 @ 12:00:49 #6
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218874798
Britse premier Starmer: links heeft zich vergist over migratie

In heel het Westen wil men migratie aan banden leggen behalve alle linkse partijen in Nederland. Ik hoop op een gigantische afstraffing 28 oktober van deze onbenullen die niet willen luisteren naar de machtige stem van het volk.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  Moderator vrijdag 26 september 2025 @ 12:06:34 #7
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218874835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:00 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Britse premier Starmer: links heeft zich vergist over migratie

In heel het Westen wil men migratie aan banden leggen behalve alle linkse partijen in Nederland. Ik hoop op een gigantische afstraffing 28 oktober van deze onbenullen die niet willen luisteren naar de machtige stem van het volk.
Gek. Ik lees daar niks over in de door u geplaatste link? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 26 september 2025 @ 12:08:51 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218874855
quote:
Heb je het ook gelezen?

quote:
De regering introduceert daarom vrijdag een verplicht digitaal identiteitsbewijs. Volgens Starmer wordt het daarmee makkelijker om illegale werknemers op te sporen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 september 2025 @ 16:05:17 #9
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218877019
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gek. Ik lees daar niks over in de door u geplaatste link? :?
Jij luistert ook niet. Bereid je voor op een electorale ramp voor links.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_218877643
Wat vinden jullie van de digital ID?

quote:
“All UK Citizens will have to have it”

“What if I just don’t get the Digital ID?”

“Is there a fine for not doing it?”

Watch how quickly Labour Culture Secretary Lisa Nandy buckles under the slightest bit of challenge around Digital ID - she knows she’s lying, we know she’s lying, she knows we know she’s lying.
twitter

https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1971491041229365299
pi_218877698
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:35 schreef Nober het volgende:
Wat vinden jullie van de digital ID?
[..]
[ x ]
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1971491041229365299
Totaal nutteloos als het gaat om het weren van immigranten.
pi_218877721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:35 schreef Nober het volgende:
Wat vinden jullie van de digital ID?
[..]
[ x ]
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1971491041229365299
Wat ik ervan begrijp is het een DigiD-achtig systeem voor overheidszaken en waarbij je werkgever dat moet gaan checken (dat je er een hebt en dus een inwoner bent van de UK) als jij ergens gaat werken. Dit omdat de UK op dit moment klaarblijkelijk geen ID-verplichting heeft.

Niet zo heel spannend allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2025 17:56:03 ]
pi_218877829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Totaal nutteloos als het gaat om het weren van immigranten.
Het VK is nu aantrekkelijk omdat je er als illegale migrant relatief eenvoudig onder de radar kan leven en werken. Zo'n maatregel maakt dit ingewikkelder en maakt het land dus minder aantrekkelijk.

Zoals in een ander topic werd gesteld, als pakweg Nigel Farage dit had voorgesteld, dan hadden jullie geroepen dat het schandalig is dat dit nog niet het geval is…
pi_218879332
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat ik ervan begrijp is het een DigiD-achtig systeem voor overheidszaken en waarbij je werkgever dat moet gaan checken (dat je er een hebt en dus een inwoner bent van de UK) als jij ergens gaat werken. Dit omdat de UK op dit moment klaarblijkelijk geen ID-verplichting heeft.

Niet zo heel spannend allemaal.
Zo'n systeem is er al. Bij de uni hier moet bij iedereen eerst een Right To Work check gedaan worden, en zolang je geen Indefinite Leave to Remain status hebt moet dat om de zoveel tijd, en elke keer als je weer iets anders doet. Als ik een lezing voor een college geef en ze betalen me ervoor, moet daar ook weer een check voor worden gedaan. Maar met een DigiD-achtig systeem zou dat wel makkelijker worden denk ik.
Het is gewoon heel makkelijk om illegaal in het VK aan werk te komen, en de overheid heeft daar weinig geld en tijd in gestoken in het verleden om er iets aan te doen, want die goedkope arbeid is ook wel lekker ergens, zeker voor de eigenaren van bedrijven.
pi_218879418
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat ik ervan begrijp is het een DigiD-achtig systeem voor overheidszaken en waarbij je werkgever dat moet gaan checken (dat je er een hebt en dus een inwoner bent van de UK) als jij ergens gaat werken. Dit omdat de UK op dit moment klaarblijkelijk geen ID-verplichting heeft.

Niet zo heel spannend allemaal.
Zoals laatst al die leeftijdsverificatie voor problemen zorgde aangezien niemand meer bij vrije informatie kon.
  vrijdag 26 september 2025 @ 21:27:55 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218879480
Ik heb het liefst dat je alles via formulieren moet regelen die je bij het postkantoor moet ophalen en terugsturen en dat je dan ook weer een bevestiging opgestuurd krijgt via de post en aan het einde van elke week krijg je een cheque als loon die je bij je bankkantoor kunt verzilveren tussen 9 en 5 op werkdagen.

Digitaal, bah eng.
Antifa
pi_218896157
twitter


Als je dacht dat het niet gekker kon.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:42:09 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218910120
Maak er een puinzooi van en roep vervolgens schaamteloos dat jij de oplossing bent voor die puinzooi. Politici kunnen dat.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218910741
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:35 schreef Nober het volgende:
Wat vinden jullie van de digital ID?
[..]
[ x ]
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1971491041229365299
Zoals de presentator aangeeft zijn er vragen over in welk plaatje het precies zit. Het is imho een krampachtige ontwikkeling die in de lijn met de staat van verval van het VK past na Brexit.
pi_218910844
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 21:27 schreef VoMy het volgende:
Ik heb het liefst dat je alles via formulieren moet regelen die je bij het postkantoor moet ophalen en terugsturen en dat je dan ook weer een bevestiging opgestuurd krijgt via de post en aan het einde van elke week krijg je een cheque als loon die je bij je bankkantoor kunt verzilveren tussen 9 en 5 op werkdagen.

Digitaal, bah eng.
Verhuis naar de VS, daar kijken ze er niet van op als je bij de supermarkt betaalt met een cheque, en ook mijn huur moest ik maandelijks met een cheque betalen. Auto-verzekering was ook goedkoper om elke maand handmatig over te maken ipv via automatische incasso, dat was $1 per maand duurder.
pi_218910863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zoals de presentator aangeeft zijn er vragen over in welk plaatje het precies zit. Het is imho een krampachtige ontwikkeling die in de lijn met de staat van verval van het VK past na Brexit.
Ik zie het meer in het plaatje van de zoektocht van overheden naar het houden van toezicht op vooral kinderen. In de echte wereld worden kinderen aan alle kanten beschermd tegen de grote boze wereld, maar online is er nul toezicht. Je mag je kind (in het VK) niet eens alleen naar de basisschool laten lopen, want wat als er een pedo is. Maar online is er geen toezicht, en hebben pedos vrij spel. Een echte leeftijdscheck online zou een stap in de goede richting zijn, een volledig digitaal ID gaat een paar stappen verder, maar zal vast nog afgezwakt worden in de discussies erover. Het VK is overigens lang niet het enige land wat met dergelijke problematiek bezig is.
pi_218910902
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zie het meer in het plaatje van de zoektocht van overheden naar het houden van toezicht op vooral kinderen. In de echte wereld worden kinderen aan alle kanten beschermd tegen de grote boze wereld, maar online is er nul toezicht. Je mag je kind (in het VK) niet eens alleen naar de basisschool laten lopen, want wat als er een pedo is. Maar online is er geen toezicht, en hebben pedos vrij spel. Een echte leeftijdscheck online zou een stap in de goede richting zijn,
Wat een onzin dit zeg. Het VK is echt compleet doorgeslagen op dit gebied en dat weet iedereen wel.
pi_218911102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zie het meer in het plaatje van de zoektocht van overheden naar het houden van toezicht op vooral kinderen. In de echte wereld worden kinderen aan alle kanten beschermd tegen de grote boze wereld, maar online is er nul toezicht. Je mag je kind (in het VK) niet eens alleen naar de basisschool laten lopen, want wat als er een pedo is. Maar online is er geen toezicht, en hebben pedos vrij spel. Een echte leeftijdscheck online zou een stap in de goede richting zijn, een volledig digitaal ID gaat een paar stappen verder, maar zal vast nog afgezwakt worden in de discussies erover. Het VK is overigens lang niet het enige land wat met dergelijke problematiek bezig is.
Ik begrijp je post als het zou gaan om een westerse wereld van na de val van de Berlijnse muur. Eentje met meer bescherming en democratische vrijheden. Maar dit is een 'double edged sword' in een wereld die wankelt en waarin 'democratisch gedachtengoed' door de huidige regering in de VS al bijna als terroristisch wordt bestempelt. Een student die een zoom-meeting organiseerde over Israel werd al door de politie bezocht in het VK. Maar ik denk ook bijvoorbeeld aan een 13-jarige die een mening uitsprak over Erdogan online, zonder dat het echt bedreigend was en een eenheid voor z'n deur zag verschijnen.

Men is vooral bang dat internetactiviteiten worden gebruikt om later verhaal te halen of in een zeer vervallen democratie iemand de bak in te slingeren of erger.

Dat terwijl een republikein, ik meen Lindsey Graham (maar pin me aan de naam niet vast) recent zoiets vreemds in een betoog tussen neus en lippen door zou hebben gezegd als dat we pedofielen met rust moesten laten. Dan denk ik.. dat slaat op Errol Musk (adviseur van Trump en in opspraak) , wellicht op Trump, maar ook geef je daarmee een raar signaal af naar jezelf toe. Natuurlijk moeten we niemand op de brandstapel willen gooien, dat is aan de rechter. Maar qua migranten hebben ze daar geen probleem mee. Het is allemaal al los zand qua logica, maar het wordt een spreekwoordelijke bom die eens gaat barsten.

Misschien speelt ook mee dat 'een publiek figuur zijn' betekent dat je eigenlijk geen privacy hebt, en veel burgers die privacy wel genieten, dat men dat wil ombuigen naar een 'dirt on the messenger' wereld als de macht langs de meetlat wordt gehouden.

Kort samengevat. Die hele scheve verhouding van criminelen onschendbaar aan de absolute macht en burgers die om ieder wissewasje kunnen worden opgepakt, dat is wat ik tegen zo'n ID heb.

Wat wij hier anoniem bespreken met soms kritiek op de overheid zou in een glijdende schaal kunnen leiden tot een huisbezoek als alles rechts van Yesilgoz ooit weer met de skepter zwaait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 01-10-2025 12:20:06 ]
pi_218912681
Het zeker een double-edged sword, en daarom ook zo controversieel. De wereld nu is een stuk veiliger dan 40 jaar geleden, voor het internet. Ja, er is nauwelijks toezicht online op pedo's, en toch zie je het niet zo vaak misgaan eigenlijk. Minder eigenlijk dan vroeger in de kerk bijv.
Maar ook, mensen zeggen de raarste dingen uitgaande van anonimiteit. Meestal onschuldig, maar ook bedreigingen. De grens tussen vrijheid van meningsuiting, en wat niet door de beugel kan is al troebel. Haal je de anonimiteit weg, wordt de wereld er dan beter van? Ik denk het niet. Je ziet nu al dat veel dingen verschuiven naar groepen waarin meer en meer anonimiteit gewaarborgd is. Bijv chat-groepen in verschillende apps.
Ik vind het prima om een betrouwbare leeftijdscheck voor delen op het internet in te voeren, op een manier dat alleen de leeftijd van de gebruiker op een moment wordt gechecked, en niet de verdere identiteit van zo iemand.
Maar ik vind het ook prima dat mensen die bedreigingen uitten en oproepen tot geweld online harder worden aangepakt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:56:10 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218956858
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218961632
100 jaar na de geboortedatum van één van de beste politica ooit, Thatcher. Met een uitgebreide Betrouwbare Bronnen daaraan gewijd.

Betrouwbare Bronnen · Episode
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_218965853
https://www.politico.eu/a(...)-party-nigel-farage/

quote:
Boris Johnson’s political wizardry was once revered at his party’s annual jamborees. This year, even his staunchest allies don’t want to know him.

Facing a full-blown assault on their immigration and net-zero record from Nigel Farage’s insurgent Reform UK, senior British Conservatives are turning against the man whose electoral sorcery delivered them a landslide majority in 2019.
Boris Wie? Johnson? Ken ik niet (haan kraait op de achtergrond)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 8 oktober 2025 @ 23:14:06 #28
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_218972271
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:04 schreef nostra het volgende:
100 jaar na de geboortedatum van één van de beste politica ooit, Thatcher. Met een uitgebreide Betrouwbare Bronnen daaraan gewijd.

Betrouwbare Bronnen · Episode
Het was natuurlijk een racist. Met "rechts-progressief" heeft het alweer niks te maken.

Ik noem maar even de beruchte "drowned by people from other cultures" opmerkingen uit 1978.

Dit ging nota bene om 'culturen' met dezelfde Engelse taal, zelfde schoolsysteem en zelfde religieuze achtergrond. Belangrijk verschil met de continentale situatie.

Het ging gewoon om het kleurtje. Racisme.

De xenofoob Enoch Powell was niet voor niets een held van haar en behorend tot dezelfde Tory factie. Zielsverwanten.
https://podcasts.apple.co(...)8786?i=1000729956928

Het ranzige schuldgedreven, door de olieinkomsten, economische beleid moet men niet teveel van voorstellen.
https://podcasts.apple.co(...)2133?i=1000717642471

Dit onderstaande was schitterend (de regios van "managed decline"), zou in Nederland bij overlijden van Rutte ook moeten gebeuren.
https://www.theguardian.c(...)arty-brixton-glasgow

Leuk die 'Big Bang' voor Londen en de financiële uitbuitersmaffia, maar de sociale kosten waren groot.
Graag Verwijderen
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:54:28 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219047879
twitter
pi_219049587
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Fraude is de standaard in die politieke hoek.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:02:59 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219070281
Het Westen is collectief van het padje.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:06:19 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219070303
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:04 schreef nostra het volgende:
100 jaar na de geboortedatum van één van de beste politica ooit, Thatcher. Met een uitgebreide Betrouwbare Bronnen daaraan gewijd.

Betrouwbare Bronnen · Episode
‘Een van de beste politica’ kan niet. Politica is enkelvoud. Je kunt niet 1 van de beste 1 zijn. Het meervoud van politica is gewoon politici.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219072496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 17:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
‘Een van de beste politica’ kan niet. Politica is enkelvoud. Je kunt niet 1 van de beste 1 zijn. Het meervoud van politica is gewoon politici.
Het mv van politica is politica's. Vrij lelijk overigens, politicae zou beter zijn. Maar bon.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:56:02 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219092430
N is 1 enzo. We gaan naar Wales. Byelection in Caerphilly voor het Welsche Parlement, de Senedd. Sinds 1999 deze zetel er is altijd rood geweest. Ook voor het landelijke parlement.

quote:

[*]Plaid Cymru candidate Lindsay Whittle won with 47.38% of the vote, ahead of Reform UK with 35.9% - Labour was a distant third with 11.02%

• In his victory speech, Whittle urged the governments in Cardiff and Westminster to listen, saying he wants a "better deal" for every corner of Wales
• Party leader Rhun ap Iorwerth also said the people of Caerphilly had voted "loud and clear" for Plaid’s "positive, pro-Wales vision"
• Llyr Powell, Reform UK’s candidate, was defiant, saying that despite the defeat his party will form the next Welsh government in 2026
• Turnout was surprisingly high, with 50.43% of voters taking part – the first time a Welsh Parliament by-election has achieved a turnout of more than 50%
• Richard Tunnicliffe, Labour's candidate, paid tribute to Caerphilly’s former MS, Hefin David, describing him as a friend and mentor
• Labour First Minister Eluned Morgan said the by-election had been conducted in the "toughest of circumstances and in the midst of difficult headwinds nationally", adding that the party heard people’s frustrations on the doorstep
https://www.bbc.com/news/live/cly9rlj94x1t
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219092567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 06:56 schreef borisz het volgende:
N is 1 enzo. We gaan naar Wales. Byelection in Caerphilly voor het Welsche Parlement, de Senedd. Sinds 1999 deze zetel er is altijd rood geweest. Ook voor het landelijke parlement.
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cly9rlj94x1t
In de Volkskrant stond wel een aardig artikel hierover. https://www.volkskrant.nl(...)et-gezien~bd8c112d3/
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:15:43 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219111702
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219116744
Geen idee of dit het juiste topic is? The Hack is wel het waard om te kijken.

Het is een serie en ja dus ook gedramatiseerd maar het geeft je een mooi kijkje in een groots schandaal waar de politiek, journalistiek etc bij betrokken waren.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:09:23 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219129366
De VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, in zekere mate ook Nederland. Politiek, economisch en maatschappelijk zit het Westen in een duikvlucht.




quote:
Britain’s failing state is handing Farage win after win

“There is a deep disillusionment in this country at the moment and I would say a growing sense of despair about whether anyone is capable of turning this country around,” Wes Streeting, the health secretary and a close ally of Starmer, acknowledged in a broadcast interview on Sunday.

Starmer — who has hit out at the legacy handed to him by the Conservatives from their 14 years in power — has hardly been shy about criticizing the state either.

His claim last December that “too many people in Whitehall are comfortable in the tepid bath of managed decline” even prompted accusations from civil service unions that he was using “Trumpian language.”

MPs are not so squeamish. A parliamentary committee on Monday launched a blistering attack on the Home Office — Britain’s interior ministry — which it said had squandered billions of pounds on the U.K.’s “failed, chaotic and expensive” asylum accommodation system.

Reform — which, apart from recently gained footholds in local government, currently has the luxury of observing rather than running things — insists it would take a different tack. Kruger said Tuesday’s speech would be “high level.”

He argues the country is facing a “multifactor crisis,” which makes an argument for “wholesale reform” of the machinery of state more “politically compelling and acceptable.”

“Being radical is becoming something that respectable mainstream parties need to do. We’re not diluting our radicalism, it’s that our radicalism is becoming more acceptable,” he said.


[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 28-10-2025 16:15:02 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:41:48 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219147555
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:57:05 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219154896
quote:
Unemployed Man Evicted From Public Housing


A 65-year-old Windsor man has been ordered to vacate his publically-owned housing after falling out with the landlord and allegedly pursuing a life of crime.

The man, known by locals only as “Andrew” or “sex offender”, has lived in the property for more than 20 years under a long-term public housing arrangement with the Crown Estate, a Government body that provides affordable accommodation to unemployed Britons.


Friends say the eviction notice has hit Andrew hard. “It’s not easy finding another Government-subsidised mansion in this market,” one associate said. “He may now be forced to live in a house with only ten bedrooms and that’s going to be very squeezy for him. Where is he going to keep his teddy bear collection and legal bills?”

Under the eviction order, Andrew has been offered smaller public accommodation nearby, believed to be the Frogmore Cottage complex, previously occupied by another young couple forced to leave after ‘differences with management’.

Andrew is reportedly considering appealing the eviction. “He is looking into his rights as a tenant,” one source said. “Although he’s not great with legal documents. Every time someone mentions ‘lease conditions,’ he says he doesn’t recall ever meeting her”.
The Shovel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:35:37 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219156676
Het VK hobbelt economisch achteruit.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219157051
Reform weet zelf niet eens goed wat belasting nu is, en wanneer het betaald moet worden.

Ze 'vergaten' VAT te betalen over sales (kaartjes, merchandise etc). En dat zou dan het belastingbeleid op moeten tuigen.

twitter
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:39:44 #43
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219157151
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Reform weet zelf niet eens goed wat belasting nu is, en wanneer het betaald moet worden.

Ze 'vergaten' VAT te betalen over sales (kaartjes, merchandise etc). En dat zou dan het belastingbeleid op moeten tuigen.

[ X ]
Heb bij zulke clubjes juist altijd het idee dat ze prima weten wat en hoe, maar dat ze het expres niet doen. Net als bij onze Tjer die zijn neveninkomsten niet op wil geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219162010
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb bij zulke clubjes juist altijd het idee dat ze prima weten wat en hoe, maar dat ze het expres niet doen. Net als bij onze Tjer die zijn neveninkomsten niet op wil geven.
Tjer geeft tenminste nog redelijk wat inkomsten van de partij op. Geertje doet dat niet. Waar FvD in 2023 bijna 5 miljoen aan inkomsten opgaf, gaf Geertje er slechts een paar duizend max op geloof ik. Die vent lijkt van water en lucht te leven.
pi_219250548
Er is wat (developing) rumoer rondom de positie van Starmer.

Starmer will fight attempts to replace him, allies say
  zondag 16 november 2025 @ 11:35:51 #46
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219277745


_O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219280255
twitter


Onder druk van rechts is strenger asielbeleid ineens wel mogelijk.
pi_219288817
quote:
IN FULL: The changes to the UK's asylum system

- Seek to deport families and children who failed at asylum, starting with voluntary return payments, then enforced removals after a consultation

- Consult on cutting support for families who don't take steps to leave the UK after being refused asylum

- Scrap the legal duty to support asylum seekers and replace it with a discretionary system

- Deny support to any asylum seeker who has the right to work but doesn't, as well as those who break rules, deliberately become destitute, or commit crimes

- Require asylum seekers to hand over non essential assets such as jewellery, but not wedding rings, and sell it to help pay for their accommodation

- This includes any money or assets they brought with them or gained in the UK on a visa route before claiming asylum

- Allow the Home Office to demand repayment later if it turns out someone had assets they didn’t declare or if those assets become usable after support is given

- Cut the time someone can stay after being granted protection from five years to 30 months, after which their status will be reviewed and returned to their home country if deemed safe

- Force refugees to wait 20 years before they can permanently stay in the UK, which can be shortened if they switch to a work route or pay a fee for a study route

- Ban automatic family reunion for everyone on the basic protection route, but leave it open to some of those on the work or study route, with separate rules for children and families still to be decided

- Plan to restrict benefits for people granted asylum unless they are working or contributing to the economy

- Plan to force people back to countries the Government now considers safe enough to return to, including Syria

- Impose visa penalties or sanctions on countries that refuse to take back their own citizens, starting with Angola, Namibia and the Democratic Republic of Congo

- Deport foreign offenders from the first day of their prison sentence

- Roll out new age-check technology using AI facial analysis

- Continue to explore the use of "return hubs" - safe third countries that failed asylum seekers can be sent to instead of their country of origin

Reform of claims, appeals and human rights law:

- Fast-track and refuse clearly weak claims from safe countries after one interview

- Allow failed asylum seekers one single appeal only

- Create a new appeals body to speed up such appeals and require all evidence in one go

- Deny refugee status to people who arrived on a visa, then claimed asylum but still travel back to their home country (for holidays) without difficulty

- Stop last-minute human rights claims from halting removal by fast-tracking them and rejecting weak ones immediately if they don’t meet a higher bar

- Restrict the use of ECHR Article 8 family life claims by limiting it to immediate family only and tightening when these claims can be made

- Push for a stricter reading of Article 3, used to block removals on "inhumane or medical grounds", by working with European countries

- Tighten modern slavery rules by removing second-chance appeals and making sure any slavery claims are checked much earlier, so people can’t use last-minute claims to stop a fligh


Legal routes:

- Introduce an annual cap on people arriving through safe and legal routes

- Make local groups and charities responsible for bringing most refugees to the UK through a new community sponsorship system, determined by capacity

- Create new capped routes for refugee students and skilled displaced workers

- Keep flexibility to respond to crises like Ukraine or Gaza

https://x.com/PolitlcsUK/status/1990477159304237172
Zitten best wat mooie rechtse maatregelen tussen.

Als ze dit nou een paar decennia geleden hadden ingevoerd was het VK wellicht niet zo afgegleden en zaten ze nu nog in de EU.
pi_219288904
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 23:20 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zitten best wat mooie rechtse maatregelen tussen.

Als ze dit nou een paar decennia geleden hadden ingevoerd was het VK wellicht niet zo afgegleden en zaten ze nu nog in de EU.
Dit zijn wel stevige maatregelen zeg.
Benieuwd of het ook gaat lukken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219288948
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Onder druk van rechts is strenger asielbeleid ineens wel mogelijk.
Tjah.
Als je op -400nogwat in de peilingen staat...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 november 2025 @ 17:43:54 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219292143
With “friends” like these, who needs enemies?

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219292810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
With “friends” like these, who needs enemies?

[ afbeelding ]
Wie is dit?
pi_219292947
"Willekeurige persoon op internet zegt iets" is zo'n leuke rubriek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219294048
Iedereen -1 voor gestemd. Die files zullen wel mooi Trump vrij gemaakt zijn de laatste maanden.
  zondag 23 november 2025 @ 19:34:17 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219328373
Europese landen kachelen achteruit.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:24:35 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219344726


Maar laten we vooral Nexitten. Goed idee. 8)7
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219360822
Door de toegenomen spanningen tussen Oost en West willen Westerse landen voor grondstoffen minder afhankelijk zijn van China. Dat resulteert in nieuwe belangstelling in een wolfraammijn nabij Plymouth. Als Europa wil dat de mijn in Europese handen komt is snel handelen een vereiste want de Amerikanen hebben ook belangstelling. Voor de regio rond Plymouth betekent het opnieuw in bedrijf nemen van de mijn in elk geval economische voorspoed.
quote:
Wedren op wolfraam

Ineens is door geopolitieke spanningen het wolfraam uit deze verlaten Engelse mijn weer gewild

De Europese en Amerikaanse defensie-industrie is afhankelijk van grondstoffen uit vooral China. In deze onzekere wereld een riskante strategie. Het verklaart de hernieuwde interesse in wolfraam uit Zuid-Engeland. Alleen: wie is er eerder bij: de EU of de VS?

Door Maartje Bakker
Fotografie Daniel Rosenthal
28 november 2025, 05:00
https://www.volkskrant.nl(...)fraam-mijn~v2112112/
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:35:44 #58
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219362936
quote:
15s.gif Op zondag 23 november 2025 19:34 schreef Perrin het volgende:
Europese landen kachelen achteruit.

[ x ]
Dat China, India, Indonesië en nog zo wat landen Europa qua absolute economische getallen voorbijstreven is op zich goed nieuws. Beter verdeelde economische waarde is beter voor de wereld.

Europa moet vooral zorgen dat het de afhankelijkheid op strategische gebieden met de rest van de wereld verkleind. Behoud van welzijn bij een kleinere voetprint.

Helaas lijkt de huidige beweging niet die kant op, niet het VK, niet in de rest van Europa.
  zaterdag 29 november 2025 @ 09:12:35 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219368895
Brexit was blijkbaar, samen met Trump in het Witte Huis krijgen, een van de succesvolste Russische beinvloedingsoperaties.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 30 november 2025 @ 10:59:50 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219375856
En hoe gaat het verder in Engeland met Reform zo populair?

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 30 november 2025 @ 13:42:22 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219376722
Europese landen zijn te klein om alleen invloed uit te oefenen in een wereld waarin de VS en China de dienst uitmaken. Nationale soevereiniteit is nu al zeer beperkt: regeringen kunnen hun beloften vaak niet waarmaken omdat hefbomen ontbreken. De enige manier om wél een speler te zijn die regels kan bepalen, is via de EU.

Brexit was een rampzalig eigen doelpunt: het VK verloor zijn invloed, verzwakte zijn economie, en moet nu EU-regels volgen zonder ze te kunnen vormgeven. Bilaterale deals leveren veel minder op, simpelweg omdat het VK te klein is om iets af te dwingen.

Nationalisten die de EU willen uithollen, zetten Europa op het menu van Amerika, China en Rusland. Het tijdperk van de kleine soevereine natiestaat is voorbij. China kan straks alles zelf produceren, waardoor Europa zelfs de minimale handelshefboom die het nu nog heeft, verliest.

De geschiedenis leert dat kleine spelers zonder samenwerking gemakkelijk worden gemanipuleerd of overrompeld. Het antwoord is regionale integratie: niet iets nieuws opbouwen, maar het bestaande Europese bouwwerk behouden en verbeteren, vooral op het gebied van veiligheid.

Laat Brexit een waarschuwing zijn: herhaal deze fout niet. Voor het VK geldt: erken de blunder en vraag weer lidmaatschap van de EU aan.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219387041
Als je een kwartiertje niks te doen hebt, moet je even de filmpjes van het 'Your Party' congres eens terugkijken;

Alle randdebielen van uit het VK waren aanwezig. _O-
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:00:56 #63
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_219391347
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:04 schreef nostra het volgende:
100 jaar na de geboortedatum van één van de beste politica ooit, Thatcher. Met een uitgebreide Betrouwbare Bronnen daaraan gewijd.

Betrouwbare Bronnen · Episode
Hier een betere tweedelige podcast over dit sekreet. Terecht dat Section 28 ook weer even wordt benoemd (Joost Eerdmans zou het wokebestrijding noemen)
Past Present Future · Episode
Past Present Future · Episode

Een heel erg linkse podcast, maar niet heus (de host behoort tot de bevoorrechte adel die al eeuwenlang de lakens mede uit deelt in het VK, en nog steeds bezit de Britse adel driekwart van het grond)
Graag Verwijderen
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:55:17 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219391908
Starmer fileert de politiek van pro-Brexiters, die nu ook uit de ECHR en de Navo willen.

https://www.huffingtonpos(...)Q#Echobox=1764627720
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 12 december 2025 @ 11:04:56 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219472490
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 14 december 2025 @ 17:13:45 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219494507
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 14 december 2025 @ 17:17:53 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219494543
quote:
Politici kunnen helaas vertrouwen op de achterlijkheid van het electoraat ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 15 december 2025 @ 11:16:14 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219499554
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 15 december 2025 @ 12:34:20 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219500409
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hier een betere tweedelige podcast over dit sekreet. Terecht dat Section 28 ook weer even wordt benoemd (Joost Eerdmans zou het wokebestrijding noemen)
Past Present Future · Episode
Past Present Future · Episode

Een heel erg linkse podcast, maar niet heus (de host behoort tot de bevoorrechte adel die al eeuwenlang de lakens mede uit deelt in het VK, en nog steeds bezit de Britse adel driekwart van het grond)
Ah kijk, de laatste boze socialist
  maandag 15 december 2025 @ 12:40:36 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219500465
quote:
Tja
Het is ironisch dat de persoon die grotendeels verantwoordelijk is voor de migratie- en economische problemen zo veel stemmen lijkt te winnen door die problemen.
pi_219502678
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 12:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja
Het is ironisch dat de persoon die grotendeels verantwoordelijk is voor de migratie- en economische problemen zo veel stemmen lijkt te winnen door die problemen.
Die gouden formule kennen ze hier in NL ook.
pi_219507178
Brexit was volgens mij onvermijdelijk, omdat het VK een eilandmentaliteit (VK, Japan, Australië, Nieuw Zeeland) heeft. Eilandmentaliteit komt in verschillende gradaties voor, maar het kenmerkt zich vooral doordat bewoners verlegen en indirect zijn. Problemen benoemen wordt daardoor lastig, en als je die niet benoemt en aanpakt, heb je pas echt een probleem. Nederlanders hebben het tegenovergestelde: wij zijn heel direct en leggen de vinger meteen op de zere plek.

Andere grote eilanden zoals Japan en Australië hebben strenge immigratiewetten omdat ze zich bewust zijn van hun tekortkomingen. Maar het stramien van de EU heeft er indertijd voor gezorgd dat de Britten zich niet konden wapenen tegen een influx aan buitenlanders.

Tel daarbij op dat het VK een verzorgingsstaat heeft die uitdeelt en geen eisen stelt. De Britten zijn als de dood om voor “judgmental” te worden uitgemaakt en willen “embarrassment” voorkomen. De Britten hadden daardoor al een brede onderklasse en zo’n verzorgingsstaat waarbij je gratis geld en een gratis huis krijgt zonder voorwaarden is uitermate aantrekkelijk voor buitenlanders die in de rest van Europa niet aan de bak komen en geen uitkering of huis krijgen, omdat men daar wel eisen stelt.

Dit heeft geleid tot massaimmigratie waarbij de autochtone bevolking werd achtergesteld. Denk aan ondervertegenwoordiging van blanke working class kinderen op universiteiten.

Brexit was daardoor onvermijdelijk, maar net zoals dat Nexit funest zal zijn voor Nederland, omdat onze economie zo afhankelijk was van de Duitse economie, heeft Brexit de Britse economie klappen gegeven.

Kunnen we Farage iets verwijten? Farage kan itt Starmer of de fake Tories wel de vinger op de zere plek leggen. Het VK heeft misschien een buitenlanderprobleem, maar het heeft vooral een verzorgingsstaatprobleem. Het VK heeft een productieve upper en middle class en goede universiteiten waar men innoveert, maar dit is onvoldoende om de kar te trekken. Als ze er nog iets van willen maken, dan kunnen ze de Britse onderklasse niet langer aan hun lot overlaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219507414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 02:42 schreef Lyrebird het volgende:
Brexit was volgens mij onvermijdelijk, omdat het VK een eilandmentaliteit (VK, Japan, Australië, Nieuw Zeeland) heeft. Eilandmentaliteit komt in verschillende gradaties voor, maar het kenmerkt zich vooral doordat bewoners verlegen en indirect zijn. Problemen benoemen wordt daardoor lastig, en als je die niet benoemt en aanpakt, heb je pas echt een probleem. Nederlanders hebben het tegenovergestelde: wij zijn heel direct en leggen de vinger meteen op de zere plek.

Andere grote eilanden zoals Japan en Australië hebben strenge immigratiewetten omdat ze zich bewust zijn van hun tekortkomingen. Maar het stramien van de EU heeft er indertijd voor gezorgd dat de Britten zich niet konden wapenen tegen een influx aan buitenlanders.

Tel daarbij op dat het VK een verzorgingsstaat heeft die uitdeelt en geen eisen stelt. De Britten zijn als de dood om voor “judgmental” te worden uitgemaakt en willen “embarrassment” voorkomen. De Britten hadden daardoor al een brede onderklasse en zo’n verzorgingsstaat waarbij je gratis geld en een gratis huis krijgt zonder voorwaarden is uitermate aantrekkelijk voor buitenlanders die in de rest van Europa niet aan de bak komen en geen uitkering of huis krijgen, omdat men daar wel eisen stelt.

Dit heeft geleid tot massaimmigratie waarbij de autochtone bevolking werd achtergesteld. Denk aan ondervertegenwoordiging van blanke working class kinderen op universiteiten.

Brexit was daardoor onvermijdelijk, maar net zoals dat Nexit funest zal zijn voor Nederland, omdat onze economie zo afhankelijk was van de Duitse economie, heeft Brexit de Britse economie klappen gegeven.

Kunnen we Farage iets verwijten? Farage kan itt Starmer of de fake Tories wel de vinger op de zere plek leggen. Het VK heeft misschien een buitenlanderprobleem, maar het heeft vooral een verzorgingsstaatprobleem. Het VK heeft een productieve upper en middle class en goede universiteiten waar men innoveert, maar dit is onvoldoende om de kar te trekken. Als ze er nog iets van willen maken, dan kunnen ze de Britse onderklasse niet langer aan hun lot overlaten.
Die zogenaamde verlegenheid van de Britten heeft ze er niet van weerhouden om zowat de halve wereld te kolonialiseren.
pi_219507505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 07:07 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Die zogenaamde verlegenheid van de Britten heeft ze er niet van weerhouden om zowat de halve wereld te kolonialiseren.
En ook de rest is grotendeels onzin. Ze stuurden nota bene zelf kolonisten naar b.v. Australië om het land over te nemen.
  dinsdag 16 december 2025 @ 09:00:05 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219507713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 02:42 schreef Lyrebird het volgende:
Brexit was volgens mij onvermijdelijk, omdat het VK een eilandmentaliteit (VK, Japan, Australië, Nieuw Zeeland) heeft. Eilandmentaliteit komt in verschillende gradaties voor, maar het kenmerkt zich vooral doordat bewoners verlegen en indirect zijn. Problemen benoemen wordt daardoor lastig, en als je die niet benoemt en aanpakt, heb je pas echt een probleem. Nederlanders hebben het tegenovergestelde: wij zijn heel direct en leggen de vinger meteen op de zere plek.

Andere grote eilanden zoals Japan en Australië hebben strenge immigratiewetten omdat ze zich bewust zijn van hun tekortkomingen. Maar het stramien van de EU heeft er indertijd voor gezorgd dat de Britten zich niet konden wapenen tegen een influx aan buitenlanders.

Tel daarbij op dat het VK een verzorgingsstaat heeft die uitdeelt en geen eisen stelt. De Britten zijn als de dood om voor “judgmental” te worden uitgemaakt en willen “embarrassment” voorkomen. De Britten hadden daardoor al een brede onderklasse en zo’n verzorgingsstaat waarbij je gratis geld en een gratis huis krijgt zonder voorwaarden is uitermate aantrekkelijk voor buitenlanders die in de rest van Europa niet aan de bak komen en geen uitkering of huis krijgen, omdat men daar wel eisen stelt.

Dit heeft geleid tot massaimmigratie waarbij de autochtone bevolking werd achtergesteld. Denk aan ondervertegenwoordiging van blanke working class kinderen op universiteiten.

Brexit was daardoor onvermijdelijk, maar net zoals dat Nexit funest zal zijn voor Nederland, omdat onze economie zo afhankelijk was van de Duitse economie, heeft Brexit de Britse economie klappen gegeven.

Kunnen we Farage iets verwijten? Farage kan itt Starmer of de fake Tories wel de vinger op de zere plek leggen. Het VK heeft misschien een buitenlanderprobleem, maar het heeft vooral een verzorgingsstaatprobleem. Het VK heeft een productieve upper en middle class en goede universiteiten waar men innoveert, maar dit is onvoldoende om de kar te trekken. Als ze er nog iets van willen maken, dan kunnen ze de Britse onderklasse niet langer aan hun lot overlaten.
Je benoemt een aantal echte problemen maar je verklaring ervoor slaat de plank volledig mis. Brexit was geen culturele onvermijdelijkheid die voortkwam uit een zogenoemde 'eilandmentaliteit', maar het resultaat van jarenlang slecht beleid, politieke lafheid en bewuste misleiding door de Britse politiek zelf

Het idee dat Britten verlegen of conflictvermijdend zouden zijn, is aantoonbare onzin. Het VK kent juist een harde, polariserende politieke cultuur en een extreem confronterende mediawereld. Dat andere eilanden zoals Japan of Australië strenge immigratieregels hebben, zegt vooral iets over hún beleidskeuzes, niet over hun geografie of volksaard.

Belangrijker nog: de EU heeft het VK nooit gedwongen tot een royale, weinig voorwaardelijke verzorgingsstaat. Dat was 100% een eigen Britse keuze. Andere EU-landen wisten vrij verkeer prima te combineren met duidelijke eisen en handhaving. Het VK deed dat niet, uit ideologische overwegingen en uit angst kiezersgroepen voor het hoofd te stoten.

Ook de migratie waar zoveel woede over bestaat, was geen oncontroleerbare kracht. Zowel Labour als de Conservatieven kozen er bewust voor om goedkope arbeidskrachten toe te laten om structurele problemen in de economie te verdoezelen. Dat drukte lonen, heerlijk voor werkgevers, en trof vooral de working class. Dáár zit de echte bron van onvrede.

De Britse arbeidersklasse is dus niet verraden door Brussel, maar door Londen! En dat blijkt ook uit de uitkomst: Brexit heeft geen enkel kernprobleem opgelost. Woningen zijn nog schaarser, de zorg staat verder onder druk, lonen blijven verder achter en de economie is verder verzwakt.

Dat is geen toeval, maar het gevolg van een verkeerde diagnose en aanhoudende politieke leugens, zoals de jouwe.

Nigel Farage benoemt daarom niet 'de waarheid', maar biedt een eenvoudig zondebokverhaal waar veel mensen van smullen. Het gaat er in als zoete koek.

Hij wijst naar immigratie, omdat hij niet wil of kan benoemen waar het werkelijk om draait: een economie met lage productiviteit, extreme ongelijkheid, een hebberige elite en decennialang falen op het gebied van onderwijs, woningbouw en regionale ontwikkeling.

Farage keert zich niet tegen dat systeem. Hij beschermt het. Hij belichaamt het. Net als lui als Donald Trump. Al die populisten zijn uit hetzelfde hout gesneden en brengen geen oplossing, maar een verdere verergering van de problemen en zijn vaak voornamelijk bezig zichzelf te verrijken.

De harde realiteit is deze: Brexit was geen onvermijdelijke correctie maar een zelf toegebrachte verwonding.

Niet veroorzaakt door de EU of door buitenlanders, maar door een politieke elite die liever misleidt dan hervormt, en door populisten die die misleiding handig uitbuitten.

Het is een treurig schouwspel en massa's mensen, inclusief jij, trappen er in of spelen dit verdorven spelletje van leugens en misleiding mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 16-12-2025 12:02:43 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 16 december 2025 @ 09:32:11 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219507935
Ondertussen worden de Britten in de mangel genomen door de Amerikanen.

In de EU hadden de Britten tenminste nog een flinke vinger in de pap. In de relatie met de Amerikanen zijn ze daadwerkelijk het voetveegje.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219516702
spijbelen is voorbij voor de Britten
quote:
Britse studenten zullen vanaf het academiejaar 2027-2028 opnieuw in Europa kunnen studeren. Het Verenigd Koninkrijk stapt namelijk opnieuw in het Europese uitwisselingsprogramma voor studenten Erasmus+. Omgekeerd zullen Europese studenten ook weer aan Britse universiteiten terechtkunnen. Of dat ook de jaren daarna nog zo zal zijn, is nog niet duidelijk.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ropese-unie-erasmus/
pi_219517049
Farage verbergt jeugdzondes. Maakt ook geen excuses

https://www.bnnvara.nl/jo(...)at-hij-excuses-maakt
  Moderator woensdag 17 december 2025 @ 13:39:21 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219517088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:35 schreef Bluesdude het volgende:
Farage verbergt jeugdzondes. Maakt ook geen excuses

https://www.bnnvara.nl/jo(...)at-hij-excuses-maakt
Ondanks dat Farage een niet te vertrouwen lul is, is dit ook wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Ik ga me nu ook niet verantwoorden voor edgy shit die ik in mijn jeugd heb uitgekraamd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219517379
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ondanks dat Farage een niet te vertrouwen lul is, is dit ook wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Ik ga me nu ook niet verantwoorden voor edgy shit die ik in mijn jeugd heb uitgekraamd.
Jij bent geen bekende politicus, mogelijk straks minister of premier.
Hij treiterde zijn schoolgenoten mn vanuit racisme.
Dit verleden moet men van deze politieke bobo's bekend maken .
Excuses eisen hoeft van mij niet. Wel dat hij spijt betuigt.

Oke Wilders, Trump, Farage.... bullies met racistische neigingen
pi_219623708
twitter


Starmer is delighted dat een staatsgevaarlijke jihadist terug mag keren.

Wat een totaalidioot.
pi_219663871
twitter


Pijnlijke afgang dit voor het slechtste kabinet allertijden.
  woensdag 7 januari 2026 @ 17:57:41 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219771242
Trump dendert als een Oranje olifant door de porseleinkast van de geopolitiek en het wordt steeds lastiger, ongemakkelijker en ongeloofwaardiger voor Europese regeringsleiders om hun toneelstukje over de 'internationale rechtsorde' nog te spelen:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 8 januari 2026 @ 19:16:47 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219781817
Terwijl Trump met honderden miljarden strooit, moet het leger in het VK bedelen om een paar miljard.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 19:51:29 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219801923
Samen in Europa is beter dan gedomineerd worden door de yanks.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 11 januari 2026 @ 18:23:01 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219811809
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 11 januari 2026 @ 19:53:36 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219812556


Ik kan dit Wilders ook horen zeggen als zoiets in Nederland zou bestaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 18 januari 2026 @ 09:17:54 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219864217
Hmm een paar linkjes stuk hierboven :'(

De zogenaamd ‘patriottische’ Britse kranten die Brexit aanjoegen, waren nooit echt patriottisch. Ze kijken neer op Europa en hebben een bijna onderdanige obsessie met de VS. Ondertussen vinden ze het blijkbaar prima dat Amerika bepaalt wat het VK wel of niet mag doen, zelfs op eigen grondgebied. Dat heeft niets met soevereiniteit te maken, maar alles met vrijwillige onderwerping aan de VS.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 18 januari 2026 @ 09:27:30 #89
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219864279
Ondertussen haalt Farage allemaal opportunistische mislukte Tory-figuren binnen, na wap Dorries ook de gefaalde oud-chancellor Zahawi en de tot vlogger verworden immigratiehardliner Jenrick.

Wat wel mooi was: bij de top van de Tories wisten ze al dat Jenrick zou overstappen - ondanks een verleden van Farage afzeiken (vice versa ook trouwens) en bezweren dat hij partijlid zou blijven - omdat hij z’n speech daarover had laten slingeren of omdat een mol hem had doorgespeeld. Dus ontsloeg Badenoch hem ‘s ochtends en nam een video daarover op, waarmee zn momentje ‘s avonds werd verpest. _O-

https://www.theguardian.c(...)d-before-he-defected

Ook mooi: toen Jenrick eindelijk zou moeten speechen was hij even spoorloos. Want

quote:
Later, it emerged that Jenrick had been delayed because he had got lost in the corridors of Millbank Tower, getting stuck one floor below the press conference location after failing to find his way up the stairs.
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 18 januari 2026 @ 18:47:18 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219869181
Lastig op de recente ontwikkelingen te reageren voor alle hoertjes van de VS.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219869834
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:27 schreef Szura het volgende:
Ondertussen haalt Farage allemaal opportunistische mislukte Tory-figuren binnen, na wap Dorries ook de gefaalde oud-chancellor Zahawi en de tot vlogger verworden immigratiehardliner Jenrick.

Wat wel mooi was: bij de top van de Tories wisten ze al dat Jenrick zou overstappen - ondanks een verleden van Farage afzeiken (vice versa ook trouwens) en bezweren dat hij partijlid zou blijven - omdat hij z’n speech daarover had laten slingeren of omdat een mol hem had doorgespeeld. Dus ontsloeg Badenoch hem ‘s ochtends en nam een video daarover op, waarmee zn momentje ‘s avonds werd verpest. _O-

https://www.theguardian.c(...)d-before-he-defected

Ook mooi: toen Jenrick eindelijk zou moeten speechen was hij even spoorloos. Want
[..]
:')
Dit klinkt al iets uit Yes (Prime) Minister

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 18 januari 2026 @ 20:52:36 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219870403


You could have fooled me....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 19 januari 2026 @ 08:44:08 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219873117
In het VK lijken ze ook behoorlijk de weg kwijt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 08:51:37 #94
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219873144
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:44 schreef Perrin het volgende:
In het VK lijken ze ook behoorlijk de weg kwijt.

[ x ]
Ik hoop maar dat onze overheid ook geen software van die club gebruikt eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 januari 2026 @ 17:31:09 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219877989


It goes on and on...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 19 januari 2026 @ 22:11:55 #96
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219880060
This aged well _O-

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 19 januari 2026 @ 22:41:30 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219880198
De 'special relationship' lijkt wat gekrompen tot het voorrecht dat Trump de telefoon opneemt als Starmer belt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 20 januari 2026 @ 09:25:30 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219881377
Ondertussen wordt ook Starmer afgeranseld om Diego Garcia (een eilandje in de Indische Oceaan)

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 09:29:05 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219881408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:25 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen wordt ook Starmer afgeranseld om Diego Garcia (een eilandje in de Indische Oceaan)

[ x ]
GB moet Diego Garcia gewoon houden, maar de Amerikanen eruit flikkeren.
OF:
Het verkopen, dan heeft de VS er ook niks aan.

MAar als ik Starmer was, zou ik het niet verkopen iig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219881639
quote:
15s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoop maar dat onze overheid ook geen software van die club gebruikt eigenlijk.
Zowel defensie als politie en tijdens corona de veiligheidsregio's.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 09:55:52 #101
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219881658
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Zowel defensie als politie en tijdens corona de veiligheidsregio's.
Het is tocht echt om te huilen eigenlijk. Men weet dat Palentir een behoorlijk controversieel bedrijf is, maar toch gaat men er mee in zee. En natuurlijk wel zo stiekem nodig, want men weet dat het een controversieel bedrijf is.

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:06:03 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219881716
quote:
85s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is tocht echt om te huilen eigenlijk. Men weet dat Palentir een behoorlijk controversieel bedrijf is, maar toch gaat men er mee in zee. En natuurlijk wel zo stiekem nodig, want men weet dat het een controversieel bedrijf is.

[ afbeelding ]
Maar wat zit erachter? Wat is de motivatie?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 januari 2026 @ 13:25:30 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219932170
Zucht. Suella Braverman ook naar Reform UK.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 13:28:06 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219932200
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:25 schreef borisz het volgende:
Zucht. Suella Braverman ook naar Reform UK.
Nu pas? Da's een behoorlijk machtsgeil politica, dus ik sta er niet van te kijken eigenlijk.

Van de andere kant, gaat men wel op Reform stemmen als daar alleen maar voormalig Tories bijzitten? Dezelfde Tories die pas geleden nog zijn afgeserveerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 januari 2026 @ 17:56:19 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219934128
Aangezien embedden het niet goed doet https://x.com/benrileysmith/status/2015787544630231140

Reform now has Boris Johnson’s…
- chancellor (Zahawi)
- communities sec (Jenrick)
- culture sec (Dorries)
- attorney general (Braverman)
- political sec (Kruger)
- skills minister (Jenkyns)
- Northern powerhouse minister (Berry)
- health minister (Caulfield)
- parliamentary private sec (Nici)
- assistant whip (Holloway)
- Scottish minister (Offord)

The old band getting back together
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 27 januari 2026 @ 14:54:58 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219940474
twitter
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:02:09 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219942829
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:56 schreef borisz het volgende:
Aangezien embedden het niet goed doet https://x.com/benrileysmith/status/2015787544630231140

Reform now has Boris Johnson’s…
- chancellor (Zahawi)
- communities sec (Jenrick)
- culture sec (Dorries)
- attorney general (Braverman)
- political sec (Kruger)
- skills minister (Jenkyns)
- Northern powerhouse minister (Berry)
- health minister (Caulfield)
- parliamentary private sec (Nici)
- assistant whip (Holloway)
- Scottish minister (Offord)

The old band getting back together
Wel een goede manier om die partij te saboteren. Gewoon laten bestormen door uitgerangeerde politici van andere partijen.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 20:37:29 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219943241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel een goede manier om die partij te saboteren. Gewoon laten bestormen door uitgerangeerde politici van andere partijen.
Oude wijn in nieuwe zakken zo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 28 januari 2026 @ 18:10:45 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219949045
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 2 februari 2026 @ 00:37:10 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219982199
Een corrupte viespeuk geeft schoorvoetend zijn lidmaatschap van Labour op. Waarom worden deze lui niet oneervol weggejaagd en kunnen ze zo lang rondscharrelen?


twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 2 februari 2026 @ 08:35:52 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219982918
Andere namen die in de documenten voorkomen:

quote:
Andrew Mountbatten-Windsor - 173 mentions
Sarah Ferguson - nine mentions
Queen Camilla - nine mentions
Princess Diana - 14 mentions
Stephen Hawking - 17 mentions
Richard Dawkins - 29 mentions
Tony Blair - 22 mentions
David Cameron - 19 mentions
Gordon Brown - 16 mentions
Colin Firth - 10 mentions
Piers Morgan - nine mentions
Naomi Campbell - 10 mentions
Nigel Farage - 18 mentions
Sir Mick Jagger - nine mentions
Adele - eight mentions
Sir David Beckham - nine mentions
Sir Elton John - eight mentions
 

Brexit werd gevierd door Epstein en Thiel. Het VK werd van Europa losgepeuterd en onderworpen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219991626
Ik zag een pleidooi voor het afschaffen van het Britse koninklijkhuis vanwege de files met het aangeven dat al het geld dan naar de maatschappij kan.

Wat ik erop tegen heb is dat chantage (mogelijk) de hele opzet geweest is om geluiden voor een presidentieel systeem aan te wakkeren zodat je een useful idiot zoals in de VS kunt installeren. En het geld wat vrijkomt wordt echt niet ineens gebruikt om een mooie maatschappij te creëeren. De oude elite wordt simpelweg een nieuwe.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 11:30:43 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219991642
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 08:35 schreef Perrin het volgende:
Stephen Hawking - 17 mentions
Ouwe geilneef die Hawking
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 11:45:44 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219991709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ouwe geilneef die Hawking
Ja je weet nooit of ze er komen voor een praatje of optreden of voor een stel onvolgroeide meiden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 16:30:08 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219994201
Hadden ze dat niet eerder kunnen doen?

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:41:53 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219998633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 16:30 schreef Perrin het volgende:
Hadden ze dat niet eerder kunnen doen?

[ x ]
Ik denk dat je niet wil weten hoe gangbaar het is om dit soort vuile was binnenshuis te houden (zaagt immers rechtstreeks aan de stoelpoten van de betrouwbaarheid van de overheid) en handig gebruikt wordt om in te zetten als politiek leverage.
Pas als de situatie er naar is dat je iemand los moét hakken flikker je belastend materiaal op straat.
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:47:48 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219998670
Rechtvaardigheid en gelijkheid voor de wet: folklore voor de goedgelovigen.

Leuk voor toespraken en schoolboeken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 5 februari 2026 @ 22:22:57 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220011856
Ik denk dat Mandelson door Labour een prima aanleiding is Starmer te verruilen voor een minder zachtgekookt ei.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 08:36:33 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220012986
Hoe Epstein-netwerken werden gebruikt om spionage-software het VK binnen te loodsen:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 6 februari 2026 @ 08:41:16 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220013006
quote:
85s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is tocht echt om te huilen eigenlijk. Men weet dat Palentir een behoorlijk controversieel bedrijf is, maar toch gaat men er mee in zee. En natuurlijk wel zo stiekem nodig, want men weet dat het een controversieel bedrijf is.

[ afbeelding ]
We hebben nu het antwoord. Mandelson en Thiel die Epstein-matties zijn.

Samen avonturen beleven op Epstein eiland schept een hechte band.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220036080
twitter


Birmingham krijgt waarschijnlijk een veroordeelde moslimterrorist in de gemeenteraad.
  zondag 8 februari 2026 @ 16:07:47 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220037545
Laatste defensieve linie voor Starmer.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220038165
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Birmingham krijgt waarschijnlijk een veroordeelde moslimterrorist in de gemeenteraad.
Die veroordeling kwam met marteling tot stand.
What Would Goku Do
pi_220038292
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Die veroordeling kwam met marteling tot stand.
Dat beweert hij zelf maar er is geen onafhankelijk bewijs voor.
pi_220038395
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:49 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat beweert hij zelf maar er is geen onafhankelijk bewijs voor.
Het is nogal een lastig te verifiëren verhaal inderdaad.
What Would Goku Do
  zondag 8 februari 2026 @ 17:18:53 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220038659
De houdbaarheidsdatum lijkt verlopen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220041967
twitter


Exit Starmer :W
  zondag 8 februari 2026 @ 23:39:16 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220041976
Wat een tranendal die Britse politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 23:39:17 #129
236264 crew  capricia
pi_220041977
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Exit Starmer :W
Het is wel een heftige storm daar ja.
Maar om nu Farage in number 10 te installeren, maakt me ook niet vrolijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220041995
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel een heftige storm daar ja.
Maar om nu Farage in number 10 te installeren, maakt me ook niet vrolijk.
Ze moeten gewoon eens de massale bootmigratie gaan oplossen. Daar komt een heel groot deel van de onvrede vandaan. Snap niet waarom dat zo ingewikkeld moet zijn.
  maandag 9 februari 2026 @ 00:13:57 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220042065
Er zijn dus analisten die denken dat Ed Milliband een kans maakt hem op te volgen :')
https://politicsuk.com/ne(...)rmer-if-he-resigned/

Die kerel heeft toch al eerder bewezen het charisma van een flesopener te hebben.
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 12:25:09 #132
236264 crew  capricia
pi_220044753
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 9 februari 2026 @ 13:05:43 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220045145
Is Labour na 14 jaar eindelijk weer aan de macht, maken ze er zo'n zootje van. Wanneer zijn de Britten al dit mismanagement een keer écht beu?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 9 februari 2026 @ 13:41:51 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220045511
Mja Labour is niet te benijden, want ze moeten gewoon dealen met een Brexit waarvan iedereen met een beetje verstand zei dat het alleen maar slecht is. Dus daar mogen ze zelf ook de gevolgen van ervaren. En dan met een premier die gewoon een inspiratieloos figuur is.

Om eerlijk te zijn vind ik het aanstellen van een ambassadeur die later corrupt blijkt te zijn meer een bedrijfsongeval, wat gewoon prima wordt afgehandeld. Was Starmer populair geweest, dan was dit wel overgewaaid inmiddels.

Maar dit is natuurlijk een prima aanleiding om hem te vervangen voor een betere.
pi_220045600
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon eens de massale bootmigratie gaan oplossen. Daar komt een heel groot deel van de onvrede vandaan. Snap niet waarom dat zo ingewikkeld moet zijn.
omdat ze zichzelf in een enorme spagaat hebben gewerkt. er werd geroepen dat ze zonder Europese hulp die migratie veel beter konden regelen maar het is bijna vertienvoudigd omdat de Britten nu officieel niet meer samen mogen werken met Frankrijk en aparte verdragen moesten sluiten. daarvan profiteren mensensmokkelaars.

ben je eenmaal bij the White cliffs of Dover dan is het niet hebben van papieren geen probleem. dat heeft de inheemse bevolking ook niet omdat het niet verplicht is een id te hebben en gezien de storm van protest die iedere keer op steekt gaat dat ook niet gebeuren. en daarvan profiteren mensensmokkelaars.

laatste probleem is dat men enorm mensen tekort komt doordat arbeiders en zorgpersoneel dat tot brexit nog legaal in de Uk werkte of ontslag nam of eruit werd gewerkt en die vacatures kunnen ze niet aanvullen. dus pakken ze alles aan wat ze kunnen krijgen, officiële expat, asielzoekers of illegalen. als het maar werkt. en dat heeft een aanzuigende werking en daarvan profiteren mensensmokkelaars
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220046301
Schotse Labour leider schijnt zometeen aan te gaan geven dat hij vindt dat Starmer moet aftreden.

quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel een heftige storm daar ja.
Maar om nu Farage in number 10 te installeren, maakt me ook niet vrolijk.
Zo werkt het niet in het VK, als die aftreedt dan komt er een nieuwe Labour-leider die dan de nieuwe MP wordt.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2026 15:35:51 ]
pi_220046392
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon eens de massale bootmigratie gaan oplossen. Daar komt een heel groot deel van de onvrede vandaan. Snap niet waarom dat zo ingewikkeld moet zijn.
Het gebrek aan bevolkingsregister
  maandag 9 februari 2026 @ 22:28:26 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220051977
Echt Keir stap op, je bent een dead man walking.
pi_220052805
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:28 schreef Hexagon het volgende:
Echt Keir stap op, je bent een dead man walking.
Hij zal allicht zijn eigen opvolging nog willen orkestreren. Ze hebben immers nog jaren mandaat bij Labour.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:17:27 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220053807
Starmer vind Anas vast een Anus
pi_220054738
Op dit moment houden ze nog aan Keir vast. Alternatieven zijn blijkbaar net zo erg wegens banden met Mendelson
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:36:56 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220056082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:42 schreef Sabata het volgende:
Op dit moment houden ze nog aan Keir vast. Alternatieven zijn blijkbaar net zo erg wegens banden met Mendelson
Nee, als Keir gewoon een gezagvolle populaire premier was geweest dan was dit zo weer vergeten.
pi_220057241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, als Keir gewoon een gezagvolle populaire premier was geweest dan was dit zo weer vergeten.
Het is natuurlijk uitstel van executie, 8 Mei zal het dan wel worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2026 16:16:55 ]
pi_220059816
twitter


Weer een nieuw bommetje.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 21:12:10 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220059851
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Weer een nieuw bommetje.
Starmer betreurt de ophef.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220068475
twitter


Schaamteloos.
  woensdag 11 februari 2026 @ 21:22:16 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220069434
Hij lijkt en beetje op een voetbaltrainer waar het bestuur net het volste vertrouwen in heeft uitgesproken.
pi_220141512
vrt.be:
Volgens de Britse openbare omroep BBC is Andrew Mountbatten-Windsor gearresteerd. De politie pakte hem op aan Wood Farm

-------
waauw... maar Trump is niet gearresteerd, begrijp ik
  Moderator donderdag 19 februari 2026 @ 11:12:02 #149
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220141565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 11:08 schreef Bluesdude het volgende:
vrt.be:
Volgens de Britse openbare omroep BBC is Andrew Mountbatten-Windsor gearresteerd. De politie pakte hem op aan Wood Farm

-------
waauw... maar Trump is niet gearresteerd.begrijp ik
Ik zei het gisteren ook al ergens. Het is op zijn minst wat opmerkelijk dat er in tal van landen mensen die flink contact hebben gehad met Epsein hun posities kwijtraken en aan de tand gevoeld worden, maar justitie in de VS doet of haar neus bloed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:55:35 #150
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220150676
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 21 februari 2026 @ 09:44:14 #151
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220163062
Reform will repeal the Equality Act if elected, says Braverman
Party also pledges to introduce ‘patriotic’ curriculum and end ‘trans chaos in the classroom’

https://www.telegraph.co.(...)D4HW-NFBy6ZbYgl1ALzA

Klinkt akelig bekend, vooral als je ‘patriotic’ vervangt door ‘Deutsch’ en ‘trans’ door ‘Jüdisch’…

Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220163258
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2026 11:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zei het gisteren ook al ergens. Het is op zijn minst wat opmerkelijk dat er in tal van landen mensen die flink contact hebben gehad met Epsein hun posities kwijtraken en aan de tand gevoeld worden, maar justitie in de VS doet of haar neus bloed.
Het zou best kunnen dat Epstein indirect zorgt voor een vroegtijdig einde aan het premierschap van Starmer, die er echt niets mee te maken heeft, terwijl zijn daadwerkelijke maatjes in de VS gewoon aan de macht blijven…
pi_220163266
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Reform will repeal the Equality Act if elected, says Braverman
Party also pledges to introduce ‘patriotic’ curriculum and end ‘trans chaos in the classroom’

https://www.telegraph.co.(...)D4HW-NFBy6ZbYgl1ALzA

Klinkt akelig bekend, vooral als je ‘patriotic’ vervangt door ‘Deutsch’ en ‘trans’ door ‘Jüdisch’…

Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen.
Tja, het is wat je overal bij die uiterst rechtse bewegingen ziet als die ergens enige macht krijgen…
pi_220163565
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Reform will repeal the Equality Act if elected, says Braverman
Party also pledges to introduce ‘patriotic’ curriculum and end ‘trans chaos in the classroom’

https://www.telegraph.co.(...)D4HW-NFBy6ZbYgl1ALzA

Klinkt akelig bekend, vooral als je ‘patriotic’ vervangt door ‘Deutsch’ en ‘trans’ door ‘Jüdisch’…

Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen.
Je mag van alles zeggen, maar hele woorden veranderen en ze daar dan op afrekenen is wel een rare drogredenering _O-


Dit is ook een heel naar bord, als je tenminste ‘onbevoegden’ even vervangt voor ‘Joden’
pi_220163602
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Reform will repeal the Equality Act if elected, says Braverman
Party also pledges to introduce ‘patriotic’ curriculum and end ‘trans chaos in the classroom’

https://www.telegraph.co.(...)D4HW-NFBy6ZbYgl1ALzA

Klinkt akelig bekend, vooral als je ‘patriotic’ vervangt door ‘Deutsch’ en ‘trans’ door ‘Jüdisch’…

Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen.
In de tegenwoordige wereld zullen denk ik niet veel mensen beweren zich joods te voelen :{

Zal proberen een TR te voorkomen door verder mijn mond te houden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 21 februari 2026 @ 11:34:59 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220164006
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 10:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In de tegenwoordige wereld zullen denk ik niet veel mensen beweren zich joods te voelen :{

Zal proberen een TR te voorkomen door verder mijn mond te houden.
Mijn commentaar sloeg dan ook niet op de tegenwoordige wereld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 21 februari 2026 @ 11:37:49 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220164028
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 10:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je mag van alles zeggen, maar hele woorden veranderen en ze daar dan op afrekenen is wel een rare drogredenering _O-

[ afbeelding ]
Dit is ook een heel naar bord, als je tenminste ‘onbevoegden’ even vervangt voor ‘Joden’
Ik verander geen woorden. Ik geef alleen aan dat dergelijke gebeurtenissen akelig bekend lijken, met als bekendste voorbeeld gelijksoortig beleid waar ipv Patriotic Deutsch werd gebruikt en het niet de trans-gemeenschap was die getarget werd, maar de Joodse gemeenschap.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220164248
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik verander geen woorden. Ik geef alleen aan dat dergelijke gebeurtenissen akelig bekend lijken, met als bekendste voorbeeld gelijksoortig beleid waar ipv Patriotic Deutsch werd gebruikt en het niet de trans-gemeenschap was die getarget werd, maar de Joodse gemeenschap.
Ik snap wel wat je probeerde te doen, het slaat alleen nergens op. Joodse leerlingen werden onderworpen aan quota, werden stelselmatig vernederd door leraren, werden voor de klas gehaald om hun neus op te meten met linialen, werden buitengesloten van schoolreisjes, moesten achterin de klas in ‘jodenbankjes’ zitten.

Is je punt dat Reform datzelfde voorstelt voor trans-leerlingen, of is het gewoon een hele zwakke Godwin?
pi_220164520
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Mijn commentaar sloeg dan ook niet op de tegenwoordige wereld.
Trans is vrij tegenwoordig.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220165152
twitter

Het gaat echt niet goed daar in het VK, de mensen zijn compleet geradicaliseerd dan wel door immigratie of door de extremisten bij de greens. Ik dacht eerst dat deze tweet van een parodie account was tot dat ik zag dat het een echt artikel was met een voorstel om alle drug te legaliseren.
Uiteraard alleen voor recreatief gebruik, maar wat ik helemaal bizar vind is dat de greens ook opteren voor samenwerking met zuid Amerikaanse drug kartels om een vaste legale aanvoerlijn op te zetten.
Dit zal als gevolg hebben dat er talloze junks erbij gaan komen in het VK en dat de kartels in zuid Amerika nog machtiger worden met alle vervelende gevolgen van de zuid Amerikaans burgers van dien.
Ik verbaas mij erover dat deze groep mafkezen peilen op 20%.
Het is te hopen dat Restore de verkiezingen wint en niet dat Zack Polanski met de bende van ellende aan de haal gaat met de winst.
Starmer is op z’n zachtst gezegd niet echt een succes gebleken en ik denk dat PM Polanski het laatste zetje zal zijn om het VK in totale chaos te storten.
pi_220165187
Restore heeft inmiddels al 80K leden :)
pi_220166177
twitter


  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:19:27 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220167991
Restore gaat de ellende alleen maar groter maken, Tweespalt en naijver. Dat de bevolking er op stemt, tja, dat is niet verwonderlijk, er is een zootje van gemaakt door de conservatieven, en de sociaaldemocraten pakken het niet op.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:20:49 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220168011
Intussen lacht Putin zich een hoedje
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:21:47 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220168027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Restore gaat de ellende alleen maar groter maken, Tweespalt en naijver. Dat de bevolking er op stemt, tja, dat is niet verwonderlijk, er is een zootje van gemaakt door de conservatieven, en de sociaaldemocraten pakken het niet op.
Engeland zinkt weg in totaal wanbestuur. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:39:34 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220169554
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het zou best kunnen dat Epstein indirect zorgt voor een vroegtijdig einde aan het premierschap van Starmer, die er echt niets mee te maken heeft, terwijl zijn daadwerkelijke maatjes in de VS gewoon aan de macht blijven…
Dat zou natuurlijk niet alleen door Epstein komen. Als Starmer een sterk gezagvol premier was geweest zou enkel Mandelson de ballen op zich krijgen.

Maar dit is natuurlijk een prima stok om hem mee te slaan.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:40:18 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220169566
Overigens kan dat Restore er zelfs nog voor zorgen dat straks de Green Party de macht krijgt.
pi_220184055
Ik denk niet dat we een dergelijke Disney animatie film ooit kunnen verwachten, maar wel helemaal in Disney stijl.

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220185730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het gaat echt niet goed daar in het VK, de mensen zijn compleet geradicaliseerd dan wel door immigratie of door de extremisten bij de greens. Ik dacht eerst dat deze tweet van een parodie account was tot dat ik zag dat het een echt artikel was met een voorstel om alle drug te legaliseren.
Uiteraard alleen voor recreatief gebruik, maar wat ik helemaal bizar vind is dat de greens ook opteren voor samenwerking met zuid Amerikaanse drug kartels om een vaste legale aanvoerlijn op te zetten.
Dit zal als gevolg hebben dat er talloze junks erbij gaan komen in het VK en dat de kartels in zuid Amerika nog machtiger worden met alle vervelende gevolgen van de zuid Amerikaans burgers van dien.
Ik verbaas mij erover dat deze groep mafkezen peilen op 20%.
Het is te hopen dat Restore de verkiezingen wint en niet dat Zack Polanski met de bende van ellende aan de haal gaat met de winst.
Starmer is op z’n zachtst gezegd niet echt een succes gebleken en ik denk dat PM Polanski het laatste zetje zal zijn om het VK in totale chaos te storten.
De Green Party is inderdaad voor het legaliseren van het persoonlijk gebruik van alle drugs (net als bijv in Portugal al lang het geval is). Als een van de redenen voert men aan dat de 'War on Drugs' compleet gefaald heeft, wat niet te ontkennen valt.
Samenwerken met producenten om eea in goede banen te leiden is dan niet heel gek lijkt me, maar natuurlijk wel een vrij radicaal idee.
Ik denk dat weinig landen slechter af zouden zijn als persoonlijk gebruik van drugs zou worden gelegaliseerd.
pi_220186840
https://www.volkskrant.nl(...)in-dossier~b6355b61/

Mandelson gearresteerd, na Andrew vorige week. Toch goed dat ze daar wel op doorpakken.
  maandag 23 februari 2026 @ 19:07:47 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220186920
Dat kon niet lang uitblijven.
pi_220186936
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De Green Party is inderdaad voor het legaliseren van het persoonlijk gebruik van alle drugs (net als bijv in Portugal al lang het geval is).
En daar heeft het vooral heel veel geld gekost en vrijwel niets opgeleverd.
  maandag 23 februari 2026 @ 20:46:27 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220188202
Na meneer Mountbatton is nu ook Peter Mandelson (oud Minister) gearresteerd
pi_220189003
Ik weet niet wat ik lees. Over die Pakistaanse rape gangs. De politie deed ook mee?

Wat daar gebeurd is, wat die daders gedaan hebben.. gevangenisstraf is niet genoeg. Doodstraf zouden ze weer in moeten voeren.

Lezen op eigen risico. Het is intens smerig.

"Police vehicles were used to traffic her and some of the abuse events were called ‘cop nights.'”

“torture included waterboarding and strangulation by rope.”

“raped by a dog, filmed, and forced to rewatch the footage as the men placed bets.”

“she witnessed the murder of at least three girls, one of whom was allegedly killed as a punishment for speaking to the police force.”
twitter


Wat een woede zullen de Britten hierbij voelen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Black_Baron op 23-02-2026 22:59:14 ]
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:47:26 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220190173
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:28 schreef Black_Baron het volgende:
Ik weet niet wat ik lees. Over die Pakistaanse rape gangs. De politie deed ook mee?

Wat daar gebeurd is, wat die daders gedaan hebben.. gevangenisstraf is niet genoeg. Doodstraf zouden ze weer in moeten voeren.

Lezen op eigen risico. Het is intens smerig.

"Police vehicles were used to traffic her and some of the abuse events were called ‘cop nights.'”

“torture included waterboarding and strangulation by rope.”

“raped by a dog, filmed, and forced to rewatch the footage as the men placed bets.”

“she witnessed the murder of at least three girls, one of whom was allegedly killed as a punishment for speaking to the police force.”
[ x ]

Wat een woede zullen de Britten hierbij voelen.
Gelukkig zijn er nog genoeg Britten die bewijs willen zien voordat ze dit soort verzinsels geloven, puur omdat het om moslim vluchtelingen / immigranten gaat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 25 februari 2026 @ 23:57:52 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220203435
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 februari 2026 @ 08:24:56 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220203916
De ogen vandaag gericht op Gorton and Denton.
https://nos.nl/artikel/26(...)armers-lot-bezegelen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:27:35 #178
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220203929
quote:
Daar bestaat een ander topic voor:
POL / Politieke meme's en spotprenten #6
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:26:38 #179
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220204172
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Daar bestaat een ander topic voor:
POL / Politieke meme's en spotprenten #6
Gefeliciteerd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220205817
Gister de Channel 4 doc 'Dirty Business' op tv gezien. Over de water bedrijven in het VK, en met name of Thames Water en Windrush Against Sewage Pollution (WASP). Gewoon crimineel wat die water bedrijven hebben gedaan, en nog steeds. Sinds 2024 mogen de bazen geen bonus meer krijgen als ze illegaal lozen, dus afgelopen jaar hebben ze nog steeds miljoenen betaald gekregen middels 'retention payments' ipv bonussen.

Anyway, wel relevant voor me. De windrush is de rivier het dichtst bij ons huis, Thames Water is onze water supplier, en het universiteits pensioenfonds een grote aandeelhouder van Thames Water. Lekker dan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 februari 2026 @ 06:01:08 #181
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220210254
En de zetel van Gorton en Denton gaat naar de Groenen!
Gorton and Denton by-election result:

GRN: 40.7% (+27.5)
REF: 28.7% (+14.7)
LAB: 25.4% (-25.3)
CON: 1.9% (-6.0)
LDEM: 1.8% (-2.1)

Green GAIN from Labour.

Eerste By-election ooit gewonnen door GRN.
OOk in breder perspectief. Focus niet alleen op Farage, maar ook je blik open met LibDem en Groen.

In het FPTP-stelsel kunnen de volgende keer rare dingen op landelijk niveau.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 27-02-2026 06:14:20 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 27 februari 2026 @ 06:37:48 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220210325
Nou bereid je afscheid maar voor Keir.

Wellicht kunnen ze de krop sla weer uit de kast halen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Hexagon op 27-02-2026 08:12:43 ]
pi_220210561
Het is toch ontzettend sneu en zielig dat een partij als reform uk nog zo veel stemmen krijgt.

Zo'n typische schreeuwende partij dat alleen maar leugend uitspuwt om populistische stemmers te krijgen.
pi_220210684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 06:01 schreef borisz het volgende:
En de zetel van Gorton en Denton gaat naar de Groenen!
Gorton and Denton by-election result:

GRN: 40.7% (+27.5)
REF: 28.7% (+14.7)
LAB: 25.4% (-25.3)
CON: 1.9% (-6.0)
LDEM: 1.8% (-2.1)

Green GAIN from Labour.

Eerste By-election ooit gewonnen door GRN.
OOk in breder perspectief. Focus niet alleen op Farage, maar ook je blik open met LibDem en Groen.

In het FPTP-stelsel kunnen de volgende keer rare dingen op landelijk niveau.
Wel interessant deze. Reform werd hier vooraf best wel gehypet. Die winnen ook flink maar van Labour lijkt het eerder naar de Groenen te gaan.
Ook interessant wat er gebeurd zou zijn als Andy Burnham https://nl.wikipedia.org/wiki/Andy_Burnham hier wel had mogen komen van Labour. Die werd geblokkeerd omdat Starmer niet nog een concurrent naar het Lagerhuis wou halen. Nu verliezen ze die zetel helemaal, al maakt dat met hun grote meerderheid niet veel uit.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:52:45 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220210691
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel interessant deze. Reform werd hier vooraf best wel gehypet. Die winnen ook flink maar van Labour lijkt het eerder naar de Groenen te gaan.
Ook interessant wat er gebeurd zou zijn als Andy Burnham https://nl.wikipedia.org/wiki/Andy_Burnham hier wel had mogen komen van Labour. Die werd geblokkeerd omdat Starmer niet nog een concurrent naar het Lagerhuis wou halen. Nu verliezen ze die zetel helemaal, al maakt dat met hun grote meerderheid niet veel uit.
Sowieso een premier die zichzelf belangrijker vind dat de toekomst van zijn partij zou toch meteen eruit getrapt moeten worden?
pi_220210712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso een premier die zichzelf belangrijker vind dat de toekomst van zijn partij zou toch meteen eruit getrapt moeten worden?
Of Burnham wel de toekomst van Labour zou moeten zijn, weet ik niet.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:59:06 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220210717
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of Burnham wel de toekomst van Labour zou moeten zijn, weet ik niet.
Ik ook niet, maar kennelijk zijn er mensen die dat wel denken en blokkeert Starmer hem daarom. Dan vind hij zichzelf dus belangrijker dan de toekomst van zijn partij.
pi_220210732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar kennelijk zijn er mensen die dat wel denken en blokkeert Starmer hem daarom. Dan vind hij zichzelf dus belangrijker dan de toekomst van zijn partij.
Hij zal kunnen betogen dat het zeker niet in het belang van zijn partij zal zijn om met veel bombarie een intrigant naar het Lagerhuis te halen. Zo’n kwestie kan je op verschillende manieren interpreteren.
  maandag 2 maart 2026 @ 03:58:12 #189
2651 svann
night-hawk
pi_220235242
En de UK springt bij met 'defensieve taken'.
Maar is verder 'niet betrokken', aldus een benauwd kijkende Starmer.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 09:03:42 #190
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220235921
quote:
86s.gif Op maandag 2 maart 2026 03:58 schreef svann het volgende:
En de UK springt bij met 'defensieve taken'.
Maar is verder 'niet betrokken', aldus een benauwd kijkende Starmer.
Starmer had hier niet mee in moeten stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220235926
quote:
85s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Starmer had hier niet mee in moeten stemmen.
Die gaat voor het diepterecord aan support.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 09:07:57 #192
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220235938
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Die gaat voor het diepterecord aan support.
Ja, wat een enorme natte dweil is dat joh. Hij hangt zo'n beetje van slechte beslissingen aan elkaar.

Laat Israël en de VS het in deze episode gewoon lekker zelf uitzoeken en zorg dat je er op geen enkele manier bij betrokken raakt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 2 maart 2026 @ 09:25:28 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220236163
quote:
86s.gif Op maandag 2 maart 2026 03:58 schreef svann het volgende:
En de UK springt bij met 'defensieve taken'.
Maar is verder 'niet betrokken', aldus een benauwd kijkende Starmer.
Hij kijkt altijd nogal geconstipeerd. Goed voorbeeld van het Peterprincipe.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 maart 2026 @ 15:49:25 #194
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220397293
Aanwijzingen voor dat X een grote rol speelde in het aanjagen van neo-nazistische rellen in het VK:


https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbqukvbxwk27

(link verwijst door naar een peer-reviewed wetenschappelijk artikel)
Graag Verwijderen
pi_220397347
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
Aanwijzingen voor dat X een grote rol speelde in het aanjagen van neo-nazistische rellen in het VK:

[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbqukvbxwk27

(link verwijst door naar een peer-reviewed wetenschappelijk artikel)
Het zal vast niets te maken hebben met de bizarre aantallen die het land zijn binnen gelaten tegen de wil van de bevolking in.
Ik verwacht dat X op zwart gaat in het VK voor 2029.
  maandag 23 maart 2026 @ 08:01:24 #196
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220410411
Funding for populist-right ‘media-political complex’ exceeded £170m in five years, research finds

Handful of billionaires gave huge sums in particular to media organisations that boosted rightwing politicians, says Liam Byrne MP
https://www.theguardian.c(...)years-research-finds
Graag Verwijderen
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:51:37 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220435070
De Britse premier Starmer heeft de strijdkrachten toestemming gegeven om tankers van de Russische "schaduwvloot" in Britse territoriale wateren te onderscheppen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220435802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:26 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch ontzettend sneu en zielig dat een partij als reform uk nog zo veel stemmen krijgt.

Zo'n typische schreeuwende partij dat alleen maar leugend uitspuwt om populistische stemmers te krijgen.
het worden er minder nu de relatie met Trump bekoeld
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 2 april 2026 @ 14:37:47 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220492408
De maat is vol.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 2 april 2026 @ 19:30:56 #200
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220494466
Reform UK’s housing spokesperson has been sacked from his role after he described the Grenfell Tower fire as a “tragedy” but said that “everyone dies in the end”.
https://www.theguardian.c(...)veryone-dies-remarks
https://www.bbc.com/news/articles/c0mj8v4lk2ko

Typisch.
Graag Verwijderen
  vrijdag 10 april 2026 @ 14:08:16 #201
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220548180
Reform UK verliest van De Groenen in een tussentijdse verkiezing.

twitter
Graag Verwijderen
  maandag 13 april 2026 @ 11:57:31 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220572141
Ben benieuwd wanneer de Tories die Badendoch eruit gooien. Daarmee zakken ze alleen maar verder weg.
  dinsdag 14 april 2026 @ 21:20:02 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220582667
w/
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:38:14 #204
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220583480
twitter
Graag Verwijderen
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:52:40 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220583611
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:20 schreef Perrin het volgende:
w/ [ x ]
Geen Larry :(
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220585738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wat journalisten zouden de financiering van de PVV eens goed moeten uitpluizen, dat is ook zo ondoorzichtig als wat.
  woensdag 15 april 2026 @ 13:04:46 #207
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220586234
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Ben benieuwd wanneer de Tories die Badendoch eruit gooien. Daarmee zakken ze alleen maar verder weg.
Volgens deze peiling stijgen de Conservatieven alweer. Jammer genoeg, want ik zie liever een groot Reform UK dan de heimelijke Conservatieven met hun 4D chess. Liever een ramp dan de spreekwoordelijke kikker in de pan.

twitter

twitter
Graag Verwijderen
pi_220591485
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Volgens deze peiling stijgen de Conservatieven alweer. Jammer genoeg, want ik zie liever een groot Reform UK dan de heimelijke Conservatieven met hun 4D chess. Liever een ramp dan de spreekwoordelijke kikker in de pan.

[ x ]
[ x ]
De nederlaag van Orban zal ook doordreunen bij Reform.
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 09:06:21 #209
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220630831
Zal Starmer het einde van de dag halen vandaag?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 april 2026 @ 09:14:36 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220630913
Wat het ook wordt, politiek en maatschappelijk zal het VK er niet veel beter op worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 april 2026 @ 09:45:58 #211
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220631260
Goede zaak!
quote:
Verenigd Koninkrijk verbiedt tabak voor iedereen geboren na 2008

vandaag, 03:11

Britse kinderen en jongeren onder de 18 zullen nooit in hun leven legaal sigaretten kunnen kopen. Een wet daarvoor is aangenomen door het Britse Lagerhuis en Hogerhuis...
https://nos.nl/artikel/26(...)reen-geboren-na-2008
  woensdag 22 april 2026 @ 09:48:48 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220631293
quote:
Ja jij houdt wel van verboden?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 april 2026 @ 09:54:05 #213
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220631374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja jij houdt wel van verboden?
Jij houdt wel van ongezonde mensen en milieuvervuiling?
  woensdag 22 april 2026 @ 10:20:59 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220631606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Jij houdt wel van ongezonde mensen en milieuvervuiling?
Dat is een valse tegenstelling. Ik denk niet dat meer van dit soort verboden de wereld beter maakt, nee.

Harddrugs zijn ook verboden. Moet je eens naar een groot dansfeest gaan en kijken hoe effectief zo'n verbod is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 april 2026 @ 10:32:25 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220631656
En onze beleidsmakers zelf lijken ook regelmatig een snuifje te nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 april 2026 @ 11:49:42 #216
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220632220
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is een valse tegenstelling. Ik denk niet dat meer van dit soort verboden de wereld beter maakt, nee.

Harddrugs zijn ook verboden. Moet je eens naar een groot dansfeest gaan en kijken hoe effectief zo'n verbod is.
Ik wil graag de vrijheid hebben om op een schoon strand te vertoeven.
quote:
Opvallend was ook de 'filter challenge' die dit jaar voor het eerst werd gehouden. Twee teams moesten op een stuk strand bij Scheveningen binnen twintig minuten zo veel mogelijk uitgedrukte peuken verzamelen. Dat werden er maar liefst 3733.
Nu kun je inderdaad beweren dat een verbod niet werkt maar het niet verbieden werkt sowieso niet.

Het lijkt mij ook dat een verbod op tabak makkelijker te handhaven is dan het slikken van een drugspil. Een sigaret roken (op het strand) valt direct op, een pil kan je ongezien doorslikken.
pi_220633162
Ik kan wel leven met verboden van zwaar verslavende middelen die flinke gezondheidsschade aanrichten. Onder de huidige noemer harddrugs zijn een aantal stoffen die dat doen, maar ook die die eigenschappen niet hebben, en die zijn allemaal verboden. Terwijl tabak en nicotine die eigenschap dan weer wel hebben. Ik heb er geen problemen mee als dergelijke middelen verboden worden, zeker niet als ook mensen in de omgeving blootgesteld worden aan de schadelijke effecten ervan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2026 @ 14:26:07 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220633167
quote:
88s.gif Op woensdag 22 april 2026 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
Zal Starmer het einde van de dag halen vandaag?
Ja. Eerst nog lokale verkiezingen begin mei en dan zal die zn vertrek aankondigen. Tevens verkiezingen voor parlementen Schotland en Wales.

Labour heeft 2200 lokale zetels te verdedigen... Blijven er 500 van over.
CON 1134 zal halveren 500
Libdem van 630 naar 1000
Groen 170 naar 1100
REF van 78 naar 1500....
(bron)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 23 april 2026 @ 09:03:09 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220637388
quote:
Van Brexit naar 'Bregret': steeds meer Britten willen terug naar EU

Veel Brexit-stemmers hebben inmiddels last van 'Bregret', een nieuw mengwoord voor Brexitspijt. Een meerderheid van de Britten zegt weer bij de EU te willen. De Labour-regering schuifelt voorzichtig richting Brussel, maar durft het niet over een herintreding te hebben.
Uit recente peilingen is gebleken dat de steun voor een terugkeer naar de EU tussen 53 en 65 procent ligt. Volgens een omvangrijk onderzoek van YouGov - dat eerder deze maand werd gepubliceerd - is 83 procent van de Labour-kiezers voorstander, net als 83 procent bij de Liberal Democrats en 82 procent bij de Greens.

Kiezers van de Conservatieve Partij, die de regering leverde die de Brexit doorvoerde, zijn verdeeld over de kwestie. Slechts ongeveer een derde steunt een herintrede. Meer dan de helft wil wel een nauwere economische relatie met Brussel, zolang die maar geen terugkeer naar het vrije verkeer van personen betekent of als gevolg heeft dat het VK er flink voor moet betalen.

Een aanzienlijk deel van de Brexit-hardliners is overgelopen van de Tories naar het radicaal-rechtse Reform UK van Nigel Farage. Doorgaans zegt zo'n 90 procent van de kiezers van die partij tegen herintrede te zijn. In peilingen van partijvoorkeur is Reform UK momenteel koploper met 24 procent, tegenover 16 procent voor Labour en 17 procent voor de Conservatieven.

De Labour-regering van premier Keir Starmer probeert de economische en diplomatieke banden met Brussel aan te halen met wat tot een 'EU-Reset' is gedoopt. Een nieuw lidmaatschap is geen optie en de regering heeft geen zin om dat debat te heropenen, zei minister Nick Thomas-Symonds (Europese Zaken) vorige maand. Leden van het Britse kabinet lijken het met elkaar oneens over mogelijke 'deeloplossingen', zoals een terugkeer naar de Europese interne markt of douane-unie.

Tegelijkertijd maakt Brussel duidelijk dat de Britten niet hoeven te verwachten dat ze wel van de voordelen van een EU-lidmaatschap kunnen genieten zonder de lasten te dragen.

Brexit heeft slecht uitgepakt voor de Britse economie
De groeiende Britse heimwee naar de EU is vooral te danken aan de negatieve economische gevolgen. Volgens een analyse van de prominente Amerikaanse denktank National Bureau of Economic Research (NBER) heeft het vertrek uit de EU geleid tot een forse krimp van de Britse economie. De economie zou tussen de 6 en 8 procent zijn gekrompen.

Het NBER denkt onder meer dat de Britse schatkist daardoor jaarlijks tot 90 miljard pond, zo'n 103 miljard euro, aan belastinginkomsten misloopt. Er wordt volgens de denktank 12 tot 18 procent minder geïnvesteerd in Britse bedrijven dan waarschijnlijk het geval was geweest zonder Brexit. Het Britse Office of Budget Responsibility, vergelijkbaar met het Nederlandse Centraal Planbureau, vulde dat vorige maand aan met de schatting dat de Britse economische productiviteit 4 procent lager uitvalt.

"De Brexit heeft diepe schade aangericht", zei Rachel Reeves, de Britse minister van Financiën, over die conclusies. Voorvechters van de uittreding beweerden dat handelsakkoorden tussen het VK en landen buiten de EU de economische schade ruimschoots zouden compenseren. In de praktijk blijkt dat absoluut niet het geval. De Britten halen daarnaast geen extra voordeel uit de akkoorden die ze met EU-landen hebben gesloten sinds de Brexit.

Andere factoren dragen ook bij aan de teleurstelling onder Brexit-stemmers, zoals hun afgenomen bewegingsvrijheid in Europa. In het verleden verhuisden relatief veel Britten na hun pensionering naar een kuststreek in Spanje. Tegenwoordig is dat, door de Spaanse inkomsten- en verzekeringseisen voor een permanente verblijfsvergunning, alleen nog haalbaar voor rijkere pensionado's en werkende expats. Veel Britten die al in Spanje woonden, verhuisden bovendien door de in het algemeen gestegen zorgkosten terug naar het VK.

Labour-regering heeft andere sores aan het hoofd
De kwetsbare positie van de regering-Starmer maakt het weinig aantrekkelijk om het Brexit-debat weer helemaal te heropenen. Het is nog steeds een bijzonder polariserende en politiek explosieve kwestie, zeker gezien de opkomst van het fel eurosceptische Reform UK. Veel kiezers hebben bovendien nog last van Brexit-uitputting, na de jaren van politiek gesteggel over de uittreding.

Labour behaalde nog geen twee jaar geleden een monsterzege op de Conservatieve Partij, die er slecht voorstond na veertien jaar aan de macht te hebben gestaan. Onder partijleider Keir Starmer wonnen de sociaaldemocraten 411 van de 650 zetels in het Lagerhuis, wat zich vertaalde in een meerderheid van 174 zetels. Labour werd de grootste partij in Engeland, Schotland en Wales.

Sindsdien gaat het bergafwaarts voor premier Starmer en zijn partij. Volgens opiniepeilingen is het kabinet bijna net zo impopulair als de Conservatieven voor hun grote verkiezingsnederlaag. Dat is niet uniek in de Britse politiek, maar de duikeling van Labour is bijzonder snel verlopen.

Tot nu toe hebben de strategieën waarmee Labour de val probeert te remmen niet veel geholpen. Politicologen waarschuwen al een tijd dat de regeringspartij veel meer kiezers verliest aan pro-Europese partijen zoals de Liberal Democrats en de Greens, dan aan Reform UK. Toch heeft Labour geprobeerd om oudere, sociaal conservatieve Brexit-stemmers aan te spreken. Dat is niet alleen mislukt, maar heeft jongere en linksere kiezers van Labour vervreemd, schreef hoogleraar Rob Ford van de Universiteit van Manchester recent.

Labour staat in vrijwel alle delen van het Verenigd Koninkrijk onder druk in de peilingen. De partij verliest het in Schotland en Wales van de nationalistische Scottish National Party en Plaid Cymru. In het zuiden van Engeland legt Labour het af tegen de Liberal Democrats, in het noorden tegen Reform UK en in de grote steden tegen Reform UK en de Greens.

Met parlementaire verkiezingen in Wales en Schotland en een groot aantal lokale verkiezingen in Engeland in het vooruitzicht, allemaal op 7 mei, lijkt de Labour-regering niet bereid de Brexit-koers te wijzigen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-terug-naar-eu.html

I hate to say Í told you so', but I told you so of zoals Sheldon zou zeggen 'I informed you thusly'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220642370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 14:26 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja. Eerst nog lokale verkiezingen begin mei en dan zal die zn vertrek aankondigen. Tevens verkiezingen voor parlementen Schotland en Wales.

Labour heeft 2200 lokale zetels te verdedigen... Blijven er 500 van over.
CON 1134 zal halveren 500
Libdem van 630 naar 1000
Groen 170 naar 1100
REF van 78 naar 1500....
(bron)
Ref naar 1500 zal een grote clusterfuck zijn. Afgezien van hun ideologie, heb je dan te maken met vele honderden politici zonder ervaring, vaak slecht gescreend, en die gewoonweg ongeschikt zijn, om welk beleid of overtuiging dan ook uit te voeren. Dat zie je in Nederland ook telkens met partijen die snel opkomen.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:49:07 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220684394
The new Banksy just dropped.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 30 april 2026 @ 22:28:43 #222
2651 svann
night-hawk
pi_220686442
Geweldig!
Banksy gaat 3D.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_220686743
En Farage vond het niet nodig een donatie van 5 miljoen pond te melden, omdat het 'prive' zou zijn.

https://www.theguardian.com/politics/2026/apr/29/revealed-nigel-farage-was-given-undisclosed-5m-by-crypto-billionaire-in-2024
pi_220716859
Zo gevaarlijk dat dat soort extreem rechtse partijen ineens op kunnen komen.

Inclusief waanzinnigen die altijf buitenlanders de schuld geven en klimaatverandering ontkennen.

Dat zegt wel genoeg over het lage niveau van Reform UK.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:13:41 #225
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220718763
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:13 schreef bianconeri het volgende:
Zo gevaarlijk dat dat soort extreem rechtse partijen ineens op kunnen komen.

Inclusief waanzinnigen die altijf buitenlanders de schuld geven en klimaatverandering ontkennen.

Dat zegt wel genoeg over het lage niveau van Reform UK.
Reform UK zakt alweer een beetje. 25-30% voor deze groep kiezers is alsnog een lager percentage dan waar Nederland zich geconfronteerd mee ziet.

https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/united-kingdom/

Als ik Brit zou zijn dan zou ik hopen op een groot LibDem. Dat is voor nu denk ik de beste keuze.
Graag Verwijderen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 05:16:37 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220740865
https://www.bbc.com/news/live/c1428pev1n0t

26/136 binnen. De peilingen worden waarheid en wellicht nog meer dan dat. Maar ja dat is FPTP. Reform wint booming. De groenen blijven toch wat achter.

[ Bericht 10% gewijzigd door borisz op 08-05-2026 05:34:54 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 07:50:22 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220741161
Eerste council nu ook binnen voor Reform Newcastle-under-Lyme. Overgenomen van de Tories. Die verliezen er 10. Labour daar 17.
Alle 27 naar Reform.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:44:10 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220743031
FPTP :')
Antifa
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:48:06 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220743062


Denk niet dat Starmer heelhuids het einde van de maand haalt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:06:40 #230
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220743359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Denk niet dat Starmer heelhuids het einde van de maand haalt.
Neuh, die was al flink aangeschoten wild.
pi_220745160
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, die was al flink aangeschoten wild.
Ik vind dit toch een beetje worden als een voetbalclub die iedere keer als het even tegenzit maar de trainer ontslaat.

Hoeveel hebben ze er nu gehad de laatste jaren? 5 die hun termijn niet vol kregen?

Ergens moeten kiezers ook wat volwassener worden en gaan begrijpen dat zaken tijd kunnen kosten en dat niet elke wens meteen in vervulling kan gaan, hoe vervelend dat ook moge zijn.
pi_220745187
En ik vind de opmerkingen ook zo gek. "Starmer is niet de man om Labour te redden". Ben je nou echt premier van een land ten functie van een partij? Wat is dat voor idioot denken. De vraag moet zijn: is Starmer de man om het land te leiden? Zolang men daar als antwoord ja op geeft, moet je hem niet ontslaan.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:31:07 #233
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220745246
Dat niet overhaast conclusies trekken geldt ook voor onszelf.

Voorzichtige conclusie, tot nu toe, is dat de volatiliteit vooral zit in gebieden waar Leave werd gestemd, men wat ouder en witter is, met een hoog percentage zonder diploma en weinig etnische diversiteit.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mldph6tebc24

Even afwachten tot de volledige resultaten voordat 'we' kunnen zeggen dat men alle kanten op springt. Het schijnt dat bijvoorbeeld Londen een stabiel beeld laat zien.
Graag Verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:41:32 #234
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220745371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:09 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind dit toch een beetje worden als een voetbalclub die iedere keer als het even tegenzit maar de trainer ontslaat.

Hoeveel hebben ze er nu gehad de laatste jaren? 5 die hun termijn niet vol kregen?

Ergens moeten kiezers ook wat volwassener worden en gaan begrijpen dat zaken tijd kunnen kosten en dat niet elke wens meteen in vervulling kan gaan, hoe vervelend dat ook moge zijn.
Oh eens hoor. Ze hebben er nogal wat versleten. Maar in hun stelsel kan dat met veel minder verkiezingen. Er zal sowieso de komende jaren een Labourregering blijven, mogelijk zelfs met Starmer :P. Maar het is ook bepaald niet zijn eerste tegenslag…
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 17:57:24 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220745473
De leider van Labour in Wales, en premier, komt niet eens terug in het parlement...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:00:42 #236
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220745492
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh eens hoor. Ze hebben er nogal wat versleten. Maar in hun stelsel kan dat met veel minder verkiezingen. Er zal sowieso de komende jaren een Labourregering blijven, mogelijk zelfs met Starmer :P. Maar het is ook bepaald niet zijn eerste tegenslag…
Starmer is een politicus uit een andere tijd. Ik denk dat hij beter is dan Gordon Brown, Theresa May en Boris Johnson bijvoorbeeld, maar gewoon niet de juiste man voor deze tijd (was ook al als oppositieleider niet onomstreden).
Graag Verwijderen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:24:23 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220745613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:57 schreef borisz het volgende:
De leider van Labour in Wales, en premier, komt niet eens terug in het parlement...
Treedt ook af als leider van Labour in Wales. Voorland Starmer?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220756939
Mooi! Starmer kan lekker oprotten. Die gast is zo onbetrouwbaar als wat. Hopelijk komt er ooit gerechtigheid en beland ie in de gevangenis. ^O^
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 13:20:00 #239
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220757124
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef Refragmental het volgende:
Mooi! Starmer kan lekker oprotten. Die gast is zo onbetrouwbaar als wat. Hopelijk komt er ooit gerechtigheid en beland ie in de gevangenis. ^O^
Voor welk strafbaar feit precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 10 mei 2026 @ 13:38:18 #240
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220757218
quote:
81s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor welk strafbaar feit precies?
Links (politicus) zijn. Mag niet van bepaalde stromingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 12:54:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220763615
Iemand die het nog volgt?
Wat is de kans dat hij aftreedt?

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 12:59:10 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220763644
Die Starmer kan beter zo snel mogelijk zijn biezen pakken. Heeft volstrekt geen politiek gevoel die man.
  maandag 11 mei 2026 @ 13:01:19 #243
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220763677
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:54 schreef capricia het volgende:
Iemand die het nog volgt?
Wat is de kans dat hij aftreedt?

[ x ]
Ik vind dit juist positief. Enig continuïteit van beleid is hard nodig.

Starmer is trouwens al genoeg bezig met asielzoekers en migranten criminaliseren.
Graag Verwijderen
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 13:02:57 #244
236264 crew  capricia
pi_220763695
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:59 schreef Hexagon het volgende:
Die Starmer kan beter zo snel mogelijk zijn biezen pakken. Heeft volstrekt geen politiek gevoel die man.
Ik vind dat nationaliseren van die staalfabriek ook wel heel bijzonder.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 13:09:09 #245
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220763747
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind dat nationaliseren van die staalfabriek ook wel heel bijzonder.

[ x ]
Daar is al heel veel belastinggeld in gestopt. Ook door Conservatieven.

Goede zet dus om daar zeggenschap tegenover te stellen.

https://www.thetimes.com/(...)egic-asset-8hsvmnjgm
Graag Verwijderen
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 13:11:00 #246
236264 crew  capricia
pi_220763759
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar is al heel veel belastinggeld in gestopt. Ook door Conservatieven.

Goede zet dus om daar zeggenschap tegenover te stellen.

https://www.thetimes.com/(...)egic-asset-8hsvmnjgm
Dat er al belastinggeld in zit, vind ik persoonlijk geen goed argument.

Doet me een beetje aan poker denken: dat mensen die al invested in de pot zitten, niet meer passen wanneer dat beter is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 13:26:35 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220763899
Hadden we maar een Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal zodat strategische staal- en energieproductie goed geregeld zijn op Europese schaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 11 mei 2026 @ 13:30:10 #248
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220763934
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat er al belastinggeld in zit, vind ik persoonlijk geen goed argument.

Doet me een beetje aan poker denken: dat mensen die al invested in de pot zitten, niet meer passen wanneer dat beter is.
Het VK heeft een serieuze defensie industrie. Het VK heeft dus een eigen staalindustrie (en toevoer van erts vanuit de Commonwealth) nodig.
Graag Verwijderen
pi_220765331
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
  maandag 11 mei 2026 @ 16:53:08 #250
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220765348
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
Sluit maar aan bij Noorwegen (+ Schengen) of een volledig lidmaatschap.

A.u.b. geen speciale privileges voor dit arrogante land - minstens net zo arrogant als Frankrijk.
Graag Verwijderen
pi_220765383
Geen privileges, maar wel een welwillend gesprek. De EU is gewoon nog meer een grootmacht dan nu als het VK er weer bij komt, in elk geval in de interne markt.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 17:41:39 #252
375570 crew  Cyan9
pi_220765955
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
Daar staat de EU vast om te springen. Ik meen me te herinneren dat ze geen zin hadden in het jojo-en van het VK.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220766029
ja, totdat reform de verkiezingen wint en dan is het ineens allemaal weer van de baan.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 11 mei 2026 @ 18:43:43 #254
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220766560
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:00 schreef Hanca het volgende:
Geen privileges, maar wel een welwillend gesprek. De EU is gewoon nog meer een grootmacht dan nu als het VK er weer bij komt, in elk geval in de interne markt.
Vriendelijk doen kan altijd. Alleen is dit een goed moment om niet elk EU land zijn eigen opt-out te gunnen. Wat ik zeg: ze kunnen aansluiten bij Noorwegen/IJsland/Liechtenstein (EER) en dan aangevuld met Schengen. Of gewoon een volledig lidmaatschap en dan net als Zweden waar het inwerking stellen van toetreding Eurozone eeuwig wordt uitgesteld. Echt: hoe minder een lappendeken - met eventueel arbitrage tot gevolg - hoe beter dat is voor Europa en EU.
Graag Verwijderen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 mei 2026 @ 22:34:10 #255
862 Arcee
Look closer
pi_220768827
Keirxit in 3, 2, 1...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220769031
Hier is eindelijk een Lib Dem councillor opgestapt. Op zich staat die partij me meer aan dan de Conservatives of Labour, maar deze councillor maakte het hier wel erg bont. Hij bepaalde het verkeersbeleid.
Overal wordt 20 mph er doorgedrukt. Zogenaamd omdat ze denken dat als men langzamer mag rijden er meer mensen zullen gaan fietsen en lopen. Kosten voor nieuwe bordjes in de gemeente 7 miljoen pond. Terwijl ze vrijwel niks doen om fietsen veiliger te maken. En er wordt ook niet op gehandhaafd. Afgelopen jaar in de hele county zijn er minder dan 20 snelheidsboetes in 20 zones uitgeschreven. Ook de speedcameras die er al stonden kunnen niet van 30mph naar 20mph aangepast worden :?
En dan hier in het dorp werd er een 'verkiezing' gehouden over wat men wilde:
Optie A: Houdt het 30mph
Optie B: Overal 20mph
Optie C: Alleen 20mph rond de school

Ik weet de exacte nrs niet meer, maar het kwam hier op neer:
100 mensen kozen optie A, 70 optie B, en 50 optie C.
Besluit: Optie B, 'omdat de meeste mensen voor een reductie in snelheid hadden gekozen' :?

En dan nog een aantal dingen. Men heeft in een paar maanden tijd een charge ingevoerd om de stad in te kunnen rijden. £5 per keer, om minder autos in de stad te krijgen. Met allerlei uitzonderingen (mensen in zone A krijgen permanente vrijstelling, in zone B 100 vrije entrees, in en zone C 25 vrije entree - die laatste is heel erg ruim rond Oxford). Vrijstellingen moet je wel aanvragen. Dit alles werd er binnen een paar maanden doorgedrukt en opgezet, zogenaamd zou het tijdelijk zijn.
Er gaat natuurlijk van alles fout. Er stond een taalfout op de borden, op een route naar het centrum staan geen cameras, dus kunnen ze het daar niet enforcen, etc.

En dan is er nog de verbrede treinbrug en tunnel. Zou iets van £50 miljoen kosten en een weg de stad in zou van Oktober 23 tot Maart 24 dicht zijn. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot bijna £250 miljoen, en hopen ze nu in Augustus 2026 klaar te zijn. Een hele rits bedrijven is inmiddels dicht langs die weg vanwege teruggelopen inkomsten. Ook willen ze de weg niet meer openen voor regulier verkeer, alleen voor bussen en taxis. Maar, die weg is wel de korste weg naar het station (je moet de tunnel door om mensen bij het station af te zetten of te parkeren), en naar de parkeerplaats van het grootste winkelcentrum. Oftewel, elke auto die nu naar het station of winkelcentrum rijdt, moet nu meer kilometers door de stad rijden om daar te komen. Niet echt slim dus.

En ook nam het aantal potholes in de weg alleen maar toe. In de wijk hierachter hebben ze nu eindelijk een hele reeks gaten in een bocht gemaakt, na meer dan een half jaar, en meer dan 3 maanden nadat ze gemarkeerd zijn geweest om gemaakt te worden.

Die vent stond een paar weken geleden nog helemaal trots in de krant dat er weer een weg naar 20mph was gegaan (van 60mph). Is een single lane, bochtige country road die heuvelop gaat en vol met potholes zit. Daar kun je niet harder dan 20mph rijden, dat is suicidaal, en je rijdt je auto kapot. Maar he, hij kon weer met een fotootje in de krant.

Ik ben benieuwd wie de nieuwe wordt, en hoe het beleid aangepast gaat worden.

Starmer....wie gelooft die vent inmiddels nog?

En zag ook wat dirt vandaag over Zack Polanski, de leider van de Green Party. Die verkoopt zijn woonboot, waar hij, volgens de advertentie, de afgelopen 3 jaar met veel plezier heeft gewoond. Hij stond er ook ingeschreven voor verkiezingen. Alleen....hij heeft er geen gemeentebelasting betaald. En dat rijmt dus niet met elkaar. Als hij er niet regelmatig vertoefde, en het dus niet zijn primary woonadres was, dan hoefde hij er inderdaad geen belasting te betalen, maar dat strookt dus niet met de advertentie, en dan had hij er niet ingeschreven mogen staan voor verkiezingen. Ouch.

Politiek in het VK lijkt op elk niveau een zooitje, zelfs als ik het met Afrika vergelijk (heb ik jaren gewoond). En met 1500 nieuwe vertegenwoordigers van Reform op het lokale niveau, de meesten zonder ervaring in de politiek, en met maar een doel, zonder wettig routeplan om dat te bereiken en wat niet op lokaal niveau geregeld kan worden, en waarvan velen niet goed nagetrokken zullen zijn, zal het er niet beter op worden.
pi_220769057
Starmer lijkt nu wel definitief klaar. Het enige wat ik echt muil op de grond-verbazend vind is dat zo'n charlatan als Nigel Farrage gewoon weer als een verlosser wordt gezien... hardleers volk :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220769278
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier is eindelijk een Lib Dem councillor opgestapt. Op zich staat die partij me meer aan dan de Conservatives of Labour, maar deze councillor maakte het hier wel erg bont. Hij bepaalde het verkeersbeleid.
Overal wordt 20 mph er doorgedrukt. Zogenaamd omdat ze denken dat als men langzamer mag rijden er meer mensen zullen gaan fietsen en lopen. Kosten voor nieuwe bordjes in de gemeente 7 miljoen pond. Terwijl ze vrijwel niks doen om fietsen veiliger te maken. En er wordt ook niet op gehandhaafd. Afgelopen jaar in de hele county zijn er minder dan 20 snelheidsboetes in 20 zones uitgeschreven. Ook de speedcameras die er al stonden kunnen niet van 30mph naar 20mph aangepast worden :?
En dan hier in het dorp werd er een 'verkiezing' gehouden over wat men wilde:
Optie A: Houdt het 30mph
Optie B: Overal 20mph
Optie C: Alleen 20mph rond de school

Ik weet de exacte nrs niet meer, maar het kwam hier op neer:
100 mensen kozen optie A, 70 optie B, en 50 optie C.
Besluit: Optie B, 'omdat de meeste mensen voor een reductie in snelheid hadden gekozen' :?

En dan nog een aantal dingen. Men heeft in een paar maanden tijd een charge ingevoerd om de stad in te kunnen rijden. £5 per keer, om minder autos in de stad te krijgen. Met allerlei uitzonderingen (mensen in zone A krijgen permanente vrijstelling, in zone B 100 vrije entrees, in en zone C 25 vrije entree - die laatste is heel erg ruim rond Oxford). Vrijstellingen moet je wel aanvragen. Dit alles werd er binnen een paar maanden doorgedrukt en opgezet, zogenaamd zou het tijdelijk zijn.
Er gaat natuurlijk van alles fout. Er stond een taalfout op de borden, op een route naar het centrum staan geen cameras, dus kunnen ze het daar niet enforcen, etc.

En dan is er nog de verbrede treinbrug en tunnel. Zou iets van £50 miljoen kosten en een weg de stad in zou van Oktober 23 tot Maart 24 dicht zijn. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot bijna £250 miljoen, en hopen ze nu in Augustus 2026 klaar te zijn. Een hele rits bedrijven is inmiddels dicht langs die weg vanwege teruggelopen inkomsten. Ook willen ze de weg niet meer openen voor regulier verkeer, alleen voor bussen en taxis. Maar, die weg is wel de korste weg naar het station (je moet de tunnel door om mensen bij het station af te zetten of te parkeren), en naar de parkeerplaats van het grootste winkelcentrum. Oftewel, elke auto die nu naar het station of winkelcentrum rijdt, moet nu meer kilometers door de stad rijden om daar te komen. Niet echt slim dus.

En ook nam het aantal potholes in de weg alleen maar toe. In de wijk hierachter hebben ze nu eindelijk een hele reeks gaten in een bocht gemaakt, na meer dan een half jaar, en meer dan 3 maanden nadat ze gemarkeerd zijn geweest om gemaakt te worden.

Die vent stond een paar weken geleden nog helemaal trots in de krant dat er weer een weg naar 20mph was gegaan (van 60mph). Is een single lane, bochtige country road die heuvelop gaat en vol met potholes zit. Daar kun je niet harder dan 20mph rijden, dat is suicidaal, en je rijdt je auto kapot. Maar he, hij kon weer met een fotootje in de krant.

Ik ben benieuwd wie de nieuwe wordt, en hoe het beleid aangepast gaat worden.

Grappig om te zien hoe het er uit ziet als de bizarre anti-auto ideologie van reddit in de echte wereld losgelaten wordt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 06:58:08 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220769673
Wat een kansloze pestbende is de Britse politiek. (en de Duitse, Franse, etc..)

Juist in tijden dat er sturing en leiderschap nodig is en vele crises het hoofd geboden moeten worden, vervallen Westerse landen in politieke chaos en onbestuurbaarheid. Hopeloos, als kippen zonder kop.

twitter


twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220769965
Restore heeft overal waar ze meededen gewonnen.

Bekijk deze YouTube-video
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 08:58:27 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220770083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef Lyrebird het volgende:
Restore heeft overal waar ze meededen gewonnen.
Van de regen in de drup.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:26:44 #262
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220770294
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Van de regen in de drup.
Starmer is wat te rechts en conservatief voor mij (hij is echt rechtervleugel Labour; type Ronald Plasterk) maar zo desastreus is hij tot nu toe niet. Integendeel. Is goed bezig mbt Oekraïne en ook normaliseert hij de verhoudingen met Europa. De Tories waren alleen maar bezig met afbreken en alles dat ruikt naar samenwerken en coöperatie verdacht maken.

Hopelijk wordt Wes Streeting niet de opvolger. Dat is een naar rechts homohatend en transhatend mannetje.
Graag Verwijderen
pi_220770496
Als Starmer weg moet (nogmaals: ik zie niet zo goed waarom, volgens mij is dat partijbelang boven landsbelang stellen), hoop ik in elk geval dat zijn opvolger ook de pro-EU tour op gaat. En er niet 'om kiezers van Farage terug te winnen' één of andere brexit-hardliner op het schild wordt gezet. Alleen al omdat een kopie de mensen zelden laat weerhouden om op het origineel te stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 09:55:12 ]
pi_220770500
Streeting ken ik dan verder niet goed genoeg, maar dit is wat EU beleid wel hoopgevend: https://www.independent.c(...)-union-b2844451.html
pi_220771148
twitter


Starmer is dus binnen een paar dagen weg :P
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:20:31 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220772683
Ee komt een afzettingsprocedure
https://www.rtl.nl/nieuws(...)pstappen-vk-minister

Hou toch de eer aan jezelf man.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:12:37 #267
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220772958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Ee komt een afzettingsprocedure
https://www.rtl.nl/nieuws(...)pstappen-vk-minister

Hou toch de eer aan jezelf man.
Voorkomen moet worden dat Farage aan de macht komt.

Zijn wetenschappelijk instituut, van Reform UK, werd dus voor 90% [sic!] gefinancierd vanuit Hongarije en Orban.
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:37:32 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220773132
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Voorkomen moet worden dat Farage aan de macht komt.

Zijn wetenschappelijk instituut, van Reform UK, werd dus voor 90% [sic!] gefinancierd vanuit Hongarije en Orban.
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220773199
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Starmer lijkt nu wel definitief klaar. Het enige wat ik echt muil op de grond-verbazend vind is dat zo'n charlatan als Nigel Farrage gewoon weer als een verlosser wordt gezien... hardleers volk :')
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:23:20 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220773471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.
Mensen trappen er keer op keer in. En de problemen worden alleen maar groter daardoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:24:59 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.
Ja, die stemmers zijn hulpeloos en zielig en kunnen niks aan hun gedrag doen.

Dat hele idee dat ze zelf nergens verantwoordelijkheid voor dragen, en het normaal is om je als een idioot te gedragen als het even moeilijk is, moet ook eens flink aan de kaak gesteld.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:35:30 #272
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220773690
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je voorkomt dat populisten aan de macht komen door als niet-populisten een land behoorlijk te besturen.
Ja alleen kun je binnen twee jaar geen wonderen verwachten en mijn indruk is dat Starmer het niet zo heel slecht doet. Sowieso de beste PM sinds David Cameron (zijn eerste termijn), misschien wel sinds Tony Blair.

Voor de verkiezingen van 2024 vonden Britten de 'kosten van levensonderhoud' en 'gezondheidszorg' het meest belangrijk.

https://yougov.com/en-gb/(...)nt-issues-for-voters

Het eerste punt wordt met de Tories en Reform niet perse beter: zij stonden vierkant achter de acties van Trump en Netanyahu.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat elke regering in het Westen met de kosten van levensonderhoud worstelt - dan is er ook nog het geldsysteem waar je niet zoveel over hebt te zeggen (leestip: Thomas Bollen met de titel 'er is geld genoeg').

Het geldsysteem waar radicaal-rechts doortrapte plannen voor heeft overigens (ik snap nu waarom zij tegen digitaal geld zijn maar vóór crypto en bitcoins).

Voor wat betreft het tweede punt, de gezondheidszorg - de wachtlijsten zijn naar beneden gegaan. Concreet betekent dit dat meer mensen daadwerkelijk (noodzakelijke!) zorg kunnen ontvangen.
https://www.bbc.com/news/articles/c3dzez1g451o
Graag Verwijderen
pi_220773757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewoon niet bijster intelligent. Dat is niet voorbehouden aan Britten trouwens, populisme is niet voor niets een van de oudste vormen van politiek. Hier hebben we achtereenvolgens FvD en BBB groot gemaakt.
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220773786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Je maakt er zelf een karikatuur van. Bovendien wil ik FvD stemmers niet per definitie klootjesvolk noemen. Daar stemmen mensen uit alle lagen van de samenleving op. Ook (al dan niet zelfbenoemde) intellectuelen.

BBB kun je prima afrekenen op hun gestuntel. En dat het net als fvd populisten zijn is ook lastig te ontkennen. Sterker nog, BBB staat en stond in dienst van de grote agro lobby. Niet voor de boer zelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2026 16:45:38 ]
pi_220773824
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je maakt er zelf een karikatuur van. Bovendien wil ik FvD stemmers niet per definitie klootjesvolk noemen. Daar stemmen mensen uit alle lagen van de samenleving op. Ook (al dan niet zelfbenoemde) intellectuelen.

BBB kun je prima afrekenen op hun gestuntel. En dat het net als fvd populisten zijn is ook lastig te ontkennen. Sterker nog, BBB staat en stond in dienst van de grote agro lobby. Niet voor de boer zelf.
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:51:23 #276
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220773839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Mja, want alle slimme mensen hebben het bij het juiste eind. /s

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen verplaatsen banen naar het buitenland
Het aandeel inactieven is gewoon gedaald:

https://www.ons.gov.uk/em(...)/timeseries/lf2s/lms

Sowieso doen de mainstream centrum-linkse en centrum-rechtse politici niet zoveel "aan de knoppen draaien". Heel veel macht en invloed is uitbesteed aan 'de markt' en vrije kapitaalstromen.

quote:
importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd)
In Angelsaksische landen speelt dit überhaupt minder. Vanwege het taalvoordeel en geen erfenis van Verzuiling.

https://nitter.net/jburnmurdoch/status/1728046430613283115#m
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:52:03 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:53:12 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220773856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:41 schreef Lyrebird het volgende:

Dat neerkijken op het klootjesvolk heb ik ondertussen wel gehad. De elites draaien wanhopig aan alle knoppen, verplaatsen banen naar het buitenland vanwege een zeer kleine toename in CO2 forcing en “stikstof”, importeren hordes analfabeten (waarom eigenlijk, niemand heeft daarom gevraagd) en maken het onmogelijk voor jonge mensen om een huis te kopen en een familie te beginnen.
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.
pi_220773871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je constatering dat die partijen er ook een puinhoop van maken, deel ik. Ligt dat aan de partijen of aan ons systeem, waar je door op rechtse partijen te stemmen wordt geconfronteerd met een linksig kabinet dat vlees noch vis is?
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:12:58 #280
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220774015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.

Doen alsof dat wel zo is zegt vooral iets over waar de schrijver zelf staat.

Het huidige Jetten kabinet is sociaal-economisch gewoon rechts (vergroot ongelijkheid, is individualistisch, nog meer vermarkting en verkleint samenhang in samenleving). Dat vinden zelfs De Telegraaf en Elsevier, hoewel sommige commentatoren het voor elkaar krijgen om AOW versoberingen als "links" te framen.
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:17 #281
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220774034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja er is gewoon een rechtse meerderheid maar blijkbaar zijn die het niet in staat eens te worden over wat nu rechts is.
Een deel van Labour (en voorheen PvdA bij ons) is ook gewoon conservatief en/of centrum-rechts. Het is een nogal brede partij.
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:24:00 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het politieke landschap is versplinterd en voor mijn gevoel is de kloof tussen burger en politiek alleen maar groter geworden. Ik zie dat als een van de hoofdoorzaken van die halfbakken kabinetten telkens.

Wat niet meehelpt is dat politici als Wilders, vd Plas en in mindere mate de Vos gewoon geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.

Competente mensen aan het roer zou fijn zijn.

Mensen met visie, daadkracht en een strategie. Mensen die het land sterker, weerbaarder, beter achterlaten dan toen ze aantraden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220774137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
We hebben in Nederland sowieso sinds 2010 geen kabinet meer gehad dat naar links ruikt.

Doen alsof dat wel zo is zegt vooral iets over waar de schrijver zelf staat.

Het huidige Jetten kabinet is sociaal-economisch gewoon rechts (vergroot ongelijkheid, is individualistisch, nog meer vermarkting en verkleint samenhang in samenleving). Dat vinden zelfs De Telegraaf en Elsevier, hoewel sommige commentatoren het voor elkaar krijgen om AOW versoberingen als "links" te framen.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat dit een links kabinet is..integendeel.

Het is een asociaal rechts kabinet.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:31:45 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220774180
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het maakt me persoonlijk weinig uit of ze links, rechts of midden zijn.

Competente mensen aan het roer zou fijn zijn.

Mensen met visie, daadkracht en een strategie. Mensen die het land sterker, weerbaarder, beter achterlaten dan toen ze aantraden.
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:35:18 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
Beetje off-topic wel dit, maar wanneer was dat voor het laatst naar jou idee? Ik zit zelf hard na te denken, maar ik kan me eigenlijk geen kabinet herinneren waarbij dat zo was.
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.

Daarna nam Euroscepsis het in toenemende mate over en ging het richting Brexit en verder bergafwaarts.

In Nederland denk ik onder Lubbers en Kok. Rutte 2 was ook soort van OK maar behoorlijk visieloos. Ook of zelfs juist als het economisch niet gesmeerd loopt, heb je competente leiders nodig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:46:56 #286
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220774303
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet eens offtopic? Wat mij betreft Blair en Brown eind jaren '90, begin jaren '00.

Daarna nam Euroscepsis het in toenemende mate over en ging het richting Brexit en verder bergafwaarts.

In Nederland denk ik onder Lubbers en Kok. Rutte 2 was ook soort van OK maar behoorlijk visieloos. Ook of zelfs juist als het economisch niet gesmeerd loopt, heb je competente leiders nodig.
Rutte 2 is de oorzaak van veel problemen en is in die zin vergelijkbaar met David Cameron.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)vesteringen-a4143981

Als je van lekker hakken houdt dan was David Cameron in zijn eerste vier jaar ook prima.
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:04:50 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220774395
Wanneer je denkt dat Nederland net zo slecht bestuurd is de afgelopen 20 jaar als UK ben je echt van het padje af. Ja, het ging al mis met paars 1 door de hervormingen niet door te zetten en de problematiek met vergrijzing, woningnood, Infrastruktuur, migratie en Integratie niet aan te pakken, maar de incompetentie in UK is van een ander niveau.
Brexit, Arbeidsproductiviteit die al decennia niet stijgt, investeringsklimaat, ruzie maken met de EU komen daar bovenop de problematiek met vergrijzing, woningnood, Infrastruktuur, migratie en Integratie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:08:12 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220774421
Echt een historische prestatie om een welvarend, hoogopgeleid land met alle kansen van de wereld zo te mismanagen.

En overige Westerse landen doen ook ontzettend hun best om er een zootje van te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220774514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wa is nou het hogere doel van elites voor al je complottheorieen? Dat wordt nooit uitgelegd.
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?

Tweehonderd jaar geleden hadden de Britten een wereldrijk dat ze financierden met accijnzen. Geen inkomstenbelasting. Ondertussen werken wij tot in juni als een slaaf voor de overheid, die ons niet eens te eten of een dak boven ons hoofd geeft.

We creëren met z’n allen een gigantische hoeveelheid welvaart, maar moeten dat allemaal in een stapel stenen (huis) stoppen, waardoor je met een universitaire opleiding in 2026 net zo luxueus woont als een postbode een generatie geleden.

Waarom hebben we dit laten gebeuren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:36:49 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220774560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is een loaded question, Hex. Ik had beter van je verwacht. Waarom noem je het een complottheorie?

Tweehonderd jaar geleden hadden de Britten een wereldrijk dat ze financierden met accijnzen. Geen inkomstenbelasting. Ondertussen werken wij tot in juni als een slaaf voor de overheid, die ons niet eens te eten of een dak boven ons hoofd geeft.

We creëren met z’n allen een gigantische hoeveelheid welvaart, maar moeten dat allemaal in een stapel stenen (huis) stoppen, waardoor je met een universitaire opleiding in 2026 net zo luxueus woont als een postbode een generatie geleden.

Waarom hebben we dit laten gebeuren?
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.

Dat dat een plan zou zijn is een complottheorie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een allesbeheersende elite bestaat die dat bewust stiekem doet.

Los daarvan blijft de vraag waarom ze dat dan zouden doen? Hoe worden ze daar precies beter van? Dat blijft uit.
pi_220774638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou je stelt dat de elite expres doelloze milieumaatregelen neemt ben expres vluchtelingen hierheen haalt. En expres te weinig huizen bouwt.

Dat dat een plan zou zijn is een complottheorie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een allesbeheersende elite bestaat die dat bewust stiekem doet.

Los daarvan blijft de vraag waarom ze dat dan zouden doen? Hoe worden ze daar precies beter van? Dat blijft uit.
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:53:33 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220774666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 18:56:11 #293
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220774704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220774757
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Vergeet" je hier de partij die al decennia de rode lijn door elk kabinet is?
Het is doofpotten..... de vijand de schuld geven en die heet Links
pi_220774940
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien zou dat genoeg indicatie moeten zijn dat het een lulverhaal is? Als niemand er volgens jou beter van wordt, lijkt het je dan niet logisch dat niemand er achter zit, maar dat het gewoon een facet van het geopolitieke en geosociale landschap is?
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?

Dat niemand er beter van wordt, betekent niet dat er de juiste keuzes worden gemaakt, of dat we die keuzes moeten accepteren.

Ik snap dat we geconfronteerd worden met demografische ontwikkelingen die het gevolg zijn van culturele en sociale ontwikkelingen. Maar waarom we ons dan druk moeten maken over het klimaat of CO2 is mij niet duidelijk. Of waarom we perse honderdduizenden cultuurverrijkers binnen moeten halen ook niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:13:14 #296
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220775337
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Misschien moet jij een beetje dimmen met je taal? Of moet ik jouw bijdrages afdoen met lulverhaal?

Dat niemand er beter van wordt, betekent niet dat er de juiste keuzes worden gemaakt, of dat we die keuzes moeten accepteren.

Ik snap dat we geconfronteerd worden met demografische ontwikkelingen die het gevolg zijn van culturele en sociale ontwikkelingen. Maar waarom we ons dan druk moeten maken over het klimaat of CO2 is mij niet duidelijk. Of waarom we perse honderdduizenden cultuurverrijkers binnen moeten halen ook niet.
Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. En jouw gebrek aan empathie met andere mensen al evenmin.
Maar dat is nog steeds geen excuus om belachelijke samenzweringslulkoek de ether in te slingeren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220775445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.

Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Ik denk dat je te optimistisch bent over die partijen. Hebben die eigenlijk wel een idee waar ze mee bezig zijn? Ik heb de indruk van niet. Die krijgen gewoon beleidsstukken van lobbygroepen toegeschoven en die worden uitgevoerd want anders muh racismuh.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 20:46:45 #298
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220775761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.

twitter


Het voortdurend aanvallen van 'cultuurrelativisme' heeft er voor gezorgd dat mensen geen benul meer hebben van de kwetsbaarheid en wreedheid die in 'de Westerse cultuur' en het Westerse gedrag zelf besloten zit.
Graag Verwijderen
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:31:10 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220776550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah ja, die superieure en beschaafde Westerse cultuur. Ooit had Pim Fortuyn nog wel een puntje met zijn liberale waarden ('gelijkheid man en vrouw') maar sinds deze hoek een afslag heeft genomen naar de 19e eeuwse hypocriete Victoriaanse tijd is het droevig gesteld met de conservatieven.

[ x ]

Het voortdurend aanvallen van 'cultuurrelativisme' heeft er voor gezorgd dat mensen geen benul meer hebben van de kwetsbaarheid en wreedheid die in 'de Westerse cultuur' en het Westerse gedrag zelf besloten zit.
Ons gezegende vaderland kent geen kwetsbaarheden of wreedheden. Dat komt enkel bij die barbaren aan de overkant voor.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:31:26 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220777705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik constateer dat elites achter maatregelen zitten waar het volk een bloedhekel aan heeft, met name aan immigratie. Wat mensen ook stemmen, er moeten en zullen honderdduizenden buitenlanders uit culturen die haaks op de onze staat worden binnengehaald.

Waarom ze dat doen, is mij een raadsel. Het hoeft namelijk niet. In Japan en Korea moet je enorm je best doen om daar binnen te mogen komen. Niemand wordt er in Nederland beter van. De Nederlander niet, maar ook de buitenlander niet, die kinderen op ziet groeien in een cultuur die ze haten.

Hetzelfde geldt voor banen en huizen. Vanwege CO2 en stikstofuitstoot worden onze banen geëxporteerd en kunnen we niet langer leven zoals we willen. Ik heb geen flauw idee waarom de elites dat willen. Het is niet in het belang van de Nederlander. Ik kan er met m’n pet niet bij.
Dat je geen enkel bewijs hebt dat dit een doelbewust plan is dat is al een complot. En dat je ook nog geen enkel motief kan bedenken nog meer.

Dus misschien kloppen een hoop van je aannames en beweringen gewoon niet. Dat zou zomaar eens kunnen.

quote:
Ik zie geen complot, ik constateer waanzin. Misschien kun jij uitleggen waarom D66 en Pro dit willen?
Dat je ook nog feiten negeert dat de twee genoemde partijen nooit een meerderheid hadden en er meerdere regeringen zonder hen waren, maakt dit alleen nog maar meer BNW materiaal.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 23:01:01 #301
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220778119
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')