Wat is een lijstjesseizoen zonder Lenny.quote:Op maandag 15 september 2025 15:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Nice. Vooral veel zin in de Kink 1500, dan is het lijstjesseizoen écht weer begonnen voor mijn gevoel
Kneecap dan ook maar meteen erbij?quote:Op maandag 15 september 2025 17:18 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zou er serieus rekening mee houden dat een band die niet Bob Dylan is en ook geen protege van Timbaland straks ingekopt wordt door dezelfde menigte die Macklemore inkopte in 2024. Dus dat kan nog even gezellig worden ergens rond 3.23 op zaterdagnacht 27 december. Zoveel aandacht kan geen Radio 2 playlist of Xi Jinping medium tegenop.
SPOILER: 597-576Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Wel jammer dat ik dit jaar de V500 in zijn geheel moet missen. Die is ook niet echt makkelijk terug te luisteren natuurlijk.quote:Op maandag 15 september 2025 15:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een overzichtje gemaakt met verschillende allertijdenlijsten komende tijd om langzaamaan in de stemming te komen. Mis is er nog eentje?
September
26 sept Evergreen top 100 Radio 5
Oktober
?? Arrow 500 Arrow Clasic Rock
November
??? Kink 1500
21-23 nov Verrukkelijke 500 Orinoco Radio
24-28 nov Evergreen Top 1000 Radio 5
?? Q-Music Top 1500
?? MNM Top 1000
December
4-24 dec Top 4000 Radio 10 Gold
7 dec Mumeladder top 100 Orinoco Radio
18-31 dec Snob 2000 Pinguin Radio
19-21 dec Witte Trui Top 400 Orinoco Radio
25-31 dec Top 2000 NL Radio 2
25-31 dec Top 2000 BE Radio 2
??-31 dec Tijdloze StuBru
De verklaring die eigenlijk altijd opgaat als je denkt: waarom zou dat toch zijn... is ook hier van toepassing. In het jaar van release: 41. Sindsdien: 0.quote:Op maandag 15 september 2025 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Opvallend is dat Black Summer daarna de Top 2000 nooit heeft behaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Zonde, op vakantie? Onweerwolf neemt m altijd op. Dus hij is wel achteraf terug te luisterenquote:Op maandag 15 september 2025 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel jammer dat ik dit jaar de V500 in zijn geheel moet missen. Die is ook niet echt makkelijk terug te luisteren natuurlijk.
Kink 1500 is 27 oktober - 7 november, dat is al bekendgemaakt.
Ja, dan ben ik een weekend van de kaart. Terugluisteren is niet hetzelfde maar beter dan de liedjes via Spotify aanzetten, ik houd me aanbevolenquote:Op dinsdag 16 september 2025 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zonde, op vakantie? Onweerwolf neemt m altijd op. Dus hij is wel achteraf terug te luisteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.32 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 600-576:
580 Gorki – Mia: Oef, de vergelijking met Spinvis vind ik wel een pijnlijke, al kan ik hem ergens wel een beetje volgen. De scheidingslijn tussen mysterieus en pretentieus is soms wel flinterdun, als je kijkt naar de tekst. Luc de Vos klinkt gelukkig ook een stuk minder nasaal. Maar ik moet wel zeggen dat ik vooral de instrumentale stukken hiervan heel bijzonder vind, het is vrij ingetogen maar werkelijk elke noot is raak. Waarschijnlijk zou deze nog steeds hoog staan bij mij als er helemaal geen vocalen waren, en dat zeg ik toch zelden.
593 Arcade Fire – Reflektor: Creativiteit wordt bij mij niet altijd beloond; ik heb zeker al een flinke handvol van de afgelopen 4000-nogwat nummers afgefakkeld die iets creatiefs probeerden te doen dat zich uitte in een soort chaotische kakofonie. Arcade Fire laat hier zien hoe je het wél goed doet, eigenlijk op dit hele album trouwens. De invloeden van inheemse Haïtiaanse muziek en de verwijzingen naar klassieke en vroegmoderne filosofen vind ik fascinerend, en nemen niet weg dat Reflektor ook gewoon lekker in het gehoor ligt. Overigens is dit van mijn lijstje de laatste voormalige notering die we bespreken, Mex en ik zijn het er wat betreft deze plaat roerend over eens dat Nederland een smakeloos land is door dit nummer te laten verdwijnen uit de Top 2000. Ook al zijn de broertjes Butler wel een beetje maf en niet per se sympathiek.
588 The Cranberries - Ode to My Family: Ik twijfelde vorig blokje al even of ik Linger op 3 zou zetten, maar Ode To My Family vind ik inderdaad ook nog net wat sterker, dus ik kan uiteindelijk wel achter mijn keuze staan. Ik vind de wat rustigere stijl op deze nummers overigens een mooier geheel vormen dan het bombastische Zombie, al zit ook die natuurlijk goed in elkaar.
Minst favoriete nummers uit het blokje 600-576:
590 Focus - House of the king: Heerlijk blokje hoor, het is zoeken met een vergrootglas naar de iets minder sterke platen, maar ik denk dat ik als minst favoriete toch op deze uitkom. Nummers die grotendeels of helemaal instrumentaal zijn hebben het, zoals gezegd, vaak wel wat lastiger bij mij - dan moet het wel heel onderscheidend zijn qua opbouw of qua instrumentgebruik. Maar dit kabbelt een hele tijd, werkt dan toch voorzichtig naar een climax toe, en uiteindelijk slaat het een beetje dood.
586 Chicago - Feelin Stronger Every Day: Deze heb ik volgens mij nog nooit gehoord, langzaam maar zeker begint dat iets zeldzamer te worden. Het wat bekendere werk dat thans nog in de lijst staat vind ik wel toffer, een beetje kitsch maar ook iets aansprekender. Dit is me net te standaard.
583 Mika - Grace Kelly: Van Mika ben ik zeker geen groot fan, maar deze kan ik nog wel prima aanhoren, het kan allemaal nog een heel stuk irritanter. Neemt niet weg dat-ie nogal ondersneeuwt in dit blokje.
Nu bezig: MUZ / [BE] Willy Radio - De Willy 1000quote:Op maandag 15 september 2025 15:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Een overzichtje gemaakt met verschillende allertijdenlijsten komende tijd om langzaamaan in de stemming te komen. Mis is er nog eentje?
September
26 sept Evergreen top 100 jaren 80 Radio 5
Oktober
?? Arrow 500 Arrow Clasic Rock
November
??? Kink 1500
21-23 nov Verrukkelijke 500 Orinoco Radio
24-28 nov Evergreen Top 1000 Radio 5
?? Q-Music Top 1500
?? MNM Top 1000
December
4-24 dec Top 4000 Radio 10 Gold
7 dec Mumeladder top 100 Orinoco Radio
18-31 dec Snob 2000 Pinguin Radio
19-21 dec Witte Trui Top 400 Orinoco Radio
25-31 dec Top 2000 NL Radio 2
25-31 dec Top 2000 BE Radio 2
??-31 dec Tijdloze StuBru
Tenzij de morning dew ergens komt te overlijden. Dat sluit ik met de klimaatveranderingen komende jaren niet uit.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:52 schreef BillDauterive het volgende:
Wat mooi om Long John Baldry op 604 tegen te komen.Ik kende de plaat niet, tot ik naar de top 2000 luisterde en sindsdien heb ik er steevast op gestemd. Tot vorig jaar, geloof ik, want de kans dat deze plaat ooit nog terugkomt, lijkt me zo goed als 0.
SPOILER: 572-551Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 547-526Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |