Ik vind die klopjacht op rokers buiten proportie. De teneur is dat je van meeroken op een terrasje gelijk door kunt naar het Antoni van Leeuwenhoek. Daar heb ik het over.quote:Op maandag 15 september 2025 20:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Verrassend, dat is dan een verkeerde aanname van mij, de manier waarop je roken en de gevolgen daarvan goedpraat bracht mij op dat idee.
Ik ben de laatste die meedoet aan een hetze tegen roken en rokers, maar ik vind wel dat roken heel iets anders is dan alcohol drinken, dat zijn echt twee totaal verschillende dingen.quote:Op maandag 15 september 2025 20:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind die klopjacht op rokers buiten proportie. De teneur is dat je van meeroken op een terrasje gelijk door kunt naar het Antoni van Leeuwenhoek. Daar heb ik het over.
Tuurlijk had Lienekien gelijk met dat overzichtje.
Ze kunnen wel allebei overlast veroorzaken.quote:Op maandag 15 september 2025 20:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die meedoet aan een hetze tegen roken en rokers, maar ik vind wel dat roken heel iets anders is dan alcohol drinken, dat zijn echt twee totaal verschillende dingen.
Maar wel op een hele andere manier.quote:Op maandag 15 september 2025 20:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze kunnen wel allebei overlast veroorzaken.
Schadelijke rook door de roker en agressie bijvoorbeeld door drank.quote:Op maandag 15 september 2025 20:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar wel op een hele andere manier.
Elk glas alcohol is schadelijk.quote:Op maandag 15 september 2025 21:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je een beetje fatsoenlijk met alcohol kunt omgaan dan breekt je lichaam het volledig en zonder enige blijvende schade weer af. Tabak maakt onomkeerbare schade, na 1 enkele sigaret al. Dat vind ik wel een fundamenteel verschil.
Was getekend, Bonnie St Clairequote:Op maandag 15 september 2025 21:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je een beetje fatsoenlijk met alcohol kunt omgaan dan breekt je lichaam het volledig en zonder enige blijvende schade weer af. Tabak maakt onomkeerbare schade, na 1 enkele sigaret al. Dat vind ik wel een fundamenteel verschil.
Precies dit ja. Of na een lange dag, het eerste wat ze doen is op de bank ploffen met een glas wijn of whiskey. Altijd één van die twee.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat we de kant op moeten dat alcohol niet langer altijd maar vanzelfsprekend is. En dat iemand die niet wil drinken ‘ongezellig’ is.
Als je er op let, zie je personages in series die iets moeilijks meemaken bijna altijd naar alcohol grijpen. Problemen? Giet een lading alcohol naar binnen! Heel normaal.
Je vergeet de sluikreclame met flesjes bier. Die valt me ook altijd op.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dit ja. Of na een lange dag, het eerste wat ze doen is op de bank ploffen met een glas wijn of whiskey. Altijd één van die twee.
Dat lijkt me propaganda.quote:Op maandag 15 september 2025 21:28 schreef Irritatie100 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |