Bedankt voor je suggestie! Voor mijn ouders lijkt de Chromecast/Google Home-oplossing toch wat omslachtig. Ze hebben al een smart-tv en een Denon-radio, en het idee van scripts instellen en opdrachten tegen een microfoon geven voelt voor hen te ingewikkeld. Ze willen vooral iets waarmee ze direct apparaten kunnen bedienen, zonder telkens een telefoon te hoeven pakken of ingewikkelde commando’s te onthouden.quote:Op maandag 15 september 2025 15:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Google Chromecast (Of een Smart TV met ingebouwde Chromecast en afstandsbediening met Chromecast microfoon.) in samenwerking met Google Home op een smartphone.
Je maakt wat scripts voor ze in Google Home en ze kunnen die scripts tegen de afstandsbediening van de Google Chromevast vertellen. ZIj hoeven daarna nooit meer Google Home op de smartphone te gebruiken en kunnen alles met die afstandsbediening doen.
Wel even uitzoeken of de airco compatible kan worden gemaakt met Google Home.
Voor radio zou ik dan een Sonosje aanraden. Bij de Ikea bijvoorbeeld.
Als ze al een smart-tv met google hebben, is het instellen van google home relatief eenvoudig. Je kunt dat wellicht testen en later opheffen als het toch niets is wat men wilde.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:19 schreef Tjacka het volgende:
Bedankt voor je suggestie! Voor mijn ouders lijkt de Chromecast/Google Home-oplossing toch wat omslachtig. Ze hebben al een smart-tv en een Denon-radio, en het idee van scripts instellen en opdrachten tegen een microfoon geven voelt voor hen te ingewikkeld.
Maar dan moeten ze toch nog steeds twee afstandsbedieningen gebruiken?quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als ze al een smart-tv met google hebben, is het instellen van google home relatief eenvoudig. Je kunt dat wellicht testen en later opheffen als het toch niets is wat men wilde.
In principe niet. Als de smartv al google is, heeft de afstandsbediening al meestal die mogelijkheid.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:53 schreef Tjacka het volgende:
Maar dan moeten ze toch nog steeds twee afstandsbedieningen gebruiken?
Nouja, als ik naar ziggo next ga dan werkt hun afstandsbediening niet. Via de app zijn ze niet gewend en ze hebben dus liever via een kastje.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
In principe niet. Als de smartv al google is, heeft de afstandsbediening al meestal die mogelijkheid.
Ah zo, ja dan houdt het daar wel een beetje op. In principe is het vrij eenvoudig om het Google Chromecast te werken en als je een SmartTV hebt waar dat al ingebouwd is, is het een kwestie van de juiste app downloaden en éénmalig in te stellen en dan doe je de rest met die afstandsbediening.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja, als ik naar ziggo next ga dan werkt hun afstandsbediening niet. Via de app zijn ze niet gewend en ze hebben dus liever via een kastje.
Ik weet dat je het goed bedoeld hoor no worries. Maar ja boomers hé.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ah zo, ja dan houdt het daar wel een beetje op. In principe is het vrij eenvoudig om het Google Chromecast te werken en als je een SmartTV hebt waar dat al ingebouwd is, is het een kwestie van de juiste app downloaden en éénmalig in te stellen en dan doe je de rest met die afstandsbediening.
Naja, was maar een idee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |