Ik vind dit wel een heel interessante discussie.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
AI is bedacht door mensen en leert van mensen.
Het is bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Ik ook.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een heel interessante discussie.
Scholieren gebruiken het om scripties te genereren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:46 schreef mschol het volgende:
ik ben geen echte voorstander van chatgpt..
ik heb wel toepassingen gezien waarbij het daadwerkelijk tijd kan gaan schelen (bv antwoorden opstellen of zelfs gewoon gelijk versturen in een ticketsysteem)
dat klopt, dat zijn ook de niet nuttige toepassingen.. (maar voor de scholieren wel de makkelijke oplossing)quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Scholieren gebruiken het om scripties te genereren.
Dan leer je zelf ook niks.
Dat ben ik niet met je eens. Want chat genereert alleen wat je vraagt, dus je moet alsnog de juiste vraag stellen wil je tot een kwalitatieve scriptie komen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Scholieren gebruiken het om scripties te genereren.
Dan leer je zelf ook niks.
Yes korte update gehad, straks bellen we. Blijkbaar goed te behandelen maar ze moet wel het hele circus ondergaan zei zequote:Op vrijdag 12 september 2025 08:12 schreef Recce het volgende:
@:bitterbal, is er al contact geweest met Monster?
Dat geloof ik best. Het punt is dat ze ook met juiste vragen het antwoord voor waar aannemen en nauwelijks controleren. Wat leer je er dan van?quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Want chat genereert alleen wat je vraagt, dus je moet alsnog de juiste vraag stellen wil je tot een kwalitatieve scriptie komen.
Wat ieni net post ,zolang je genoeg onzin post gaat AI daar op een gegeven moment in mee.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Want chat genereert alleen wat je vraagt, dus je moet alsnog de juiste vraag stellen wil je tot een kwalitatieve scriptie komen.
#metooquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Achja ondanks alles in het leven, mag ik er trots op zijn dat ik mijn Bsc gehaald heb en toch nog mijn masterscriptie geschreven heb zonder enige vorm van AI.
Gelukkig gesloten versies van AI. De open source AI is echt troepquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind AI in de geneeskunde wel interessant. Als je dat blijft voeden met kennis uit die wereld kan het echt helpen. Kanker wordt door AI al veel sneller ontdekt bijvoorbeeld. Dat is positief te noemen.
Dat is wel humor jaquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:55 schreef FreshFruit het volgende:
Ik zat laatst in een Space waar een gesprek gaande was en iemand heel serieus vroeg wie toch die Chad Deppity was.
Precies. In dit geval kan AI levens redden en wellicht gebruikt worden om medicijnen te ontwikkelen voor kanker. Dat zou een enorme stap zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:56 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Gelukkig gesloten versies van AI. De open source AI is echt troep
Mijn docent vertelde t voorbeeld dat iemand KPI's moest genereren, dat met ChatGPT had gedaan maar het waren doelen. En geen meetbare KPI's. Dan kun je dus nog zo leuk iets schrijven, maar als je zelf niet ziet wat er uit komt heb je er dus niks aan. Dus dan leer je er zeker wat van, namelijk dat je t fout hebtquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. Het punt is dat ze ook met juiste vragen het antwoord voor waar aannemen en nauwelijks controleren. Wat leer je er dan van?
Daarom, dus dan val je ook op school door de mand. Of in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:52 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Wat ieni net post ,zolang je genoeg onzin post gaat AI daar op een gegeven moment in mee.
Dat las ik laatst ook. Diagnose veel eerder en daardoor meer kans op herstel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind AI in de geneeskunde wel interessant. Als je dat blijft voeden met kennis uit die wereld kan het echt helpen. Kanker wordt door AI al veel sneller ontdekt bijvoorbeeld. Dat is positief te noemen.
Dus je moet het nog steeds zelf controleren. Sla dan de stap over en maak je opdracht op eigen krachtquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn docent vertelde t voorbeeld dat iemand KPI's moest genereren, dat met ChatGPT had gedaan maar het waren doelen. En geen meetbare KPI's. Dan kun je dus nog zo leuk iets schrijven, maar als je zelf niet ziet wat er uit komt heb je er dus niks aan. Dus dan leer je er zeker wat van, namelijk dat je t fout hebt
[..]
Daarom, dus dan val je ook op school door de mand. Of in het bedrijfsleven.
Ja, bij een vrouw waren er tumoren in haar borst ontdekt. Een arts had die niet opgemerkt. De AI wel. Ze waren er netjes op tijd bij om dat te verhelpen. Niets ten nadele van de arts uiteraard. Maar AI heeft hier zijn werk wel makkelijker gemaakt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:59 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook. Diagnose veel eerder en daardoor meer kans op herstel.
Ja kijk en daar ben ik dus te lui voor. Ik denk zelf na, schreeuw kreten/opsommingen en laat chatgpt er de leesbare tekst van brouwenquote:Op vrijdag 12 september 2025 10:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dus je moet het nog steeds zelf controleren. Sla dan de stap over en maak je opdracht op eigen kracht
Is ook stuurbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Met AI gaat iedereen ook ineens hetzelfde schrijven. Dus sowieso een beetje bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |