abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218935125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 13:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb ook al heel lang geen Playboy meer ingekeken, maar ik kon mij Paay nog wel herinneren en toen ik opzocht hoe oud ze was (als fossiel, aldus Theo Maassen), zag ik Jane Seymour staan (tenminste, haar leeftijd toen ze in de Playboy stond).

En smaak van mannen verbreedt vooral. De ondergrens verandert niet zo heel veel. Als je 16 bent dan vind je 14-25 interessant, ben je 60 kijk je naar 25 (one can always hope...) - 55 ofzo.
Heeft zoiets niet vooral te maken met het idee wat je erbij associeert?

Als Paay destijds met veel media-aandacht aankondigde dat zij met haar 60 jaar nog net zo sexy en begeerlijk is als een rondborstige blondine van 25 jaar en een record breekt als het oudste Playboy-model, denk ik dat vooral dat heel veel aversie en weerstand oproept bij mannen. Alsof zij inbreuk maakt op de mannelijke seksualiteit en voor hen meent te bepalen dat mannen voortaan alleen maar geil worden van een vrouw die hun moeder had kunnen zijn + aandacht en controle wilt hebben over hen.

Bij iemand als Madonna net zo:

Ze doet haar uiterste best om te lijken op die 25-jarige rondborstige blondine en met heel veel plastische chirurgie in combinatie met veel bewerkingen met Photoshop lukt het haar nog vrij goed ook. Maar omdat je weet dat ze in werkelijkheid 40 jaar ouder is, wordt hetgeen wat bij natuurlijke jonge vrouwen juist opwindend is bij haar juist ranzig.
pi_218937745
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:09 schreef Telefono het volgende:
De een zal het niet erg vinden als de partner dikker word en de ander wel. Maar je zal ook dingen moeten accepteren in een relatie die je niet leuk vind. Anders moet je er niet eens aan beginnen lijkt mij.

Ik val niet op dik, en zou het ook niet leuk vinden als mijn partner over 10 jaar dik zou zijn denk ik. Maar... als het echte liefde is en je echt van elkaar houdt, zie je het denk ik minder of het is niet echt een ding denk ik. En waarom zou je als je ouder bent, nog altijd woest aantrekkelijk moeten zijn? Gewoon er netjes verzorgd uit zien is misschien ook gewoon oke als je ouder bent. Het is niet realistisch om als bijvoorbeeld 50 of 60 jarige nog als iemand van 20 te willen zijn en uit zien. Aantrekkingskracht verdwijnt nu eenmaal langzaam als je ouder word, met of zonder overgewicht. Heb bijvoorbeeld nog nooit een vrouw van 50 of ouder in de playboy gezien.

Als je heel lang bij elkaar bent, gaat de liefde en houden van wel dieper dan de buitenkant lijkt mij. Persoonlijk heb ik nog nooit er van gehoord dat iemand zijn of haar partner heeft verlaten vanwege het uiterlijk of gewicht. Natuurlijk, in het begin is het juist ontzettend belangrijk. Hoe oppervlakkig ook, maar zonder die aantrekkingskracht gaat het geen relatie worden, maar na zoveel jaren zou de liefde toch veel dieper moeten zitten dan die extra kilo's.

TS begint dit topic over gewicht. Maar ik vraag mij het af van al die vrouwen die niet op kaal vallen. Er zullen legio zijn die rond hun 20e een knappe jongen hebben ontmoet en oud mee geworden zijn. Terwijl de meeste mannen vroeg of laat kaal worden. Beetje het zelfde idee. Ga je iemand dumpen omdat hij kaal aan het worden is? Zou wel heel oppervlakkig zijn.

Uiteraard zit er bij gewicht nog verschil tussen een aandoening of je volvreten op de bank de hele dag. Maar dan is het niet alleen het uiterlijk en gewicht wat de afknapper is.
De een zal het wel prima vinden, dat zal me een worst weten wat anderen vinden, ik vind het niet prima, daar gaat het om (daar ben ik verre van de enige in). Je moet ook niet leuke dingen accepteren is natuurlijk een dooddoener, ik mag helemaal zelf bepalen welke dingen ik wil accepteren en welke niet, En er is nogal een verschil tussen "partner laat wel eens wat dingen slingeren" of "partner heeft een andere levensvisie op iets wat ik ontzettend belangrijk vind ik het leven"

Je kan het ook omdraaien he: als het echte liefde is, dan doe je je best voor je partner om de aantrekkingskracht te behouden (en bij een gezonde eigenwaarde past ook een gezonde zelfzorg, je doet het ook gewoon voor jezelf). Ik zeg nergens dat ik verwacht dat mijn partner er na 20 jaar nog als een woest aantrekkelijke filmster moet uitzien, die woorden leg je in mijn mond. Onder netjes en verzorgd versta ik trouwens echt geen retestrakke sixpack, maar ook zeker geen hangbuik die volledig over je genitaliėn heen hangt. Weet niet wat voor zwartgallige visie jij hebt over relaties op latere leeftijd, maar ik ken zat stellen van 50+ die elkaar nog gewoon uit elkaar willen trekken. Sterker, ik denk dat, als je dat gevoel niet meer hebt, er iets mis is in je relatie. Dat van die Playboy heeft iemand onder me al rechtgezet, maar ik zie dagelijks genoeg vrouwen van 50+ die ik erg aantrekkelijk vind, dat zijn echt geen sportschool types, wel hebben ze allemaal als gemene deler dat ze nog op een gezond gewicht zitten.

Er is verder ook een verschil tussen liefde en aantrekking tot elkaar. Natuurlijk is die liefde tussen mensen echt niet weg als de aantrekking weg is (normaal gesproken dan), maar alleen liefde is niet genoeg in een relatie die niet van aseksuele aard is. Dat er verder zat compleet uitgebluste stellen uit pure gemakzucht bij elkaar blijven en net doen alsof alles prima is, dat moeten ze lekker zelf weten, daar heb ik verder niks mee te maken.

Heb al in een eerdere post uitgelegd waarom ik kaal worden en dik worden totaal niet vergelijkbaar vind, lees maar even terug, maar ook daarbij geld, als een vrouw een man niet meer wil omdat ie kaal word, is dat haar goed recht. Dat zou ik trouwens wel als een stuk oppervlakkiger omschrijven dan dik worden, maar dat terzijde. Dit topic gaat trouwens niet over mannen vs vrouwen he? Want voor het geval je het nog niet doorhad, mannen kunnen ook dik worden, en net zoveel vrouwen als mannen knappen daar ook op af, dat vrouwen dat minder erg vinden is een misvatting

Dat was trouwens mijn insteek van het topic, dat ik het bespreekbaar wilde maken dat niet alleen het gedrag waardoor iemand dik word een dealbreaker mag zijn, maar ook het feit op zich
pi_218937862
Disclaimer: als ik het woord "oppervlakkig" gebruik, dan leg ik daar geen negatieve of positieve connotatie aan, dat is in mijn boek gewoon een neutraal woord. Ik ben me er van bewust dat aantrekking voor een deel gebaseerd is op oppverlakkige eigenschappen, en dat is normaal, dat is de natuur, daar is niks mis mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')