Hallo, ik heb een onderwerp die ik hier graag wil bespreken, een vrij beladen onderwerp, en ook een taboe, dus ik weet bij voorbaat dat dit topic bij sommige mensen weerstand zal oproepen, en dat er mogelijk moeilijke emoties vrij gaan komen bij sommigen. Dat mag, maar ik wil bij deze dan ook oproepen om wel respectvol te blijven, en inhoudelijk te blijven. Ik respecteer jullie als zodanig dat ik denk dat dit mogelijk is.
Dan mijn onderwerp waar ik het over wil hebben: hoe ga je om met een partner die veel gewicht aankomt? Zelf vind ik lichamelijke gezondheid erg belangrijk en werk ik er ook hard aan om een lichaam te behouden die in zowel functie als uiterlijke presentatie er gezond uit ziet. Dus logischerwijs zoek ik dit ook in een partner. Nu wil het feit dat ik een ex heb gehad, die, toen we begonnen met daten, qua lichaamsgewicht in de gezonde range viel, zij het wel aan het rechtse uiteinde van deze range. Dit vond ik toen prima, ik vond haar een mooi lichaam hebben. Ze vertelde me dat ze vroeger dik was geweest, maar nu goed op haar gezondheid let met sporten en eten. Al met al prima, dacht ik. Echter, over een spanne van 3,5 jaar, was ze langzaam maar zeker een kilo of 23 aangekomen. Dit op een voor Nederlandse begrippen vrij korte lichaamslengte, en het feit dat ze bij het begin van daten al dichtbij maar nog net niet op overgewicht zat, maakte het dat ze inmiddels toch wel wat dikker was dan mijn persoonlijke smaak van wat ik mooi vind.
Eerste wuifde ik het weg als ze weer eens was aangekomen, dacht van, valt wel mee, en ze vind het belangrijk, dus ze zal het spoedig wel weer corrigeren. Maar dat gebeurde niet, al de gezonde gewoontes die ze me vertelde te hebben opgedaan, waren verdwenen, en de kilos slopen er langzaam bij. Tot ik op een gegeven moment merkte dat ik mijn zin in seks met haar ook begon te verliezen. Als ze dan een keer naakt uit de douche liep en op een semi grappige manier sensueel naar de kledingkast paradeerde, deed ik of ik het lekker vond, maar ik hoopte eigenlijk dat ze gewoon snel wat kleren aan deed. Uiteindelijk ging deze relatie over, ook om andere redenen die ik hier niet ga noemen, maar de constante stress over hoeveel ze nu weer was aangekomen, die vrat me uiteindelijk ook op.
Ik vind seksuele aantrekkingskracht belangrijk in een relatie, en het oog wil ook wat. Dat kan je oppervlakkig vinden, maar ik vind die mening zelf oppervlakkig, Nu zijn er natuurlijk voorbeelden te bedenken waarom iemand aankomt buiten diens schuld om, maar dat zijn uitzonderingssituaties, en die wil ik hier verder niet behandelen. Naast dat ik het dus visueel niet zo aantrekkelijk vind, was de manier waarop het gebeurde ook erg frustrerend, steeds klagen dat ze weer wat was bijgekomen, maar vervolgens gewoon verder gaan met aankomen zonder er wat aan te doen. Het schoot met ook in het verkeerde keelgat dat ze, voordat we een relatie hadden, voor al haar verschillende hook ups het schijnbaar wel belangrijk vond om er goed uit te zien, maar dat ze dat voor mij blijkbaar niet over had. De seks werd plichtmatig even een onderdeeltje die afgewerkt moest worden, omdat ik simpelweg gewoon niet zo geil van haar werd, klaarkomen lukte alleen door me de smakelijke vrouwen in te beelden waar ik me die week op had afgesjort.
Tegenwoordig ben ik er dus wel achter dat dit echt een dealbreaker voor mij is, ik wil me echt alleen nog aan iemand binden als ik zeker weet dat diegene lichamelijke gezondheid net zo belangrijk vind als ik, en ik met een gerust hard kan slapen dat er niet weer wat pondjes bij zijn gekomen, want dit was iets wat ik echt nooit meer in mijn leven hoop mee te maken
Ik wil met dit topic dan ook een discussie starten over dit onderwerp, en ook het onderwerp uit de taboesfeer halen, want er gaan te veel relaties naar de klote omdat dit nog altijd een onbespreekbaar onderwerp is. Als volwassen mensen zou je het gewoon hierover moeten kunnen hebben zonder dat alles ongelooflijk ingewikkeld wordt