Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask
quote:Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
Op zondag 23 februari 2003 19:21 schreef jasperious het volgende:
En niet te vergeten south of heaven.
Zeer goeie black/speed metal band
Gewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Op zondag 23 februari 2003 19:33 schreef Ultrawuft het volgende:
Slayer verdient wel een eigen topic jaGewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:32 schreef Dissection het volgende:[..]
Noem het maar eerder trash, want black is het natuurlijk niet
quote:Nou de solos zijn niet echt om geweldig te noemen vind ik
Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask
Mijn fav songs zijn nog steeds alle songs op reign in blood
Het afwisselen van de solo's tussen beide gitaristen is echt super, en ook het drumwerk is nl. niet mis
Het oude werk is lekker, maar ook het laatst uitgebracht materiaal. Toch knap dat ze hun eigen stijl houden, en dat al zolang.
Als ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.
quote:Hehe, die solo's vond ik juist het slechtste. Slayer solo's vind ik echt het beste voorbeeld van gepruts zonder gevoel. Het is echt gewoon een beetje ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer. Er zit echt totaal geen gevoeligheid of melodie in. Met die solo's hadden de mannen nog veel mooiere dingen kunnen doen.
De solo's zijn geweldig
Ik vind het trouwens nog knap van Slayer om na zoveel jaar, -en ze zijn inmiddels misschien al wel 40 ofzo- nog een hard album af te leveren. Ja, hard.
Veel geschreeuw, zware gitaren, nog een hoop uptempo nummers. Undisputed Attitude was trouwens mijn eerste Slayer cd
quote:Van een stel wel ja.
want de productie daarvan is zwaar waardeloos
quote:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
en ook het drumwerk is nl. niet mis
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-02-2003 09:17]
quote:Dat zeg ik.
en het past altijd perfect bij het nummer.
quote:
ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer
Het zijn geen traditionele metalsolo's te noemen.
En ow ja: Reign in Blood en South of Heaven zijn m'n favoriete albums. Hell Awaits vind ik ook goed, omdat het album zo anders is, langere nummers en zo. Ik heb ze eenmaal live gezien in Paradiso tijdens de undisputed tournee. Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb.
quote:Mwoa, dat valt ook wel weer tegen....
Op zondag 23 februari 2003 20:27 schreef Dissection het volgende:[..]
Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Live zijn ze daarentegn nog steeds enorm kontschoppend
Maar heeft iemand toendrtijd dat interviewtje gezien op TMF toen diablous net uitkwam,Damn die Paul Bostaph was niet echt aanwezig geloof ik .
Maar toch Slayer is naar mijn idee toch een van de belangrijke bands geweest voor het genre
quote:Euuhhm
Op maandag 24 februari 2003 09:41 schreef Ulx het volgende:
De solo's van een slayer nummer vallen imho onder het kopje: Jazz.
Persoonlijk vind ik dat hun solo's een pure vorm van aggressie zijn, zoals yoko al zei, perfect passende in hun songs. Op Seasons in the Abyss hoor je zelfs hier en daar een melodieus solootje van King. Grappig detail is dat in de media Hanneman als de melodie-man getypeerd wordt, terwijl ik hem live altijd zie scheuren cq. 'ik-kan-niet-van-mijn-tremelo-afbijven'...king daareentegen laat een goede techniek zien..
[Dit bericht is gewijzigd door DMM op 24-02-2003 12:19]
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:16 schreef Dissection het volgende:
Die solo's zijn geweldig man...misschien is het inderdaad wel enorm veel gepiel, maar als je toch eens kijkt wat voor een geluid eruit komt...en het past altijd perfect bij het nummer.
Je hebt gelijk dat het gepiel van Kerry King en Jef Hanneman goed bij het nummer passen. Maar als we het over goede solo's hebben dan luister ik liever naar Yngwie Johann Malmsteen.
Ik vind de Decade of Agression CD's van Slayer het beste klinken. Mijn favo's: War Ensemble, Angel Of Death en Chemical Warfare
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:18 schreef Doc het volgende:
Heb laatste tijd veel God Hates Us All gedraaid. Absoluut in de top vijf van Slayer albums (Reign en South de top twee; Hell, Show samen met God de rest van de top 5). Heb alle studio albums van ze: band waar ik de meeste CDs van heb. Heb ze nu 3 keer gezien.
Geniale band natuurlijk!
quote:Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Op maandag 24 februari 2003 09:11 schreef Yokozuna het volgende:Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber
En DAVE IS NU WEER TERUG BIJ SLAYER (voor onbepaalde tijd), dat wordt weer strak werk.
quote:Mee eens
Op maandag 3 maart 2003 18:59 schreef _Sly_ het volgende:[..]
Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |