abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2003 @ 19:12:36 #1
29429 Dissection
King of all kings
pi_8670779
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.

Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask

pi_8670924
En niet te vergeten south of heaven.
Zeer goeie black/speed metal band
  zondag 23 februari 2003 @ 19:32:35 #3
29429 Dissection
King of all kings
pi_8671125
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:21 schreef jasperious het volgende:
En niet te vergeten south of heaven.
Zeer goeie black/speed metal band
Noem het maar eerder trash/speed, want black is het natuurlijk niet
pi_8671139
Slayer verdient wel een eigen topic ja

Gewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.

zondag 23 februari 2003 @ 20:27:28 #5
29429 Dissection
King of all kings
pi_8672359
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:33 schreef Ultrawuft het volgende:
Slayer verdient wel een eigen topic ja

Gewoon een erg strakke band, alhoewel ik ze vroeger leuker vond.

Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Live zijn ze daarentegn nog steeds enorm kontschoppend
pi_8672434
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:32 schreef Dissection het volgende:

[..]

Noem het maar eerder trash, want black is het natuurlijk niet

It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_8672577
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:12 schreef Dissection het volgende:
Zo, ik zag dat er geen slayer topic meer te vinden was, dus bij deze maar.

Anywayz, slayer is 1 van de beste metalbands in de wereld!
De solo's zijn geweldig, de teksten zijn soms flink ziek en de muziek is lekker stamp-beuk werk.
Mijn favoriete songs: War Ensemble en Dead Skin Mask

Nou de solos zijn niet echt om geweldig te noemen vind ik
Maar voor de rest is de band echt top!
Lekker raggen!

Mijn fav songs zijn nog steeds alle songs op reign in blood

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_8674306
Superband heb ze vorig jaar voor het eerst live mogen aanschouwen op Graspop... heel erg vet.

Het afwisselen van de solo's tussen beide gitaristen is echt super, en ook het drumwerk is nl. niet mis

Het oude werk is lekker, maar ook het laatst uitgebracht materiaal. Toch knap dat ze hun eigen stijl houden, en dat al zolang.

pi_8674568
Decade of Aggression is zo vet... wat een goeie productie ook. Ik zou bijna zeggen: gooi al je ouwe Slayer cd's maar in de vuilnisbak, want de productie daarvan is zwaar waardeloos

Als ik een van die 2 CDs draai dan springen de vonken er bijna af, zo'n muur van geluid, vooral als de twee gitaristen tegen elkaar aan het spelen zijn tijdens de solo's.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 23 februari 2003 @ 23:35:07 #10
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8676398
Het is misschien merkwaardig voor een liefhebber van extreme metal, maar Slayer heb ik nooit zo aanbeden. Sure, goede platen enzo, maar persoonlijk reken ik Slayer niet tot mijn favoriete bands.
  maandag 24 februari 2003 @ 09:11:22 #11
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8679128
quote:
De solo's zijn geweldig
Hehe, die solo's vond ik juist het slechtste. Slayer solo's vind ik echt het beste voorbeeld van gepruts zonder gevoel. Het is echt gewoon een beetje ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer. Er zit echt totaal geen gevoeligheid of melodie in. Met die solo's hadden de mannen nog veel mooiere dingen kunnen doen.

Ik vind het trouwens nog knap van Slayer om na zoveel jaar, -en ze zijn inmiddels misschien al wel 40 ofzo- nog een hard album af te leveren. Ja, hard.

Veel geschreeuw, zware gitaren, nog een hoop uptempo nummers. Undisputed Attitude was trouwens mijn eerste Slayer cd

quote:
want de productie daarvan is zwaar waardeloos
Van een stel wel ja.
quote:
en ook het drumwerk is nl. niet mis
Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber En DAVE IS NU WEER TERUG BIJ SLAYER (voor onbepaalde tijd), dat wordt weer strak werk.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-02-2003 09:17]

maandag 24 februari 2003 @ 09:16:55 #12
29429 Dissection
King of all kings
pi_8679204
Die solo's zijn geweldig man...misschien is het inderdaad wel enorm veel gepiel, maar als je toch eens kijkt wat voor een geluid eruit komt...en het past altijd perfect bij het nummer.
  maandag 24 februari 2003 @ 09:17:39 #13
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8679210
quote:
en het past altijd perfect bij het nummer.
Dat zeg ik.
quote:
ondersteuning van het chaotische/agressieve karakter van een nummer
  Overall beste user 2022 maandag 24 februari 2003 @ 09:41:06 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8679461
De solo's van een slayer nummer vallen imho onder het kopje: Jazz.

Het zijn geen traditionele metalsolo's te noemen.

En ow ja: Reign in Blood en South of Heaven zijn m'n favoriete albums. Hell Awaits vind ik ook goed, omdat het album zo anders is, langere nummers en zo. Ik heb ze eenmaal live gezien in Paradiso tijdens de undisputed tournee. Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_8679756
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:27 schreef Dissection het volgende:

[..]

Topic is ook eigenlijk gemaakt voor de oude albums, want Undisputeed Attitude was superbagger.
Live zijn ze daarentegn nog steeds enorm kontschoppend

Mwoa, dat valt ook wel weer tegen....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 24 februari 2003 @ 10:06:57 #16
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8679772
Ik heb hier Divine Intervention en Diablous In Musica in me cd kast.
Vind ik toch de betere werken van de band en off course Reign In Blood maar die moet ik nog ergens zien te halen

Maar heeft iemand toendrtijd dat interviewtje gezien op TMF toen diablous net uitkwam,Damn die Paul Bostaph was niet echt aanwezig geloof ik .

Maar toch Slayer is naar mijn idee toch een van de belangrijke bands geweest voor het genre

Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  maandag 24 februari 2003 @ 12:13:05 #17
37547 DMM
Is dat zo ?
pi_8682120
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:41 schreef Ulx het volgende:
De solo's van een slayer nummer vallen imho onder het kopje: Jazz.
Euuhhm Jazz ? De heren hanneman/king nemen inderdaad veel vrijheid in hun structuren, maar ik hoor er zelf eigenlijk geen jazz/fusion in terug. Misschien kun je dat eens uitleggen ?

Persoonlijk vind ik dat hun solo's een pure vorm van aggressie zijn, zoals yoko al zei, perfect passende in hun songs. Op Seasons in the Abyss hoor je zelfs hier en daar een melodieus solootje van King. Grappig detail is dat in de media Hanneman als de melodie-man getypeerd wordt, terwijl ik hem live altijd zie scheuren cq. 'ik-kan-niet-van-mijn-tremelo-afbijven'...king daareentegen laat een goede techniek zien..

[Dit bericht is gewijzigd door DMM op 24-02-2003 12:19]

beauty is in the eye of the beerholder
pi_8682295
Slayer is mijn all time favoriet, samen met Metallica. Ik heb de zegening gehad om ze nu 5 x te hebben mogen aanschouwen, 5 x superkick .
Ik las hier iets over de productie van decade of aggression, die vind ik nou niet echt geweldig. De gitaren klinken er super op, alleen vind ik de drums niet goed in de mix staan om dat live gevoel te creeren, daarvoor zit er te wenig bassdrum in. Maar wel een gaaf album idd.
Favo nummers zijn Angel of Death (van wie niet ), raining blood en War Ensemble. En sinds kort kan ik Disciple nu al tot een van de gavere nummers van Slayer rekenen.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_8687421
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:16 schreef Dissection het volgende:
Die solo's zijn geweldig man...misschien is het inderdaad wel enorm veel gepiel, maar als je toch eens kijkt wat voor een geluid eruit komt...en het past altijd perfect bij het nummer.

Je hebt gelijk dat het gepiel van Kerry King en Jef Hanneman goed bij het nummer passen. Maar als we het over goede solo's hebben dan luister ik liever naar Yngwie Johann Malmsteen.

Ik vind de Decade of Agression CD's van Slayer het beste klinken. Mijn favo's: War Ensemble, Angel Of Death en Chemical Warfare

salva cum reverentia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2003 @ 16:18:28 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_8814408
Heb laatste tijd veel God Hates Us All gedraaid. Absoluut in de top vijf van Slayer albums (Reign en South de top twee; Hell, Show samen met God de rest van de top 5). Heb alle studio albums van ze: band waar ik de meeste CDs van heb. Heb ze nu 3 keer gezien.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_8837839
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:18 schreef Doc het volgende:
Heb laatste tijd veel God Hates Us All gedraaid. Absoluut in de top vijf van Slayer albums (Reign en South de top twee; Hell, Show samen met God de rest van de top 5). Heb alle studio albums van ze: band waar ik de meeste CDs van heb. Heb ze nu 3 keer gezien.
Waaronder éénmaal met mij! (*auw auw auw, blauwe plekken!*)
Heb ze eveneens 3 keer gezien volgens mij, een keer bij het onvergetelijke clash of the titans, waar ze vóór megadeth speelden, VERGISSING!!! Driekwart van de zaal verliet tijdens megadeth

Geniale band natuurlijk!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8837862
Kerry is de King, En ik blijf het supervette tattoos vinden in zijn nek..
  maandag 3 maart 2003 @ 17:35:40 #23
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8838340
Hell Awaits is voor mij het beste album.
Dan Reign In Blood en Show No Mercy.
Alles na south Of Heaven is kut.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_8839601
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:11 schreef Yokozuna het volgende:

Dave Lombardo zat toen weer achter de kit. Je wilt Paul Bostaph geen snelle dubbelbass(rolls) horen maken live, dat klinkt als blubber En DAVE IS NU WEER TERUG BIJ SLAYER (voor onbepaalde tijd), dat wordt weer strak werk.

Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 15:32:51 #25
37547 DMM
Is dat zo ?
pi_8860496
quote:
Op maandag 3 maart 2003 18:59 schreef _Sly_ het volgende:

[..]

Ik vind dat wel mee vallen. Paul Bostaph kan echt wel goed drummen hoor (tenminste de keren dat ik hem live heb gezien). Misschien heb je hem een keer op een slechte dag gezien?

Mee eens Toen hij nog in forbidden zat (bay area thrash band), liet hij ook geniaal drumwerk horen, vooral zijn cymbal/hi-hat werk in combinatie met bassdrums. Twisted into form = aanrader
beauty is in the eye of the beerholder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')