https://www.nporadio1.nl/(...)-ik-beveiligd-wordenquote:Presentator Arjen Lubach, bekend van het RTL 4-programma waarin hij op satirische wijze het nieuws bespreekt, maakt geen kwetsende grappen over de islam.
In De Ongelooflijke Podcast vertelt hij waarom: "Als ik een aflevering lang Mohammed-cartoons laat zien, moet ik verhuizen en moeten er de rest van mijn leven politieagenten om me heen wonen. Dat heb ik er niet voor over."
Lubach snapt dat hij 'laf' genoemd kan worden, maar hij denkt dat iedereen zo reageert. "Zelfs de meest stoere mensen die op Twitter zeggen ‘en de Islam dan?’, zijn anoniem en hebben geen profielfoto. En de dappere die het wel doen – bijvoorbeeld Theo van Gogh – die worden ook nog eens vermoord. Je kunt me niet kwalijk nemen dat ik van mijn familie houdt en mijn kinderen wil beschermen."
De humorist ziet wel het nut van het bespotten van religie. Hij zou graag zien dat alle religies, ook de islam, voor gek kunnen worden gezet. Voor het argument dat je dan iets 'heiligs' beledigt voor mensen, is hij niet gevoelig: "Dan geef je een bepaalde definitie aan heiligheid, alsof daar een absolute waardigheid aanzit. Dan kan ik zeggen dat de Albert Heijn voor mij heilig is, en dan mogen mensen er geen grappen meer over maken."
@thedeedster heeft eenvoudigweg gelijk, snikkel is een synoniem voor penis, en de voorhuid is een integraal onderdeel van de penis. Een verwerpelijke traditie, met uitzondering van medische noodzakelijkheid.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:
Hebben ze ook niet. Ze hebben slechts de voorhuid er af geknipt.
Afgekeken van de joden.
Mijn God draagt op om de kleine teen van mijn kinderen te verwijderen, maar daar is helaasch weinig begrip voorquote:Op zaterdag 6 september 2025 23:18 schreef highender het volgende:
[..]
@:thedeedster heeft eenvoudigweg gelijk, snikkel is een synoniem voor penis, en de voorhuid is een integraal onderdeel van de penis. Een verwerpelijke traditie, met uitzondering van medische noodzakelijkheid.
Echt niet. De voorhuid is absoluut niet relevant voor de voortplanting, deze dient slechts om de eikel te beschermen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:18 schreef highender het volgende:
[..]
@:thedeedster heeft eenvoudigweg gelijk, snikkel is een synoniem voor penis, en de voorhuid is een integraal onderdeel van de penis. Een verwerpelijke traditie, met uitzondering van medische noodzakelijkheid.
Misschien proberen te integreren in het moslimgeloof. Dan is alle kritiek erop zo vervaagd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mijn God draagt op om de kleine teen van mijn kinderen te verwijderen, maar daar is helaasch weinig begrip voor
Jouw reactie is absoluut niet relevant, lees eerst voordat je reageert.quote:Op zondag 7 september 2025 02:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Echt niet. De voorhuid is absoluut niet relevant voor de voortplanting, deze dient slechts om de eikel te beschermen.
Wat is je punt. Ik lees altijd eerst voor ik reageer.quote:Op zondag 7 september 2025 03:17 schreef highender het volgende:
[..]
Jouw reactie is absoluut niet relevant, lees eerst voordat je reageert.
Hiddendoe in NWS / Lubach: geen grappen over Islam
Let maar op wat je zegt want tegenwoordig heb je hier gelijk een ban te pakkenquote:Op zondag 7 september 2025 13:15 schreef Apotheose het volgende:
tsjonge jonge, niet best dit. Vieze kutmoslims. Lekker terug naar je eigen zandbakLaten we hier asjeblieft vrijheid van meningsuiting en vrijheid van grappen houden. Echt, gore lui ook met hun grote bek altijd. Tuig.
Besnijdenis dient ertoe om seks zoveel mogelijk tot voortplanting te reduceren, het libido moet en zal omgezet worden in het baren van zoveel mogelijk strijders.quote:Op zondag 7 september 2025 02:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Echt niet. De voorhuid is absoluut niet relevant voor de voortplanting, deze dient slechts om de eikel te beschermen.
ik wacht het rustig af.quote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Let maar op wat je zegt want tegenwoordig heb je hier gelijk een ban te pakken
Dat is niet waar.quote:Op zondag 7 september 2025 03:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is je punt. Ik lees altijd eerst voor ik reageer.
En mijn reactie in deze is absoluut relevant.
https://bijbel.eo.nl/bijb(...)dse-jongens-besnedenquote:Op zondag 7 september 2025 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Besnijdenis dient ertoe om seks zoveel mogelijk tot voortplanting te reduceren, het libido moet en zal omgezet worden in het baren van zoveel mogelijk strijders.
quote:Op zondag 7 september 2025 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Neem alleen dat topic van de week over ene Frank Rijkaard die de nieuwe minister werd.
Jij reageerde puur na het lezen van alleen de TT.
Want als je het artikel gelezen had vóórdat je reageerde, had je in de 2e regel kunnen lezen dat het niet om de voetballer ging.
Ergo, je leest dus niet altijd eerst iets voor je reageert...
Die is me hier al vaak ontnomenquote:Op zondag 7 september 2025 14:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik wacht het rustig af.Weet je ook meteen hoe Fok denkt over vrijheid van meningsuiting.
Die regels verschillen per mod dan. Geselecteerd op ruggengraat.quote:Op zondag 7 september 2025 16:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Fok is geen democratie, hé? Hier gelden bepaalde regels.
De mannen die schelden mogen best voorgoed zwijgen, geeft tenminste rust in het hoofd bij normale mensen.quote:Op zondag 7 september 2025 13:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Let maar op wat je zegt want tegenwoordig heb je hier gelijk een ban te pakken
Hij is als links georiënteerde grappenmaker de ontkenningsfase voorbij van de pijnlijke waarheid van het gewelddadig karakter van de islam.quote:Op zondag 7 september 2025 16:22 schreef MisterFox het volgende:
Op zich hoop ik dat deze uitspraak ook bijdraagt aan het negatieve beeld over de islam. Alle beetjes helpen en ook dit is al redelijk dapper van Lubach
We zijn compleet gedesensitiseerd als het aankomt op het gevaar van de Islam. Als er een meisje wordt vermoord dan wordt er wel in elke talkshow gesproken over het 'gevaar van de witte Nederlandse man', maar als er karrenvrachten aan vrouwenhatende moslims worden geïmporteerd dan zwijgen diezelfde mensen in alle toonaarden.quote:Op zondag 7 september 2025 17:03 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Hij is als links georiënteerde grappenmaker de ontkenningsfase voorbij van de pijnlijke waarheid van het gewelddadig karakter van de islam.
Hij zegt openlijk dat grapjes maken over de islam je een kop kleiner kan maken en geeft daarmee toe dat de islam een gewelddadig geloof is.
Voor een grappenmaker in dienst bij de vpro is dat bijzonder en vind ik dat dapper maar ook sneu tegelijkertijd. Sneu omdat ze wel vol op het orgel tegen de islam kritische PVV gaan.
In plaats daarvan zouden ze Geert de hand boven het hoofd moeten houden.
Hier wonen gewoon teveel mannen met het een of andere geloof, die de plannen niet steunen van maatregelen, waardoor vrouwen zichzelf beter zouden kunnen verdedigen tegen de mannen die vrouwen haten.quote:Op zondag 7 september 2025 17:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
We zijn compleet gedesensitiseerd als het aankomt op het gevaar van de Islam. Als er een meisje wordt vermoord dan wordt er wel in elke talkshow gesproken over het 'gevaar van de witte Nederlandse man', maar als er karrenvrachten aan vrouwenhatende moslims worden geïmporteerd dan zwijgen diezelfde mensen in alle toonaarden.
Bijzonder. Maar goed, zelf weten. De rekening voor deze (foutieve) manier van denken volgt vanzelf.
Er is ook geen probleem, want wat BSB doet, is op geen enkele wijze vergelijkbaar met wat bij moslims wordt gedaan. En zelfs áls BSB je zou beledigen, niet eens met wat heilig of dierbaar is voor jou, dan zou een moderator zijn post verwijderen en hem een note geven, of misschien zelfs laten bannen. En terecht. Dit verschil heb ik je meerdere keren uitgelegd. Negeren doen veel mensen, ook moslims, maar je zal, wanneer je ‘publiekelijk’ grote groepen mensen beledigt (en dat herhaaldelijk), altijd individuen vinden die wel tot geweld neigen. Dat is het risico. Dat zie je niet alleen bij moslims, dat is in het algemeen zo. Als je pist op het graf van iemands moeder en je nodigt daarbij de media uit, en je doet het niet één keer, maar herhaaldelijk, dan vergroot je alleen de kans dat iemand in de familie het opmerkt die je daarmee triggert en die tot geweld overgaat. Dat is karma, dat is hoe het universum werkt. M.a.w. behandel elkaar met fatsoen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem. Ik voel nu ook geen neiging tot geweld. Ik negeer em verder.
Precies wat moslims w.m.b. ook zouden moeten doen als ze menen dat iemand "hun religie beledigt".
Slechte vergelijking dus.
En die opmerking over kafirs was cynisch bedoeld. Ik had gehoopt dat mensen dat zouden begrijpen. Ook een slechte vergelijking, dus.
Hele hoop blalba wat neerkomt op: geen grappen maken over religie, svp.quote:Op zondag 7 september 2025 18:36 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem, want wat BSB doet, is op geen enkele wijze vergelijkbaar met wat bij moslims wordt gedaan. En zelfs áls BSB je zou beledigen, niet eens met wat heilig of dierbaar is voor jou, dan zou een moderator zijn post verwijderen en hem een note geven, of misschien zelfs laten bannen. En terecht. Dit verschil heb ik je meerdere keren uitgelegd. Negeren doen veel mensen, ook moslims, maar je zal, wanneer je ‘publiekelijk’ grote groepen mensen beledigt (en dat herhaaldelijk), altijd individuen vinden die wel tot geweld neigen. Dat is het risico. Dat zie je niet alleen bij moslims, dat is in het algemeen zo. Als je pist op het graf van iemands moeder en je nodigt daarbij de media uit, en je doet het niet één keer, maar herhaaldelijk, dan vergroot je alleen de kans dat iemand in de familie het opmerkt die je daarmee triggert en die tot geweld overgaat. Dat is karma, dat is hoe het universum werkt. M.a.w. behandel elkaar met fatsoen.
Iedereen die de leiding wil over een land, moet tegen de door het kleinere en zwakkere geslacht fatsoenlijk geuite kritiek kunnen en zijn onderdanen in bedwang kunnen houden. Toch?quote:Op zondag 7 september 2025 18:36 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem, want wat BSB doet, is op geen enkele wijze vergelijkbaar met wat bij moslims wordt gedaan. En zelfs áls BSB je zou beledigen, niet eens met wat heilig of dierbaar is voor jou, dan zou een moderator zijn post verwijderen en hem een note geven, of misschien zelfs laten bannen. En terecht. Dit verschil heb ik je meerdere keren uitgelegd. Negeren doen veel mensen, ook moslims, maar je zal, wanneer je ‘publiekelijk’ grote groepen mensen beledigt (en dat herhaaldelijk), altijd individuen vinden die wel tot geweld neigen. Dat is het risico. Dat zie je niet alleen bij moslims, dat is in het algemeen zo. Als je pist op het graf van iemands moeder en je nodigt daarbij de media uit, en je doet het niet één keer, maar herhaaldelijk, dan vergroot je alleen de kans dat iemand in de familie het opmerkt die je daarmee triggert en die tot geweld overgaat. Dat is karma, dat is hoe het universum werkt. M.a.w. behandel elkaar met fatsoen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |