abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2025 @ 09:19:35 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218701083
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 09:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Als blijkt dat er een melding is gedaan van iemand kaal met een blauwe jas en ze schieten de verkeerde neer komt daar ook genoeg ophef over. Als die gene op de politie heeft lopen schieten op de politie en de politie schiet dan vind niemand dat raar, behalve misschien de familie die zegt dat het een lieve jongen was. Ze schieten toch ook niet vanuit het niks zonder directe dreiging drugshandelaren op straat neer daar in de VS?

Je schiet nu 11 mensen het leven uit zonder dat duidelijk of die 11 mensen inderdaad allemaal schuldig zijn. Wat als ze het te doen was om 2 drugscriminelen op die boot, is de dood van de rest dan gewoon "jammer"?
Ook al zouden het 11 drugscriminelen zijn, dan nog mag je die niet zomaar standrechtelijk executeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218702030
Opvallend wel dat onschuldig totdat het tegendeel bewezen is het raam uitgaat hier voor sommigen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218702069
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 07:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het komt geregeld voor dat bijvoorbeeld de politie iemand neerschiet, jammeren we dan ook over dat het individu in kwestie persoon geen proces heeft gehad? Nee, dan zijn we blij dat de politie adequaat op heeft getreden.

Als de politie bedreigd wordt ja, onze politie schiet niet zomaar op een willekeurige Duitse huurauto omdat zijn meerderen zeggen dat daar wel 11 criminelen in zitten. :')
pi_218702344
Alsof je met 11 man drugs gaat smokkelen in zo een bootje :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218702707
quote:
15s.gif Op zondag 7 september 2025 10:33 schreef Barbusse het volgende:
Opvallend wel dat onschuldig totdat het tegendeel bewezen is het raam uitgaat hier voor sommigen.
Ik vind het persoonlijk een hele rare discussie geworden…
pi_218702734
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:11 schreef raptorix het volgende:
Alsof je met 11 man drugs gaat smokkelen in zo een bootje :')
inderdaad, om dat bootje te besturen zijn 2, hooguit 3 man nodig en het is bekend dat zulke smokkelaars optimaal gebruik maken van de laadcapaciteit van de boot en dan ga je niet plots 8,9 man 'extra' meenemen die je niet nodig hebt.

Wat waarschijnlijker is, is dat het hier om mensensmokkelaars gaat.... misschien ook een strafbare activiteit die bepaalde groepen graag willen tegengaan, maar het is nog wel een stuk twijfelachtiger of het een goed idee is om mensensmokkel en illegale immigratie moet willen tegengaan door welbewust mensen die dat pogen dood te gaan schieten...

Dat klinkt als het 'Schießbefehl' dat oost-duitse grensbewakers hadden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schie%C3%9Fbefehl
(en waarvoor veel oostduitse grensbewakers én politici na de duitse eenwording tot gevangenisstraffen veroordeeeld werden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218702763
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
inderdaad, om dat bootje te besturen zijn 2, hooguit 3 man nodig en het is bekend dat zulke smokkelaars optimaal gebruik maken van de laadcapaciteit van de boot en dan ga je niet plots 8,9 man 'extra' meenemen die je niet nodig hebt.

Wat waarschijnlijker is, is dat het hier om mensensmokkelaars gaat.... misschien ook een strafbare activiteit die bepaalde groepen graag willen tegengaan, maar het is nog wel een stuk twijfelachtiger of het een goed idee is om mensensmokkel en illegale immigratie moet willen tegengaan door welbewust mensen die dat pogen dood te gaan schieten...

Dat klinkt als het 'Schießbefehl' dat oost-duitse grensbewakers hadden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schie%C3%9Fbefehl
(en waarvoor veel oostduitse grensbewakers én politici na de duitse eenwording tot gevangenisstraffen veroordeeeld werden)
Waarom kunnen ze niet gewoon een stukje aan varen zijn, gewoon om te varen? het is een oprechte vraag. Zijn er goede redenen om aan te nemen dat ze op zijn minst 'iets' deden wat dubieus is?
pi_218702778
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom kunnen ze niet gewoon een stukje aan varen zijn, gewoon om te varen? het is een oprechte vraag. Zijn er goede redenen om aan te nemen dat ze op zijn minst 'iets' deden wat dubieus is?
We hebben de Amerikaanse overheid maar op hun blauwe ogen te geloven...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218702785
Zuid Amerika :')
pi_218702853
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]
We hebben de Amerikaanse overheid maar op hun blauwe ogen te geloven...
Het maakt ook weinig uit he. Bovendien is het niet nieuw.
pi_218703908
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook twee dingen tegelijkertijd doen. Dus zowel drugs als mensen smokkelen.

Maar goed, wellicht zat er iemand aan boord waar ze vanaf wilden. Het is niet alsof overheden graag volledig open zijn over alles wat ze doen. Probeer maar eens openbaarheid van bestuur in Nederland voor elkaar te krijgen over simpele onderwerpen...
pi_218703948
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 09:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als ze daadwerkelijk een bedreiging waren voor die agenten niet nee. Maar als ze dat niet zijn, dan komt daar best gezeik van. Als de slachtoffers niet blank zijn zelfs best veel. Tot aan mondiale ophef, waarbij zelfs tijdens een pandemie het zogenaamde gevaar voor de volksgezondheid ineens niet meer van belang is.
Dit soort raciaal essentialistisch denken is dan ook belangrijk om niet aan mee te doen. Huidskleur speelt hier geen rol
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Totaal onverwacht dat jij aan de kant van moordenaars zou staan.
Ik ben juist tegen zulke praktijken, ook dat zien we namelijk in de drugswereld geregeld terug: afrekeningen of afpersingen om hele brute manieren. Daarom is het zo fijn dat een overheid, met geweldsmonopolie vroegtijdig zulke individuen arresteert of elimineert. Dit is ook de taak van een overheid, bijvoorbeeld via politie of speciale eenheden.

Jij wekt de indruk deze relatie te willen omdraaien en doen alsof de overheden en handhavers de 'bad guys' zijn en deze drugscriminelen de 'good guys' die met rust gelaten dienen te worden. Hier houdt je alleen maar jezelf mee voor de gek.

Het past in lijn met het niet willen inzien dat een samenleving steunen waar de drang voor terreur breed wordt gedragen niet goed is om te doen, toch doe jij het terwijl je claimt dat de kant die het terreur probeert te elimineren de 'bad guys' zijn. Je maakt hier eenzelfde soort fout.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 09:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Als blijkt dat er een melding is gedaan van iemand kaal met een blauwe jas en ze schieten de verkeerde neer komt daar ook genoeg ophef over. Als die gene op de politie heeft lopen schieten op de politie en de politie schiet dan vind niemand dat raar, behalve misschien de familie die zegt dat het een lieve jongen was. Ze schieten toch ook niet vanuit het niks zonder directe dreiging drugshandelaren op straat neer daar in de VS?

Je schiet nu 11 mensen het leven uit zonder dat duidelijk of die 11 mensen inderdaad allemaal schuldig zijn. Wat als ze het te doen was om 2 drugscriminelen op die boot, is de dood van de rest dan gewoon "jammer"?
Die er in zoveel gevallen niet. Polite schiet meer dan eens op iemand die bijvoorbeeld vlucht of zich op een agressieve manier verzet tegen arrestatie, helemaal in de VS zijn ze daar erg makkelijk in.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218703973
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort raciaal essentialistisch denken is dan ook belangrijk om niet aan mee te doen. Huidskleur speelt hier geen rol

Uit onderzoek blijkt dat huidskleur een hele grote rol speelt bij media aandacht. Als je als ongewapende blanke man of vrouw wordt neergeschoten door de politie krijgt dat veel minder vaak de aandacht (een van de redenen dat mensen denken dat het zelden blanken overkomt, terwijl ze de grootste groep zijn).

Hoe dan ook: het vergelijk met politiegeweld is volstrekt onzinnig.
pi_218706498
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ik ben juist tegen zulke praktijken, ook dat zien we namelijk in de drugswereld geregeld terug: afrekeningen of afpersingen om hele brute manieren. Daarom is het zo fijn dat een overheid, met geweldsmonopolie vroegtijdig zulke individuen arresteert of elimineert. Dit is ook de taak van een overheid, bijvoorbeeld via politie of speciale eenheden.

Jij wekt de indruk deze relatie te willen omdraaien en doen alsof de overheden en handhavers de 'bad guys' zijn en deze drugscriminelen de 'good guys' die met rust gelaten dienen te worden. Hier houdt je alleen maar jezelf mee voor de gek.

Het past in lijn met het niet willen inzien dat een samenleving steunen waar de drang voor terreur breed wordt gedragen niet goed is om te doen, toch doe jij het terwijl je claimt dat de kant die het terreur probeert te elimineren de 'bad guys' zijn. Je maakt hier eenzelfde soort fout.
[..]
Die er in zoveel gevallen niet. Polite schiet meer dan eens op iemand die bijvoorbeeld vlucht of zich op een agressieve manier verzet tegen arrestatie, helemaal in de VS zijn ze daar erg makkelijk in.
Het lijkt erop dat je een sterke mening hebt over het handelen van overheden in de strijd tegen misdaad, en ik begrijp dat je het gevoel hebt dat ik de rollen van "goed" en "fout" zou willen omdraaien. Dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest, en ik wil graag verduidelijken wat ik bedoel.

Het idee van een overheid die geweldsmonopolie heeft en drugscriminelen aanpakt, is zeker een belangrijk onderdeel van hoe we criminaliteit bestrijden. Ik ben het met je eens dat de rol van de overheid is om burgers te beschermen en gevaarlijke individuen of groepen aan te pakken. De realiteit van de drugshandel, met de gewelddadige afrekeningen en afpersingen die vaak plaatsvinden, maakt dat dit soort praktijken schadelijk is voor zowel individuen als voor de samenleving als geheel.

Waar ik wel voor wil pleiten, is dat het belangrijk is om het grotere plaatje te blijven zien. Dat betekent niet dat ik de misdadigers steun of goedpraat, maar wel dat er altijd ruimte moet zijn voor nuance. Bijvoorbeeld, als een overheid mensen aanpakt op een manier die buiten proportie is of fundamentele rechten schendt, kan dat juist weer leiden tot meer onrust of zelfs versterken van de onderliggende problemen. De uitdaging is om een balans te vinden tussen hard optreden tegen misdaad en het waarborgen van de rechtsstaat en mensenrechten.

Ik ben het volledig met je eens dat terreur of criminaliteit in welke vorm dan ook bestreden moet worden, maar het is ook van belang dat we bij het bestrijden van criminaliteit de principes van recht en gerechtigheid niet uit het oog verliezen. Misschien komt het over dat ik de overheid of handhavers niet ondersteun, maar ik pleit eigenlijk voor een zorgvuldige benadering van hoe we met deze kwesties omgaan.
pi_218711256
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat je een sterke mening hebt over het handelen van overheden in de strijd tegen misdaad, en ik begrijp dat je het gevoel hebt dat ik de rollen van "goed" en "fout" zou willen omdraaien. Dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest, en ik wil graag verduidelijken wat ik bedoel.

Het idee van een overheid die geweldsmonopolie heeft en drugscriminelen aanpakt, is zeker een belangrijk onderdeel van hoe we criminaliteit bestrijden. Ik ben het met je eens dat de rol van de overheid is om burgers te beschermen en gevaarlijke individuen of groepen aan te pakken. De realiteit van de drugshandel, met de gewelddadige afrekeningen en afpersingen die vaak plaatsvinden, maakt dat dit soort praktijken schadelijk is voor zowel individuen als voor de samenleving als geheel.

Waar ik wel voor wil pleiten, is dat het belangrijk is om het grotere plaatje te blijven zien. Dat betekent niet dat ik de misdadigers steun of goedpraat, maar wel dat er altijd ruimte moet zijn voor nuance. Bijvoorbeeld, als een overheid mensen aanpakt op een manier die buiten proportie is of fundamentele rechten schendt, kan dat juist weer leiden tot meer onrust of zelfs versterken van de onderliggende problemen. De uitdaging is om een balans te vinden tussen hard optreden tegen misdaad en het waarborgen van de rechtsstaat en mensenrechten.

Ik ben het volledig met je eens dat terreur of criminaliteit in welke vorm dan ook bestreden moet worden, maar het is ook van belang dat we bij het bestrijden van criminaliteit de principes van recht en gerechtigheid niet uit het oog verliezen. Misschien komt het over dat ik de overheid of handhavers niet ondersteun, maar ik pleit eigenlijk voor een zorgvuldige benadering van hoe we met deze kwesties omgaan.
Deze reactie wekt de indruk alsof het rechtstreeks uit AI komt.

Hoe dan ook, het argument van 'recht' gaat dus simpelweg niet in alle confrontaties op. Niemand stelt dus ook daartegen te zijn, alleen in de praktijk werkt het lang niet altijd op die manier, anders zou elke crimineel wel netjes gearresteerd worden en over worden geleverd aan rechtbank. De realiteit is echter dat in genoeg situaties (zeker buiten West-Europa) een confrontatie tussen criminelen en handhavers (politie, speciale eenheden of zelfs het leger) een dodelijke afloop kent.

Nu gaat het de meeste ook niet om de afloop van deze situatie, immers dan zou men in de bres aan het springen zijn voor drugscriminelen die Joost mag het weten wat allemaal op hun kerfstok hebben, maar men ziet een kans schoon om hun gram weer eens te halen jegens Trump.

Zo zagen we ook dat toen Trump een muur wilde ging bouwen dit tot hysterische reacties wist te leiden, toen Biden een paar jaar later besloot die beleid voort te zetten om te enorme influx van migranten af te stoppen kraaide er geen haan meer naar.

Het gaat er niet om wat er gebeurt, maar wie het doet. En dit wordt vooral zo beleefd door adepten van de Democraten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218711265
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 06:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze reactie wekt de indruk alsof het rechtstreeks uit AI komt.

Hoe dan ook, het argument van 'recht' gaat dus simpelweg niet in alle confrontaties op. Niemand stelt dus ook daartegen te zijn, alleen in de praktijk werkt het lang niet altijd op die manier, anders zou elke crimineel wel netjes gearresteerd worden en over worden geleverd aan rechtbank. De realiteit is echter dat in genoeg situaties (zeker buiten West-Europa) een confrontatie tussen criminelen en handhavers (politie, speciale eenheden of zelfs het leger) een dodelijke afloop kent.

Nu gaat het de meeste ook niet om de afloop van deze situatie, immers dan zou men in de bres aan het springen zijn voor drugscriminelen die Joost mag het weten wat allemaal op hun kerfstok hebben, maar men ziet een kans schoon om hun gram weer eens te halen jegens Trump.

Zo zagen we ook dat toen Trump een muur wilde ging bouwen dit tot hysterische reacties wist te leiden, toen Biden een paar jaar later besloot die beleid voort te zetten om te enorme influx van migranten af te stoppen kraaide er geen haan meer naar.

Het gaat er niet om wat er gebeurt, maar wie het doet. En dit wordt vooral zo beleefd door adepten van de Democraten.
Jij typt die boekwerken aan ranzige onzin zelf?
pi_218711275
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 06:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij typt die boekwerken aan ranzige onzin zelf?
Inderdaad, ik typ al mijn bijdrages zelf. Dat deed ook al voordat AI populair was. Ik kan namelijk prima tot goed onderbouwde posts. Dat maken mij bijdrages dan ook van een andere aard dan die van jou, wat vaak oneliners betreft, aanvallen op de man of het verspreiden van misinformatie.
pi_218711280
Hilarisch de rechts conservatieve projectie omdat het trump is zouden mensen ageren tegen deze grove overtreding in internationale wateren. _O-

Nee het is omdat een (voormalig) westers land zich op dit moment met zulke bizarre acties net zo gedraagt als een Rusland of china. Bananenrepublieken met grove mensenrechtenschendingen waar de VS onder trump ook deel van uit aan het maken is.
pi_218711296
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:01 schreef Basp1 het volgende:
Hilarisch de rechts conservatieve projectie omdat het trump is zouden mensen ageren tegen deze grove overtreding in internationale wateren. _O-

Nee het is omdat een (voormalig) westers land zich op dit moment met zulke bizarre acties net zo gedraagt als een Rusland of china. Bananenrepublieken met grove mensenrechtenschendingen waar de VS onder trump ook deel van uit aan het maken is.
Hetzelfde type mens zwijgt structureel over alle mensenrechtenschendingen die op systematische wijze worden gepleegd door niet-Westerse landen (en dat zijn er nogal wat).

Kortom, het zou erg raar zijn dat men zich hier dan nu zeer selectief ineens druk over gaat maken aan de hand van een vermeende zorg over 'mensenrechten' als die elders ter wereld structureel worden geschonden, waar men niet naar omkijkt.

Alhoewel, we zien deze selectieve verontwaardiging ook mbt de situatie in het Midden-Oosten. Wellicht dat er dan ook hier anti-Westerse sentimenten een rol spelen?
pi_218711307
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:01 schreef Basp1 het volgende:

Dit gaat zelfs een paar stappen verder dan China. Die rammen boten met andere boten. Dit is gewoon moord vanuit de lucht.
pi_218711311
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, ik typ al mijn bijdrages zelf. Dat deed ook al voordat AI populair was. Ik kan namelijk prima tot goed onderbouwde posts. Dat maken mij bijdrages dan ook van een andere aard dan die van jou, wat vaak oneliners betreft, aanvallen op de man of het verspreiden van misinformatie.
Dat maakt het alleen maar triester.
pi_218711318
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 07:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hetzelfde type mens zwijgt structureel over alle mensenrechtenschendingen die op systematische wijze worden gepleegd door niet-Westerse landen, dus dit lijkt erg onwaarschijnlijk om dan nu ineens deze aantijging uit de kast te trekken en je daar selectief druk over te maken. Alhoewel, we zien deze selectieve verontwaardiging ook mbt de situatie in het Midden-Oosten. Wellicht dat er dan ook hier anti-Westerse sentimenten een rol spelen?
Is dit nu weer een van je zogenaamde onderbouwde posts? Ik lees onderbuik gelul zonder verfieerbare feiten. :')

Alleen al hoe jij hier vaak ageert tegen een organisatie als amnesty die wel degelijk aandacht schenkt over al die hellholes met mensenrechten schendingen geeft aan dat jij op dit moment degene bent die selectief argumenten aan het verzinnen is die verfieerbaar niet kloppen.
pi_218711339
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat maakt het alleen maar triester.
Wat ik vooral een zwaktebod zou willen noemen is dat jouw hele pohi bestaat uit oneliners en sneren en dat je nu zowaar eens met een inhoudelijke en uitgebreidere reactie komt, maar hier vervolgens wel AI voor nodig hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is dit nu weer een van je zogenaamde onderbouwde posts? Ik lees onderbuik gelul zonder verfieerbare feiten. :')
Dan ben je dus niet goed in staat om een verschil te maken tussen die twee zaken, wat vervolgens ook verklaart waarom je geregeld de eigen pruttelende onderbuik als feitelijk ziet en vervolgens de aanval inzet op mensen die op basis van logica en rationaliteit tot daadwerkelijk feitelijke conclusies komen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alleen al hoe jij hier vaak ageert tegen een organisatie als amnesty die wel degelijk aandacht schenkt over al die hellholes met mensenrechten schendingen geeft aan dat jij op dit moment degene bent die selectief argumenten aan het verzinnen is die verfieerbaar niet kloppen.
Een actiegroep als Amnesty heeft men het selectief drukmaken over oorlogen en conflicten tot kunst verheven. Dat ik en vele anderen dit al snel opmerken maakt mij of zulke mensen niet het probleem, maar Amnesty zelf dat wel dus degelijke opereert op basis van een enorme vooringenomenheid en een duidelijke agenda.

En op zulke plekken is het ook vaak niet al te prettig werken omdat er een wespennest ontstaat van activisten, dit bleek ook bij Amnesty al het geval waar bijna de helft van de medewerkers stelde mentale klachten te ontwikkelen en ook bleek pestgedrag op de werkvloer de norm te zijn. Zie ook: Amnesty International has toxic working culture, report finds
pi_218711347
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 06:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, ik typ al mijn bijdrages zelf. Dat deed ook al voordat AI populair was.
Eh ja, toen was er nog geen AI die het voor je kon doen he Einstein.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218714009
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 07:25 schreef HowardRoark het volgende:
l.
[..]
Een actiegroep als Amnesty heeft men het selectief drukmaken over oorlogen en conflicten tot kunst verheven.
Objectief gezien plaats je weer pathologische leugens. :D

Hierboven beweerde je nog dat er geen mensen waren die zich druk maakten over andere conflicten terwijl je hier nu meteen toegeeft dat er wel degelijk mensen in het westen zijn die naar mensenrechten in de hele wereld kijken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')