quote:De VS heeft in 2019 meerdere Noord-Koreanen gedood om een mislukte afluistermissie geheim te houden, meldt The New York Times. Navy SEALs stuitten tijdens de operatie op een Noord-Koreaanse boot en doodden vervolgens alle opvarenden om ontdekking te voorkomen.
De krant sprak met meer dan twintig ingewijden, onder wie Amerikaanse overheidsfunctionarissen en militairen. Zij wilden alleen met The New York Times praten als ze anoniem zouden blijven.
Het was de bedoeling dat een elite-eenheid van de Amerikaanse marine een afluisterapparaat op Noord-Koreaans grondgebied zou plaatsen. Hiermee wilde Washington toegang krijgen tot de communicatie van de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un, terwijl de Amerikaanse president Donald Trump op dat moment met hem onderhandelde over nucleaire ontwapening.
<knip, lees verder maar in het artikel>
Omdat ik het zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:08 schreef sp3c het volgende:
Waarom zou ik @:glazenmaker
Geen idee waar dit over gaat
Nee?quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat ik het zeg.
Snel haal iemand erbij die de OP voor je kan voorlezen.
Pech voor jouquote:
Ik riep mij niet hierheen, ik drink gewoon biertjes op een balkon in spanje en ik speel helldivers op de ps portalquote:
Het verhaal van de Verenigde Staten begon niet met Trump, maar met de onderdrukking en uitroeiing van de inheemse bewoners van het Amerikaanse continent. Vanaf dat moment is de drang tot expansie nooit gestild. Grenzen worden steeds opnieuw overschreden, landen binnengedrongen en burgerslachtoffers gemaakt. Sinds 1776 stapelt het bloedige verleden zich op en de cyclus van geweld lijkt eindeloos voort te duren. Wanneer een militair contingent illegaal een land binnensluipt, vissende burgers doodschiet en dit vervolgens wordt toegejuicht omdat de Noord-Koreanen hier al decennialang zijn gedehumaniseerd, laat dat zien hoe diep dit patroon is verankerd. Een natie met talloze doden op haar geweten sinds 1776 en het gaat maar door. De conclusie laat geen twijfel: dit is een schurkenstaat.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Dus in zijn eerste presidentschap vermoorde hij ook al buitenlanders op bootjes in wateren buiten die van de VS.
Snel @:sp3c verdedig het onverdedigbare.
Waarom zou de EU zoiets überhaupt doen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zie ik de EU nog niet doen.
Wat wen lefgozers daar zeg.
Niet iedereen is zo ijskoud dat ze een stel ongewapende burgers kunnen afschieten, die moet ik je nageven.quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zie ik de EU nog niet doen.
Wat wen lefgozers daar zeg.
Vind je dit zelf niet ook een beetje een zielige reflex?quote:Op vrijdag 5 september 2025 23:16 schreef Nober het volgende:
De volgende HOAX operatie der democraten.
Lekker Amerikaans. Niet nadenken gewoon uitmoorden.quote:Voor de uitvoering werd SEAL Team 6 ingezet, de elite-eenheid die in 2011 Osama Bin Laden had gedood. De commando's bereikten de kust, maar stuitten op een Noord-Koreaanse boot. Uit angst dat ze waren ontdekt, openden de Amerikanen het vuur en doodden ze de opvarenden. Het afluisterapparaat werd uiteindelijk niet geplaatst.
Mooi hè? Alles is gerechtvaardigd als je maar een Amerikaan bent.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een debiele missie zeg.
En daarna ook nog zeggen dat die moorden gerechtvaardigd zijn.
Het klinkt als een script van de Coen brothers.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:04 schreef Isdatzo het volgende:
Spannend verhaaltje wel
https://www.nytimes.com/2(...)orea-trump-2019.html
Met als absolute dieptepunt de invasie in Europa op 6 juni 1944.quote:Op zaterdag 6 september 2025 06:42 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het verhaal van de Verenigde Staten begon niet met Trump, maar met de onderdrukking en uitroeiing van de inheemse bewoners van het Amerikaanse continent. Vanaf dat moment is de drang tot expansie nooit gestild. Grenzen worden steeds opnieuw overschreden, landen binnengedrongen en burgerslachtoffers gemaakt. Sinds 1776 stapelt het bloedige verleden zich op en de cyclus van geweld lijkt eindeloos voort te duren. Wanneer een militair contingent illegaal een land binnensluipt, vissende burgers doodschiet en dit vervolgens wordt toegejuicht omdat de Noord-Koreanen hier al decennialang zijn gedehumaniseerd, laat dat zien hoe diep dit patroon is verankerd. Een natie met talloze doden op haar geweten sinds 1776 en het gaat maar door. De conclusie laat geen twijfel: dit is een schurkenstaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |