abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2025 @ 15:51:26 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218687492
De politie heeft drie Rotterdammers aangehouden in een onderzoek naar een groep nepcollectanten. Ze collecteerden op verschillende plekken in Nederland voor een goed doel dat niet bestaat en haalden daar naar schatting honderdduizenden euro's mee op.

Het gaat om een 17-jarige jongen en twee mannen van 20 en 22 uit Rotterdam. Ze worden behalve van oplichting ook verdacht van witwassen.

Neppe flyers en badges
De drie hoofdverdachten werkten samen met een grote groep nepcollectanten, vaak minderjarigen. De oplichters collecteerden op verschillende plekken in het land, bijvoorbeeld op Rotterdam Centraal.

Ze spraken voorbijgangers aan met neppe flyers en badges. Geïnteresseerden konden contant of via pin geld geven. De bedragen werden daarna overgemaakt naar persoonlijke rekeningen. De politie heeft het geld nog niet teruggevonden, schrijft regionale omroep Rijnmond.

Toen een Rotterdamse wijkagent een groep jongeren herkende die zich voordeed als collectant, startten de politie en het Openbaar Ministerie een onderzoek. Daarbij werden onder meer de woningen van de verdachten onderzocht, evenals een pand aan de Vijverhofstraat. Er werden collectebussen, pinapparaten en administratie in beslag genomen.

Meer geld
De politie ontdekte ook dat sommige donateurs meer geld hebben afgestaan dan ze hadden gewild. Als iemand bijvoorbeeld 10 euro wilde geven, werd op het pinapparaat een nul toegevoegd waardoor ineens een bedrag van 100 euro werd gestort.

De drie verdachten zitten nog vast. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit en doet verder onderzoek naar de zaak.

https://nos.nl/artikel/25(...)die-tonnen-ophaalden

Rotterdam en minderjarigen - klaar met lezen ........ de rest laat zich raden
"Hoka Hey!"
pi_218688006
Slim wel. Ondernemers in spé. Mooie generatie.
U MAD?
  zaterdag 6 september 2025 @ 07:18:57 #3
287741 matspontius
pi_218691586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 16:55 schreef de_boswachter het volgende:
Slim wel. Ondernemers in spé. Mooie generatie.
De toekomst van Nederland ziet er goed uit met dit soort ontwikkelingen 👍
"Hoka Hey!"
pi_218691600
Wie geeft er ook aan dit soort types?? Vragen om opgelicht te worden
pi_218691636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 15:51 schreef matspontius het volgende:
De politie heeft drie Rotterdammers aangehouden in een onderzoek naar een groep nepcollectanten. Ze collecteerden op verschillende plekken in Nederland voor een goed doel dat niet bestaat en haalden daar naar schatting honderdduizenden euro's mee op.

Het gaat om een 17-jarige jongen en twee mannen van 20 en 22 uit Rotterdam. Ze worden behalve van oplichting ook verdacht van witwassen.

Neppe flyers en badges
De drie hoofdverdachten werkten samen met een grote groep nepcollectanten, vaak minderjarigen. De oplichters collecteerden op verschillende plekken in het land, bijvoorbeeld op Rotterdam Centraal.

Ze spraken voorbijgangers aan met neppe flyers en badges. Geïnteresseerden konden contant of via pin geld geven. De bedragen werden daarna overgemaakt naar persoonlijke rekeningen. De politie heeft het geld nog niet teruggevonden, schrijft regionale omroep Rijnmond.

Toen een Rotterdamse wijkagent een groep jongeren herkende die zich voordeed als collectant, startten de politie en het Openbaar Ministerie een onderzoek. Daarbij werden onder meer de woningen van de verdachten onderzocht, evenals een pand aan de Vijverhofstraat. Er werden collectebussen, pinapparaten en administratie in beslag genomen.

Meer geld
De politie ontdekte ook dat sommige donateurs meer geld hebben afgestaan dan ze hadden gewild. Als iemand bijvoorbeeld 10 euro wilde geven, werd op het pinapparaat een nul toegevoegd waardoor ineens een bedrag van 100 euro werd gestort.

De drie verdachten zitten nog vast. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit en doet verder onderzoek naar de zaak.

https://nos.nl/artikel/25(...)die-tonnen-ophaalden

Rotterdam en minderjarigen - klaar met lezen ........ de rest laat zich raden
Ik geef nooit met PIN. Alleen contant.
  zaterdag 6 september 2025 @ 07:48:32 #6
287741 matspontius
pi_218691639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 07:47 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik geef nooit met PIN. Alleen contant.
En dan kun je niet opgelicht worden? 🤣
"Hoka Hey!"
pi_218691647
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 07:48 schreef matspontius het volgende:

[..]
En dan kun je niet opgelicht worden? 🤣
Dan kunnen ze er niet meer afhalen.
pi_218691705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 07:55 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ik betaal nooit contant (heb sowieso amper contanten in huis) en nooit met pin bij collectanten. Tegenwoordig kun je een QR-code scannen en dan met iDeal. En als ik dan eens voor 5 euro word opgelicht. Ach ja, kan ik me persoonlijk niet druk om maken. Kans dat men zoiets aan de deur doet is trouwens een stuk kleiner dan op straat en op straat geef ik sowieso geen geld.
pi_218691720
quote:
een goed doel dat niet bestaat
Het goede doel waren zijzelf :?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 6 september 2025 @ 09:45:49 #10
287741 matspontius
pi_218692001
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 07:55 schreef Horzula het volgende:

[..]
Lees eerst eens het hele artikel ......
"Hoka Hey!"
pi_218692335
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Lees eerst eens het hele artikel ......
Waarom denk je dat ik dat niet gedaan heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')