abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8669454
ik ga nu spaghetti koken met paprika ui prei gehakt en tomatenpure

hoe maak jij spaghetti?

zondag 23 februari 2003 @ 18:01:26 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8669477
Met een augurk, nou goed? .
pi_8669519
Wat dacht je van de aanwijzingen op de verpakking lezen?

Ofwel, water in een pan doen, aan de kook brengen, spagetti er in flikkeren, afhankelijk van de soort spagetti 4 tot 6 minuten laten koken en klaar.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8669548
Oh ja, daarna afgieten en uitlekken en eventueel met een klein klontje boter of een klein scheutje olijfolie weer terug in de pan doen en ff omroeren.
Saus erbij en kaas er overheen strooien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8669588
quote:
Op zondag 23 februari 2003 18:00 schreef Riann het volgende:

hoe maak jij spaghetti?

Da's mooi, dan weet ik waar ik zo kan gaan eten...

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat je spaghettisaus ook prima tussen een tosti kunt smeren! Best lekker!
Niet te veel natuurlijk, dan wordt het een zootje...

pi_8669627
Ik heb het wel eens helemaal vers gemaakt, dus met verse tomaten (eerst heel eventjes in een pan met heet water, dan ontvellen en dan in een diepe pan laten pruttelen met een gefruit uitje erbij, tot je een lekker papje hebt). Verder champignons, paprika, veel knoflook, gehakt...het is echt een aanrader om het zelf te maken, je proeft echt het verschil. Versgemaakte saus is ook heel anders van kleur (lichtoranje).

Helaas is het nogal tijdrovend om het zo te doen, dus meestal is het helaas toch weer de saus uit een potje. Maar ik heb wel weer eens zin om het zo te maken eigenlijk...

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8669762
hebben we gister nog gehad
046
Dank aan Yeahinho
pi_8669799
quote:

hoe maak jij spaghetti?

kant en klaar.. in de magnetron.
God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_8670010
ok
eerst wat gehakt in een pan wat braden tot als het wat begint te bruinen, maar eerst wat ajuin(ui) stoven. Dan van het vuur halen. De saus :
een pot, met boter erin, die volledig laten smelten & beetje laten bruinen. Dan paar lepels bloem toevoegen, om dan vervolgens ofwel tomaten ofwel tomate-puree bij te doen. Vervolgens doe je er wat water bij om dus die brij met die puree vloeibaar te maken. Vervolgens smijt ik er wat stukjes wortel erbij, spaghetti kruiden & tabasco. Spaghetti(eigelijk cappelini (fijne spaghetti)) laat ik 5-7 min in kokend water zacht komen. Nu & dan keer proeven als het goed is. dan gewoon serveren.
Spaghetti, dan gehakt erop, dan de saus, daarbij voeg ik dan ook nog wat sambal oelek erbij, om het pikanter te maken, & dan natuurlijk ook nog geraspte kaas
Let The be house
  zondag 23 februari 2003 @ 18:42:08 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_8670156
quote:
Op zondag 23 februari 2003 18:34 schreef Cajmere het volgende:
ok
[heel verhaal over spaghetti]
HONGER!!!
  maandag 24 februari 2003 @ 21:55:59 #11
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_8696132
OF gehakt rul bakken, champignonnetje bakken, uitje fruiten en een halve fles curry gewurch erbij

OF gehakt rul bakken en chicken tonight pikante tomaat erbij

Jammieeeeeeeeee

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  maandag 24 februari 2003 @ 21:57:45 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8696205
Volgens m'n vaders recept (echt Italiaans dus)
Kost je wel een paar uur, maar dan heb je ook wat.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 24 februari 2003 @ 22:25:38 #13
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8697218
quote:
hoe maak jij spaghetti?
Gewoon in de pan en afgieten...
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_8697299
Gewoon spaghetti koken, dan gehakt rul bakken en dan tomatenpuree of tomaten erbij, en etv van die kant en klaar mix , vervolgens wat pesto.
evt saus
klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')