lamaar, ga even leren lezen
[Dit bericht is gewijzigd door Joachim op 23-02-2003 17:54]
quote:Wok jij in je oven dan
Op zondag 23 februari 2003 18:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gas, kan je tenminste nog wokken. En dat is eigenlijk het makkelijkste koken als je het toch niet goed kan of te lui bent en eigenlijk oven/magnetronvoedsel vreet.
quote:Ik had een gasoven, supergezellig tot het moment dat er tijdens het bakken van stokbroodjes toch wel een penetrante geur in de huiskamer bleef komen (een gas-achtige-lucht...)
Op zondag 23 februari 2003 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zelf heb ik een Joppas gasoven/fornuis uit 1956 (nog omgebouwd in 1960 om geschikt te maken voor slochteren gas) maar functioneert nog uitstekend... aansteken met lange lucifers. Aan een elektrische oven zou ik niet kunnen wennen denk ik, dus mocht deze ooit stuk gaan (maar dat kan volgens mij haast niet) koop ik weer een gas-oven..
Vooral 's winters!!
Ik had namelijk een enorme woonkeuken en als je dan thuis kwam en je bijvoorbeeld een apfelstrudel in de oven deponeerde dan was de warmte in combinatie met de geur zalig!
Daar kan geen centrale verwarming tegenop!!
Als ik de keuze zou hebben tussen een gaskachel en CV dan nam ik ook weer een échte kachel!!
quote:Oooops!
Op maandag 24 februari 2003 07:42 schreef Loedertje het volgende:[..]
Wok jij in je oven dan
Ik dacht dat het om de fornuis ging.
Dan electrisch.
We gebruiken de magnetron zo min mogelijk, omdat toch de smaak van het eten erdoor vermindert. Eigenlijk gebruiken we de oven veel meer.
Combinatie magnetron+oven heb ik nog niet geprobeerd, lijkt me nogal on-intuitief en interesseert me ook eigenlijk helemaal niet.
En een apparte magnetron.
(edit: zin liep voor geen meter. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |