Zoals in de OP gezegd is het inderdaad in eerste instantie bedoeld voor diabeten type 2.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:41 schreef Fushia2 het volgende:
Ozempic is een geneesmiddel voor diabeten en niet bedoeld voor obesen die ten einde raad zijn.
3,5 maand. Wel even goed rekenen.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:46 schreef Aberkullie het volgende:
14 kilo in nog geen 3 maanden, is dat uberhaupt gezond
Oh oke, nou zelf weten en fijn dat het voor jou comfortabel voeltquote:Op woensdag 3 september 2025 16:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
3,5 maand. Wel even goed rekenen.![]()
Nee eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:52 schreef sigme het volgende:
@:ondeugend wat fijn dat het bij jou echt werkte!
Krijg je IRL ook van die zure reacties als hierboven staan? Ik hoop dat je het lachend naast je neer kan leggen.
Ik eet gezond en blijf sporten.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh oke, nou zelf weten en fijn dat het voor jou comfortabel voelt
Dat is veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zoals in de OP gezegd is het inderdaad in eerste instantie bedoeld voor diabeten type 2.
Tot eind vorig jaar zijn er tekorten geweest maar sinds patenten verlopen zijn mag 'íedereen' het produceren en leveren en dus zijn die tekorten er niet meer.
Aangezien geen diabeet zorgmedicatie door mijn gebruik te kort komt zie ik niet in waarom ik het volgens jou niet zou mogen gebruiken.
Ik heb dat gelezen ergens, als het niet waar is dan haal ik het er uit.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:03 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Dat is veel te kort door de bocht.
Alleen in Canada is het patent door een administratieve fout in 2020 verlopen, in Europa loopt het patent op het actieve ingrediënt Semaglutide (wat in Ozempic zit) tot minstens 2033.
Dus nee, niet ‘iedereen mag het produceren dus is er geen tekort meer’.
Dat zelf injecteren valt erg mee. Het is een klein naaldje die je nauwelijks voelt. Gaat ook niet meteen de ader in. De vergelijking met een junkie vind ik daarom nogal vergezocht.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kun je niet gewoon Rybelsus pakken dan? Ook semaglutide en dan hoef je niet met naalden in de weer als een junkie.
Ik overdreef het wel een beetje ja, dat klopt. Ik val waarschijnlijk een stuk meer in de categorie 'junkie' dan mensen die aan de semaglutide zitten.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat zelf injecteren valt erg mee. Het is een klein naaldje die je nauwelijks voelt. Gaat ook niet meteen de ader in. De vergelijking met een junkie vind ik daarom nogal vergezocht.
Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen elke dag (Saxenda) of één keer per week prikken.
Rybelsus kende ik niet en ben ik dus niet tegen gekomen. Als het net zo effectief is dan lijkt mij dat ook een goede optie als je wilt beginnen.
Ik ben nu op het punt dat ik ga afbouwen aangezien ik inmiddels mijn streefgewicht bereikt heb.
quote:Daarbij komt dat het nemen van medicatie zonder medische begeleiding gevaarlijk kan zijn.
Ik was idd wel benieuwd naar je plan om af te bouwen. En wat kost het jou per maand via internet?quote:Op woensdag 3 september 2025 19:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat zelf injecteren valt erg mee. Het is een klein naaldje die je nauwelijks voelt. Gaat ook niet meteen de ader in. De vergelijking met een junkie vind ik daarom nogal vergezocht.
Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen elke dag (Saxenda) of één keer per week prikken.
Rybelsus kende ik niet en ben ik dus niet tegen gekomen. Als het net zo effectief is dan lijkt mij dat ook een goede optie als je wilt beginnen.
Ik ben nu op het punt dat ik ga afbouwen aangezien ik inmiddels mijn streefgewicht bereikt heb.
Wat zegt dat nu helemaal? Medicijnen vinden wel vaker een alternatieve werking.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:41 schreef Fushia2 het volgende:
Ozempic is een geneesmiddel voor diabeten en niet bedoeld voor obesen die ten einde raad zijn.
Ik heb een periode B12 zelf geïnjecteerd. Ondanks dat het maar een klein naaldje is blijft het gewoon eng. Door een ander nooit een probleem, ook niet met de dikke naalden bij de bloedbank maar als je zelf elke paar weken in je vel gaat prikken dan is dat domweg moeilijk, zelfs na ruime ervaring.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Dat zelf injecteren valt erg mee. Het is een klein naaldje die je nauwelijks voelt.
Zelf b12 spuiten is wel andere koek dan zo’n pen gebruiken. Naaldje is wel langer en de vloeistof doet best pijn als je te snel spuit, is heel stroperigquote:Op donderdag 4 september 2025 01:57 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik heb een periode B12 zelf geïnjecteerd. Ondanks dat het maar een klein naaldje is blijft het gewoon eng. Door een ander nooit een probleem, ook niet met de dikke naalden bij de bloedbank maar als je zelf elke paar weken in je vel gaat prikken dan is dat domweg moeilijk, zelfs na ruime ervaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |