abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218648454
Blijkbaar is er nog geen topic voor dé rechtse partij van Nederland.

Het officiële concept verkiezingsprogramma:
https://fvd.nl/Concept%20verkiezingsprogramma%20FVD%202025.pdf

Even een citaat waar rechts Nederland zijn vingers toch bij af moet likken:
quote:
We gaan voor een radicale verlaging van de
belastingen. We voeren een belastingvrije voet in van
¤30.000,- voor alle werkenden en gepensioneerden,
en we maken de eerste ¤1.000 verdiend in een tweede
baan (bij minimaal 32 uur hoofdbaan) belastingvrij.
We verhogen de VPB-grens naar ¤1 miljoen, de
zelfstandigenaftrek naar ¤15.000,- en we schrappen de
BTW op B2B-transacties om de cashflow van bedrijven
te verbeteren. We verlagen de BTW naar respectievelijk
6% en 19% en vereenvoudigen het belasting- en
toeslagenstelsel door invoering van een vlaktax.
Inkomen uit Box-3 wordt volledig belastingvrij. Erf- en
schenkbelasting schaffen we af. Doorbetalen bij ziekte
wordt ingeperkt tot één jaar zodat werkgevers hun
personeel weer een vaste baan durven aan te bieden.
Mja
pi_218648620
Ff aan de PvdD vragen hoe ze dit gaan betalen?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218648774
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 09:33 schreef Filosoofert het volgende:
Ff aan de PvdD vragen hoe ze dit gaan betalen?
Ze willen de gaswinning in Groningen voortzetten hè. Ze ramen de opbrengsten op 585 miljard. Stoppen met het klimaatbeleid. Ze ramen de opbrengsten op 1000 miljard. Verder natuurlijk remigratie en stoppen van de asielinstroom. Opbrengsten: vele tientallen miljarden per jaar aan asielopvang, COA, uitkeringen en toeslagen en politie-inzet die worden bespaard.
Mja
pi_218648852
Heftig. Dan gaan we de oliestaatjes achterna. De rijksbegroting is 485 miljard. Met 585 miljard aan opbrengsten uit de gas hebben we zelfs een overschot!
pi_218648883
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Heftig. Dan gaan we de oliestaatjes achterna. De rijksbegroting is 485 miljard. Met 585 miljard aan opbrengsten uit de gas hebben we zelfs een overschot!
Uiteraard zal dat niet in één jaar worden behaald. Neem aan dat dat de totale opbrengst is over meerdere jaren. Ik ben het er wel mee eens: een land moet zijn natuurlijke bronnen en eigenschappen (aardgas, olie, kunst, natuur, etc.) volledig uitbuiten ten gunste van de eigen burger. Wat we nu doen, is het niet uitbuiten van die dingen, maar ons wel laten uitbuiten door buitenlanders en buitenlandse mogendheden.
Mja
pi_218649163
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Uiteraard zal dat niet in één jaar worden behaald. Neem aan dat dat de totale opbrengst is over meerdere jaren. Ik ben het er wel mee eens: een land moet zijn natuurlijke bronnen en eigenschappen (aardgas, olie, kunst, natuur, etc.) volledig uitbuiten ten gunste van de eigen burger. Wat we nu doen, is het niet uitbuiten van die dingen, maar ons wel laten uitbuiten door buitenlanders en buitenlandse mogendheden.
Dat kan zo zijn, maar dan zie ik Groningen nog wel onder de zeespiegel verdwijnen. Of ze moeten een techniek bedenken dat tijdens het oppompen van het gas de leegte direct wordt opgevuld met ons CO2-overschot. Lijkt mij een hele uitdaging.
pi_218649514
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 10:25 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat kan zo zijn, maar dan zie ik Groningen nog wel onder de zeespiegel verdwijnen. Of ze moeten een techniek bedenken dat tijdens het oppompen van het gas de leegte direct wordt opgevuld met ons CO2-overschot. Lijkt mij een hele uitdaging.
Laat het maar gebeuren! Dan maken we er gewoon weer een polder van.
Mja

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')