Maar ook dan moet je nog steeds handmatig overswitchen, tenzij beiden "seamless roaming" ondersteunen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef Jordy-B het volgende:
Even kijken of de router in de slaapkamer kan fungeren als accesspoint (AP) en dan de wifi-instellingen overnemen van de router van de provider.
Je bedoelt "kopieert" qua instellen? Of bedoel je "waarmee ik gewoon door het huis kan gaan zonder te hoeven verbinden"?quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal de router vervangen door een switch. Maar heb wifi nodig. Welke accespoint kan ik beste kopen die de wifi instellingen automatisch kopiert
Ik heb die van Ziggo, geloof voor een Euro per maand, werkt prima.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:01 schreef Eix het volgende:
Sommige providers bieden ook accespoints aan. Dat is praktisch plug and play.
Die dingen kun je wel gebruiken, maar aangezien TS een kabeltje naar boven heeft lopen, zou ik absoluut geen mesh gebruiken... Gewoon de kabel gebruiken als bedrade backhaul.quote:Op maandag 1 september 2025 11:49 schreef jogy het volgende:
Als je iets van een budget hebt kan je het beste een mesh set kopen en de wifi van je provider uitschakelen of via je provider als ze het aanbieden voor een leuk bedrag.
https://tweakers.net/pric(...)Link+Deco+X50+2-Pack
Nee juist wel. Beneden en boven een AP bedraad (zoals het hoort) en de mesh zorgt voor een foutloze handover van het signaal naar de sterkste AP. Daar is het voor. Ik heb thuis ook mesh op elke verdieping (total overkillquote:Op maandag 1 september 2025 15:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Die dingen kun je wel gebruiken, maar aangezien TS een kabeltje naar boven heeft lopen, zou ik absoluut geen mesh gebruiken... Gewoon de kabel gebruiken als bedrade backhaul.
Nee, wat jij beschrijft is roaming. Mesh is niets anders dan een wireless backhaul, ook al wordt die term te pas en te onpas gebruikt voor alles wat met wifi en meerdere access points te maken heeft.quote:Op maandag 1 september 2025 16:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee juist wel. Beneden en boven een AP bedraad (zoals het hoort) en de mesh zorgt voor een foutloze handover van het signaal naar de sterkste AP. Daar is het voor. Ik heb thuis ook mesh op elke verdieping (total overkill) maar is erg fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |