abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218642607

Ik heb hier boven de situatie geschetst. Ik heb nu 2 wifi's en als ik in de slaapkamer ben moet ik connecten met het ene wifi en als ik in de woonkamer ben moet ik connecten met het andere wifi

Is dat bij de instellingen van de router wat moet ik dan veranderen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 31 augustus 2025 @ 16:16:57 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218642776
Koop een repeater die mesh kan.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218643026
Even kijken of de router in de slaapkamer kan fungeren als accesspoint (AP) en dan de wifi-instellingen overnemen van de router van de provider.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218643794
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef Jordy-B het volgende:
Even kijken of de router in de slaapkamer kan fungeren als accesspoint (AP) en dan de wifi-instellingen overnemen van de router van de provider.
Maar ook dan moet je nog steeds handmatig overswitchen, tenzij beiden "seamless roaming" ondersteunen.

Een "mesh" oplossing is vaak handiger.

Ik zou het zelf oplossen met een paar Ruckus R510 accesspoints in Unleashed modus, maar dat vergt wel wat handigheid met accesspoints.

In feite stel je bij Ruckus in Unleashed mode 1 accesspoint in en als dat werkt, koppel je tot 128 accesspoints aan in hetzelfde netwerk.
Die krijgen dan vanzelf de instellingen en firmware toegewezen, als je ze van tevoren maar even een reset hebt gegeven zodat er geen oude configuratie meer in staat. Het is een wat ouder zakelijk accesspoint maar wel super betrouwbaar. Ik koop ze altijd 2e hands voor rond de ¤50 per stuk. Je hebt nog wel een PoE-adapter of switch nodig om ze te voeden.
pi_218644349
Zal de router vervangen door een switch. Maar heb wifi nodig. Welke accespoint kan ik beste kopen die de wifi instellingen automatisch kopiert
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218644634
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 18:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal de router vervangen door een switch. Maar heb wifi nodig. Welke accespoint kan ik beste kopen die de wifi instellingen automatisch kopiert
Je bedoelt "kopieert" qua instellen? Of bedoel je "waarmee ik gewoon door het huis kan gaan zonder te hoeven verbinden"?

TP-Link Deco serie kan je naar kijken als je het laatste bedoelt.

Die zijn er in verschillende setjes met verschillende aantallen en snelheden (en dus ook budget).

Ben je wat handiger dan kan je kijken naar gebruikte Ruckus Unleashed of andere professionele apparatuur.
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:01:31 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_218645589
Sommige providers bieden ook accespoints aan. Dat is praktisch plug and play.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_218647251
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:01 schreef Eix het volgende:
Sommige providers bieden ook accespoints aan. Dat is praktisch plug and play.
Ik heb die van Ziggo, geloof voor een Euro per maand, werkt prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 1 september 2025 @ 11:49:11 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_218650128
Als je iets van een budget hebt kan je het beste een mesh set kopen en de wifi van je provider uitschakelen of via je provider als ze het aanbieden voor een leuk bedrag.

https://tweakers.net/pric(...)Link+Deco+X50+2-Pack
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_218652185
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2025 11:49 schreef jogy het volgende:
Als je iets van een budget hebt kan je het beste een mesh set kopen en de wifi van je provider uitschakelen of via je provider als ze het aanbieden voor een leuk bedrag.

https://tweakers.net/pric(...)Link+Deco+X50+2-Pack
Die dingen kun je wel gebruiken, maar aangezien TS een kabeltje naar boven heeft lopen, zou ik absoluut geen mesh gebruiken... Gewoon de kabel gebruiken als bedrade backhaul.
  maandag 1 september 2025 @ 16:50:22 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_218652909
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 15:32 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Die dingen kun je wel gebruiken, maar aangezien TS een kabeltje naar boven heeft lopen, zou ik absoluut geen mesh gebruiken... Gewoon de kabel gebruiken als bedrade backhaul.
Nee juist wel. Beneden en boven een AP bedraad (zoals het hoort) en de mesh zorgt voor een foutloze handover van het signaal naar de sterkste AP. Daar is het voor. Ik heb thuis ook mesh op elke verdieping (total overkill :D) maar is erg fijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_218653048
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2025 16:50 schreef jogy het volgende:

[..]
Nee juist wel. Beneden en boven een AP bedraad (zoals het hoort) en de mesh zorgt voor een foutloze handover van het signaal naar de sterkste AP. Daar is het voor. Ik heb thuis ook mesh op elke verdieping (total overkill :D) maar is erg fijn.
Nee, wat jij beschrijft is roaming. Mesh is niets anders dan een wireless backhaul, ook al wordt die term te pas en te onpas gebruikt voor alles wat met wifi en meerdere access points te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')