abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218666476
En geen inkijk in je slaapkamer. Ook erg prettig :)
Is dat zo?
  woensdag 3 september 2025 @ 19:36:22 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218670823
De dagelijkse update!

De warm waterleiding is aangelegd. De bestaande badkamer zit precies boven het platte dak van de aanbouw. Toeval wil dat we de gevel moesten herstellen nadat we de oude bijkeuken gesloopt hadden, waarbij de bestaande leiding tevoorschijn kwam. De aannemer was helemaal in zijn nopjes, de makkelijkst mogelijke aansluiting en de kortst mogelijke leiding via het plafond naar de douche. En er is een koud waterleiding gelegd via het plafond voor de buitenkraan. Die krijgt een afsluitkraan in de waskast.

Er is geïsoleerd en de OSB platen gaan er al tegenaan en alles. De regels worden tegen de balken geplaatst om het afschot in het dak te ondervangen. En de elektra in de buitenmuren van de aanbouw is ook voorbereid:

Morgen gaan ze de overstekken maken aan de terras kant, de tuinkant en aan de opritkant. Six. kan binnenkort op de muur die grenst aan het terras al beginnen met gevelbekleding.

[ Bericht 5% gewijzigd door Seven. op 03-09-2025 22:33:15 ]
Resistance is futile.
  woensdag 3 september 2025 @ 19:43:53 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218670899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:14 schreef Smallish het volgende:
En geen inkijk in je slaapkamer. Ook erg prettig :)
Yes, daar is goed over nagedacht. Ik heb in het vroege voorjaar wel de beplanting tegen het hek aan de achterzijde aangepast. Daar stond een langzame groeier, en die is nu al 80% dichtgegroeid met klimop en wilde wingerd.

Ik hoop ook dat de meerstammige boom (in de zomer) die grote dakvlakken van de buren een beetje opbreekt.
Resistance is futile.
pi_218671000
Dat zou inderdaad mooi zijn, goede keuze denk ik. Maar het feit dat ze niet bij jullie binnen kunnen kijken is echt prettig. Vond dit grote raam eerder al erg mooi, maar vroeg me toen wel af hoe het zat met de inkijk. Niet dus *O*
Is dat zo?
pi_218671038
P.M. buitenkraan is vorstvrij? en een sleutel om kinderhandjes te verhinderen de kraan open te zetten? 😉

Wat werken jullie lekker door!
  woensdag 3 september 2025 @ 20:11:03 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218671193
Voor het dak lijkt het erop dat een gordingendak de beste oplossing is. Het komt er op neer dat het geen extra werk is voor de aannemer, maar er zijn wel dikkere balken nodig. Er komt dan 1 dikke trekbalk in het midden van de garage op ~220cm hoog. Het muurtje tussen de inloopkast en de slaapkamer zetten we daar dan precies onder (maar er niet tegenaan, het muurtje wordt 2m hoog).
Resistance is futile.
  woensdag 3 september 2025 @ 20:12:51 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218671219
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:57 schreef AnneX het volgende:
P.M. buitenkraan is vorstvrij? en een sleutel om kinderhandjes te verhinderen de kraan open te zetten? 😉

Wat werken jullie lekker door!
Zal ff balletje opgooien bij Six. Tot zover is Colin nog niet zo handig met kranen opendraaien maar dat is een kwestie van tijd.
Resistance is futile.
pi_218671842
quote:
80s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:12 schreef Seven. het volgende:
….Tot zover is Colin nog niet zo handig met kranen opendraaien maar dat is een kwestie van tijd.
Wel kinderpleisters al wel in huis O-) :+
  woensdag 3 september 2025 @ 22:35:14 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218672503
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Wel kinderpleisters al wel in huis O-) :+
Colin is wel een grootverbruiker idd :+
Resistance is futile.
pi_218674251
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:36 schreef Seven. het volgende:
De dagelijkse update!

De warm waterleiding is aangelegd. De bestaande badkamer zit precies boven het platte dak van de aanbouw. Toeval wil dat we de gevel moesten herstellen nadat we de oude bijkeuken gesloopt hadden, waarbij de bestaande leiding tevoorschijn kwam. De aannemer was helemaal in zijn nopjes, de makkelijkst mogelijke aansluiting en de kortst mogelijke leiding via het plafond naar de douche. En er is een koud waterleiding gelegd via het plafond voor de buitenkraan. Die krijgt een afsluitkraan in de waskast.
Lekker bezig!

Naar aanleiding van deze foto vroeg ik mij af: was er niet een minimum afstand tussen koud- en warmwater leiding ivm legionella risico? Hier lijken ze strak tegen elkaar te liggen.
Nu is dat nog relatief eenvoudig te fixen; als het een levensbestendige woning is, lijkt legionella me wel iets om over na te denken?
pi_218674494
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2025 22:35 schreef Seven. het volgende:
Colin is wel een grootverbruiker idd :+
Goh van wie zou bij dat nou hebben O-) |:)
  donderdag 4 september 2025 @ 11:13:59 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218675465
quote:
80s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Zal ff balletje opgooien bij Six. Tot zover is Colin nog niet zo handig met kranen opendraaien maar dat is een kwestie van tijd.
Is toch niet zo een probleem dat kinderen de buitenkraan open kunnen draaien? Dat zijn nu echt 1 van de dingen waar we maximaal 1 keer per jaar de jongste op moeten corrigeren. Itt. Vele andere dingen :P .

Ze gaan er niet dood van, raken er niet gewond door, je gaat er niet failliet aan als ze met mooi weer een dag met water lopen te klooien. Kortom een kraan met sleutel aan de achterkant van het huis zou bij mij niet in mij op komen.
pi_218675667
Vorst bestendig vonden wij heul hendig.
En dat de kraan - aan de voorgevel - met een sleutel kwam, kwam ook goed uit, gezien de hoeveelheid buurkinderen…
Van de buitenkraan aan achtergevel wordt/werd het water binnen afgesloten met stopkraantje.
# verspilling. #2cents
pi_218676589
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:12 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]
Lekker bezig!

Naar aanleiding van deze foto vroeg ik mij af: was er niet een minimum afstand tussen koud- en warmwater leiding ivm legionella risico? Hier lijken ze strak tegen elkaar te liggen.
Nu is dat nog relatief eenvoudig te fixen; als het een levensbestendige woning is, lijkt legionella me wel iets om over na te denken?
Zo te zien zijn beide leidingen geisoleerd. Lijkt me geen gevaar voor legionella. Als het water regelmatig gebruikt word(wekelijks) is de kans op een legionellabesmetting ook niet zo groot. Wat je wel moet voorkomen is dat er "dode leidingstukken" zitten naar de oude badkamer.
pi_218678348
quote:
5s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:12 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]
Lekker bezig!

Goede vraag! Bouwbesluit verwijst naar NEN normen waarin staat 30cm afstand, of de juiste isolatie (dat hebben wij dus).
Resistance is futile.
pi_218679401
Graham & Brown staaltjes zijn binnen *O* . Nu nog kiezen tussen fabric structuur met een lichte glans, of ultra mat. In eerste instantie dacht ik direct 'mat wordt het!' maar als je zo de staaltjes rechtop houdt, dan geeft die fabric structuur veel meer diepte. Maar eens googelen wat de ervaringen zijn.

Deze is dan voor m'n kantoor op een 5 meter hoge muur met open nok.

En voor de slaapkamer tegen de achterste muur, dus ook weer 5 meter hoog:

Op de bouwplaats verloopt één en ander voorspoedig en voortvarend. De overstekken zitten er allemaal aan. En de opstanden voor de dakramen in de gang en de badkamer zijn gezet met 6 graden afschot.

Resistance is futile.
pi_218679810
Potverdrie wat kies jij mooie kleurencombi’s. 👍🏼
Zelfs de kleur groen en ik ben absoluut 👍🏼 geen groen mens.
De fabric zou mijn voorkeur zijn vanwege ‘diepte’.

Hoezo ga je googelen op reviews? om jezelf te overtuigen?
pi_218679900
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 20:03 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie wat kies jij mooie kleurencombi’s. 👍🏼
Zelfs de kleur groen en ik ben absoluut 👍🏼 geen groen mens.
De fabric zou mijn voorkeur zijn vanwege ‘diepte’.

Hoezo ga je googelen op reviews? om jezelf te overtuigen?
Dankjewel :@ :* . Op de huidige slaapkamer al een poging gedaan met blauw en groen, maar omdat de deur en kast nooit meegenomen zijn, is het effect nooit echt stevig tot zijn recht gekomen. Dus deze keer ga ik doorpakken.

Ja, ik ben er eigenlijk wel uit en wat ik kon vinden op google is dat de matte versie heel geschikt is voor verkeersruimten. En die twee keer per dag dat ik zelf aan mijn kant van het bed langs dat behang schuifel, schaar ik daar niet onder.

We gaan voor rijke diepe luxueuze behangetjes deze keer.
Resistance is futile.
pi_218680127
Sieht gut aus! :)
Is dat zo?
pi_218680720
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2025 21:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe is de tussenstand met pleisters :? :+
Ik ga vanaf nu voor het klussen preventief pleisters plakken op de plekken waar ik geen littekenweefsel heb.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')