abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219859817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
En dan? Lekker nog meer van China of shitholes afhankelijk zijn. Immers hebben we onze eigen industrie om zeep geholpen. En dan zijn er idioten hier die schreewen dat we dan maar keen ASML machines moeten leveren aan de VS :'). Helemaal koekkoek. Als dat zou gebeuren staan de yanks morgen al hier om alles in te pakken en mee te nemen.
Zoals jij reageert is precies zoals Trump het wil. Hij WIL dat je bang bent voor represailles van de VS en dat je direct aanneemt je nooit te kunnen verweren. En wat China aangaat: de VS heeft er decennialang alles aan gedaan China in een kwaad daglicht te stellen. Dag in dag uit hebben we van hun vernomen dat China ons bespioneert. Dat kan best zijn, maar komop zeg, wat denk je dat de VS wel niet doet met hun armada aan satelieten? Dat volk bespioneert ons nog veel meer, maar daar mag niemand wat over zeggen. Koop vooral Chinese producten. Niets liever dan dat de Chinese economie het wint van de Amerikaanse.
pi_219859833
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet afhankelijk willen zijn van China maar wel in je reet genomen worden door de VS? :')
Het is het minste van de twee kwaden. Na de tweede wereldoorlog zijn het de Amerikanen die de economie hier in West-Europa een boost hebben gegeven. Na een halve eeuw gepamperd en in de watten te zijn gelegd is Europa en de gemiddelde Europeaan veranderd in een passieve goedmensch cuck. Zie ons immigratiebeleid bijvoorbeeld.

Groenland past in de lange termijn visie van de VS. En dat betekent dat ze alles op het westelijke halfrond willen controleren. Dat betekent totale controle over territoriums die zich daarin bevinden.

Op een zwakke Europa of zelfs Denemarken ( met hun hondenslee patrouilles lol, ja die bestaan echt ) kun je niet vertrouwen. Het zal me daarom niets verbazen als in de toekomst Curacao of Aruba niet overgenomen wordt. Of iig aanstalten daarvoor gemaakt worden.

De kaarten worden slechts herverdeeld op geopolitieke schaal. Maar iedereennzit hysterisch te doen.

Zelfs als het alleen om de grondstoffen ging. Denemarken heeft geeneens het apparatuur of knowhow om daar ooit iets op te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Omnyakom220 op 17-01-2026 19:36:08 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:27:56 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219859838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Hihi. Benieuwd welke fokkers dan nog achter hun Trumpgod staan :Y
De hardcore Trumpisten zullen nog eerder hun moeder, vrouw en dochters verkopen (aan Trump 😱) dan hun ongelijk toegeven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219859847
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Onzin. China wordt nu nog in toom gehouden door een liberale wereld oorlog, met Liberale regels zoals vrije en eerlijke handel (hier houd china zich al minimaal aan, maar grotendeels doet ze wel mee). Maar op moment e VS deze orde verlaat en zich echt aansluit bij de autocraten, wat weerhoudt china ervan om net handelspartners en de landen waar ze uit komen net zo te onderdrukken en te behandelen als hun eigen onderdanen.
Als als als...

Feit is dat de VS nu onbetrouwbaarder is dan China.

Feit.
Geen onzin.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219859914
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:21 schreef Haushofer het volgende:
Is er al een Fok-poll wanneer er daar een burgeroorlog gaat uitbreken?

Bannon gaf al aan dat er een derde termijn komt voor deze door God gestuurde president :Y
ik voorspel voor 2040, maar dat voorspel ik al sinds 2016
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219859934
Even China bellen, en samen met de hele EU de zaak kapot escaleren. Die clown moet maar eens consequenties voelen.
pi_219859992
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Misschien maar eens nadenken om de VS sowieso de vinger te geven, en in ons meer richten op een betere band met China.

Want hoe je het ook wendt of keert, met of zonder Trump, China wordt sowieso de nieuwe wereldmacht in de komende jaren danwel decennia.
De VS is al op zijn retour, en met de huidige ronduit vijandige houding jegens bevriende naties en bondgenoten is het een onbetrouwbare 'partner' gebleken.

En hoewel Europa absoluut de potentie heeft een supermacht te zijn, zijn we te slap en verdeeld en blijven we liever een speelbal van anderen en dat zie ik niet veranderen.
Dus is het misschien verstandig om op een nieuw paard te gaan wedden.
Trump is een debiel maar China is op vrijwel alle vlakken enger en agressiever. Doe dus maar niet.
Incelfrikandel
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:42:03 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219860058
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou ik vooral doen ja, dan is ASML hier meteen weg. Daar hebben ze al vaker mee zitten dreigen namelijk. Voor grote bedrijven is de VS namelijk een veel betere plek dan Nederland met alle beperkende regelgeving.
Die "veel betere plek" is dankzij die oranje balzak hard aan het aftakelen.
Huilen dan.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:42:51 #184
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219860069
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die "veel betere plek" is dankzij die oranje balzak hard aan het aftakelen.
True
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219860142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vanuit de hel? Want ik acht de kans niet zo groot dat dementia Donny in 2028 nog leeft.
je kunt vele jaren blijven leven met dementia, zeker als je geld hebt om goede zorg te kopen
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219860162
Het heeft 37 jaar geduurd, maar ik begin echt een hevige tering hekel te krijgen aan Amerika.
pi_219860186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Hihi. Benieuwd welke fokkers dan nog achter hun Trumpgod staan :Y
de meesten van die groep, die zijn al ver voorbij the point of no return .......
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219860221
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:27 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]

Zelfs als het alleen om de grondstoffen ging. Denemarken heeft geeneens het apparatuur of knowhow om daar ooit iets op te zetten.
Denemarken hoeft dat zelf niet te kunnen, je kan het delven van grondstoffen prima uitbesteden.
Of je laat de grondstoffen zitten, niet alles hoeft uit de grond.
pi_219860257
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Trump is een debiel maar China is op vrijwel alle vlakken enger en agressiever. Doe dus maar niet.
Wst da agressieve betreft hebben we de verkeerde indruk van China. Noem maar eens een paar oorlogen waar China bij betrokken was :P
pi_219860339
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij bent in dagelijkse leven de hele dag bezig met onderwijs en/of zorg?
het is hier ook veel beter qua winkels, infrastructuur, werk, voedsel, etc dingen waar we wel elke dag mee bezig zijn.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219860349
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wst da agressieve betreft hebben we de verkeerde indruk van China. Noem maar eens een paar oorlogen waar China bij betrokken was :P
tibet bijv.
pi_219860360
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wst da agressieve betreft hebben we de verkeerde indruk van China. Noem maar eens een paar oorlogen waar China bij betrokken was :P
De CCP heeft in haar bestaan verschillende gebieden/landen geannexeerd en de laatste decennia heeft het aanvaringen gehad met vrijwel elk buurland.
Incelfrikandel
pi_219860381
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je zult waarschijnlijk ook geen '6-figure salary' hebben waar je amper belasting over hoef te betalen en het is ook aannemelijk dat je een stuk gezonder bent dan de gemiddelde Amerikaan.
ik heb 1 neef, die is zo'n techbro, met zo'n salaris, de bijbehorende internationale vriendin (inmiddels vrouw) en silicon valley job. En die is hem nu ook gepeerd naar Zwitserland, want ze willen niet het risico lopen kinderen in de VS te moeten opvoeden. En daar heeft ie flink wat salaris voor moeten inleveren.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219860397
Een tegen heffing van $1 per mb data van google
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219860410
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wst da agressieve betreft hebben we de verkeerde indruk van China. Noem maar eens een paar oorlogen waar China bij betrokken was :P
Dat is de fout maken te denken dat China dezelfde tactiek hanteert als de USA.. Dat doen ze niet, maar ze zijn net zo verrot. ze doen het op een andere manier, meer lange termijn. Zie bv de 'Chinese zee' of het langzaam opkopen (omkopen) van afrikaanse landen zodat ze in feite een vazalstaat van China worden
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219860452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Denemarken hoeft dat zelf niet te kunnen, je kan het delven van grondstoffen prima uitbesteden.
Of je laat de grondstoffen zitten, niet alles hoeft uit de grond.
Grondstoffen is maar één van de voordelen, viswateren, waterwegen voor commercië bij de noordpool beheersen etc.

Het is trouwens wel vreemd dat de Europese pro open grenzen leiders en media nu opeens super nationalistisch aan het worden over een ijsplaat paar duizend kilometer verder :')
pi_219860494
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:02 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Grondstoffen is maar één van de voordelen, viswateren, waterwegen voor commercië bij de noordpool beheersen etc.

Het is trouwens wel vreemd dat de Europese pro open grenzen leiders en media nu opeens super nationalistisch aan het worden over een ijsplaat paar duizend kilometer verder :')
Pro open grenzen, het is wat knul. Wel indrukwekkend dat je dat er aan de haren bij weet te slepen, want het heeft er niets mee te maken.
pi_219860502
Zetten al die heffingen niet een domper op de vraag naar dollars?
pi_219860525
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:59 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat is de fout maken te denken dat China dezelfde tactiek hanteert als de USA.. Dat doen ze niet, maar ze zijn net zo verrot. ze doen het op een andere manier, meer lange termijn. Zie bv de 'Chinese zee'
Nou precies en allemaal relatief recent zo sinds 2012. Dat kunnen we van de VS niet zeggen dus om China at the moment agressiever te noemen is simpelweg larie. Ik ben wel enigszins op mijn hoede voor China want die gaan hun internationale grondstoffen macht vast en zeker (mis)gebruiken
pi_219860570
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:06 schreef HiZ het volgende:
Zetten al die heffingen niet een domper op de vraag naar dollars?
Als er minder internationale handel met de VS plaatsvindt dan zijn er inderdaad minder dollars nodig en bovenden ook minder/geen US treasuries. Dat de langjarige rentes op US bonds hardnekkig hoog zijn en blijven, kan dan ook geen verbazing wekken. Dat centrale banken op goud overstappen ipv US-treasuries als reserve ook niet.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')