abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219859494
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij bent in dagelijkse leven de hele dag bezig met onderwijs en/of zorg?
Ik heb geen 4 ton studieschuld of 2 ton schuld omdat ik geen zorgverzekering kon afsluiten die m'n ingegroeide teennagel dekte.

Ze zijn in de VS inderdaad erg druk met onderwijs en zorg.

Gelukkig is er Obamacare voor iedereen... eh...
pi_219859509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is de US van de huidige bevolking omdat daar in 1492 een Italiaan met Spaanse expeditie aan land kwam?
Afgelopen twee jaar hebben we geleerd dat land toebehoort aan de meest 'indigenous people' die er nog zijn :Y
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:03:35 #153
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219859511
Het sturen van een handjevol Europese militairen naar Groenland was dan ook een nutteloze & bovenal escalerende actie dus dat mag best bestraft worden. Wordt overigens een dure militaire missie voor NL, ongeveer 2 miljard per soldaat die we naar Groenland sturen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 17-01-2026 19:14:23 ]
Graag op anoniem
pi_219859517
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb geen 4 ton studieschuld of 2 ton schuld omdat ik geen zorgverzekering kon afsluiten die m'n ingegroeide teennagel dekte.

Ze zijn in de VS inderdaad erg druk met onderwijs en zorg.

Gelukkig is er Obamacare voor iedereen... eh...
Bedoel je de Somaliërs met honderden neppe opvang en zorg centra die de Amerikaanse belasting betaler leegzuigen? Dan ja.
pi_219859531
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:55 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Hoezo is dat Europees grond? Omdat er toevallig wat bootjes 300 jaar geleden aan kwamen ? :')
Voor vrijwel elk land op de wereld geldt dat er op een dag een bootje aankwam en dat het stuk land eigendom werd van die bootjemannen. Zo werkt het nu eenmaal in de historie. Groenland heeft sinds 2009 recht om zich onafhankelijk te verklaren maar wil nou net onder de Deense vlag blijven omdat dit land alle zorg en onderwijs voor ze betaalt. Het is op dit moment daarom tot op zekere hoogte Deens grondgebied. Aangezien Denemarken een EU land is, behoort het tot op zekere hoogte ook bij de hele EU. Dus ook bij Nederland. Een ding is zeker: van de VS is het in elk geval niet.

Trump zegt letterlijk: "Omdat jullie soldaten sturen naar jullie eigen grondgebied ga ik jullie straffen."
Stel je eens voor dat wij Europeanen tegen Trump zeggen: "Als jij soldaten stuurt naar jouw Alaska, dan straffen we je met importheffingen". Hoe denk je dat hij dan reageert?
pi_219859541
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:04 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Bedoel je de Somaliërs met honderden neppe opvang en zorg centra die de Amerikaanse belasting betaler leegzuigen? Dan ja.
Hoe groot is dat probleem nu echt?

En als je een probleem met fraude of omkoping hebt, hoe zit dat dan met je sentiment richting de huidige president? Ik heb het over die president die eergisteren een dame die voor een tweede keer veroordeeld is voor wederom oplichting ook de tweede keer clementine gegeven :')
pi_219859546
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb geen 4 ton studieschuld of 2 ton schuld omdat ik geen zorgverzekering kon afsluiten die m'n ingegroeide teennagel dekte.

Ze zijn in de VS inderdaad erg druk met onderwijs en zorg.

Gelukkig is er Obamacare voor iedereen... eh...
Je zult waarschijnlijk ook geen '6-figure salary' hebben waar je amper belasting over hoef te betalen en het is ook aannemelijk dat je een stuk gezonder bent dan de gemiddelde Amerikaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219859547
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is de US van de huidige bevolking omdat daar in 1492 een Italiaan met Spaanse expeditie aan land kwam?
Ja, toen niet maar nu wel. Dat kunnen ze tevens met hun immense leger afdwingen en verdedigen. Europa kan niets tegen Amerika.

Ik keur de overname van Groenland niet goed maar het kan morgen als. Daar is de VS toe in staat. Wat gaan een Europese leiders ertegen doen. Niets. Misschien een ' boze tweet' of hooguit een brief waarin hun gezamelijke verontwaardiging in wordt geuit. :')
pi_219859554
Yes een eigen tariff _O_

Eindelijk horen we bij de grote jongens 8-)
pi_219859576
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe groot is dat probleem nu echt?

En als je een probleem met fraude of omkoping hebt, hoe zit dat dan met je sentiment richting de huidige president? Ik heb het over die president die eergisteren een dame die voor een tweede keer veroordeeld is voor wederom oplichting ook de tweede keer clementine gegeven :')
Wat heeft dat met Somalische fraude te maken ?
pi_219859589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:07 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja, toen niet maar nu wel. Dat kunnen ze tevens met hun immense leger afdwingen en verdedigen. Europa kan niets tegen Amerika.

Ik keur de overname van Groenland niet goed maar het kan morgen als. Daar is de VS toe in staat. Wat gaan een Europese leiders ertegen doen. Niets. Misschien een ' boze tweet' of hooguit een brief waarin hun gezamelijke verontwaardiging in wordt geuit. :')
Lees mijn oproep. Europese leiders zijn lafbekken die niets gedaan krijgen. Het zijn wij, de burgers, die zelf initiatief moeten tonen. Heel simpel door niets Amerikaans meer aan te schaffen of naar dit land te reizen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn.
pi_219859592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:07 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja, toen niet maar nu wel. Dat kunnen ze tevens met hun immense leger afdwingen en verdedigen. Europa kan niets tegen Amerika.

Ik keur de overname van Groenland niet goed maar het kan morgen als. Daar is de VS toe in staat. Wat gaan een Europese leiders ertegen doen. Niets. Misschien een ' boze tweet' of hooguit een brief waarin hun gezamelijke verontwaardiging in wordt geuit. :')
Het zit velen binnen Europese kringen (en laten we duidelijk zijn: bepaalde Europese kringen) héél hoog dat dit nu gebeurt en dat komt alleen door Trump.

Als niet Trump maar Harris in het Witte Huis zat, die voorstelde dat het vanuit geopolitieke belangen goed was als Groenland een onderdeel van de VS zou worden, dan zouden alle mensen die nu hysterisch staan te schuimbekken en stampvoeten (terwijl men tot kort geleden Groenland niet eens op een kaart kon aanwijzen) waarschijnlijk zeer instemmend reageren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219859627
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zit velen binnen Europese kringen (en laten we duidelijk zijn: bepaalde Europese kringen) héél hoog dat dit nu gebeurt en dat komt alleen door Trump.

Als niet Trump maar Harris in het Witte Huis zat, die voorstelde dat het vanuit geopolitieke belangen goed was als Groenland een onderdeel van de VS zou worden, dan zouden alle mensen die nu hysterisch staan te schuimbekken en stampvoeten (terwijl men tot kort geleden Groenland niet eens op een kaart kon aanwijzen) waarschijnlijk zeer instemmend reageren.
Vreemde aanname. De democraten hechten juist wel waarde aan bondgenoten.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:13:49 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219859643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Hihi. Benieuwd welke fokkers dan nog achter hun Trumpgod staan :Y
Ik weet er wel een paar hoor :) En kan die man nog iets mis doen voor zijn fans, zoals hij zelf al eerder zei:

Trump: I could ‘shoot somebody and I wouldn’t lose voters’
pi_219859647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:07 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Ja, toen niet maar nu wel. Dat kunnen ze tevens met hun immense leger afdwingen en verdedigen. Europa kan niets tegen Amerika.

Ik keur de overname van Groenland niet goed maar het kan morgen als. Daar is de VS toe in staat. Wat gaan een Europese leiders ertegen doen. Niets. Misschien een ' boze tweet' of hooguit een brief waarin hun gezamelijke verontwaardiging in wordt geuit. :')
Ik stel nergens dat Europa echt iets kan doen tegen de US als het op een 1-op-1 confrontatie uitloopt.
Ik zie ook niet hoe jij dat uit mijn reactie haalt.

Maar het heeft wel grote gevolgen voor de NAVO, voor de handel, voor de VS-obligaties die Europa bezit, etc.

Er zal iets kapot gaan wat heel lang duurt om te helen.

Trump wil dat risico misschien wel nemen, de vraag is of de Republikeinse partij hem daarin steunt, of het leger hem steunt, of de kiezer hem daar bij de midterms in steunt en hoe dat afloopt bij de volgende presidentsverkiezingen.

Zelf zal ik ieder Amerikaanse dienst of product vermijden als Trump dit doordrukt. En dat is niet makkelijk. Mijn e-mail is al over (host die in Nederland gevestigd is en Proton als maildienst daarachter).
pi_219859667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:10 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Lees mijn oproep. Europese leiders zijn lafbekken die niets gedaan krijgen. Het zijn wij, de burgers, die zelf initiatief moeten tonen. Heel simpel door niets Amerikaans meer aan te schaffen of naar dit land te reizen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn.
En dan? Lekker nog meer van China of shitholes afhankelijk zijn. Immers hebben we onze eigen industrie om zeep geholpen. En dan zijn er idioten hier die schreewen dat we dan maar keen ASML machines moeten leveren aan de VS :'). Helemaal koekkoek. Als dat zou gebeuren staan de yanks morgen al hier om alles in te pakken en mee te nemen.
pi_219859674
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zit velen binnen Europese kringen (en laten we duidelijk zijn: bepaalde Europese kringen) héél hoog dat dit nu gebeurt en dat komt alleen door Trump.

Als niet Trump maar Harris in het Witte Huis zat, die voorstelde dat het vanuit geopolitieke belangen goed was als Groenland een onderdeel van de VS zou worden, dan zouden alle mensen die nu hysterisch staan te schuimbekken en stampvoeten (terwijl men tot kort geleden Groenland niet eens op een kaart kon aanwijzen) waarschijnlijk zeer instemmend reageren.
En wij haten Trump alleen maar omdat wij blanke mensen onszelf haten vanwege onze blanke huidskleur toch?

Als Harris zo als Trump gedaan zou hebben dan vond Europa het wel best. misschien zou ze voor haar baanbrekende ideeën zelfs een nobelprijs krijgen :Y
pi_219859686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
En dan? Lekker nog meer van China of shitholes afhankelijk zijn. Immers hebben we onze eigen industrie om zeep geholpen. En dan zijn er idioten hier die schreewen dat we dan maar keen ASML machines moeten leveren aan de VS :'). Helemaal koekkoek. Als dat zou gebeuren staan de yanks morgen al hier om alles in te pakken en mee te nemen.
Wie ben je, HowardRoark z'n ongefilterde kloonaccount?
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:17:09 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219859699
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:15 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
En dan? Lekker nog meer van China of shitholes afhankelijk zijn. Immers hebben we onze eigen industrie om zeep geholpen. En dan zijn er idioten hier die schreewen dat we dan maar keen ASML machines moeten leveren aan de VS :'). Helemaal koekkoek. Als dat zou gebeuren staan de yanks morgen al hier om alles in te pakken en mee te nemen.
Niet afhankelijk willen zijn van China maar wel in je reet genomen worden door de VS? :')
pi_219859741
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet afhankelijk willen zijn van China maar wel in je reet genomen worden door de VS? :')
Bij China weet je tenminste waar je aan toe bent.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219859760
Maar ik zou uitruilen.
10% importtarieven, wij 10% VS staatsobligaties dumpen.

Kijken wie het langer vol houdt...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219859789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:10 schreef TokkieFamilie het volgende:

[..]
Lees mijn oproep. Europese leiders zijn lafbekken die niets gedaan krijgen. Het zijn wij, de burgers, die zelf initiatief moeten tonen. Heel simpel door niets Amerikaans meer aan te schaffen of naar dit land te reizen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn.
Dan komt Trump straks weer met nog hogere tarieven omdat de handelsbalans met Nederland ongelijk is. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219859790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Bij China weet je tenminste waar je aan toe bent.
Canada weet het al; nu wij nog.
pi_219859809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Bij China weet je tenminste waar je aan toe bent.
Onzin. China wordt nu nog in toom gehouden door een liberale wereld oorlog, met Liberale regels zoals vrije en eerlijke handel (hier houd china zich al minimaal aan, maar grotendeels doet ze wel mee). Maar op moment e VS deze orde verlaat en zich echt aansluit bij de autocraten, wat weerhoudt china ervan om net handelspartners en de landen waar ze uit komen net zo te onderdrukken en te behandelen als hun eigen onderdanen.
pi_219859816
Mooie Youtube reactie:

quote:
Trump, "if you dare defend your territory I'll tax my own citizens. Dont make me do it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')