Ik mag hopen dat dat ook zo gaat zijn, maar jaquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hopelijk is die onzin vanaf november klaar als de democraten de midterms winnen
Dat gaat niet , voor dit bedrijf gelden andere en nationaal/EU stategische belangen. ASML gaat daarover zelf nietquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou ik vooral doen ja, dan is ASML hier meteen weg. Daar hebben ze al vaker mee zitten dreigen namelijk. Voor grote bedrijven is de VS namelijk een veel betere plek dan Nederland met alle beperkende regelgeving.
Welke verkiezingen?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hopelijk is die onzin vanaf november klaar als de democraten de midterms winnen
Als die daar z’n enkel breekt zijn we gelijk van de importtarieven af.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Duur soldaatje die naar Groenland gestuurd wordt.
Trump zei gisteren nog dat hij deze verkiezingen gaat cancelenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat ook zo gaat zijn, maar ja
Zou het voor ASML uit maken of de omzet uit Amerika of China komt?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou ik vooral doen ja, dan is ASML hier meteen weg. Daar hebben ze al vaker mee zitten dreigen namelijk. Voor grote bedrijven is de VS namelijk een veel betere plek dan Nederland met alle beperkende regelgeving.
Ga je dan zelf ook verkassen naar de VS? Moet wel jouw droomland zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump denkt vast dat België de 13e provincie van Nederland is.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
België komt goed weg, toch niet ideaal om 2 in plaats van 1 soldaat te sturen.
Bijna volledig ASML spullen. Laat ze daar lekker verrekken, China is een goede en willige klant.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, tezamen met die landen waar die tarieven gelden. Als de Amerikaanse consument 25% extra kwijt is voor alle Nederlandse producten dan zijn ze bijna alle export kwijt. En Nederlandse bedrijven bedrijf exporteren veel naar de VS. Nog wel althans.
Ja daaromquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trump zei gisteren nog dat hij deze verkiezingen gaat cancelen
Ja, ze zijn nu een heleboel chipfabrieken in de VS aan het bouwen, maar Trump heeft de financiering een paar keer opgeheven en weer halfslachtig terug ingevoerd, dus de kans dat ASML die machines ook mag leveren is klein. Terwijl China er graag zoveel mogelijk wil hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou het voor ASML uit maken of de omzet uit Amerika of China komt?
Die kijken nu sesamstraatquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:44 schreef probeer het volgende:
Goh, stille FoK! Trump fans ineens ..
Wie weet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ga je dan zelf ook verkassen naar de VS? Moet wel jouw droomland zijn.
Het ligt er nogal aan waar je zit. In denk dat sommige plekken (Portland, Seattle etc.) meer jouw droomplek zijn dan de mijne.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ga je dan zelf ook verkassen naar de VS? Moet wel jouw droomland zijn.
Duur voor de Amerikanen ja, de tariffs worden netjes doorbelast aan de eindgebruiker.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Duur soldaatje die naar Groenland gestuurd wordt.
Ja Nederland kent hij waarschijnlijk ook enkel vanwege Rutte (en de hoeren).quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump denkt vast dat België de 13e provincie van Nederland is.
Het geeft je te denken hoe en waar hij zijn informatie vergaard.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:51 schreef thedeedster het volgende:
Denkt Donnie nou serieus dat mensen hierom overstag gaan? Eerder het tegendeel.
Hoezo is dat Europees grond? Omdat er toevallig wat bootjes 300 jaar geleden aan kwamen ?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:50 schreef TokkieFamilie het volgende:
Ik roep hierbij IEDEREEN op de VS SNOEIHARD terug te pakken. Ga NIET meer naar de VS. Koop GEEN ENKEL Amerikaans product meer. Als je aan auto koopt, koop dan GEEN Ford. Mijd Amerikaanse films in de bioscoop, in dat soort films wordt toch alleen maar geschoten want enige vorm van diepgang kennen ze niet. Sla de McDonalds ook maar over. De gemiddelde levensverwachting van de Amerikaan ligt een stuk lager dan bij ons, met dank aan de kankerverwekkende rotzooi die ze in hun eten proppen om de boel maandenlang houdbaar te maken. Ga voortaan ALLEEN nog voor onze eigen gezonde kost. Ik ga verder geen opsomming meer geven van wat Amerikaans is, je weet dit zelf goed genoeg.
Vind je mijn oproep maar flauwekul? Prima, als je liever een slaaf wordt van Trump, blijf dan vooral de VS steunen. Geef dan maar lekker 300 euro uit aan een WK-ticket waarmee je de economie van dat 'lieve' land steunt. De VS moet het hebben van Europeanen die de reet van Trump kussen, ongeacht hoe hard hij ons ook aanpakt. Terwijl ik dit schrijf is hij de Vredesprijs die hij alsnog van de mevrouw uit Venezuela heeft gekregen in zijn prijzenkastje aan het zetten (ieder andere leider had deze prijs geweigerd, zoniet Trumpje, die vindt dat hij daar recht op heeft, want de meest machtige op aarde heeft overal recht op, stelt hij).
Moet je hard lachen om wat ik schrijf? Ga dan wel gezellig naar dat land en verblijf enige tijd in zo'n gezin waar ze hun 6-jarige dochtertje in de achtertuin leren schieten met een SIG-Sauer XM7. Ze moet zich immers leren verdedigen. En mocht ze op een dag ruzie krijgen met haar klasgenootjes dan kan ze die de volgende dag neermaaien. Ja, die Trump, grote vriend van mij, vindt dit ook allemaal heel normaal. Iedereen moet zich kunnen verdedigen namelijk, heeft hij vaak genoeg laten ontvallen. Het is mij wat met die MAGA's, ons Europeanen eventje heffingen opleggen omdat we een stuk grond van onszelf proberen te verdedigen.
De tijd is aangebroken en wel NU: maak de economie van de VS KAPOT! Breek ze! HELEMAAL!
Euh, nee hoor. Nederland is qua onderwijs, zorg en veiligheid een veel mooiere plek om te wonen dan welke staat in de US ook.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie weet.
[..]
Het ligt er nogal aan waar je zit. In denk dat sommige plekken (Portland, Seattle etc.) meer jouw droomplek zijn dan de mijne.
Is de US van de huidige bevolking omdat daar in 1492 een Italiaan met Spaanse expeditie aan land kwam?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:55 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Hoezo is dat Europees grond? Omdat er toevallig wat bootjes 300 jaar geleden aan kwamen ?
Jij bent in dagelijkse leven de hele dag bezig met onderwijs en/of zorg?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Euh, nee hoor. Nederland is qua onderwijs, zorg en veiligheid een veel mooiere plek om te wonen dan welke staat in de US ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |