Stom van ze! Die hadden ze met de spoedpost moeten sturen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker dan als je een rouwkaart op de dag van de begrafenis pas binnen krijgt.
Zodat er nog minder brieven verzonden gaan worden en het nog minder lucratief gaat zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:27 schreef klaasweetalles het volgende:
Ga gewoon de postzeggels en pakketzegels verhogen
Dat lijkt me de enige oplossing in plaats van bedelen
dan moeten mensen er maar gewoon meer voor betalen als de kosten niet meer dekkend zijn
Nog afgezien van het feit dat er onderscheid wordt gemaakt tussen dit soort spoedpost en reguliere post zijn er tegenwoordig natuurlijk 1001 alternatieve manieren om mensen te bereiken en als er maar een realistische prijs betaald wordt kan een koerier dit soort zeldzaam specialistisch werk ook prima doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker dan als je een rouwkaart op de dag van de begrafenis pas binnen krijgt.
De reden dat PostNL nu verlies maakt heeft helemaal niks te maken met de aanwezigheid van andere spelers (die bovendien op de briefpostmarkt amper aanwezig zijn). Het heeft te maken met de enorme daling van de postvolumes, door de opkomst van het internet. Ik denk dat toen de PTT in 1989 geprivatiseerd werd weinig mensen dat konden voorspellen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 00:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
In de tijd dat de toenmalige PTT geprivatiseerd werd door de overheid, is de postwet vanaf het begin onderdeel geweest van de propositie richting aandeelhouders. M.a.w: men wist waar men aan begon.
Toendertijd natuurlijk geweldig, want PostNL was een bijna monopolist. Het hele principe van privatiseren (of markt), is dat je ook andere spelers kunt verwachten.
Kortom, duidelijke deal. Nu ook gewoon je verlies pakken. Of omturnen in winst.
Klaas weet alles, maar heeft blijkbaar toch gemist dat de prijzen van de postzegels de afgelopen jaren al flink verhoogd zijn. Van 39 cent in 2005, naar 69 cent in 2015, en nu zitten we al op EUR 1,32. En dat heeft (surprise, surprise) de volumedaling alleen maar groter gemaakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:27 schreef klaasweetalles het volgende:
Ga gewoon de postzeggels en pakketzegels verhogen
Dat lijkt me de enige oplossing in plaats van bedelen
dan moeten mensen er maar gewoon meer voor betalen als de kosten niet meer dekkend zijn
wtfquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klaas weet alles, maar heeft blijkbaar toch gemist dat de prijzen van de postzegels de afgelopen jaren al flink verhoogd zijn. Van 39 cent in 2005, naar 69 cent in 2015, en nu zitten we al op EUR 1,32. En dat heeft (surprise, surprise) de volumedaling alleen maar groter gemaakt.
De postzegels zijn verhoogd vanwege gestegen kosten EN vanwege de volumedaling. Dat geeft PostNL ook steeds aan, elk jaar dat zij weer de prijzen verhogen (in 2025 is de prijs al 2x verhoogd). Tot nu toe heeft dat alleen maar tot een nog verdere volumedaling geleid, dus de prijzen NOG verder verhogen, wat jij voorstelt, zal het probleem juist groter maken ipv oplossen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wtf
Transportkosten in het algemeen zijn gestegen. Daarnaast zijn arbeidskosten ook gestegen. Benzine prijzen zijn gestegen. Energiekosten voor het sorteren van de post zijn gestegen. Het is dus niet het postzegeltje he....
Ja #klaasweetheelveel en de kent de redenen van die stijgingen kosten opdreunen.....
Het principe blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De reden dat PostNL nu verlies maakt heeft helemaal niks te maken met de aanwezigheid van andere spelers (die bovendien op de briefpostmarkt amper aanwezig zijn). Het heeft te maken met de enorme daling van de postvolumes, door de opkomst van het internet. Ik denk dat toen de PTT in 1989 geprivatiseerd werd weinig mensen dat konden voorspellen.
Postzegelprijzen zijn niet wat bedrijven betalen voor hun bulkpartijen, dus die relatie is niet zo lineair. Het gros van de post is zakelijk en daar hebben bedrijven afgezien van de contracten die ze met PostNL hebben en zaken als het bezorgwindow prijzen die een fractie van de postzegelprijs zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De postzegels zijn verhoogd vanwege gestegen kosten EN vanwege de volumedaling. Dat geeft PostNL ook steeds aan, elk jaar dat zij weer de prijzen verhogen (in 2025 is de prijs al 2x verhoogd). Tot nu toe heeft dat alleen maar tot een nog verdere volumedaling geleid, dus de prijzen NOG verder verhogen, wat jij voorstelt, zal het probleem juist groter maken ipv oplossen.
Ik heb toch ook oplossingen aangedragen ...zie onderstaandquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De postzegels zijn verhoogd vanwege gestegen kosten EN vanwege de volumedaling. Dat geeft PostNL ook steeds aan, elk jaar dat zij weer de prijzen verhogen (in 2025 is de prijs al 2x verhoogd). Tot nu toe heeft dat alleen maar tot een nog verdere volumedaling geleid, dus de prijzen NOG verder verhogen, wat jij voorstelt, zal het probleem juist groter maken ipv oplossen.
Misschien kan je hierop is reageren dan.....quote:Misschien moet Post nl zich niet alleen maar op post concentreren
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is om andere takken van sport erbij te gaan doen om het bedrijf rendabel te maken
Of heel simpel gezegd het moet verkocht gaan worden aan een ander bedrijf
Een bedrijf dat internationaal opereert
Misschien UPS?
En welk principe is dat dan volgens jou? Banken die in moeilijkheden komen (door eigen toedoen, nota bene) krijgen financiële steun van de overheid, de NS krijgt financiële steun, Schiphol heeft financiële steun gekregen, KLM/Air France, ga zo maar door. Dus ik weet niet precies welk principe jij bedoelt, maar blijkbaar is dat een principe wat alleen voor PostNL geldt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:57 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Het principe blijft hetzelfde.
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van dit bedrijf en kijken wat ze allemaal al gedaan hebben (ook activiteiten die weinig met post bezorgen te maken hadden). Want je bent nu een beetje het wiel opnieuw aan het uitvinden.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:41 schreef klaasweetalles het volgende:
Misschien mot Post nl zich niet alleen maar op post concentreren
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is om andere takken van sport erbij te gaan doen om het bedrijf rendabel te maken
Of heel simpel gezegd het moet verkocht gaan worden aan een ander bedrijf
Een bedrijf dat internationaal opereert
Misschien UPS?
https://www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws/persberichten/quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:24 schreef klaasweetalles het volgende:
Een voorschot van 15 miljoen euro????????????????????????????
Dit is toch een beursgenoteerd bedrijf
Beetje drugs dealen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:41 schreef klaasweetalles het volgende:
Misschien mot Post nl zich niet alleen maar op post concentreren
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is om andere takken van sport erbij te gaan doen om het bedrijf rendabel te maken
Dan is er maar 1 optie overquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van dit bedrijf en kijken wat ze allemaal al gedaan hebben (ook activiteiten die weinig met post bezorgen te maken hadden). Want je bent nu een beetje het wiel opnieuw aan het uitvinden.
Ja, dus?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En welk principe is dat dan volgens jou? Banken die in moeilijkheden komen (door eigen toedoen, nota bene) krijgen financiële steun van de overheid, de NS krijgt financiële steun, Schiphol heeft financiële steun gekregen, KLM/Air France, ga zo maar door. Dus ik weet niet precies welk principe jij bedoelt, maar blijkbaar is dat een principe wat alleen voor PostNL geldt.
Detail: bpost was bijna actief in NL. Wilde PostNL overnemen maar PostNL weigerde dat.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 00:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het cruciale verschil is echter dat de door mij genoemde wetten ALLEEN gelden voor PostNL, omdat PostNL door de overheid is AANGEWEZEN als universele postdienstverlener (UPD). Ieder ander postbedrijf in Nederland hoeft zich niet aan deze bepalingen te houden. Daarom konden bijv. Sandd en Selektmail destijds veel goedkoper zijn dan PostNL, want zij hoefden niet 5 dagen per week te bezorgen en bussen te lichten.
[..]
Sandd bestaat sinds 2019 niet meer, BPost is niet actief in Nederland, en DHL wil alleen je brief bezorgen als je deze als brievenbuspakket frankeert (kost minimaal EUR 2,95).
Zoals ik al eerder stelde: Elk postbedrijf wat graag in aanmerking wil komen om de UPD te verzorgen kan zich melden bij het ministerie van EZ. Tot dusver 0,0 animo helaas
[..]
Waar heb je dat gelezen? In de Postwet zelf kom ik alleen de bepaling tegen dat de UPD-uitvoerder aan de minister van EZ kan vragen om van haar taak ontheven te worden. Vragen, dus de minister hoeft het voerzoek niet in te willigen. Over een opzegtermijn lees ik niks.
Al toen waren er de eerste tekenen van het internet hoor en direct messaging functies waren toen ook al beschikbaar tussen pc's. Alleen tjah, de nerds, die hielden zich daar mee bezig.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De reden dat PostNL nu verlies maakt heeft helemaal niks te maken met de aanwezigheid van andere spelers (die bovendien op de briefpostmarkt amper aanwezig zijn). Het heeft te maken met de enorme daling van de postvolumes, door de opkomst van het internet. Ik denk dat toen de PTT in 1989 geprivatiseerd werd weinig mensen dat konden voorspellen.
PostNL heeft ook een essentiële functie. Als PostNL (bijv in navolging van PostNord in Denemarken) zou stoppen met briefpostbezorging, dan heeft de staat toch wel een groot probleem. Want ondanks gedaalde volumes bezorgt PostNL toch nog steeds 6,3 miljoen brieven per dag. Een zeer groot deel daarvan is nota bene afkomstig van de overheid zelf. Wie gaat dat dan bezorgen? Concurrenten die in het verleden belangstelling hadden om PostNL over te temen (BPost, maar bijv ook Deutsche Post) waren voornamelijk geïnteresseerd in onze pakkettentak. Op die briefpost zit geen bedrijf te wachten, dat is niet rendabel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:23 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ja, dus?
Allemaal bedrijven met een essentiële functie (voor de economie) waar de staat (deels) eigenaar van is en een lepel in de pap heeft.
klopt de enige brieven die ik nog krijg komen van de overheidquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL heeft ook een essentiële functie. Als PostNL (bijv in navolging van PostNord in Denemarken) zou stoppen met briefpostbezorging, dan heeft de staat toch wel een groot probleem. Want ondanks gedaalde volumes bezorgt PostNL toch nog steeds 6,3 miljoen brieven per dag. Een zeer groot deel daarvan is nota bene afkomstig van de overheid zelf. Wie gaat dat dan bezorgen? Concurrenten die in het verleden belangstelling hadden om PostNL over te temen (BPost, maar bijv ook Deutsche Post) waren voornamelijk geïnteresseerd in onze pakkettentak. Op die briefpost zit geen bedrijf te wachten, dat is niet rendabel.
Samen met de Postcodeloterijquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt de enige brieven die ik nog krijg komen van de overheid
ook dat ik denk , nou , nou , nou, kan dat niet met een e-mailtje
maar kennelijk is de staat toch nog steeds degene die Post NL laat functioneren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |