https://www.nu.nl/binnenl(...)-stromen-binnen.htmlquote:Naar schatting hebben zo'n 3.700 mensen zich de afgelopen dagen aangemeld bij advocatenkantoren voor een eventuele massaclaim, melden verschillende media. Zeker twee advocatenkantoren onderzoeken of er juridische grond is voor zo'n collectieve claim.
Diepen Van der Kroef Advocaten heeft sinds vrijdagmiddag de website datalekbevolkingsonderzoek.nl in de lucht. "Elke minuut komt er een nieuwe aanmelding binnen", zegt advocaat Michaël Dol tegen RTL Nieuws en de NOS. De teller stond dinsdagmiddag op 2.700 geďnteresseerden.
Advocatenkantoor DHKV in Den Haag heeft sinds maandagavond de website claimbevolkingsonderzoek.nl online. Daar zij volgens het AD al zo'n duizend aanmeldingen gedaan. Het plan van DHKV krijgt steun van de Stichting voor Collectieve Consumentenbelangen.
Eerder deze maand werd bekend dat de gegevens van bijna een half miljoen vrouwen zijn gelekt door een hack bij Clinical Diagnostics. Daar zitten onder meer namen, adressen, burgerservicenummers en testuitslagen bij. Die gegevens zijn begin juli gestolen en hebben vooral betrekking op de periode tussen 2022 en 2025.
Mensen die slachtoffer zijn geworden van het datalek hebben deze week een brief gekregen met meer informatie. De advocatenkantoren richten zich vooralsnog tot die groep. Die brief viel overigens niet bij iedereen in goede aarde. Meer daarover lees je in het onderstaande artikel.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en de Autoriteit Persoonsgegevens doen onderzoek naar het lek. Diepen Van der Kroef Advocaten wil volgens RTL Nieuws eerst die onderzoeken afwachten voordat het eventueel overgaat tot het indienen van een collectieve claim.
gratis geldquote:
Inmiddels Bijna 70.000 aanmeldingen voor massaclaim na hack bij bevolkingsonderzoekquote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Van die 3800 mag wat mij betreft ook hun Digid + wachtwoord gedeeld worden, zodat ze tenminste écht ergens last van hebben.
Nu is het simpelweg gratis geld verkrijgen aangezien ze verder nergens last van hebben.
Leg jij al je gegevens ook even op straat dan, aangezien je verder toch nergens last van hebtquote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Van die 3800 mag wat mij betreft ook hun Digid + wachtwoord gedeeld worden, zodat ze tenminste écht ergens last van hebben.
Nu is het simpelweg gratis geld verkrijgen aangezien ze verder nergens last van hebben.
zou jij je aangemeld hebben voor claim, als er gegevens van jou gelekt zouden zijn?quote:
Ik heb me ook aangemeld. Niet omdat ik ergens last van heb (blijkbaar moet dat eerst) maar omdat ik in de toekomst niet wil dat er slordig met mijn gegevens om wordt gegaan, en dat lijkt hier wel het geval.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik zou mij ook aangemeld hebben als er gegevens van mij zouden lekken voor claim btw
Alsof die al niet op straat liggenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Leg jij al je gegevens ook even op straat dan, aangezien je verder toch nergens last van hebt
Wow ja ik hoop dat ze echt snel met die ¤50 over de brug komenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar hoe dan ook: wat voor schade is er voor dat soort figuren geweest?
Dat zo'n organisatie een boete krijgt wegens niet op orde zijnde beveiliging o.i.d., prima. Maar iedereen die nu aan zo'n massaclaim deelneemt, is een ordinaire geldwolf.
En dat weten zelf ook.
Duidelijk dat je jezelf dus ook een geldwolf vindt.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wow ja ik hoop dat ze echt snel met die ¤50 over de brug komen
Geen probleem.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Duidelijk dat je jezelf dus ook een geldwolf vindt.
Dank voor de bevestiging.
Wat is last hebben van? Bij NS was er ook een groot data lek. En ik ondervind daar ook wel last van omdat diverse idioten via privenummers names allerhande instanties mij lastig vallen names de Rabobank etc. Nee daar trap je natuurlijk niet in maar is wel allemaal hinderlijk. Dan kun je wel zeggen je neemt niet elk privenummer op maar het ziekenhuis waar ik helaas vaak kom gebruikt ook prive nummers.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ja die arme commerciële bedrijven toch he? Geldwolven als klanten!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Duidelijk dat je jezelf dus ook een geldwolf vindt.
Dank voor de bevestiging.
Want dat gebel komt door die ene hack en niet doordat jouw gegevens al tig keer geregistreerd zijn bij webshops X en Y ofzoiets?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is last hebben van? Bij NS was er ook een groot data lek. En ik ondervind daar ook wel last van omdat diverse idioten via privenummers names allerhande instanties mij lastig vallen names de Rabobank etc. Nee daar trap je natuurlijk niet in maar is wel allemaal hinderlijk. Dan kun je wel zeggen je neemt niet elk privenummer op maar het ziekenhuis waar ik helaas vaak kom gebruikt ook prive nummers.
Ah, de grote boze bedrijven die klauwen met geld verdienen over de slachtofferrug van al die arme klanten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja die arme commerciële bedrijven toch he? Geldwolven als klanten!
Na contact te hebben gehad met mijn bank weet ik het wel bijna zeker. Ook via diverse collega.s die na die hack opvallend veel lastig gevallen werden door privenummers die zognaamd via de bank contact opnamen. Bovendien kregen wij ook een waarschuwing van NS zelf. Uiteraard trap je niet in die onzin maar vervelend is het zeker en de kans bestaat natuurlijk dat bij ouderen die kans aanwezig is om in die bullshit te trapen een stuk groter is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want dat gebel komt door die ene hack en niet doordat jouw gegevens al tig keer geregistreerd zijn bij webshops X en Y ofzoiets?
Zo ja, jij weet dat zeker doordat je het gevraagd hebt aan ze ofzoiets?
De klanten hadden mogen verwachten dat het bedrijf geen medische gegevens ging lekken. Dus ja ze zijn slachtoffer. Als klanten van bedrijven zich niet aan de afspraak houden volgen over het algemeen ook facturen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, de grote boze bedrijven die klauwen met geld verdienen over de slachtofferrug van al die arme klanten.
Doei.
Ook geen idee, dat andere kantoor vroeg dat niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:25 schreef summer2bird het volgende:
Hey weet iemand waarom ze in de aanmelding vragen of je rechtsbijstandverzekering hebt?
Het is toch no cure no pay?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |