abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218601252
Hallo heren,

Wat ik heb: weinig haar
Wat ik wil: goede tondeuse, zonder opzetkap en zo dicht mogelijk tegen 0mm aan
Wat ik nu gebruik: Remington QuickCut
Waar ik heen wil: Wahl balding clipper
Vraag: heeft iemand ervaring met dat apparaat?

Ik scheer om de 2 weken mn hoofd met zo'n Remington QuickCut tondeuse maar het valt me op dat hij steeds zwakker aan het worden is. Ding werkt op accu en merk dat hij niet meer zo goed en gelijkmatig scheert.

Ik ben op zoek naar iets anders maar kwam al snel achter dat het een hele zoektocht kan zijn.

Ik wil iets simpels en krachtig. Moet gewoon binnen 5 minuten mijn hele hoofd zonder problemen gelijkmatig kunnen scheren en liefst zo dicht mogelijk tegen 0mm.

Ik heb op internet wahl balding clipper gevonden die tot 0.4mm scheert. Echter lees ik een hoop horrorverhalen dat hij in de huid snijdt.

Is dat echt zo of valt dat dik mee? Iemand ervaringen? Misschien ook andere suggesties?

Dankjulliewel.
pi_218601328
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:28 schreef Werkperd het volgende:
Wat ik heb: weinig haar
De ziekte van Hedel?
pindazakje
pi_218601428
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De ziekte van Hedel?
Nee, de ziekte van androgenetische alopecia
pi_218601518
Ik heb al een jaar of wat de Wahl Legend die tot 0.5mm scheert volgens de specs, en die bevalt me prima. Heb me nog niet gesneden en hij scheert goed en snel.
pi_218607030
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:35 schreef Farenji het volgende:
Ik heb al een jaar of wat de Wahl Legend die tot 0.5mm scheert volgens de specs, en die bevalt me prima. Heb me nog niet gesneden en hij scheert goed en snel.
0.5mm hmm.. Hoe ziet dat eruit? Dicht tegen kaal?

Dan heb jij waarschijnlijk de snoerversie. De draadloze kan maar tot 0.7mm wat te veel is voor mij.

Heb em in ieder geval genoteerd!
pi_218607339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
0.5mm hmm.. Hoe ziet dat eruit? Dicht tegen kaal?

Dan heb jij waarschijnlijk de snoerversie. De draadloze kan maar tot 0.7mm wat te veel is voor mij.

Heb em in ieder geval genoteerd!
Ik heb idd de snoerversie. Hij scheert niet helemaal kaal maar op stoppeltjeslengte zeg maar. Ik vind het kort genoeg.
pi_218609414
Helemaal geen clipper op je tondeuse doen. De snijbladen kan je eventueel met een schuifje ook nog stellen .

Na 't scheren even nat maken en met een zachte borstel over je hoofd .. zo haal je al heel wat losse haarjes weg en kan je zien of niet nog een lange haar ergens is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')