abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218592969
quote:
Drie Nederlanders zijn opgepakt na een plofkraak bij een geldautomaat in het Oostenrijkse dorp Hofkirchen im Traunkreis. Het gaat om een 32-jarige man uit Den Bosch, een 28-jarige man uit Amsterdam en een 25-jarige vrouw uit Hoofddorp.
Het drietal zit nog vast in Oostenrijk. De politie arresteerde ook een vierde persoon, van wie de nationaliteit niet is bekendgemaakt. Bij de plofkraak werd niets buitgemaakt.
Na de arrestaties zijn in Nederland meerdere gebouwen doorzocht, melden Europol en de Oostenrijkse justitie. Daarbij zijn auto's, munitie, 16.500 euro contant geld, gps-trackers en "ander bewijsmateriaal" in beslag genomen.
Ook in Duitsland en Oostenrijk zijn doorzoekingen gedaan en spullen in beslag genomen. De resultaten van de operatie van vorige week zijn maandag naar buiten gebracht.
Oostenrijk kampt sinds enige tijd met een reeks explosies bij bankfilialen en pinautomaten, net als Nederland en Duitsland eerder. Sinds het begin van het jaar waren er vijftien geslaagde plofkraken en dertien pogingen. Dat is meer dan twee keer zoveel als in heel 2024.
Oostenrijk heeft in totaal 42 mensen in beeld voor reeks plofkraken

De plofkraak vorige week dinsdag in Hofkirchen im Traunkreis was de recentste. Enkele uren later werden de vier verdachten gearresteerd, na een klopjacht door speciale eenheden.
Twee van hen zouden betrokken zijn geweest bij de explosies zelf, de twee anderen zouden hebben geholpen. Het is nog niet duidelijk van welke andere plofkraken zij worden verdacht.
De verdachten hebben volgens Europol hulp gekregen van Duitse handlangers. Volgens de Oostenrijkse instanties zijn de daders "bijzonder roekeloos" en is hun werkwijze "heel gevaarlijk voor derden".
Volgens de Oostenrijkse autoriteiten zijn nu in totaal 42 mensen in beeld voor de reeks plofkraken. Negentien van hen zijn gearresteerd. In totaal 26 gebouwen zijn doorzocht, waaronder tien in Nederland.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ostenrijks-dorp.html
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218592973
Het begrip 'Nederlander' is wel aan inflatie onderhevig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218592975
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De politie arresteerde ook een vierde persoon, van wie de nationaliteit niet is bekendgemaakt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218592980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
De politie arresteerde ook een vierde persoon, van wie de nationaliteit niet is bekendgemaakt.
Die had waarschijnlijk alleen nog maar een Marokkaans paspoort en was in afwachting van zijn NL versie.

We hoeven hier helemaal geen rooskleurig verhaal van te maken, we weten allemaal wie dit soort misdrijven plegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218592987
Mac Verstappen fans zeker
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218592988
Eens zien of ze daar ook met zulke forse straffen als in Duitsland worden veroordeeld.
NWS / Plofkrakers krijgen tot veertien jaar cel in Duitsland
pi_218593017
Hou eens op met dit 'nederlanders' te noemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 05:09:01 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218593174
Het is inderdaad wel opvallend hoevaak ze in dit soort artikelen moeten benoemen dat het om Nederlanders gaat, terwijl in positief nieuws er wel bij verteld mag worden dat het om Marokkaanse Nederlanders gaat.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218593245
Al die moeite voor het buitmaken van wat plofkippen.
pi_218593267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die had waarschijnlijk alleen nog maar een Marokkaans paspoort en was in afwachting van zijn NL versie.

We hoeven hier helemaal geen rooskleurig verhaal van te maken, we weten allemaal wie dit soort misdrijven plegen.
Ik vraag me steeds vaker af hoe lang dit nog door kan gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218593456
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 06:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ik vraag me steeds vaker af hoe lang dit nog door kan gaan.
Nou, in Nederland heeft het zo goed als geen zin meer om ATM's op te blazen, en ook in Duitsland zijn ze wakker geschrokken, dus ze moeten het wel steeds verder weg gaan proberen. Met een beetje mazzel lopen ze over een jaar of 2 geldautomaten in Rusland op te blazen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 26-08-2025 07:44:23 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218593481
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 07:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, in Nederland heeft geen zo goed als geen zin meer om ATM's op te blazen, en ook in Duitsland zijn ze wakker geschrokken, dus ze moeten het wel steeds verder weg gaan proberen. Met een beetje mazzel lopen ze over een jaar of 2 geldautomaten in Rusland op te blazen. :')
Rusland heeft geen geduld met zulke mensen, die verdwijnen ergens in een strafkamp in de Oeral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:50:44 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218593787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik herinner me nog dat vroeger het nieuws de daders bij voornaam en eerste letter van achternaam noemde, maar daar zijn ze denk ik van afgestapt omdat het te “stigmatiserend” werd?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218593848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:50 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik herinner me nog dat vroeger het nieuws de daders bij voornaam en eerste letter van achternaam noemde, maar daar zijn ze denk ik van afgestapt omdat het te “stigmatiserend” werd?
Wrs ondat mensen anders denken dat het elke keer dezelfde dader betreft..
:')
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:00:28 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218593880
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wrs ondat mensen anders denken dat het elke keer dezelfde dader betreft..
:')
Mohammed A/B/C….
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:14:56 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218594041
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mohammed A/B/C….
Mo’ is dan ook eigenlijk de verbastering van more. ;)

Komen er steeds meer bij dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218594065
'Drie Nederlanders.'

En dat was hem weer: de grap van vandaag.
pi_218594079
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 00:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
NWS / Nederlanders zwaargewond in Duitsland na plofkraak in Oostenrijk

pi_218594188
quote:
Dat blonde meisje zal wel de tijd van haar leven hebben. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:08:46 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218594521
quote:
De twee vrouwen zijn de enige echte Nederlanders in het rijtje :{
pi_218594535
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 10:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
De twee vrouwen zijn de enige echte Nederlanders in het rijtje :{
'Geen mens is illegaal'
'Uitgaan van het goede in de mens'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016