abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218682269
Het leven zou beter zijn met meer Steve Winwood en minder Train. Als we de letters een beetje door elkaar gooien: Traffic, die moet nog komen zeker toch? En die van de Spencer Davis Group (wel een groep waar de hoofdpersoon niet zingt, dat had dus best gekund, Frank Boeijen)?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218686112
Die hernieuwde populariteit van de pompoenen bij Kink hè, is dat echt iets of komt dat gewoon doordat drie man en een paardenkop gestemd hebben? Volgens mij zijn ze niet dichter dan 200 km van de Nederlandse grens gekomen dit jaar toch?

Indien het wel iets is, ze scoren al 4/4 en er is er eentje van niet geringe populariteit gedraaid dit jaar. Dus die zou ik dan aan de potloodlijst toevoegen.
  vrijdag 5 september 2025 @ 14:24:13 #153
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218686920
:W :W DUBBEL UITZWAAI-ALARM :W :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
40 favorieten over.

Favoriete nummers uit het blokje 850-826:

842 Within Temptation - Ice Queen: Misschien ben ik er eindelijk achter wat het cruciale verschil is tussen Mex en mij. Hij schrijft ‘je wordt ouder en leert meer liedjes kennen’, en waar dat laatste zeker ook op mij van toepassing is, ben ik misschien nooit helemaal volwassen geworden. Als ik naar Within Temptation (of bijvoorbeeld ook Linkin Park) luister komt het nog net zo lekker binnen als die allereerste keer, en dus blijven hun hits van begin deze eeuw ook nu nog alltime favorieten. Zoals vaker vermeld is deze band zelfs uitgegroeid tot hofleverancier van mijn eigen top 1000, met een heleboel bekende en iets minder bekende nummers van ze die ik heel hoog heb zitten. Maar Ice Queen blijft toch wel heel bijzonder. Het fijnst is de albumversie, met die vrij rustige, door natuurgeluiden geïnspireerde intro waar dan de galmende vocalen langzamerhand opduiken, en dan ineens de drums en de bas die erin knallen… meesterlijk. Mijn nummer 2 kwam bij Mex tot 842, nu extra benieuwd hoe ver Het Lichtje kan komen!
837 Toto – Africa: En toch voel ik als ik een artiest als Toto luister zeker ook wel waar die liefhebberij van jaren ’80-muziek vandaan moet komen. Dit soort bands zijn meesterlijk in het creëren van een dromerige, mystieke stijl, met een diversiteit aan klankkleur en instrumentgebruik. Dat hoor je zeker terug in een nummer als Africa. Ik zei bij Down Under van Men at Work al dat het heel knap is als een artiest je heimwee kan geven naar een land waar je nog nooit geweest bent, maar Toto doet dat met een heel continent.
849 The Weeknd - Blinding Lights: Dat dit een artiest is die door alle lagen van de samenleving wordt beluisterd mag inmiddels duidelijk zijn; dit nummer dook zelfs op in de V500. Blinding Lights staat bij mij natuurlijk een beetje in de schaduw van Moth To A Flame, en inmiddels ook van Starboy, maar dat neemt niet weg dat deze grote hit terecht gewaardeerd wordt en een mooi hoge positie heeft weten te behalen in de Lijst der Lijsten. Het eerste jaar zelfs top-100, toe maar. Inmiddels zakt-ie iets weg richting een positie die behoorlijk strookt met de positie in mijn eigen lijst.

Minst favoriete nummers uit het blokje 850-826:

845 Madonna - Into the Groove: Oef, heerlijk blokje met veel subtoppers en nauwelijks missers, maar er moet er toch één de zwakste zijn en dat is wat mij betreft deze van Madonna. Ze is domweg niet de allerbeste zangeres en dan moet de muzikale omlijsting of de thematiek of gewoon de hele vibe wel héél bijzonder zijn wil ik er wat mee kunnen. Ze heeft zeker nummers waarbij dat nog wel lukt, maar dit is wat mij betreft een van de mindere.
833 Armand - Ben ik te min: Thematisch en tekstueel is het nog wel een interessant plaatje, maar de kwaliteit van de ‘zang’ (als je het al zo mag noemen) is wel echt te mager voor een notering in deze regionen. In mijn beleving voelt het meer als een culthitje dat niet al te serieus dient te worden genomen.
827 Niall Horan – Heaven: Voor iets van een voormalig One Direction-lid is het nog niet eens heel slecht (nog best aan te Horan hihaho), maar inderdaad wel erg poppy en wat mij betreft niet spannend genoeg om zo’n hoge positionering te rechtvaardigen.

Favoriete nummers uit het blokje 825-801:

803 Billie Eilish - Bad guy
: Van deze eerste grote hit was ik niet meteen overtuigd toen ik hem hoorde, maar ik was dan ook geen fan van het eerste uur. Billie Eilish in algemene zin en dit nummer specifiek hadden wat tijd nodig om op me te groeien, maar inmiddels is dat natuurlijk helemaal goed gekomen en ben ik helemaal mee op de hypetrain. De lekker freaky videoclip, waarin Billie zich profileert als zowel speels als tegendraads, helpt ook wel om deze plaat goed van de grond te krijgen. Verder is het inderdaad lekker gevarieerd en onorthodox, echt een mooi eigen geluid.
819 Foo Fighters - Best of You: Hm, een vreemde omissie uit mijn eigen top 1000. Dit is eigenlijk wel een van hun betere maar ik heb hem er niet in staan. Volgend jaar dan maar verandering in brengen. Ik denk dat dit van alle bekende Foo Fighters-nummers misschien wel degene is waar je het sterkst nog dat grungegeluid in hoort waar ze hun roots een beetje hebben liggen.
808 Coldplay - Life in Technicolor ii: Een nummer met twee gezichten. De intro en het bijbehorende loopje vind ik eigenlijk niet bijzonder mooi, omdat het een beetje dof en blikkerig klinkt. Daardoor niet een van mijn absolute favorieten van Coldplay. Als echter de coupletten en later het refrein losbarsten hoor je dat de melodieën die eraan ten grondslag liggen toch wel weer heel fijn zijn.

Eervolle vermelding: 821 10cc - I'm Mandy Fly Me: Aangezien ik hierboven toch weer 3 artiesten noem die ik al wel vaker bejubel toch ook even een verrassinkje. Deze plaat van 10CC kende ik volgens mij nog niet, maar hij klinkt echt heel lekker psychedelisch, mooier dan het werk dat thans nog in de Top 2000 staat wat mij betreft.

Minst favoriete nummers uit het blokje 825-801:

806 Dr. Hook - Sylvias Mother: Nogal pathetisch en over de top, en de thematiek is natuurlijk ook wel behoorlijk gedateerd. Ingewikkelde relaties met schoonmoeders heb je nog steeds wel, maar ik denk niet dat je nog zo snel tegen zo’n spreekwoordelijke muur botst over de telefoon. En zeker niet als je belt vanuit… ik vermoed iets van een telefooncel?
809 Bruce Springsteen - No Surrender: Niet slecht, maar net wat aan de eentonige kant naar mijn smaak en ook wat te weinig onderscheidend ten opzichte van de rest van zijn werk. Van Bruce wordt vaak gezegd dat-ie te vaak in de lijst staat, als dat zo is dan is dit wel een van de eerste die geschrapt mag worden.
802 Glenn Miller - In the Mood: Prima voor het tijdperk, maar niet iets wat ik zelf snel zou aanzetten. De muziekcultuur is flink doorontwikkeld de afgelopen 85 jaar en dat vind ik helemaal niet erg.
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2025 @ 14:56:05 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218687117
Hij belt inderdaad vanuit een telefooncel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218688506
Dr. Hook > Adam Levine.
pi_218688575
Don Mercedes > Dr. Hook
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218688598
Stond die ook in een telefooncel?
pi_218688638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 17:56 schreef Tussle266 het volgende:
Nee, maar wel in de Top 2000. Ook mooi.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218689053
Wel mijn favoriete lijstje tot nu toe. Jim Croce O+ _O_
pi_218689058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 17:56 schreef Tussle266 het volgende:
Nee, dat was Jim Diamond
En Jack Lee
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2025 @ 20:22:46 #161
pi_218689875
Jeetje, alweer bij de 800. We komen bij de laatste setjes nummers die ik niet in mijn eigen lijst plaats.

800 The Beach Boys - God Only Knows

Ja, ik ga finaal gefileerd worden om 'het beste nummer ooit' op plek 800 te zetten. Dat is niet laag he? Maar velen zien dit als een van de beste nummers, zo niet te allerbeste song ooit. Het is ook wel gewoon heel mooi gemaakt, een warm bad. Maar ik vind het wel een beetje te veel van hetzelfde. Als er net iets meer zou gebeuren dan het op zich mooie refrein zou het bij mij hoger scoren. En ja, er is het coupletje, maar die doet me eerlijk gezegd niet heel veel. Sorry, het gaat echt om al die keren dat ze de titel zingen. In de lijsten is het ook de favoriet van de groep, al stond dit de eerste 5 jaar niet in de top 100. Vanaf 2004 wel en in 2009 werd zelfs plaats 20 bereikt. Daar zakte het lied weer weg, maar in 2014 stond het lied ineens weer op plek 13. Maar na opnieuw weg te zakken staat het nu op 53.

799 Hot Chocolate - Emma

Tragisch lied over Emma, de (fictieve) vrouw van de zanger die graag de filmwereld in wilde maar uiteindelijk mislukte en daardoor zelfmoord pleegde. Wat mij betreft wel de mooiste van Hot Chocolate, sowieso een hele fijne soulgroep die hier echt wel een hele mooie smartlap op naam hebben. In 2003 op 581 als hoogste notering, voor de plaat die van 1999 tot 2017 de lijst haalde.

798 Manfred Manns Earth Band - Davys on the Road Again

Manfred Mann had al successen in de jaren 60, maar in de jaren 70 scoorde hij het meest met zijn progrock. Die wordt Top 2000-technisch niet altijd op waarde geschat, zo was het een of andere vage knipversie voor Father of Day, Father of Night en dit kwam ook pas heel veel later in de veel betere versie in de lijst. Volgens mij alleen in 2017 dat dit in de albumversie werd gedraaid. Eindelijk, en toen was het meteen voorbij. Heerlijk geram op die Moogs, met dank aan Robbie Robertson die de song schreef. Dit mag echt terug, maar dan wel in die fantastische albumversie. Dit nummer heeft de juiste versie nodig. Van 1999 tot en met 2017 dus in de lijst, met plek 657 in 2001 als beste notering.

SPOILER: 797-776
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218689968
Ja God Only Knows zou hier 799 plekken hoger staan :P
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_218690124
We komen nu wel in het deel waar ik de liederen gewoon ook luister op onbewaakte momenten, daar kan zelfs de jazzpolitie niets tegen doen.
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2025 @ 20:58:09 #164
pi_218690156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:53 schreef Tussle266 het volgende:
We komen nu wel in het deel waar ik de liederen gewoon ook luister op onbewaakte momenten, daar kan zelfs de jazzpolitie niets tegen doen.
Je zou ze moeten horen.
  vrijdag 5 september 2025 @ 21:05:06 #165
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218690203
Jazzpolitie heeft mooiere liedjes dan deze, maar wel leuk om die nog tegen te komen hier.
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2025 @ 21:11:32 #166
pi_218690248
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:05 schreef peaceman het volgende:
Jazzpolitie heeft mooiere liedjes dan deze, maar wel leuk om die nog tegen te komen hier.
Tsja, die stonden niet in de Top 2000.
  vrijdag 5 september 2025 @ 21:18:29 #167
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218690294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, die stonden niet in de Top 2000.
I know.
pi_218690427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je zou ze moeten horen.
Ik denk dat dat wel lukt. Eigenlijk vind ik dat leesplankliedje van Bill de minste in dit blokje. Eigenlijk precies zoals in de recensie staat, behalve dat stukje over 10.00, dan werkt gewoon wat koffie beter bij mij denk ik.
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2025 @ 21:44:23 #169
pi_218690452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:41 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel lukt. Eigenlijk vind ik dat leesplankliedje van Bill de minste in dit blokje. Eigenlijk precies zoals in de recensie staat, behalve dat stukje over 10.00, dan werkt gewoon wat koffie beter bij mij denk ik.
In deze regio staat heel veel van die arbeidsvitaminenmuziek bij mij, want ik vind het bijna allemaal echt leuk, maar niet zo geniaal dat het op 300 hoort ofzo
pi_218690476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In deze regio staat heel veel van die arbeidsvitaminenmuziek bij mij, want ik vind het bijna allemaal echt leuk, maar niet zo geniaal dat het op 300 hoort ofzo
Oh, maar ik ben ook wel pro-arbeidsvitaminenhits. Ik heb de afgelopen dagen in de avonduren wel wat Rob 3000 (best prima als je het manipuleren negeert) geluisterd. Dan kwam ineens Cuddly Toy of zo, allemaal prima. Maar dat opsommen van aap, noot, mies heeft me altijd een beetje tegengestaan in deze.
pi_218690655
Rabbering heeft er nog even lekker een Borsatannetje doorheen gejaagd. Ik zou toch allemaal maar voorzichtig gaan vrezen voor week 53.
pi_218691186
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 22:15 schreef Tussle266 het volgende:
Rabbering heeft er nog even lekker een Borsatannetje doorheen gejaagd. Ik zou toch allemaal maar voorzichtig gaan vrezen voor week 53.
We krijgen de rechtszaak nog dit najaar. Ik deblnk dat het mee gaat vallen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport zaterdag 6 september 2025 @ 09:27:44 #173
pi_218691917
Deze ochtend pakken we ook maar even mee.

775 Suzi Quatro - If You Cant Give Me Love

Net als The Sweet werkte Suzi Quatro veel samen met het duo Chapman/Chinn, die schreven dan ook deze poprocksong. Het heeft weinig met de glam van The Sweet te maken, al heeft het vrolijke melodietje nog wel iets bubblegummerigs. Maar ik vind het wel gewoon lekker weg luisteren en bovendien is er het stukje hoor en wederhoor in het refrein wat fijn is. Het blijft een 70's rocksong, dan is dat bijna een vereiste. Maar wel een leuke, ietwat vergeten song, die van 1999 tot 2005 de lijst haalde met in 2000 plek 1329 als beste notering.

774 David Bowie - The Man Who Sold the World

De laatste keer voor deze song, die vooral door Lulu en Nirvana bekendheid geniet. Maar ja, als Bowiefan vind ik het origineel tóch het mooist. Al denk ik wel dat de covers bijdragen aan het genot van deze, want die vind ik allebei ook zeer geslaagd. Bowie zelf kan namelijk misschien wel nog wat beter dan dit qua muziek, maar de tekst vind ik wel mooi. Ik heb ook iemand waar ik de tekst een beetje aan koppel, iemand waarmee ik ooit een prima vriendschap onderhield, maar die zodanig andere keuzes maakte dan ik dat het toch wel een beetje uit elkaar dreef. Soms denk je daar dan aan, en hoop je dat het ooit beter wordt. Voor mij is dat waar dit op slaat, terwijl het voor anderen weer totaal iets anders kan betekenen. Dat blijft mooi aan muziek, hè? Na zijn dood kwam dit in 2016 binnen op 616, maar daarna daalde het lied elk jaar en nu is plek 1811 de gevarenzone te noemen.

773 Neil Diamond - Girl, Youll Be a Woman Soon

Een oudje van Neil Diamond, vast een Brill Building-product gezien de productie. Mooi popliedje, dat natuurlijk onlosmakelijk verbonden is met Pulp Fiction. Wat een filmklassieker is dat. Ja, daar horen we Urge Overkill, maar dat vergeten we even. Dit is wel iets beter. Pulp Fiction is de beste film ooit, wat een chaos en wat een heerlijk acteerwerk van SLJ. En natuurlijk met een ode aan een stukje oerhollandse cultuur: Friet met mayonaise. Daar waar Adamo laatst over zong. Goed, genoeg over die film, nog even de statistieken voor Ome Nelis. Van 2000 tot 2020 in de lijst, met plek 790 in 2001 als hoogste notering.

SPOILER: 772-751
  zaterdag 6 september 2025 @ 09:42:25 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218691984
Kylie Minogue varieert voor mezelf van nietszeggende lopende band-discopop (ook 35 jaar na SAW) tot 'best leuk om te horen'. En eentje die er bovenuit stak, maar dat lag meer aan Nick Cave.

Dit is 'best leuk om te horen'. Een soort moderner alternatief voor Gypsy woman, al hoor ik dat wel liever.

Toen het net uit was, was het voor mezelf subtop.
  Redactie Sport zaterdag 6 september 2025 @ 09:51:54 #175
pi_218692113
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:42 schreef Eightyone het volgende:
Kylie Minogue varieert voor mezelf van nietszeggende lopende band-discopop (ook 35 jaar na SAW) tot 'best leuk om te horen'. En eentje die er bovenuit stak, maar dat lag meer aan Nick Cave.

Dit is 'best leuk om te horen'. Een soort moderner alternatief voor Gypsy woman, al hoor ik dat wel liever.

Toen het net uit was, was het voor mezelf subtop.
Love at First Sight en Slow zijn wel echt heel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')