abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219662150
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 20:31 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Duitsers, Engels en in mindere mate Polen zijn net zo...
Duitsers en Polen hebben die reputatie echter totaal niet.
Polen in NL overigens wel.

Nederlanders en idd ook Engelsen (en Russen) hebben echt met afstand de slechtste reputatie. Met reden.
pi_219714040
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 21:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Duitsers en Polen hebben die reputatie echter totaal niet.
Polen in NL overigens wel.

Nederlanders en idd ook Engelsen (en Russen) hebben echt met afstand de slechtste reputatie. Met reden.
Polen zijn over het algemeen meer Belgisch dan Nederlands qua luidruchtigheid.
Maar heb je ooit gezien wat ze op Insta zetten? En hoe ze zich gedragen in musea?

Voorbeeld: Polen plaatsen filmpjes als 'bobr kurwa', 'fotografuje slimaka' of 'polish animal harassment', wat neerkomt op dat ze heel enthousiast reageren als ze een dier of iets anders moois (bombeczki in olsztyn) tegenkomen. En hetzelfde doen ze ook in musea. Dan roepen ze 'zdecjie zrobic!'

Ik moet wel zeggen dat ik dit gedrag over het algemeen wel leuk en grappig vind. Nederlandse luidruchtigheid is dan juist weer heel irritant.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 09:52:22 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_220755747
Hola, hier eentje die daadwerkelijk al een paar jaar in Spanje woont.

Mijn indruk? JA, in de kustgebieden waar ik tot zeer recent woonde was het afgelopen jaar een ware invasie aan Hollanders. Geen grap. De ene na de andere gele kentekenplaat zag ik het laatste jaar (omgeving Alicante/Torrevieja) voorbij rijden.
In mijn straat toen we er kwamen wonen ruim 3 jaar geleden waren wij de enige NLers. Vlak voordat we ons huis daar verkochten een paar maanden terug, waren er alleen al in ons straatje 2 Nederlandse stellen bij komen wonen.

Don't get me wrong, ik had er geen problemen mee, sterker nog een stel dat recent er was komen wonen hadden we een goede klik mee dus eigenlijk vonden we het wat dat betreft haast jammer dat we al besloten hadden te gaan verkopen.

Maar ja het viel dus inderdaad echt op, dat zeker in de meer urbanisatie kust gebieden, waar sowieso al een shitload aan Britten/Duitsers/Belgen en nu dus ook Nederlanders wonen, er het laatste jaar echt een rush zichtbaar was.

Anyway wij wonen nu sinds paar maanden op een finca een km of 10 boven Murcia. Veel meer ruimte, veel meer huis voor je geld dan aan de kust.. en hier, ja hier moet je toch écht Spaans lullen tegen de mensen want 90% spreekt haast geen woord Engels.

Voor mij geen ramp, ik heb de afgelopen twee jaar mijn best gedaan door lessen te nemen om een redelijk "gemiddeld" niveau aan Spaans te leren, dus ik kom er inmiddels wel uit in het Spaans... ook al is het verre van perfect :D

Overigens, de gemiddelde Spanjaard is echt een ander mens is me opgevallen als je je best doet om gewoon in hun taal met ze te communiceren. Ze zullen je nooit afsnauwen dat je per ongeluk el in plaats van la gebruikt of ser en estar omwisselt... ze snappen zelf ook dat hun grammatica niet de makkelijkste is :P
Maar het feit dat je moeite doet wordt instantly zichtbaar gewaardeerd. Dus ja, dat zeg ik ook altijd tegen iedereen die hier komt wonen; leer gewoon de basis van de taal. Doe die moeite! Wees niet die zoveelste buitenlander die stoïcijns Engels blijft lullen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')