https://nos.nl/artikel/25(...)-voedselvergiftigingquote:Nederlandse broers (15 en 17) overleden in Turkije, mogelijk voedselvergiftiging
In Turkije zijn twee Nederlandse broers van 15 en 17 jaar overleden. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Hun vader ligt in het ziekenhuis. Over zijn toestand is nog niets bekend.
Het ministerie verleent consulaire bijstand en zegt in contact te staan met de familie en de lokale autoriteiten, die de doodsoorzaak onderzoeken.
Mogelijk zijn de broers overleden door voedselvergiftiging. Volgens Turkse media werden ze dood aangetroffen in een hotel in Istanbul, waar zij samen met hun vader op vakantie waren. De avond ervoor zouden de twee hebben gegeten in een restaurant in de uitgaanswijk Taksim. De vader heeft daar niet gegeten, meldt de krant Hurriyet.
Vader in kritieke toestand
De volgende ochtend sloeg hotelpersoneel alarm nadat er vreemde geluiden uit de hotelkamer waren gekomen. Vervolgens werden de lichamen van de broers gevonden. Medische hulp mocht niet baten. Hun vader werd in kritieke toestand aangetroffen, hij was in shock.
Onderzoek moet uitwijzen of het om een voedselvergiftiging gaat. Er zouden geen sporen van geweld zijn gevonden.
Ik las 'culinaire' bijstandquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Het ministerie verleent consulaire bijstand
Hij schrok zich letterlijk bijna doodquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Arme jongens, vader had niets gegeten maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis???
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:15 schreef Marsenal het volgende:
Dit klinkt als een klus voor Gordon Ramsay!
Bij botulisme kunnen kleine hoeveelheden al dodelijk zijn. Dat kan je bijvoorbeeld krijgen bij (verkeerd) ingemaakt voedsel in weckpotten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Voedselvergiftiging voelt altijd alsof je bijna dood gaat, maar meestal is dit niet dodelijk. Wat hebben ze in hemelsnaam op? Kogelvis?
Ja dan zou je zeggen dat het geen voedselvergiftiging is, maar wellicht is de man ingestort na het nieuws.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:11 schreef SilverMane het volgende:
Arme jongens, vader had er niet gegeten maar ligt wel in kritieke toestand in het ziekenhuis???
Vraag is ook als het inderdaad van een restaurant kwam of dit alles is of er nog meer gasten waren met soortgelijke verschijnselen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
Jezus.![]()
Voedselvergiftiging voelt altijd alsof je bijna dood gaat, maar meestal is dit niet dodelijk. Wat hebben ze in hemelsnaam op? Kogelvis?
quote:
Fokdetectives aan de slag dan maar!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:49 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zat er voor virus of bacterie in dat eten dan?
Ik bedoel, van welk virus of van welke bacterie ga je meteen dood? Zo bedoelde ik het.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[..]
Fokdetectives aan de slag dan maar!
Er is er eentje waarmee je nieren stuk gaan, dat weet ik wel. Verder zal het wel een combinatie van factoren zijn? Of als je bloedvergiftiging oploopt ervan, dan ben je ook wel binnen 2 dagen kaput.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik bedoel, van welk virus of van welke bacterie ga je meteen dood? Zo bedoelde ik het.
‘Er had zich naderhand niemand gemeld’quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 10:46 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Vraag is ook als het inderdaad van een restaurant kwam of dit alles is of er nog meer gasten waren met soortgelijke verschijnselen.
Jezusquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:22 schreef maily het volgende:
https://www.google.com/se(...)1280&bih=607&dpr=1.5
De reviews van het hotel waar ze verbleven
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |