abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218567264
Hallo,

Wij hebben een auto gekocht van januari 2021 en vandaag opgehaald. Er zat een afleverpakket bij met het hele ratte plan en apk. Ook op de rekening stond nog 5.86 ofzo apk afmelding.

Nu check ik de RDW en zie ik dat de apk eind januari 2025 al is gedaan en dus niet recent. Hij verloopt 4 februari 2027.

Tot 8e jaar mag APK om de 2 jaar. Stel ik vraag nu om een recente apk keuring. Dus bijv sept 2027. De volgende is dan sept 2029. De auto is dan ouder dan 9 jaar (1e tenaamstelling januari 2021). Kan dat? Of kan ik de apk zo beter laten staan?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_218569014
Scheelt je toch weer 5 tientjes als hij een keer extra niet gekeurd hoeft te worden

Forse besparing ! Goed dat je hier over nadenkt!

Vaak staat in het koop contract: nieuwe APK*
*als er minder dan 6 maanden APK op zit, daar voldoet jouw auto dan niet aan
pi_218569039
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Scheelt je toch weer 5 tientjes

Forse besparing !
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij niet om de 50 euro voor de APK.
Het is toch vreemd dat ik APK afmeldkosten moet betalen voor een APK die al een half jaar geleden is uitgevoerd? Bovendien betaal ik voor een afleverpakket, dan ga ik er ook vanuit dat ze uitvoeren wat er in dat pakket zit.

Het is trouwens een gerenommeerde VW dealer.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:03:51 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218569091
Ik ben het met je eens hoor TS. Je hoort te krijgen waar je voor betaalt en je hoeft niet te betalen voor iets wat is gedaan in een ver verleden.
Kom je aan, blijkt die auto helemaal onder de bagger te zitten.
"Maar hij zou toch een poetsbeurt krijgen?"
"Ja, dat heeft hij bij oplevering ook gekregen."
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218569107
Ik heb even gebeld met de verkoper en hij zei dat er idd een recente APK op moet zitten. Dat is niet het geval, dus ze plannen een werkplaats afspraak in. Opgelost.
  zondag 24 augustus 2025 @ 12:19:06 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218578946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 09:05 schreef Patroon het volgende:
Ik heb even gebeld met de verkoper en hij zei dat er idd een recente APK op moet zitten. Dat is niet het geval, dus ze plannen een werkplaats afspraak in. Opgelost.
En zo makkelijk kan het gaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')