abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218774817
Maar als jullie verder willen praten hierover, ik zou vragen wat zuiver bewustzijn is volgens die persoon, of het compleet negeren omdat het nergens op slaat
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:23:12 #77
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218784829
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 02:59 schreef Masberum het volgende:
Maar als jullie verder willen praten hierover, ik zou vragen wat zuiver bewustzijn is volgens die persoon, of het compleet negeren omdat het nergens op slaat
Ik ga die vraag zeker niet stellen aan die persoon. Het bestaan van zuiver bewustzijn blijft een kwestie van geloof, fantasie, filosofie en persoonlijke ervaring. Het is niet iets wat met een microscoop of een MRI-scanner kan worden aangetoond. Dit concept is wat mij betreft precies hetzelfde als Het Vliegend Spaghettimonster: het is een menselijk construct dat (hoogstwaarschijnlijk) niet bestaat in de realiteit. En dan druk ik mij nog heel vriendelijk uit.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_218804057
ik ben erg van mening dat een goed mens in ieder leven een andere betekenis heeft en niemand daadwerkelijk een compleet goed mens kan zijn iedereen heeft zo zijn dingentje lijkt mij toch?
  donderdag 18 september 2025 @ 20:26:44 #79
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218806504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:32 schreef edejong25 het volgende:
ik ben erg van mening dat een goed mens in ieder leven een andere betekenis heeft en niemand daadwerkelijk een compleet goed mens kan zijn iedereen heeft zo zijn dingentje lijkt mij toch?
Voor jou is het dus allemaal relatief. Prima, je omarmt menselijke imperfectie en je erkent de subjectiviteit van moraliteit. Het klinkt allemaal erg vergevingsgezind en logisch. Maar wat maakt iemand dan 'goed' binnen zijn of haar eigen relatieve context? Zijn dat specifieke daden, intenties, of eigenschappen zoals empathie en vriendelijkheid? Iets anders? Je laat dat allemaal in het midden en laat de lezer vertwijfeld achter. Dus wees een 'goed mens' en verduidelijk AUB.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 11:40:28 #80
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218810540
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 02:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Echt? Ik vind die tekst namelijk 1 van de meest zwakke teksten die ik ooit heb gezien. En dat is niet overdreven.
[..]
Je hebt hier iemand gevonden die een compleet zuiver bewustzijn heeft man. En jij gelooft het. Dat heet sektevorming MIJK. En jij bent een gewillige volger
Dat komt misschien omdat Jappie en ik van elkaar weten waar we t over hebben, dat heeft niets met volgen te maken, dat heeft meer te maken met dat we van elkaar zien wat we bedoelen. Peer2Peer, geen Thoth/Simp. Da's iets heel anders, Sektevorming is hierarchie, en die zien @Jappie en ik helemaal niet in elkaar denk ik. In ieder geval ik niet naar hem of over hem, en ik denk dat t andersom net zo geldt, als ik naar onze conversaties kijk.
As above, so below.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:37:02 #81
16305 Jappie
parttime reverend
pi_218815050
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:40 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dat komt misschien omdat Jappie en ik van elkaar weten waar we t over hebben, dat heeft niets met volgen te maken, dat heeft meer te maken met dat we van elkaar zien wat we bedoelen. Peer2Peer, geen Thoth/Simp. Da's iets heel anders, Sektevorming is hierarchie, en die zien @:Jappie en ik helemaal niet in elkaar denk ik. In ieder geval ik niet naar hem of over hem, en ik denk dat t andersom net zo geldt, als ik naar onze conversaties kijk.
Mooi gesproken Swami Mijk _O_
  zaterdag 20 september 2025 @ 06:51:00 #82
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218818911
Ik zie toch echt sektevorming in F&L. Er wordt van alles en nog wat beweerd zonder ook maar iets aannemelijk te maken laat staan te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')