Ik ga die vraag zeker niet stellen aan die persoon. Het bestaan van zuiver bewustzijn blijft een kwestie van geloof, fantasie, filosofie en persoonlijke ervaring. Het is niet iets wat met een microscoop of een MRI-scanner kan worden aangetoond. Dit concept is wat mij betreft precies hetzelfde als Het Vliegend Spaghettimonster: het is een menselijk construct dat (hoogstwaarschijnlijk) niet bestaat in de realiteit. En dan druk ik mij nog heel vriendelijk uit.quote:Op maandag 15 september 2025 02:59 schreef Masberum het volgende:
Maar als jullie verder willen praten hierover, ik zou vragen wat zuiver bewustzijn is volgens die persoon, of het compleet negeren omdat het nergens op slaat
Voor jou is het dus allemaal relatief. Prima, je omarmt menselijke imperfectie en je erkent de subjectiviteit van moraliteit. Het klinkt allemaal erg vergevingsgezind en logisch. Maar wat maakt iemand dan 'goed' binnen zijn of haar eigen relatieve context? Zijn dat specifieke daden, intenties, of eigenschappen zoals empathie en vriendelijkheid? Iets anders? Je laat dat allemaal in het midden en laat de lezer vertwijfeld achter. Dus wees een 'goed mens' en verduidelijk AUB.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:32 schreef edejong25 het volgende:
ik ben erg van mening dat een goed mens in ieder leven een andere betekenis heeft en niemand daadwerkelijk een compleet goed mens kan zijn iedereen heeft zo zijn dingentje lijkt mij toch?
Dat komt misschien omdat Jappie en ik van elkaar weten waar we t over hebben, dat heeft niets met volgen te maken, dat heeft meer te maken met dat we van elkaar zien wat we bedoelen. Peer2Peer, geen Thoth/Simp. Da's iets heel anders, Sektevorming is hierarchie, en die zien @Jappie en ik helemaal niet in elkaar denk ik. In ieder geval ik niet naar hem of over hem, en ik denk dat t andersom net zo geldt, als ik naar onze conversaties kijk.quote:Op maandag 15 september 2025 02:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Echt? Ik vind die tekst namelijk 1 van de meest zwakke teksten die ik ooit heb gezien. En dat is niet overdreven.
[..]
Je hebt hier iemand gevonden die een compleet zuiver bewustzijn heeft man. En jij gelooft het. Dat heet sektevorming MIJK. En jij bent een gewillige volger
Mooi gesproken Swami Mijkquote:Op vrijdag 19 september 2025 11:40 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat Jappie en ik van elkaar weten waar we t over hebben, dat heeft niets met volgen te maken, dat heeft meer te maken met dat we van elkaar zien wat we bedoelen. Peer2Peer, geen Thoth/Simp. Da's iets heel anders, Sektevorming is hierarchie, en die zien @:Jappie en ik helemaal niet in elkaar denk ik. In ieder geval ik niet naar hem of over hem, en ik denk dat t andersom net zo geldt, als ik naar onze conversaties kijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |