Er zitten wel een boel botanische termen in en weinig tekeningen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:43 schreef Recce het volgende:
@:ieniminimuis, heb je als leek iets aan Heukels' Flora?
Bedoel je deze?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er zitten wel een boel botanische termen in en weinig tekeningen.
Natuurmonumenten heeft een bloemengids op kleur met allemaal tekeningen, dat is misschien een betere optie.
Want die kunnen geen politieke bias hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Sowieso meer bosbouwers / natuurbeheerders / ecologen de politiek in. Zij zien connecties binnen het systeem en plannen voor de toekomst. Zij kunnen verder kijken dan een generatie.
Een boom plant je immers niet voor volgend jaar, maar om over 60 jaar te kappen
Die zitten ook op een breed politiek spectrum hoor. Het is gewoon meer de skills die zij geleerd hebben in het leven, zoals een bosbouwer die leert plannen voor een volgende generatie etc. Of een ecoloog die snapt dat als je ergens een element weghaalt in de samenleving dat iets compleet omvalt. Het gaat om geleerde skills die je toepast. Boeit mij het politiek spectrum.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want die kunnen geen politieke bias hebben.
Dan kunnen ze advies geven, wat ze al doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Die zitten ook op een breed politiek spectrum hoor. Het is gewoon meer de skills die zij geleerd hebben in het leven, zoals een bosbouwer die leert plannen voor een volgende generatie etc. Of een ecoloog die snapt dat als je ergens een element weghaalt in de samenleving dat iets compleet omvalt. Het gaat om geleerde skills die je toepast. Boeit mij het politiek spectrum.
Neuh, ook gewoon lekker de kamer in. Er mag wel wat meer toekomstvisie in de politiek ipv dat geneuzel over volgend jaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kunnen ze advies geven, wat ze al doen.
Dat je voor jezelf spreekt is één, maar dat breder trekken naar alle mensen is weer een beetje jammer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben helemaal voor meedenken vanuit de burger, burgerintiatief, samenspraak etc. Maar een correctief of bindind referendum? Hahaha dat is populistisch geneuzel.
Grotendeel van de mensen kan gevolgen niet overzien, kiest niet voor het algemeen goed en kiest voor zichzelf. Mensen zijn dom. Einde.
Zwitserland heeft dan ook een langlopende cultuur voor referenda en stemmingen. Nederland kent het alleen maar voor stom populistisch geneuzel als politieke partijen hun zin niet krijgen. Nederlanders kunnen daar niet fatsoenlijk mee omgaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat je voor jezelf spreekt is één, maar dat breder trekken naar alle mensen is weer een beetje jammer.
Hier hebben inwoners via een bindend referendum zelf besloten de jaarlijkse tv- en radiobijdrage van 400 euro per huishouden te behouden (ondanks een voorstel tot afschaffing). Omdat ze het belang inzien van de financiering van onafhankelijk nieuws en culturele uitzendingen. Om maar even een voorbeeld te noemen van hoe het ook kan.
Dan hadden ze dat moeten doen, maar ze zitten liever op een plek waar ze wel bij passen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 09:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Neuh, ook gewoon lekker de kamer in. Er mag wel wat meer toekomstvisie in de politiek ipv dat geneuzel over volgend jaar.
Dat maakt inderdaad nog wel een verschilletje.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zwitserland heeft dan ook een langlopende cultuur voor referenda en stemmingen. Nederland kent het alleen maar voor stom populistisch geneuzel als politieke partijen hun zin niet krijgen. Nederlanders kunnen daar niet fatsoenlijk mee omgaan.
Het voorbeeld dat je aangeeft, zou een gemiddelde Nederlander niet eens kunnen maken en overzien, want ze zien alleen maar het extra geld dat ze moeten betalen.
Sinds de intrede van social media en de substantiële manipulatie mogelijkheden die het biedt voor de populistische partijen om het nog licht uit te drukken, vind ik elk referendum in Nederland een slecht idee. Wel zonde natuurlijk, maar het is niet anders.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zwitserland heeft dan ook een langlopende cultuur voor referenda en stemmingen. Nederland kent het alleen maar voor stom populistisch geneuzel als politieke partijen hun zin niet krijgen. Nederlanders kunnen daar niet fatsoenlijk mee omgaan.
Het voorbeeld dat je aangeeft, zou een gemiddelde Nederlander niet eens kunnen maken en overzien, want ze zien alleen maar het extra geld dat ze moeten betalen.
Zo zo, dat worden veel stapjes!quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Koffie met wogssebroojke EN appelkoek
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik ben aan het staken. Ik heb al twee dagen niet gewandeld.
Woavur?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik ben aan het staken. Ik heb al twee dagen niet gewandeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |