Nou ja, heel eerlijk.. als iemand aangeeft twee kinderen te druk te vinden dan vind ik het eigenlijk alleen maar goed dat die persoon z'n grenzen daarin aangeeft. In plaats van er gefrusteerd over te zijn, kun je misschien ook gewoon dankbaar zijn dat ze in ieder geval wat geholpen heeft. Het zijn haar kinderen niet.quote:Bij een crematie wilde mijn moeder op één kind passen omdat ze twee te druk vond, om maar een voorbeeld te geven (wat ik nooit zal vergeten).
Je kunt interesse niet forceren. Denk dat je jezelf en de kinderen er meer een plezier mee doet om het los te laten en nemen zoals het is. Mijn vader heeft ook geen interesse in z'n kleinkinderen en lost dat ook op met geld overmaken. Nou ja, kun je inderdaad aan de kinderen geven of terugstorten. Gewoon doen waar jij je beter bij voelt. Proberen een band te forceren wordt niemand beter van.quote:Er is geen interesse. Appjes met foto's van de kinderen werden beantwoord met 'wat leuk'. En als ik er wat meer informatie bij geef is het 'nou, leuk hoor!' en that's it.
Dankbaar, dat ze heeft gezegd dat ze er op eentje wilde passen, tsja. Zo kan je het ook bekijken. Mijn oudste was toen 8 en dat was letterlijk de eerste keer dat ik om oppas heb gevraagd. Ik heb overigens beide kinderen voor de twee uurtjes elders gebracht. De één bij oma en de ander bij iemand anders voelde zo omslachtig. Plus dat ik geen zin had in de vraag 'waar mag ik niet naar oma?'.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, heel eerlijk.. als iemand aangeeft twee kinderen te druk te vinden dan vind ik het eigenlijk alleen maar goed dat die persoon z'n grenzen daarin aangeeft. In plaats van er gefrusteerd over te zijn, kun je misschien ook gewoon dankbaar zijn dat ze in ieder geval wat geholpen heeft. Het zijn haar kinderen niet.
[..]
Je kunt interesse niet forceren. Denk dat je jezelf en de kinderen er meer een plezier mee doet om het los te laten en nemen zoals het is. Mijn vader heeft ook geen interesse in z'n kleinkinderen en lost dat ook op met geld overmaken. Nou ja, kun je inderdaad aan de kinderen geven of terugstorten. Gewoon doen waar jij je beter bij voelt. Proberen een band te forceren wordt niemand beter van.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog altijd meer aandacht dan de kinderen van mij krijgen van hun opa.
Die stuur ik niet eens meer foto’s want hij gaf me blauwe vinkjes, geld stuurt hij ook niet en verder laat hij zich ook niet zien.
Hij weet volgens mij niet eens hoe oud ze nu zijn.
Ik ga dus ook niet meer aan hem trekken, we zien elkaar twee keer per jaar op verjaardagen en dan zegt hij toch weinig tot niks, hij vindt ze te druk en vraagt hoe het gaat op school en dat was het dan.
Hij is geen oude, zieke man maar een gezonde man van 70 jaar.
Het is verdrietig, maar je kunt mensen niet veranderen. Het waren voor jou geen warme ouders dus dat worden ook geen warme geootouders.
Kan het zijn dat je er zelf meer moeite mee hebt dan je kinderen?
Ik denk dat ik er meer last van heb dan mijn kinderen, ze vragen ook nooit naar hem eigenlijk.
Ik kan je uit soortgelijke ervaringen vertellen dat je het beter los kunt laten want wat er nooit in gezeten heeft komt er nu ook niet in. Dat is het eigenlijk wel een beetje.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een topic hier over aan gemaakt, misschien dat hier meerdere ouders zijn die dit ervaren en er over willen praten.
Dit is hier eigenlijk al jaren aan de gang (eigenlijk vanaf dat mijn oudste geboren werd en dat mijn ouders oma en opa werden) en ik vind het een frustrerende en moeilijke situatie.
Ik heb geen warme band met beide ouders, dus het is bijna vanzelfsprekend dat er ook geen warme band is met mijn kinderen en ik heb het daar best moeilijk mee. Voor mezelf maakt het me niet uit, maar ik gun mijn kinderen leuke grootouders. Ouders van partner zijn beide overleden, dus mijn ouders zijn de enige grootouders die ze hebben.
Ik heb twee kinderen. Eentje van 11 en eentje van bijna 5. De dag dat één van mijn ouders belt om de kinderen een dag of dagdeel ergens mee naartoe te nemen moet nog steeds komen en ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Ik krijg van mijn vader altijd geld gestort met de zomervakantie om aan de kinderen te geven en ik raak daar met het jaar meer en meer gefrustreerd over. Ik kan zelf ook wel 50 euro aan mijn kinderen geven en ik denk erover om het volgend jaar gewoon terug te storten. Nog nooit aangeboden om op te passen, in de 11 jaar dat we kinderen hebben hebben partner en ik alles alleen gedaan. Bij een crematie wilde mijn moeder op één kind passen omdat ze twee te druk vond, om maar een voorbeeld te geven (wat ik nooit zal vergeten). Haar jaren geleden overstuur aan de telefoon gehad op een dag dat ik het moeder zijn even niet meer trok. Ik moest me maar niet aanstellen en ze deed net alsof ik heel raar was in plaats van even te vragen of ze me ergens mee kon helpen. Mijn moeder kan ook heel lief zijn, maar behulpzaam... nee.
Mijn vader komt soms bij ons langs als hij in de buurt is. Hij neemt wel snoepjes mee voor de kids, maar het contact verloopt zo oppervlakkig, er is weinig interesse. Ja, ik denk dat dat alles wel omvangt. Er is geen interesse. Appjes met foto's van de kinderen werden beantwoord met 'wat leuk'. En als ik er wat meer informatie bij geef is het 'nou, leuk hoor!' en that's it. Dus ik ben gestopt met foto's sturen, het voelt redelijk nutteloos![]()
Dus ja, dit is een beetje mijn verhaal. Mocht je dit hetzelfde ervaren met je ouders/schoonouders, praat mee!
Ja, ik weet dat ik er meer last van heb dan zij en normaal gezien kan ik het ook soort los laten, alleen in vakanties komt vaak wat frustratie naar boven. Zo van hoe moeilijk is het om eens de kleinkinderen mee te nemen. Al is het maar naar de bios ofzo. Of wanneer ik opa's en oma's met hun kleinkinderen zie dan doet het altijd wel een beetje pijn. Maar zoals @DjVero eerder zei, het is hun leven en als ze niet willen willen ze niet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog altijd meer aandacht dan de kinderen van mij krijgen van hun opa.
Die stuur ik niet eens meer foto’s want hij gaf me blauwe vinkjes, geld stuurt hij ook niet en verder laat hij zich ook niet zien.
Hij weet volgens mij niet eens hoe oud ze nu zijn.
Ik ga dus ook niet meer aan hem trekken, we zien elkaar twee keer per jaar op verjaardagen en dan zegt hij toch weinig tot niks, hij vindt ze te druk en vraagt hoe het gaat op school en dat was het dan.
Hij is geen oude, zieke man maar een gezonde man van 70 jaar.
Het is verdrietig, maar je kunt mensen niet veranderen. Het waren voor jou geen warme ouders dus dat worden ook geen warme geootouders.
Kan het zijn dat je er zelf meer moeite mee hebt dan je kinderen?
Ik denk dat ik er meer last van heb dan mijn kinderen, ze vragen ook nooit naar hem eigenlijk.
Als zij straks hulp nodig hebben, hoeven ze ook niet op jou te rekenen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat ik er meer last van heb dan zij en normaal gezien kan ik het ook soort los laten, alleen in vakanties komt vaak wat frustratie naar boven. Zo van hoe moeilijk is het om eens de kleinkinderen mee te nemen. Al is het maar naar de bios ofzo. Of wanneer ik opa's en oma's met hun kleinkinderen zie dan doet het altijd wel een beetje pijn. Maar zoals @:DJVero eerder zei, het is hun leven en als ze niet willen willen ze niet.
Kort samengevat komt het hier wel op neer eigenlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik kan je uit soortgelijke ervaringen vertellen dat je het beter los kunt laten want wat er nooit in gezeten heeft komt er nu ook niet in. Dat is het eigenlijk wel een beetje.
Dit is wel een goede tip! Ik heb een hele lieve, oudere buurvrouw die wel aandacht aan de kinderen geeft, en ook wil oppassen als het nodig is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:56 schreef nietzman het volgende:
Goed je te beseffen dat je hier zelf iets mee moet. Accepteren of een andere bejaarde adopteren. Zij gaan niet veranderen en dat moet je ook helemaal niet willen.
Daar heb ik een tijd geleden serieus aan gedacht. Heb daar zelfs nog een topic over geopend hier volgens mij. Maar niks mee gedaan, want dan zou ik oudere mensen moeten ontmoeten en dan voelt het toch niet spontaan ofzo. Ik heb geen buurvrouw of buurman die op leeftijd is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:56 schreef nietzman het volgende:
Goed je te beseffen dat je hier zelf iets mee moet. Accepteren of een andere bejaarde adopteren. Zij gaan niet veranderen en dat moet je ook helemaal niet willen.
Wel erg jong voor een stel schoonouders.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:17 schreef LoaLoa1 het volgende:
Schoonouders zijn gelukkig wel leuke grootouders. Ze zijn inmiddels 14 en 17.
Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn 😂quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:52 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel erg jong voor een stel schoonouders.
1 oma was ruk, beide opa's vroeg overleden (voor mijn geboorte) en toen was ik 8 en overleed mijn lieve oma.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb ik een tijd geleden serieus aan gedacht. Heb daar zelfs nog een topic over geopend hier volgens mij. Maar niks mee gedaan, want dan zou ik oudere mensen moeten ontmoeten en dan voelt het toch niet spontaan ofzo. Ik heb geen buurvrouw of buurman die op leeftijd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |