Als eerste wil ik proberen haar uit mijn hoofd te zetten, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen, ik denk dat het makkelijkste is, om eens op een meisje dat ik ook wel leuk vind af te stappen en misschien wordt dat dan wel wat. Ook probeer ik minder contact te hebben met haar.
Maar als ik eens op een meisje af wil stappen, kom ik bij het volgende punt: zelfvertrouwen. Ik denk dat ik niet genoeg zelfvertrouwen heb om op een meisje af te durven stappen. Misschien kunnen julie mij wat lectuur aanraden dat gaat over dit onderwerp?
Volgende week heb ik vakantie, dus dan kan ik mooi aan de slag!
Sterkte iig!
Vraag jezelf eens af, wat heb je te verliezen--niets toch? Als ze bot reageert, zou je dan wel meer contact met haar willen? Als ze leuk reageert, dan kun je in ieder geval een praatje met haar maken en haar beter leren kennen... blijft het bij één praatje, dan heb je in ieder geval jezelf overwonnen en begin je het volgende praatje nóg gemakkelijker.
Je zou eventueel dit *1 eens kunnen lezen.
*1) HOW-2 Meet Women, The Shy Man's Guide to Relationships
Ik denk eigenlijk ook dat het het beste is dat meisje eerst uit mijn hoofd te zetten, maar dat probeer ik al meer dan een half jaar, wil maar niet lukken...
quote:Uhm, dat het veel voorkomt betekend niet dat het goed is hoor... verkoudheid komt ook veel voor, maar je wil het niet hebben
Op zondag 23 februari 2003 14:18 schreef LLCoolR het volgende:
...Het is echt niet iets vreemds ofzo hoor, er zijn genoeg jongens/meisjes die het lastig vinden om zomaar op iemand af te stappen...
Laat je niet aanpraten dat gebrek aan zelfvertrouwen normaal is en dat het zo hoort te zijn... het is een zwak punt waar je aan moet werken. Juist gebrek aan zelfvertrouwen is een slecht fundament voor welke relatie dan ook. Zelfvertrouwen verbeter je door te beginnen met te accepteren wie je bent en dat je er mag zijn. (Accepteren wie je bent is overigens niet hetzelfde als je nooit hoeven aan te passen oid--er is verschil tussen de persoon en zijn gedrag. Jij zal altijd jij blijven, je gedrag kan veranderen.) Zodra je persoon en gedrag weet te onderscheiden kun je jezelf en anderen waarderen om wie ze zijn... hierdoor krijg je zelfvertrouwen en kan jij het op jouw beurt aan anderen weer doorgeven
quote:toch even advies proberem
Op zondag 23 februari 2003 14:37 schreef CvB het volgende:
Bedankt voor die links, ik ga ze zo allebei even goed bestuderen.Ik denk eigenlijk ook dat het het beste is dat meisje eerst uit mijn hoofd te zetten, maar dat probeer ik al meer dan een half jaar, wil maar niet lukken...
quote:Waarom boos worden, heb je recht op haar liefde?
Op zondag 23 februari 2003 14:48 schreef Ghettobob het volgende:
...wordt eens boos op haar...
quote:Goed advies, wordt hier zelfs aangeraden om elke vrouw als potentiële partner te behandelen... d.w.z. met vriendelijkheid en respect.
probeer overal waar je bent tegen vrouwen die je leuk vindt hoi te zeggen, neem elke aangelegenheid om tegen ze te praten,
quote:Zou ik juist niet doen... dan kom je imo meer over als iemand die even aan zijn kameraad gaat laten zien hoe een echte player het volgende vrouwtje veroverd. Ik geef er zelf de voorkeur aan om een meisje alleen en in rust aan te spreken. Ik voorkom zo dat ze haar aandacht moet verdelen, en zo is er geen ``sociale druk'' van ``vrienden'' op mij om haar te veroveren, of op haar om er een eind aan te breien zodat haar ``eigen vrienden'' weer van haar aandacht kunnen genieten.
als je met een vriend bent probeer een grappige opmerking te maken
quote:Je kunt er beter maar voor zorgen dat je echt zelfvertrouwen hebt... genoeg zelfvertrouwen dat je ook oog/oor voor haar kan hebben. Bedenk eens hoe jij je zou voelen als je een relatie met haar zou hebben gekregen en je zou je zelfvertrouwen hebben gefaked... je houdt geen nagels over. Je kunt haar geen moment alleen laten uit angst haar te verliezen; elke reactie/blik van haar kan, afhankelijk van je stemming, op jou overkomen als een afwijzing; je zal meer en meer gaan twijfelen over jullie ``ons'', etc, etc. Dat is toch geen leven? Met echt zelfvertrouwen kun je tenminste ook genieten van je relatie
zo zijn er zoveel trucjes om zelfvertrouwen uit te stralen..
ook is het zaak om een grappige opmerking maken over de situatie en niet laten zien dat het voor haar is bedoeld, en dan als je om je heen kijkt "toevallig" haar aankijken.
verder is het wel degelijk belangerijk om te doen alsof je zelfvertrouwen hebt als je het totaal niet hebt, als je dat uitstraalt zien mensen dat en ga je je vanzelf beter voelen over jezelf....beetje vicieus cirkeltje...
niet dat het bij mij zo goed lukt hoor....
Dit boek heeft mij veel goed gedaan. Ik zocht het maar ik heb het uitgeleend en ik weet niet meer aan wie??!!!
quote:wat een goeie post
Op zondag 23 februari 2003 14:06 schreef CvB het volgende:
Misschien hebben jullie mijn topic gelezen: steeds verliefd op hetzelfde meisje, ik heb naar aanleiding van reacties daar eens nagedacht.Als eerste wil ik proberen haar uit mijn hoofd te zetten, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen, ik denk dat het makkelijkste is, om eens op een meisje dat ik ook wel leuk vind af te stappen en misschien wordt dat dan wel wat. Ook probeer ik minder contact te hebben met haar.
Maar als ik eens op een meisje af wil stappen, kom ik bij het volgende punt: zelfvertrouwen. Ik denk dat ik niet genoeg zelfvertrouwen heb om op een meisje af te durven stappen. Misschien kunnen julie mij wat lectuur aanraden dat gaat over dit onderwerp?
Volgende week heb ik vakantie, dus dan kan ik mooi aan de slag!
maar als je geen zekerheid krijgt van de ander is het ook moeilijk om hier aan te werken.
het helpt ook als je postief in hetleven gaat staan, negatief zijn maakt je niet gelukkig.
Het is namelijk zo dat het meisje in kwestie wel gevoelens voor mij heeft, maar niet met me wil omdat ze denkt dat ik wanhopig een relatie wil. Dat denkt ze doordat ik een mailtje heb geschreven waarin ik door mijn onzekerheid echt foute dingen heb gezegd, dingen waardoor ik zwaar wanhopig overkwam. Als ik iets over kon doen...was het wel de avond dat ik dat mailtje schreef, dan was dit topic er waarschijnlijk nooit gekomen.
Ik ben nu wat van die links aan het lezen en ik heb wel al een ander perspectief op sommige zaken. Ik ben er wel achter dat ik sommige dingen echt fout aan heb gepakt en ga nu mijn best doen om er toch nog een goed einde aan te breien met haar, maar het zal wel moeilijk worden...
Stel nou dat je iets met haar had gekregen, zij heeft immers gevoelens voor jou. En zij wordt echt hopeloos verliefd, denkt dat je haar ware bent, etc..en jij zit met je suffe hoofd nog steeds bij die ander. Jij maakt het op een gegeven moment uit, want ja, je hart gaat uit naar die ander. En dan? Dan had je dus iemand gekwetst, en ik neem aan dat je niet zo'n enorme egoïst bent dat je dat wilt. Het is beter zo.
Jou tijd komt wel, eerst maar eens deze periode afsluiten en dan verder..en geloof me, dat gaat vanzelf. Heb geduld..
Groetjes,
P. A. Lumile
quote:Umm nee..het miesje dat gevoelens voor mij heeft is dus dat meisje waar ik ook helemaal verliefd op ben, ik ben haar nog steeds niet vergeten.
Op woensdag 26 februari 2003 01:03 schreef P. A. Lumile het volgende:
Wees liever blij dat dit is gebeurd!Stel nou dat je iets met haar had gekregen, zij heeft immers gevoelens voor jou. En zij wordt echt hopeloos verliefd, denkt dat je haar ware bent, etc..en jij zit met je suffe hoofd nog steeds bij die ander. Jij maakt het op een gegeven moment uit, want ja, je hart gaat uit naar die ander. En dan? Dan had je dus iemand gekwetst, en ik neem aan dat je niet zo'n enorme egoïst bent dat je dat wilt. Het is beter zo.
Jou tijd komt wel, eerst maar eens deze periode afsluiten en dan verder..en geloof me, dat gaat vanzelf. Heb geduld..
Groetjes,
P. A. Lumile
Ze heeft over mij gepraat met mijn beste vriend en daar kwam dus uit dat ze wel gevoelens voor me heeft, maar niet durft omdat ze 1) denkt dat ik wanhopig ben en 2) omdat zij een moeilijke relatie achter de rug heeft waarin ze op brute wijze is gedumpt.
quote:Sjees na het eerst lezen van dit topic heb ik die link maar effe gecheckt, ondertussen in 2 dagen de hele site doorgelezen. Staat een hoop goeie shit op
Op zondag 23 februari 2003 14:24 schreef Ghettobob het volgende:
hey gast, ik ben de laatste om advies te geven..maareh ga ns kijken op http://www.fastseduction.com/guide/
vind het echt een geweldige site...
greetz...
Voor de opener: ook helemaal doorlezen, staan zeker wel dingen in die je nu ook nog kunnen helpen En je bent weer een paar uur van de straat natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |