abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:12:20 #1
338319 ZarB
Piņa colada
pi_218400456
Zo rond mijn 29ste ontdekte ik mijn eerste grijze haar. Daarna is het lange tijd rustig geweest maar, nu 8 jaar later, sinds een maand of 6 komen er in sneltreinvaart heel veel grijze haren bij (vanaf de aanzet). Ik heb van nature donkerbruin haar en heb dit, op een paar uitspattingen in de puberteit, nooit geverfd omdat ik hier heel blij mee was. In het kader van "omarm het ouder worden" etc etc probeer ik me er niet al te veel aan te storen, maar ik vind het toch een beetje lelijk worden. Het contrast vooral. Mijn kapper adviseerde highlights dus dat heb ik gedaan en dat stond best goed, maar nu het zoveel wordt zou het bijna betekenen dat ik het moet blonderen denk ik (wat ik niet wil).

Na mijn (eerste, enige en laatste) zwangerschap heb ik eindelijk dik lang haar, dus hiephoi, maar straks zo grijs als wat. Ik wil dit nog éven uitstellen, maar ik wil ook niet iedere 6 weken bij de kapper de hele boel bij moeten werken.

Wie hakt er met hetzelfde bijltje?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:59:13 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218400762
Ik weet van iemand die alleen de bovenste lagen liet bijkleuren. En steeds een laagje minder ...
pi_218400836
Lowlights erbij, niet alleen highlights. Dan blijft het allemaal wat meer gemęleerd.

Overigens verf ik al meer dan 35 jaar m’n haar zelf. Niet omdat het grijs wordt, maar omdat ik mijn eigen blonde haarkleur saai vind. Momenteel is het (na een paar jaar allerlei gradaties van blond) rood en dat betekent wel wat extra werk omdat je al heel snel mijn blonde uitgroei ziet. Ik verf het en dan een week of 3 later gaat er iets uitwasbaars in en dan een week of 2 daarna weer verf of toner. Ik zou arm worden als ik dat allemaal door de kapper zou laten doen. En gelukkig bestaan er uitgroeistiften en poeders als het toch net te erg wordt qua uitgroei en er een landingsbaan ontstaat.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:10:59 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218400837
Je bent een waardeloze agent.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:53:58 #5
338319 ZarB
Piņa colada
pi_218401120
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 21:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Lowlights erbij, niet alleen highlights. Dan blijft het allemaal wat meer gemęleerd.

Overigens verf ik al meer dan 35 jaar m’n haar zelf. Niet omdat het grijs wordt, maar omdat ik mijn eigen blonde haarkleur saai vind. Momenteel is het (na een paar jaar allerlei gradaties van blond) rood en dat betekent wel wat extra werk omdat je al heel snel mijn blonde uitgroei ziet. Ik verf het en dan een week of 3 later gaat er iets uitwasbaars in en dan een week of 2 daarna weer verf of toner. Ik zou arm worden als ik dat allemaal door de kapper zou laten doen. En gelukkig bestaan er uitgroeistiften en poeders als het toch net te erg wordt qua uitgroei en er een landingsbaan ontstaat.
Zo'n landingsbaan wil dus ook voorkomen, vandaar dat ik een andere basiskleur echt niet zie zitten. En idd de kosten.. het is echt bizar. Tot nu toe kon ik met de highlights lang door want die uitgroei viel niet op. Combineren met low lights heb ik ook aan zitten denken idd.
pi_218402291
Kleurspoelingen zijn niet sterk genoeg denk ik?

Dan kun je het nog zelf verven. Wel jammer natuurlijk want het brengt ook wat kosten mee die je voorheen niet had, de verf stinkt en je krijgt er wel wat rommel van.

Hier man zelfde leeftijd ongeveer en mijn baard (3mm) gaat ook in allerlei kleuren grijs. Superjammer maar daar valt niet tegen aan te verven.

Waarom ze nou nog steeds geen reukloze permanent marker hebben met een voedende kleur?

Of een blijvende pigment?

Komop 2025!
pi_218402318
Misschien gezonder leven? Meer vitamines etc. Meer anti-oxidanten. Minder junkfood
pi_218403763
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 02:21 schreef Masberum het volgende:
Misschien gezonder leven? Meer vitamines etc. Meer anti-oxidanten. Minder junkfood
Als het alleen daar aan ligt dan ben jij zo grijs als Sinterklaas?
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:35:55 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218403775
quote:
ER is nog HOOP _O_
  zondag 3 augustus 2025 @ 10:47:12 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218403846
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 02:21 schreef Masberum het volgende:
Ja dat zal het grijze haar veroorzaken :')
pi_218403852
Mijn ex had dat ook al vanaf jonge leeftijd en verfde iedere 2 weken haar uitgroei... dat was voor haar genoeg...

Iig sterkte... met al die grijze haren! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218403901
Ik ben 38, ik word grijs op baard en hoofdhaar. Mij boeit het niets. Het is wat het is.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 3 augustus 2025 @ 19:03:50 #13
338319 ZarB
Piņa colada
pi_218409394
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2025 10:56 schreef Treinhoer het volgende:
Ik ben 38, ik word grijs op baard en hoofdhaar. Mij boeit het niets. Het is wat het is.
Bij mannen vind ik het contrast tussen donker haar en grijs minder storend/lelijk. Bij mezelf ga ik het straks echt onverzorgd vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')