Ik ben de laatste dagen minder op internet. Zelfs twee dagen zonder Facebook en FOK!. Ik kan m'n energie beter gebruiken dan me opwinden over dingen buiten m'n macht. "Dingen" gebruik ik normaal niet, net zoals "Ik heb zitten nadenken." Waarom denk je niet staand na, denk ik dan. Ik bedenk me nu, dat in de vorige zin misschien een vraagteken had gemoeten. Zou bijna toestemming aan Descartes vragen. Ware het niet dat hij naar AC Inter Real Paris Miami United is verkocht.![FOK-News-Blog-Logo-2021-edit1.png]()
Op de Bommelse site 'Een Echte Bommelaar' kwam ik van een koude kermis thuis. Het ouderwetse Bommelse gemopper was niet meer ludiek of relativerend. De Leugenbank stond niet meer verkeerdom, de "Hedde het geheurd?" werd als waarheid gebracht. De schreeuwerds kregen de overhand. Een goedwillende ondernemer werd naar het stadsplein gejaagd. De brandstapel stond al te gloeien, de meute te loeien.
"Mijn" site FOK! heb ik altijd verdedigd. Zo'n 25 jaar. Er waren idd extreem-of verkeerd rechtse geluiden te horen. Of lezen, desgewenst. Daar stond tegenover dat het niet het enige geluid was. FOK! werd zelfs gekozen tot nieuwssite van het jaar. Daar was ik net zo trots op als op de verkiezing van automatiek van het jaar van de Tigo in Bommel. Anton van Tiel, de cafetariaeigenaar en grootste NEC-supporter. Die, ik weet het zeker, niet blij is met de teloorgang van Vitesse. Je hebt namelijk een gezonde tegenstander nodig om zelf te kunnen genieten van een overwinning.
Momenteel kan ik FOK! niet meer verdedigen. Zoals ik van de Tigo blijf genieten lukt me dat niet op FOK! Als de artikelen uit diverse media op de Frontpage gestuurd worden door (extreem) rechtse toevoegingen houdt het op. De discussie heeft al geen nut meer en is nutteloos. Zelfs harde cijfers worden weggewuifd en de genocide ontkent. Eén gemanipuleerde foto wordt als rechtvaardig gezien om de Palestijnen uit te moorden.
P.S. Gelukkig wel botsauto's op de Bommelse kermis dit weekend. Scheelt weer een klachtenregen op Een Echte Bommelaar.
Bekijk deze YouTube-video
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !