abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:47:47 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_218394216
Ik ben de laatste dagen minder op internet. Zelfs twee dagen zonder Facebook en FOK!. Ik kan m'n energie beter gebruiken dan me opwinden over dingen buiten m'n macht. "Dingen" gebruik ik normaal niet, net zoals "Ik heb zitten nadenken." Waarom denk je niet staand na, denk ik dan. Ik bedenk me nu, dat in de vorige zin misschien een vraagteken had gemoeten. Zou bijna toestemming aan Descartes vragen. Ware het niet dat hij naar AC Inter Real Paris Miami United is verkocht.

Op de Bommelse site 'Een Echte Bommelaar' kwam ik van een koude kermis thuis. Het ouderwetse Bommelse gemopper was niet meer ludiek of relativerend. De Leugenbank stond niet meer verkeerdom, de "Hedde het geheurd?" werd als waarheid gebracht. De schreeuwerds kregen de overhand. Een goedwillende ondernemer werd naar het stadsplein gejaagd. De brandstapel stond al te gloeien, de meute te loeien.

"Mijn" site FOK! heb ik altijd verdedigd. Zo'n 25 jaar. Er waren idd extreem-of verkeerd rechtse geluiden te horen. Of lezen, desgewenst. Daar stond tegenover dat het niet het enige geluid was. FOK! werd zelfs gekozen tot nieuwssite van het jaar. Daar was ik net zo trots op als op de verkiezing van automatiek van het jaar van de Tigo in Bommel. Anton van Tiel, de cafetariaeigenaar en grootste NEC-supporter. Die, ik weet het zeker, niet blij is met de teloorgang van Vitesse. Je hebt namelijk een gezonde tegenstander nodig om zelf te kunnen genieten van een overwinning.

Momenteel kan ik FOK! niet meer verdedigen. Zoals ik van de Tigo blijf genieten lukt me dat niet op FOK! Als de artikelen uit diverse media op de Frontpage gestuurd worden door (extreem) rechtse toevoegingen houdt het op. De discussie heeft al geen nut meer en is nutteloos. Zelfs harde cijfers worden weggewuifd en de genocide ontkent. Eén gemanipuleerde foto wordt als rechtvaardig gezien om de Palestijnen uit te moorden.

P.S. Gelukkig wel botsauto's op de Bommelse kermis dit weekend. Scheelt weer een klachtenregen op Een Echte Bommelaar.

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:59:28 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_218394316
Je stuk hangt een beetje tussen persoonlijke bespiegeling, lokale satire en maatschappijkritiek, maar kiest nergens écht. Daardoor voelt het als een column die niet weet of hij wil vermaken, aanklagen of melancholisch terugblikken. De toon is soms scherp, maar ook diffuus, alsof je niet durft kiezen tussen ironie en oprechte verontwaardiging.

De passage over “Ik heb zitten nadenken” en Descartes wil slim zijn, maar leest als taalnarcisme: een beetje flauw en met het intellectuele gewicht van een woordgrap. Leuk voor een pubquiz, maar niet per se sterk in een stuk dat maatschappelijke kritiek probeert te leveren. Het haalt de vaart eruit.

Ook dat AC Inter Real Paris Miami United-grapje; je voelt dat het geestig bedoeld is, maar het komt over als makkelijk scoren. Het past in de stijl, maar het voegt weinig toe, behalve dat het de ernst ondermijnt.

Verder: je klaagt over FOK! en Een Echte Bommelaar en hoe ze zijn afgegleden, maar je blijft vooral beschrijven wat er mis is zonder enige poging tot duiding of reflectie op je eigen rol.

Er mist een kern. Nu is het vooral: vroeger was het leuker, nu zijn mensen naar en dom, dus ik trek me terug. Dat is geen bijzondere observatie meer in 2025. Wat maakt jouw terugtrekking wél bijzonder? Waarom moeten wij dat lezen?

En ten slotte: de afsluiter over de botsauto’s is geestig, maar voelt als een gemakzuchtige punchline. Een goedkope afslag naar ironie terwijl je eigenlijk net daarvoor over genocide sprak. Dat contrast is zó scherp dat het wringt, en niet op een goede manier. Het voelt onevenwichtig. Alsof je de lezende FOK!er niet durft achter te laten met ongemak.
F.K.A. SuperwormJim
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:13:48 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_218394408
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:59 schreef SwJ het volgende:
Je stuk hangt een beetje tussen persoonlijke bespiegeling, lokale satire en maatschappijkritiek, maar kiest nergens écht. Daardoor voelt het als een column die niet weet of hij wil vermaken, aanklagen of melancholisch terugblikken. De toon is soms scherp, maar ook diffuus, alsof je niet durft kiezen tussen ironie en oprechte verontwaardiging.

De passage over “Ik heb zitten nadenken” en Descartes wil slim zijn, maar leest als taalnarcisme: een beetje flauw en met het intellectuele gewicht van een woordgrap. Leuk voor een pubquiz, maar niet per se sterk in een stuk dat maatschappelijke kritiek probeert te leveren. Het haalt de vaart eruit.

Ook dat AC Inter Real Paris Miami United-grapje; je voelt dat het geestig bedoeld is, maar het komt over als makkelijk scoren. Het past in de stijl, maar het voegt weinig toe, behalve dat het de ernst ondermijnt.

Verder: je klaagt over FOK! en Een Echte Bommelaar en hoe ze zijn afgegleden, maar je blijft vooral beschrijven wat er mis is zonder enige poging tot duiding of reflectie op je eigen rol.

Er mist een kern. Nu is het vooral: vroeger was het leuker, nu zijn mensen naar en dom, dus ik trek me terug. Dat is geen bijzondere observatie meer in 2025. Wat maakt jouw terugtrekking wél bijzonder? Waarom moeten wij dat lezen?

En ten slotte: de afsluiter over de botsauto’s is geestig, maar voelt als een gemakzuchtige punchline. Een goedkope afslag naar ironie terwijl je eigenlijk net daarvoor over genocide sprak. Dat contrast is zó scherp dat het wringt, en niet op een goede manier. Het voelt onevenwichtig. Alsof je de lezende FOK!er niet durft achter te laten met ongemak.
Als dit je eigen tekst is, hetgeen ik betwijfel, petje af. 100 % juiste woordkeuze, 100 % grammaticaal terecht. Uniek voor jou. Of moet ik U zeggen?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:34:07 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_218397426
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:13 schreef tong80 het volgende:

[..]
Als dit je eigen tekst is, hetgeen ik betwijfel, petje af. 100 % juiste woordkeuze, 100 % grammaticaal terecht. Uniek voor jou. Of moet ik U zeggen?
Zeg maar AI lijkt me Tong. Die gedachte had ik ook al. Hij reageerde immers binnen no-time in jaloersmakend Nederlands. SWJ staat nu niet bepaald bekend om zijn goed en mooi taalgebruik. Hij houdt het liever bij smileys. Daar had hij me op kunnen pakken. Zoals je weet heb ik daar een broertje doot aan. Ff pissen en tot merrege....................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')