Wat voor museumstukken heb je als ze niet op 5GHz kunnen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik overweeg een overstap naar KPN, krijg je een nieuwe router bij. Die kan op 2,4 en 5, maar kan je 5 ook uitschakelen? Daar kunnen mijn apparaten niet op.
Dat ligt echt aan jou.....quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:41 schreef Metalfrost het volgende:
De standaard router van KPN is ruk, zelfs op twee meter afstand in dezelfde ruimte krijg ik amper één streepje bereik.
Heb je zelf ook KPN?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:47 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat ligt echt aan jou.....
De standaard KPN router broadcast inderdaad op zowel 2.4Ghz als 5Ghz.....Geen zorgen 2.4 is nog steeds een veel ondersteunde band...
En dat zit zelf in de ITquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik overweeg een overstap naar KPN, krijg je een nieuwe router bij. Die kan op 2,4 en 5, maar kan je 5 ook uitschakelen? Daar kunnen mijn apparaten niet op.
Waarom zou je 5 GHz dan uit willen schakelen? Het is niet dat je er last van hebt of dat het iets in de weg zit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Veel oudere smart producten kunnen niet op 5G maar de router kan beide tegelijk aan. Het smart product heeft daar geen last van.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat voor museumstukken heb je als ze niet op 5GHz kunnen?
Doorgaans kan je 5GHz wel uitzetten of een eigen SSID geven zodat apparaten die je met 2.4GHz verbindt niet kunnen verbinden met de 5GHz band.
Ik heb glasvezel van KPN zonder TV-kastje. Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 03:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik heb KPN, maar het is duur, de klantenservice krijg je haast niet aan de lijn en hun online tv sucks.
Heb je eindelijk hun mailadres, stuur je ze een mailtje; ik wacht nog steeds op een antwoord van een jaar geleden.
Het tv-kastje gebruik ik haast nooit meer, maar je dient het wel te hebben.
De internetverbinding komt haast nooit aan de 100 Mbps., maar is verder wel stabiel. Ja, dat was de BioStabiel ook, en 'Alice' ook, maar die zag er een stuk aantrekkelijker uit. En praat me niet over Freeler.
Als je toch overstapt, dan zou ik een goedkopere provider uitproberen en de abo's een maand laten overlappen, zodat je altijd wel een verbinding hebt.
Okee. En kijk jij ook tv ermee en kan je programma's opslaan, zodat je die later kan terugkijken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb glasvezel van KPN zonder TV-kastje. Geen idee waar je het over hebt.
1000Mbps up, 1000Mbps down.
Ik heb alleen internet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:50 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Okee. En kijk jij ook tv ermee en kan je programma's opslaan, zodat je die later kan terugkijken?
Want, als dat zo is, dan ben ik behoorlijk genept door die KPN. Per tv heb je een kijkkastje nodig á ¤ 5,00 p.m. zeggen ze.
¤ 56,29quote:En nu ik toch bezig ben; die 1000Mbps. Vertel eens, is dat werkelijk nodig?
Ik bedoel, soms zit ik met 3 beeldschermen on line en dat gaat prima met 100Mbps. Een grote file binnenhalen van pak hem beet 5 á 10 Gb. heb ik binnen 5 minuten.
Ik ben oprecht benieuwd
En ik betaal rond de ¤ 84,00 p.m. Wat betaal jij?
Om tv te kunnen kijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb alleen internet.
Dus geen TV-kastje.
Jij stelde dat je een "tv-kastje dient te hebben".
[..]
¤ 56,29
Ik download veel en benader m'n NAS ook vaak via OpenVPN dus 1000Gbps is wel noodzaak.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:15 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Om tv te kunnen kijken natuurlijk.
En wat mbt die 1000Mbps?
En toch snap ik het niet helemaal; natuurlijk is sneller fijner, maar...quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik download veel en benader m'n NAS ook vaak via OpenVPN dus 1000Gbps is wel noodzaak.
Thuisnetwerk is 10Gbit hier dus m'n internet is alsnog een bottleneck.
Verhuis naar een woning waar nog geen glasvezel is, dus weer terug naar Ziggo helaas.
Het verschil tussen 30 uren down- of uploaden of in 3 uren klaar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:11 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
En toch snap ik het niet helemaal; natuurlijk is sneller fijner, maar...
ik download ook veel; ik deed on line Cisco studies en MCSEshit en nog een heleboel meer. Dat ging prima met m'n toen der tijd VDSL.
Tegenwoordig draai ik alles via een betaalde VPN (buiten de 'eyeslanden'') (wat die tvkpn vaak niet slikt; ook niet via de A'dam-hub en is hartstikke irritant en ook op m'n foon doet kpn moeilijk).
Is die bottleneck nou echt zo onoverkomelijk of wil je gewoon het snelste (wat ik als IT-er in ruste wel snap)?
Waarom Ziggo? Omdat er letterlijk geen alternatief is waar ik heen verhuis.quote:Daarnaast een aanvullende vraag. Waarom Zig.go?
Ik begin die kpn helemaal zat te zijn en denk aan overstap naar een voordeliger/betere provider.
Dan maar geen ""gratis"" Spotify en virusscanner. Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar zig.go lijkt mij ook een moloch álá kpn.
Edit: over verhuizen naar glasvezelloze woning heen gelezen
Komop zeg. Hier een V12 router in de meterkast in de gang en niks bekabeld. Zelfs op de zolder verdieping nog een heel redelijk bereik met 4 streepjes. Zelfs m'n nieuwe TV+ kastjes op de begane grond en eerste verdieping zijn draadloos verbonden met dat V12 modemquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:41 schreef Metalfrost het volgende:
De standaard router van KPN is ruk, zelfs op twee meter afstand in dezelfde ruimte krijg ik amper één streepje bereik.
Het modem/router en de antenne's die er in zitten hebben wel degelijk invloed op de zendsterkte, maar je huis is de grootste factor, bij mij heb ik metaal tussen de verdiepingen zitten, geen enkele zender heeft daar goed bereik doorheen, de enige oplossing is een bekabelde antenne op iedere verdieping.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Komop zeg. Hier een V12 router in de meterkast in de gang en niks bekabeld. Zelfs op de zolder verdieping nog een heel redelijk bereik met 4 streepjes. Zelfs m'n nieuwe TV+ kastjes op de begane grond en eerste verdieping zijn draadloos verbonden met dat V12 modem
Dan zal de metershoge radio antenne van de buurman twee huizen verderop wel een crux in het hele verhaal vormen, gok ik.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Komop zeg. Hier een V12 router in de meterkast in de gang en niks bekabeld. Zelfs op de zolder verdieping nog een heel redelijk bereik met 4 streepjes. Zelfs m'n nieuwe TV+ kastjes op de begane grond en eerste verdieping zijn draadloos verbonden met dat V12 modem
Koop een Fritz!Box of officiële pfSense doosquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |