Mensen veranderen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:10 schreef Nober het volgende:
Wapensmokkelaar voor de IRA. Wat je goed noemt.
quote:Journalist en uitgever Derk Sauer is overleden aan de gevolgen van de val van een trapje op zijn zeilboot. Dat vertelde zijn vrouw Ellen Verbeek woensdag in de talkshow Eva. Sauer overleed op 72-jarige leeftijd. Zijn familie deelde tot nu toe niet de details van het ongeluk, dat plaatsvond tijdens een tocht op de Middellandse Zee bij het Griekse eiland Corfu.
„We waren supergoede zeilers, we hebben veel stormen doorstaan en waren superalert”, aldus Verbeek. „Het was een heel rustige dag, zonder golven en zonder wind. We waren ver van het land af en raakten met de kiel een rots. Dat is normaal niet erg, dan krijg je een schok.”
Sauer was net opgestaan toen dit gebeurde. „Hij viel van een trapje naar beneden en had een dwarslaesie”, legde zijn vrouw uit bij Eva Jinek. „Het was een stom ongeluk, het was ongelooflijk domme pech. Hij was volledig verlamd, maar ook volledig bij.”
Verbeek vertelde het verhaal bij Jinek omdat zij niet wil dat de dood van haar man voer wordt voor speculaties.
‘Tussen hoop en vrees’
Sauer liep door de val een dwarslaesie op en leefde nog een maand. „Je leeft tussen hoop en vrees”, zei zijn zoon Pjotr, die ook te gast was. „Je hoopt dat het goed komt. Hij kon niets meer, ook niet ademen. Maar we konden wel met hem praten.”
Het gezin kwam erachter dat er niets meer uitgesproken hoefde te worden. „We hebben de tijd gebruikt om te lachen en de Tour de France te kijken”, vertelde Pjotr. „Hij zei dat de laatste week de mooiste week van zijn leven was. Want we waren dag in, dag uit samen.”
Sauer was onder meer de oprichter van The Moscow Times. Na de Russische invasie in Oekraïne keerde hij terug naar Nederland.
Wat een nachtmerriequote:Hij was volledig verlamd, maar ook volledig bij.
Ja, zijn overleden is totaal aan mij voorbij gegaan... (Merkte vandaag pas dat hij een ongeluk had en daardoor overleden is.)quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:20 schreef Red_85 het volgende:
Shiiit. Dat was een goeie.
Triest, veel te vroeg
RIP
Jammer dat het idd nodig is omdat mensen anders weer in complotten gaan denken, zie hierboven.quote:
Je hebt het denk ik over Derk Bolt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:16 schreef de_boswachter het volgende:
Ach nee niet Derk! Vond ik altijd goed programma als hij dan ouders van weesje ging zoeken en ze toevallig altijd vond, welke uithoek van de wereld het ook was.
Bleek achteraf scam maar dat mag de pret niet drukken. RIP Derk.
Led Zeppelin schreef er een liedje over.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:27 schreef BillDauterive het volgende:
Overleden door een val van een trappetje.
klok-klepel.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:16 schreef de_boswachter het volgende:
Ach nee niet Derk! Vond ik altijd goed programma als hij dan ouders van weesje ging zoeken en ze toevallig altijd vond, welke uithoek van de wereld het ook was.
Bleek achteraf scam maar dat mag de pret niet drukken. RIP Derk.
Hmm ja inderdaad. Even gegoogled maar de meneer uit de OP ken ik niet. Derhalve geen RIP.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |